Επίσκεψη του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Καστοριάς κ.κ. Καλλίνικου

Ο Μητροπολίτης είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τους μαθητές μας  να τους μιλήσει  και να απαντήσει στα δύσκολα ερωτήματα που τους απασχολούν. Στη συνέχεια έκοψε την Βασιλόπιτα των εκπαιδευτικών  και των μαθητών ,ευχόμενος ” καλή και ευλογημένη χρονιά”  ,δίνοντας τους μια εικόνα και στους τυχερούς από ένα βιβλίο και μια δωροεπιταγή .Επίσης πρόσφερε  μια δωροεπιταγή  και μια ασημένια πλακέτα με τον Άγιο Μηνά πολιούχο της πόλης μας για το σχολείο μας.

 

IMG 20220207 113841 IMG 20220207 195939 IMG 20220207 200354 IMG 20220218 104929 received 664677154956282

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Πραγματοποίηση ενημέρωσης για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στις 08/02/2022

 

Την ενημέρωση παρακολούθησε η Α΄τάξη του σχολείου μας με πάρα πολύ ενδιαφέρον.

ΦΥΛΛAΔΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ1

ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ2

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

DHE_GLOBE_50X70

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Αίτηση/δήλωση Ενισχυτικής Διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2021-2022

Υπόδειγμα_1 αίτησης_δήλωσης μαθημάτων 2021_22

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριαςτου Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών,των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/τηςκοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο37,Ν.4692/2020).
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε
όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των
εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων
του.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Η σχολική κοινότητα είναι μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που έχει τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της. Το σχολείο προετοιμάζει τους μαθητές για να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Οι μαθητές είναι τα σημαντικότερα μέλη της σχολικής κοινότητας και αποτελούν τον λόγο ύπαρξης του Σχολείου ως θεσμού. Γι’ αυτό και πρέπει το περιεχόμενο της σχολικής ζωής να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και τις δραστηριότητες που καλλιεργούν αυριανούς πολίτες και ανθρώπους ελεύθερους, υπεύθυνους, με ενεργό συμμετοχή, κοινωνική ευαισθησία, ευθύνη και ανοχή στη διαφορετικότητα.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός, περιλαμβάνει τις βασικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται το έργο του σχολείου , τους όρους και τους κανόνες, την κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών,
δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, Διευθυντές),οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:
1.Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της
σχολικής κοινότητας
2.Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
3.Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη
συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
4.Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας
του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
5.Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού
Α. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Λειτουργία του Σχολείου
1. Προσέλευση στο σχολείο

• Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
• Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο, η παρουσία τους στην πρωινή προσευχή και συγκέντρωση, καθώς και η τακτική, ανελλιπής και όχι επιλεκτική φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
• Πρωινές καθυστερήσεις δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία του σχολείου. Για το
λόγο αυτό η συχνή επανάληψή τους αποτελεί παράπτωμα και ελέγχεται.
• Σε περίπτωση αργοπορίας, οποιαδήποτε ώρα, πρέπει να περάσουν οπωσδήποτε από
το γραφείο της Διεύθυνσης και να δηλώσουν την προσέλευσή τους. Κατόπιν, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του Σχολείου υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

2. Παραμονή στο σχολείο

• Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν
μαθητή.
• Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.
• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.
• Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.
• Το σχολείο παρέχει στους μαθητές γενική παιδεία και όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά και υποχρεωτικά. Ως εκ τούτου οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν προσεκτικά τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος, να συμμετέχουν και να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη εγκαίρως με τα σχολικά τους εγχειρίδια και με ό,τι άλλο διδακτικό υλικό ορίζεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος.

3. Διάλειμμα
• Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού
κλειδώσει την αίθουσα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.
• Οι μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας, στους διαδρόμους και στις σκάλες, αλλά οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο του σχολείου ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
• Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος
ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

4. Αποχώρηση από το σχολείο
• Οι μαθητές παραμένουν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του ωραρίου.
• Όποιος μαθητής αποχωρεί από το σχολικό συγκρότημα στη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να έχει άδεια από τη Διεύθυνση.
• Στην περίπτωση που ολοκληρωθεί το σχολικό πρόγραμμα πριν τη λήξη του ωραρίου, οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο κατόπιν επικοινωνίας με τους γονείς ή κηδεμόνες τους. Αν όμως το σχολείο, τους έχει ενημερώσει από την προηγούμενη ημέρα, οφείλουν να έχουν μεταφέρει στους κηδεμόνες τους την πληροφορία.
• Η έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο.
• Η αυθαίρετη και αδικαιολόγητη απουσία μαθητή από κάποιο μάθημα δεν επιτρέπεται. Απουσία των μαθητών από την τάξη για σχολικές δραστηριότητες επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχει ενημέρωση από τη Διεύθυνση για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
• Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του, συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Β. Συμπεριφορά μαθητών/τριων – Παιδαγωγικός έλεγχος

1. Συμπεριφορά Μαθητών

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο
εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική
περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
Οι μαθητές θα πρέπει να:
• Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής
κοινότητας.
• Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν
στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
• Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης
αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας
στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
• Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού,
εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση.
• Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη
βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην
ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
• Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
• Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
• Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
• Η καταδολίευση των εξετάσεων, η αντιγραφή και η υποκλοπή τιμωρούνται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

2. Παιδαγωγικός Έλεγχος

• Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους ορούς της ισότιμης συμμέτοχης στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
• Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μετρό.
• Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
• Θα πρέπει να αποφεύγονται οι ακρότητες. Οι μαθητές οφείλουν να συμμορφώνονται στις υποδείξεις Διεύθυνσης και εκπαιδευτικών.
• Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

3. Εμφάνιση
• Η εμφάνιση και η καθαριότητα των μαθητών αποτελεί πρωτίστως θέμα προσωπικής αξιοπρέπειας και αισθητικής καλλιέργειας. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για την ευπρεπή παρουσία των παιδιών τους στον χώρο του σχολείου.
• Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές προσέρχονται με αθλητική περιβολή. Σε περίπτωση αδυναμίας συμμετοχής στο μάθημα, οι μαθητές πρέπει να προσκομίζουν στον καθηγητή Φυσικής Αγωγής ενημερωτικό σημείωμα από τους γονείς- κηδεμόνες ή βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή ιατρού.

4. Κινητά Τηλέφωνα – Κάπνισμα – Αλκοόλ
• Οι μαθητές σύμφωνα με τις εγκυκλίους 132328/Γ2/07-12-2006, 100553/Γ2/04-09-2012, 137003/Δ1/25-08-2016 και Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018 του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή και παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) εντός του σχολικού χώρου. Δεν επιτρέπονται η φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση στο σχολείο. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.
• Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής φέρει στο σχολείο κινητό τηλέφωνο, υποχρεούται να το παραδώσει στη Διεύθυνση του σχολείου πριν την έναρξη των μαθημάτων και θα το παραλάβει κατά την αποχώρηση του.
• Το κάπνισμα είναι καταστροφικό για την υγεία των μαθητών και για το λόγο απαγορεύεται στους κλειστούς και στους υπαίθριους χώρους του σχολείου (Ν.3868/2010, εγκύκλιοι 120995/30-9-2010 και 179155/Δ2/2014 του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Είναι αυτονόητο ότι το κάπνισμα δεν επιτρέπεται επίσης στις εξωσχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και εκδρομές. Η παράβαση ελέγχεται παιδαγωγικά και πειθαρχικά από τους εκπαιδευτικούς.
• Η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών για τον λόγο αυτό απαγορεύονται , τόσο εντός του σχολείου όσο και κατά τη διάρκεια των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και εκδρομών. Η κατοχή και χρήση αλκοόλ και ουσιών διώκονται από το νόμο και αποτελούν παράπτωμα που ελέγχεται παιδαγωγικά και πειθαρχικά από τους εκπαιδευτικούς.
• Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

Γ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

• Η δημοκρατική συμπεριφορά, ο σεβασμός σε καθηγητές και μαθητές, ο διάλογος, η αρμονική συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας ,η αποδοχή της διαφορετικότητας και η τήρηση των σχολικών κανονισμών είναι βασικές προϋποθέσεις για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.
• Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/ριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
• Επισημαίνεται ότι ο λεκτικός, σωματικός και ψυχικός εκφοβισμός, καθώς και γενικά φαινόμενα σχολικής βίας, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα που δυναμιτίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου και θα αντιμετωπίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
• Ο ευτελισμός της αξιοπρέπειας μαθητών και εκπαιδευτικών με ηλεκτρονικά μέσα (κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο) θεωρείται σοβαρό παράπτωμα και θα αντιμετωπίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
• Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Δ. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

• Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.

• Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά στον σχεδιασμό των σχολικών δραστηριοτήτων, όπως επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι εκπαιδευτικές/διδακτικές επισκέψεις κ.α.
• Οι εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτικές και η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτές συνεπάγεται καταχώριση απουσιών.
• Στους περιπάτους, στις διδακτικές ή εκπαιδευτικές επισκέψεις με οποιαδήποτε μεταφορικό μέσο και για τις οποίες απαιτείται άδεια συμμετοχής από το γονέα ή κηδεμόνα, οι μαθητές που δεν συμμετέχουν απασχολούνται στο σχολείο για ολόκληρο το ωράριο της ημέρας.

Ε. Συνεργασία Σχολείου Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων / Κηδεμόνων

• Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
• Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τη Διεύθυνση , την Υποδιεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και την καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής.
• Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν, σε περίπτωση ασθένειας των παιδιών τους, να ενημερώνουν το σχολείο για την απουσία τους από τα μαθήματα έγκαιρα καθώς και να ενημερώνουν τη Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών ή σχετικά με θέματα που αφορούν την οικογενειακή και κοινωνική κατάστασή τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά τους. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα αυτών.
• Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνονται τακτικά για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών. Για τις απουσίες των παιδιών τους θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος .
• Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση −διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
• Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
• Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
• Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
• Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
• Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
• Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
• Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
• Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.

Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ’ αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

• Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

Σχολικό Συμβούλιο
• Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.
• Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

ΣΤ. Ποιότητα του σχολικού χώρου

• Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.
• Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται και να μην καταστρέφουν το σχολικό χώρο και τη σχολική περιουσία, δηλαδή τα εποπτικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστήριων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημίες και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.
• Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
• Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους.
Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Αποδοχή Εσωτερικού Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής σχολικής ζωής, ώστε να διασφαλίζεται η τάξη και η ομαλότητα, να διευκολύνεται το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχύεται η παρεχόμενη παιδεία, λαμβάνοντας υπόψη τις “Βασικές αρχές κανονισμού λειτουργίας των σχολείων” του Υπουργείου Παιδείας. Οι κανόνες είναι για να προστατεύουν τα δικαιώματα των πολλών και όχι να τιμωρούνται.
Για τη διαμόρφωση και την επιτυχή εφαρμογή του απαιτείται η συναίνεση όλων των
συντελεστών της σχολικής ζωής Διευθύντριας/Υποδιευθυντών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων και των μελών του 15μελούς Συμβουλίου και η από μέρους τους συνειδητή
αποδοχή των κανόνων που περιλαμβάνει.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του
Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους.
20/10/2021

Η Διευθύντρια

Σιζοπούλου Ελένη

Εγκρίνεται

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου
Παλαμάς Αθανάσιος

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης

Βασιλειάδου Όλγα

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (σχολικό έτος 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ                   

Το Γυμνάσιο Μαυροχωρίου Καστοριάς στεγάζεται σε ένα διώροφο κτίριο το οποίο εγκαινιάστηκε το 1985. Διαθέτει 7 αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με ΤΠΕ,  ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών ,μία αίθουσα Τεχνολογίας, μία αίθουσα Καλιτεχνικών, δυο εργαστήρια Πληροφορικής ,αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που χρησιμοποιείται για όλες τις μαθητικές εκδηλώσεις και παρουσιάσεις εξοπλισμένη με το κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό  , μια βιβλιοθήκη  ,γραφείο διευθύντριας και καθηγητών.

Το σχολείο διαθέτει μεγάλο αύλειο χώρο περίπου 7 στρεμμάτων στον οποίο βρίσκονται ένα γήπεδο πετοσφαίρισης και ένα γήπεδο καλαθοσφαίρισης καθώς και ένα κλειστό γυμναστήριο το οποίο χρησιμοποιείται τους χειμερινούς μήνες .

Στο σχολείο κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 φοιτούσαν 73 μαθητές/τριες και υπηρετούσαν 13 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και 1 αναπληρώτρια εκπαιδευτικός,όλων των ειδικοτήτων. Απασχολούνταν επίσης 1 καθαρίστρια με σύμβαση.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία , μάθηση και αξιολόγηση      

             Στην αρχή του σχολικού έτους έγινε προγραμματισμός για εκπαιδευτικά προγράμματα με προαιρετική τη συμμετοχή των μαθητών καθώς και  εκπαιδευτικές εκδρομές και διδακτικές επισκέψεις άλλά  δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω πανδημίας .

Ενισχύθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριων μέσω της εκτεταμένης εφαρμογής των μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς υπήρχε θετική ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Για την καλύτερη ενίσχυση των μαθητών/τριων και τη βελτίωση τους , προτείνονται τα παρακάτω:

  • Ενθάρρυνση και παρακίνηση των μαθητών/τριων για τη βελτίωση του ενδιαφέροντος τους στην απόκτηση γνώσεων.
  • Τακτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ τους.
  • Τακτικές συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς .

Τεκμήρια: Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων, Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Στο σχολείο δεν παρατηρείται διαρροή μαθητών/τριων. Παρατηρείτε όμως ότι πολλοί μαθητές φοιτούν στην Α΄και Β΄τάξη στο Μουσικό Γυμνάσιο με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών να μειώνεται σημαντικά.

Κανένας μαθητής/τρια δεν κινδύνευσε να επαναλάβει την τάξη λόγω ελλιπούς φοίτησης.Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί κάθε τμήματος παρακολουθούσαν την φοίτηση των μαθητών ( και την περίοδο της τηλεκπαίδευσης) και ενημέρωναν ηλεκτρονικά τους γονείς/κηδεμόνες κάθε μήνα ,ώστε να έχουν πλήρη εικόνα για τις απουσίες των μαθητών. Η Διευθύντρια ενημερωνόταν κάθε εβδομάδα από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος για τις απουσίες των μαθητών/τριων.

Τεκμήρια: Απουσιολόγια , βιβλία φοίτησης  , ηλεκτρονικό αρχείο ,εφαρμογή  Myschool

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

            Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων ήταν  καλές με εξαίρεση κάποια μεμονωμένα περιστατικά αντιπαράθεσης σε λεκτικό επίπεδο.

Η Διευθύντρια ,ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής  ,οι υπεύθυνοι καθηγητές των τμημάτων καθώς και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημεριών στα διαλείμματα, βρίσκοταν σε καθημερινή συνεργασία για την πρόληψη αλλά και την αποτροπή μικροδιαφωνιών , διενέξεων και αρνητικών συμπεριφορών.Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκόμενων μαθητών.

Τεκμήρια : Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής ,Ποινολόγιο,Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου,   Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

             Η γενική εκτίμηση που θα μπορούσε να περιγράψει τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων κρίνεται ικανοποιητική.Η πλειοψηφία των μαθητών έχει την πεποίθηση ότι οι επκαιδευτικοί του σχολείου τους αποδέχονται και τους εκτιμούν για την προσωπικότητα τους και την μαθητικής τους οντότητα. Υπάρχει κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης .Οι μαθητές γνωρίζουν ότι έχουν την υποστήριξη και τη συμπαράσταση των καθηγητών τους ακόμα και στη διαχείριση προσωπικών προβλημάτων και δυσκολιών με ευαισθησία και διακριτικότητα.Από την πλευρά των εκπαιδευτικών υπάρχει πνεύμα αξιοκρατίας, προσφοράς και παιδαγωγικής στήριξης στους μαθητές.

