Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (σχολικό έτος 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ                   

Το Γυμνάσιο Μαυροχωρίου Καστοριάς στεγάζεται σε ένα διώροφο κτίριο το οποίο εγκαινιάστηκε το 1985. Διαθέτει 7 αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με ΤΠΕ,  ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών ,μία αίθουσα Τεχνολογίας, μία αίθουσα Καλιτεχνικών, δυο εργαστήρια Πληροφορικής ,αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που χρησιμοποιείται για όλες τις μαθητικές εκδηλώσεις και παρουσιάσεις εξοπλισμένη με το κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό  , μια βιβλιοθήκη  ,γραφείο διευθύντριας και καθηγητών.

Το σχολείο διαθέτει μεγάλο αύλειο χώρο περίπου 7 στρεμμάτων στον οποίο βρίσκονται ένα γήπεδο πετοσφαίρισης και ένα γήπεδο καλαθοσφαίρισης καθώς και ένα κλειστό γυμναστήριο το οποίο χρησιμοποιείται τους χειμερινούς μήνες .

Στο σχολείο κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 φοιτούσαν 73 μαθητές/τριες και υπηρετούσαν 13 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και 1 αναπληρώτρια εκπαιδευτικός,όλων των ειδικοτήτων. Απασχολούνταν επίσης 1 καθαρίστρια με σύμβαση.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία , μάθηση και αξιολόγηση      

             Στην αρχή του σχολικού έτους έγινε προγραμματισμός για εκπαιδευτικά προγράμματα με προαιρετική τη συμμετοχή των μαθητών καθώς και  εκπαιδευτικές εκδρομές και διδακτικές επισκέψεις άλλά  δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω πανδημίας .

Ενισχύθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών/τριων μέσω της εκτεταμένης εφαρμογής των μεθόδων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς υπήρχε θετική ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Για την καλύτερη ενίσχυση των μαθητών/τριων και τη βελτίωση τους , προτείνονται τα παρακάτω:

  • Ενθάρρυνση και παρακίνηση των μαθητών/τριων για τη βελτίωση του ενδιαφέροντος τους στην απόκτηση γνώσεων.
  • Τακτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ τους.
  • Τακτικές συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς .

Τεκμήρια: Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων, Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

Σχολική διαρροή – φοίτηση

Στο σχολείο δεν παρατηρείται διαρροή μαθητών/τριων. Παρατηρείτε όμως ότι πολλοί μαθητές φοιτούν στην Α΄και Β΄τάξη στο Μουσικό Γυμνάσιο με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών να μειώνεται σημαντικά.

Κανένας μαθητής/τρια δεν κινδύνευσε να επαναλάβει την τάξη λόγω ελλιπούς φοίτησης.Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί κάθε τμήματος παρακολουθούσαν την φοίτηση των μαθητών ( και την περίοδο της τηλεκπαίδευσης) και ενημέρωναν ηλεκτρονικά τους γονείς/κηδεμόνες κάθε μήνα ,ώστε να έχουν πλήρη εικόνα για τις απουσίες των μαθητών. Η Διευθύντρια ενημερωνόταν κάθε εβδομάδα από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος για τις απουσίες των μαθητών/τριων.

Τεκμήρια: Απουσιολόγια , βιβλία φοίτησης  , ηλεκτρονικό αρχείο ,εφαρμογή  Myschool

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

            Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων ήταν  καλές με εξαίρεση κάποια μεμονωμένα περιστατικά αντιπαράθεσης σε λεκτικό επίπεδο.

Η Διευθύντρια ,ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής  ,οι υπεύθυνοι καθηγητές των τμημάτων καθώς και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημεριών στα διαλείμματα, βρίσκοταν σε καθημερινή συνεργασία για την πρόληψη αλλά και την αποτροπή μικροδιαφωνιών , διενέξεων και αρνητικών συμπεριφορών.Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκόμενων μαθητών.

Τεκμήρια : Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής ,Ποινολόγιο,Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου,   Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

             Η γενική εκτίμηση που θα μπορούσε να περιγράψει τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων κρίνεται ικανοποιητική.Η πλειοψηφία των μαθητών έχει την πεποίθηση ότι οι επκαιδευτικοί του σχολείου τους αποδέχονται και τους εκτιμούν για την προσωπικότητα τους και την μαθητικής τους οντότητα. Υπάρχει κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης .Οι μαθητές γνωρίζουν ότι έχουν την υποστήριξη και τη συμπαράσταση των καθηγητών τους ακόμα και στη διαχείριση προσωπικών προβλημάτων και δυσκολιών με ευαισθησία και διακριτικότητα.Από την πλευρά των εκπαιδευτικών υπάρχει πνεύμα αξιοκρατίας, προσφοράς και παιδαγωγικής στήριξης στους μαθητές.