Εφαρμόστηκαν κατάλληλες πρακτικές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών των μαθητών/τριων,για την καλύτερη αντιμετώπιση και μείωση αυτών ,υπήρχε επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες.Έτσι σταδιακά βελτιώνονταν η στάση των μαθητών προς τους κανόνες της σχολικής ζωής.

Συντάχθηκε και παραδόθηκε ο Σχολικός Κανονισμός Λειτουργίας στους μαθητές/τριες,κηδεμόνες των μαθητών και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Υπήρχε τακτική συνεργασία της Διεύθυνσης με το Δεκαπενταμελές σχολικό συμβούλιο των μαθητών για ζητήματα που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με την βελτίωση της  καθημερινότητας του σχολείου.

Τεκμήρια: Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής , Ποινολόγιο , Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων

 Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Η συνεργασία των εκπαιδευτικών και της Διευθύντριας με τους γονείς ήταν καλή και με  το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ήταν εξαιρετική.Το σχολείο ενημέρωνε συστηματικά τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών για την πρόοδο και φοίτηση των παδιών τους.Η ενημέρωση γινόταν με ηλεκτρονική αλληλογραφία αλλά και τηλεφωνικά λόγω πανδημίας από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τμημάτων αλλά και από την Διευθύντρια του σχολείου.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στάθηκε αρωγός του σχολείου, σε όλα τα προβλήματα που προέκυπταν κατά της διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

            Οι διδάσκοντες θα ήθελαν περισσότερη συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών τόσο για την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω συμπεριφοράς όσο και για θέματα που αφορούν μαθησιακές δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες των μαθητών.

Τεκμήρια : Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Θετικά σημεία προς βελτίωση

             Επικράτηση κλίματος συνεργασίας με στόχο την επίλυση προβλημάτων της σχολικής μονάδας.

 Σημεία προς βελτίωση

Κινητοποίηση ενός μικρού ποσοστού ορισμένων γονέων/κηδεμόνων για περισσότερες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς.

 Διοικητική λειτουργία

 Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 Στην αρχή του σχολικού έτος στην πρώτη παιδαγωγική  συνεδρίαση με το Σύλλογο Διδασκοντων έγινε ο ετήσιος προγραμματισμός  δράσεων , ο οποίος δεν πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου λόγω των προβλημάτων της πανδημίας.

Έγινε η κατανομή των μαθημάτων στους διδάσκοντες, ορίστηκαν οι υπεύθυνοι των τμημάτων,καταρτίστικε το ωρολόγιο πρόγραμμα κ.λ.π. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την κατάλληλη υποστήριξη για την καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος σπουδών ,αλλά και για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης.

Δεν υλοποιήθηκαν επιμορφωτικά προγράμματα  (Περιβαλλοντικής, Αγωγής Υγείας) λόγω πανδημίας.

Η συνεργασία μεταξύ των διδασκόντων και της Διευθύντριας τόσο στη δια ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν εξαιρετική συντελώντας ένα κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης.

Τεκμήρια : Αρχείο σχολείου , Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Σχολείο και  κοινότητα

Η συνεργασία του σχολείου με τις υπηρεσίες του Δήμου και τη Σχολική Επιτροπή ήταν πολύ καλή. Υπήρχε κλίμα συνεργασίας .Ικανοποιητική ήταν και η υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων.

Τεκμήρια : Αρχείο σχολείου ,  Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Θετικά σημεία

Υπάρχει θετικό κλίμα συνεργασίας και υποστήριξης σχολείου-κοινότητας ως προς τις δυο κατευθύνσεις.

Σημεία προς βελτίωση

Εμπλοκή της τοπικής κοινότητας σε δράσεις προς όφελος του σχολείου και των μαθητών.

  Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε τόσο με την άριστη συνεργασία μεταξύ τους όσο και με την συνεργασία του ΠΕΚΕΣ.

Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε Τ4Ε μετά το πέρας της εξ αποστάσεως διδασκαλία  και ελάχιστοι στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις των εκπαιδευτικών λόγω πανδημίας.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Υπήρξε αδυναμία συμμετοχής του σχολείου σε εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα λόγω πανδημίας.

Θετικά σημεία

Θετική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφώσεις.

Σημεία προς βελτίωση

Συμμετοχή σε περισσότερες επιμορφωτικές δράσεις.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Δείπνο Διευθυντή στους συναδέλφους επί τη αφυπηρετήσει του…….

Μέσα σε μία όμορφη και συγκινητική ατμόσφαιρα την Πέμπτη 28/6/2018 παρατέθηκε το αποχαιρετιστήριο δείπνο του Διευθυντή, κ Αδάμ προς τους συναδέλφους του Σχολείου.

 

Η αγαπητή συνάδελφος Μάγδα Βαφειάδου συνόδευσε ρυθμικά την ευχετήρια κάρτα με τη μελωδική φωνή της

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Το Σχολείο μας πάει στην Καλαμπάκα και στα Μετέωρα

Την Παρασκευή 18 Μαΐου 2018 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των τριών τάξεων του Σχολείου μας στην Καλαμπάκα και στα Μετέωρα. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ελληνικής Παιδείας στην Καλαμπάκα και παρακολουθήσαμε με ενθουσιασμό τα προγράμματα που προσφέρονται.

Στη συνέχεια,  επισκεφτήκαμε με κατάνυξη το Μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου στα Μετέωρα.

Τέλος, καταλήξαμε στην όμορφη πόλη των Τρικάλων και περιηγηθήκαμε στον ποταμό Λιθαίο και τους κοσμοπολίτικους πεζόδρομους.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις | Γράψτε σχόλιο

Η Περιβαλλοντική Ομάδα του Σχολείου μας στα Γιάννενα

Στις 4/5/2018 η περιβαλλοντική ομάδα της Β’ τάξης του Γυμνασίου μας, πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στα Ιωάννινα. Επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο “Δωδώνη” και το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων που στεγάζεται στη Ζωσιμαία Σχολή.

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Ιωαννίνων, κ Γιώργος Πλεύρης μας πρόσφερε μια εξαιρετική ξενάγηση στην πόλη, όπου επισκεφτήκαμε το κάστρο και γνωρίσαμε το Φετιχιέ τζαμί, το Βυζαντικό μουσείο, το μουσείο Αργυροποιίας και το Δημοτικο μουσείο.

Στο γυρισμό επισκεφτήκαμε το μουσείο παλαιοντολογίας στη Μηλιά Γρεβενών.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, το Διευθυντή, τους καθηγητές και τους μαθητές για την τόσο ζεστή φιλοξενία.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές επισκέψεις | Γράψτε σχόλιο

Το Κολλέγιο Ψυχικού στο Γυμνάσιό μας

Στις 30/4/2018 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την Γ’ Γυμνασίου του Κολλεγίου Ψυχικού μαζί με τους καθηγητές τους.

Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για αλληλογνωριμία τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και μεταξύ των καθηγητών των δύο Σχολείων.

Κατηγορίες: Το σχολείο μας φιλοξενεί | Γράψτε σχόλιο

Η “Ελένη” του Ευριπίδη στο Σχολείο μας

Στις 14 Μαρτίου 2018 απολαύσαμε στο χώρο του Σχολείου μας τη θεατρική παράσταση ‘Ελένη” του Ευριπίδη από την ομάδα θεάτρου Μικρός Βορράς.

Η καλοδουλεμένη παράσταση μας χάρισε πολύ γέλιο και όλοι φύγαμε ενθουσιασμένοι.

Μπράβο Μικρέ Βορρά!!!!

Κατηγορίες: Το σχολείο μας φιλοξενεί | Γράψτε σχόλιο