Εφαρμόστηκαν κατάλληλες πρακτικές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών των μαθητών/τριων,για την καλύτερη αντιμετώπιση και μείωση αυτών ,υπήρχε επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες.Έτσι σταδιακά βελτιώνονταν η στάση των μαθητών προς τους κανόνες της σχολικής ζωής.

Συντάχθηκε και παραδόθηκε ο Σχολικός Κανονισμός Λειτουργίας στους μαθητές/τριες,κηδεμόνες των μαθητών και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Υπήρχε τακτική συνεργασία της Διεύθυνσης με το Δεκαπενταμελές σχολικό συμβούλιο των μαθητών για ζητήματα που αφορούσαν ζητήματα σχετικά με την βελτίωση της  καθημερινότητας του σχολείου.

Τεκμήρια: Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής , Ποινολόγιο , Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων

 Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Η συνεργασία των εκπαιδευτικών και της Διευθύντριας με τους γονείς ήταν καλή και με  το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ήταν εξαιρετική.Το σχολείο ενημέρωνε συστηματικά τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών για την πρόοδο και φοίτηση των παδιών τους.Η ενημέρωση γινόταν με ηλεκτρονική αλληλογραφία αλλά και τηλεφωνικά λόγω πανδημίας από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τμημάτων αλλά και από την Διευθύντρια του σχολείου.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στάθηκε αρωγός του σχολείου, σε όλα τα προβλήματα που προέκυπταν κατά της διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

            Οι διδάσκοντες θα ήθελαν περισσότερη συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών τόσο για την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω συμπεριφοράς όσο και για θέματα που αφορούν μαθησιακές δυσκολίες ή ιδιαιτερότητες των μαθητών.

Τεκμήρια : Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Θετικά σημεία προς βελτίωση

             Επικράτηση κλίματος συνεργασίας με στόχο την επίλυση προβλημάτων της σχολικής μονάδας.

 Σημεία προς βελτίωση

Κινητοποίηση ενός μικρού ποσοστού ορισμένων γονέων/κηδεμόνων για περισσότερες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς.

 Διοικητική λειτουργία

 Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 Στην αρχή του σχολικού έτος στην πρώτη παιδαγωγική  συνεδρίαση με το Σύλλογο Διδασκοντων έγινε ο ετήσιος προγραμματισμός  δράσεων , ο οποίος δεν πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου λόγω των προβλημάτων της πανδημίας.

Έγινε η κατανομή των μαθημάτων στους διδάσκοντες, ορίστηκαν οι υπεύθυνοι των τμημάτων,καταρτίστικε το ωρολόγιο πρόγραμμα κ.λ.π. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την κατάλληλη υποστήριξη για την καλύτερη υλοποίηση του προγράμματος σπουδών ,αλλά και για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης.

Δεν υλοποιήθηκαν επιμορφωτικά προγράμματα  (Περιβαλλοντικής, Αγωγής Υγείας) λόγω πανδημίας.

Η συνεργασία μεταξύ των διδασκόντων και της Διευθύντριας τόσο στη δια ζώσης όσο και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν εξαιρετική συντελώντας ένα κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης.

Τεκμήρια : Αρχείο σχολείου , Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Σχολείο και  κοινότητα

Η συνεργασία του σχολείου με τις υπηρεσίες του Δήμου και τη Σχολική Επιτροπή ήταν πολύ καλή. Υπήρχε κλίμα συνεργασίας .Ικανοποιητική ήταν και η υποστήριξη των Σχολικών Συμβούλων.

Τεκμήρια : Αρχείο σχολείου ,  Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής

Θετικά σημεία

Υπάρχει θετικό κλίμα συνεργασίας και υποστήριξης σχολείου-κοινότητας ως προς τις δυο κατευθύνσεις.

Σημεία προς βελτίωση

Εμπλοκή της τοπικής κοινότητας σε δράσεις προς όφελος του σχολείου και των μαθητών.

  Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε τόσο με την άριστη συνεργασία μεταξύ τους όσο και με την συνεργασία του ΠΕΚΕΣ.

Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν σε Τ4Ε μετά το πέρας της εξ αποστάσεως διδασκαλία  και ελάχιστοι στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις των εκπαιδευτικών λόγω πανδημίας.

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Υπήρξε αδυναμία συμμετοχής του σχολείου σε εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα λόγω πανδημίας.

Θετικά σημεία

Θετική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφώσεις.

Σημεία προς βελτίωση

Συμμετοχή σε περισσότερες επιμορφωτικές δράσεις.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *