Ιστολόγιο του Γυμνασίου Μαραθώνα

Εδώ θα ενημερώνεστε για τις δράσεις του Σχολείου μας

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 2024-2025

Δεκ 20244

Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία ξεκίνησε στο Γυμνάσιο Μαραθώνα από 2.12.2024 με τμήματα της Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου σε Μαθηματικά, Γλώσσα, Αρχαία, Φυσική και Αγγλικά. Σας έχουμε αποστείλει το πρόγραμμα μέσω myschool και μπορείτε επίσης να το δείτε και στο ιστολόγιο. Για οποιαδήποτε απορία βρισκόμαστε στη διάθεση σας .

Η Διευθύντρια του Γυμνασίου Μαραθώνα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑΑΠΟΦΑΣΗ ΟΡΙΣΜΟΥ ΣΚΑ-1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 2024-2025    

ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ

Δεκ 20241

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

 

Αλληλεγγύη, αγάπη, συμπαράσταση, στοργή προσφέρει ο εθελοντής  σε όσους έχουν ανάγκη. Θέλεις να γίνεις εθελοντής/εθελόντρια; Σου δίνεται η ευκαιρία  να συμπληρώσεις ένα  ερωτηματολόγιο στον παρακάτω σύνδεσμο: https://forms.gle/tFYisCXN1GHji4Wi8 και να συμμετάσχεις στον διαγωνισμό αφίσας: προκηρύσσεται διαγωνισμός δημιουργίας αφίσας (έντυπης ή ηλεκτρονικής) για τους μαθητές /μαθήτριες του Γυμνασίου Μαραθώνα με θέμα τον εθελοντισμό, παράδοση μέχρι τέλος Μαρτίου στις κ. Ρεμπάπη, Τρυποσκούφη, Τσάκωνα, Οικονόμου

 

Οδηγίες για τις εξετάσεις σε μαθήματα του Γυμνασίου -Βαθμολογίες θεμάτων

Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και ξένες γλώσσες

Ανακεφαλαιωτική εξέταση στο μάθημα της «Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας»

Οι δύο κλάδοι της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία) εξετάζονται την ίδια μέρα και η συνολική διάρκεια της εξέτασης είναι τρεις ώρες. Τα θέματα δίνονται και οι απαντήσεις αναπτύσσονται σε ξεχωριστό φύλλο για καθέναν από τους δύο κλάδους και αποδίδεται διακριτός βαθμός για καθέναν από αυτούς.

Ειδικότερα:

Α. Στον κλάδο της Γλωσσικής Διδασκαλίας

Οι μαθητές/τριες εξετάζονται σε κείμενο γραπτό που διανέμεται φωτοτυπημένο, προερχόμενο από πηγές έντυπες ή ηλεκτρονικές και το οποίο είναι δυνατόν να συνοδεύεται από εικόνα, γράφημα κ.τ.λ. Το κείμενο θα πρέπει να είναι παρεμφερές και όχι να ταυτίζεται με κάποιο από αυτά που διδάχθηκαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των μαθητών/τριών της συγκεκριμένης τάξης και να σχετίζεται με τις θεματικές ενότητες τις οποίες πραγματεύτηκαν οι μαθητές/τριες στη διάρκεια του σχολικού έτους.

Το κείμενο πρέπει να συνοδεύεται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα όπου δηλώνονται ο συντάκτης του, η χρονολογία και το μέσο δημοσίευσής του και όποια άλλη πληροφορία για τη συγκυρία δημοσίευσης και το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο δημιουργίας του κρίνεται αναγκαία από τον/την εκπαιδευτικό. Οι μαθητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε τρία (03) θέματα.

1.Το πρώτο θέμα αναφέρεται στην κατανόηση του κειμένου και του επικοινωνιακού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται. Με αυτό το θέμα ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών είτε να εντοπίζουν και να παρουσιάζουν τις πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, είτε να επισημαίνουν το επικοινωνιακό πλαίσιό του (τον πομπό, τον/τους δέκτη/ες, το μέσο επικοινωνίας, τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε) είτε να αναγνωρίζουν το βασικό μήνυμά του και να το συσχετίζουν με τις περιστάσεις επικοινωνίας είτε να σχολιάζουν χωρία του είτε να εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο «συνομιλεί» το κείμενο με το σκίτσο, τη φωτογραφία κ.τ.λ. που το συνοδεύει.

Το συγκεκριμένο θέμα βαθμολογείται με έξι (06) μονάδες.

  1. Το δεύτερο θέμα αναφέρεται σε ζητήματα δομής και γλώσσας του κειμένου και με αυτό το θέμα ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών

α) είτε να αναγνωρίζουν τη δομή ολόκληρου του κειμένου ή τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου είτε να αποδίδουν με πλαγιότιτλους ή με τη μορφή διαγράμματος τη νοηματική αλληλουχία του κειμένου είτε να εντοπίζουν τις διαρθρωτικές λέξεις/φράσεις που βοηθούν στη συνοχή του κειμένου είτε να διακρίνουν στο κείμενο σημεία όπου υπάρχει περιγραφή, αφήγηση, επιχειρηματολογία ή/και

β) είτε να εξηγούν τη συνεισφορά της γραμματικοσυντακτικής δομής κάποιου χωρίου στο νόημά του (π.χ. η χρήση της παθητικής σύνταξης αντί της ενεργητικής) είτε να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών (π.χ. η επιλογή να χρησιμοποιηθεί ιστορικός ενεστώτας αντί του αορίστου κ.ά.) είτε να μετασχηματίζουν, λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις επικοινωνίας, λέξεις ή φράσεις ή απόσπασμα του κειμένου ως προς την μορφολογία ή ως προς τη σύνταξη ή ως προς τη σημασιολογία/το λεξιλόγιο ή ως προς τα σημεία στίξης ή ως προς το ύφος του κειμένου.

Το συγκεκριμένο θέμα βαθμολογείται με τέσσερις (04) μονάδες.

  1. Το τρίτο θέμα αναφέρεται στην παραγωγή γραπτού λόγου. Ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να συντάξουν ένα κείμενο που να ανταποκρίνεται στη γλωσσική τους εμπειρία, το είδος του οποίου καθορίζεται με σαφήνεια, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν σημεία του κειμένου που τους έχει δοθεί ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το κείμενο. Με το κείμενο αυτό ελέγχονται τα εξής:

α) ο βαθμός προσαρμογής στις παραμέτρους της επικοινωνίας (πομπός, μήνυμα, δέκτης, ύφος)

β) ο βαθμός μορφολογικής επάρκειας (ορθογραφία, στίξη, ορθές γραμματικές και συντακτικές δομές)

γ) ο βαθμός δομικής επάρκειας

δ) ο βαθμός νοηματικής επάρκειας (κατά πόσον διαθέτει το κείμενο τις απαραίτητες πληροφορίες, κατάλληλη επιχειρηματολογία κ.τ.λ.)

ε) ο βαθμός τήρησης των χαρακτηριστικών του κειμενικού είδους στο οποίο ανήκει.

Η έκταση του κειμένου που καλούνται να παραγάγουν μπορεί να κινείται μεταξύ διακοσίων (200) και τριακοσίων (300) λέξεων, ανάλογα με την τάξη των μαθητών/τριών. Το συγκεκριμένο θέμα βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες.

Β. Στον κλάδο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Το κείμενο (ποιητικό ή πεζό) που δίνεται στους/στις μαθητές/τριες επιλέγεται μεταξύ των κειμένων που έχουν μελετηθεί στην τάξη. Στην Γ ́ τάξη υπάρχει και η δυνατότητα να επιλεγεί άγνωστο κείμενο, ομοειδές ή ομόθεμο με τα κείμενα που μελετήθηκαν. Το κείμενο πρέπει να συνοδεύεται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα όπου δηλώνονται ο/η λογοτέχνης, ο τίτλος του βιβλίου, η χρονολογία έκδοσης και όποια άλλη πληροφορία (π.χ. ιστορικό πλαίσιο κ.ά.) κρίνεται αναγκαία από τον/την εκπαιδευτικό. Επίσης, το κείμενο είναι δυνατόν να συνοδεύεται από εικόνα.

  1. 1. Το πρώτο θέμα αναφέρεται στην κατανόηση του κειμένου και με αυτό ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών

α) είτε να εντοπίζουν στο κείμενο (πεζό ή ποιητικό) ορισμένες πληροφορίες, όπως τα πρόσωπα, τον χώρο, τον χρόνο, το σκηνικό, το κοινωνικό πλαίσιο, το πρόβλημα που απασχολεί τα πρόσωπα, κατευθύνει τη δράση τους κ.τ.λ., τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου,

β) είτε να αναγνωρίζουν τα βασικά θέματα ή τις ιδέες που απασχολούν τον/τη λογοτέχνη και τη στάση που υιοθετεί απέναντι σε αυτά/αυτές, τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου,

γ) είτε να αναλύουν κάποιον από τους χαρακτήρες (κίνητρα, αξίες, επιλογές κ.τ.λ.), τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου,

δ) είτε να εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο «συνομιλεί» το κείμενο με την εικόνα που το συνοδεύει. Το συγκεκριμένο θέμα βαθμολογείται με έξι (06) μονάδες.

  1. Το δεύτερο θέμα αναφέρεται σε ζητήματα δομής και γλώσσας του κειμένου και με αυτό ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών

α) είτε να αναγνωρίζουν τη διάκριση ανάμεσα στο περιεχόμενο (τι λέει το κείμενο) και στις επιλογές ως προς τη μορφή (πώς το λέει το κείμενο), επισημαίνοντας βασικά στοιχεία οργάνωσης της αφηγηματικής πλοκής ή της ποιητικής γραφής,

β) είτε να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο συγκεκριμένους δείκτες (π.χ. αφηγηματικούς τρόπους, αφηγηματικές τεχνικές, σχήματα λόγου κ.ά.) και να σχολιάζουν τον λειτουργικό τους ρόλο,

γ) είτε να επισημαίνουν και να αξιολογούν ως προς το αποτέλεσμα που έχουν για τον αναγνώστη μαθητή/την αναγνώστρια μαθήτρια οι γλωσσικές και υφολογικές επιλογές του/της λογοτέχνη.

Το συγκεκριμένο θέμα βαθμολογείται με έξι (06) μονάδες.

  1. Το τρίτο θέμα αναφέρεται στην παραγωγή γραπτού λόγου και απορρέει από το κείμενο. Προτείνονται ένα θέμα αναγνωστικής ανταπόκρισης και ένα θέμα δημιουργικής γραφής και κάθε μαθητής/τρια επιλέγει ένα από τα δυο.

Ι. Όσον αφορά την αναγνωστική ανταπόκριση ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών

α) είτε να σχολιάζουν ιδέες, αξίες, στάσεις, πράξεις και συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου και του εισαγωγικού σημειώματος,

β) είτε να συγκρίνουν ιδέες, αξίες, στάσεις, πράξεις και συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο με αντίστοιχες του σήμερα,

γ) είτε να συσχετίσουν ιδέες, αξίες, στάσεις, πράξεις και συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο με προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, συναισθήματα κ.τ.λ.

ΙΙ. Όσον αφορά τη δημιουργική γραφή, οι μαθητές/τριες καλούνται: α) είτε να αναδιηγηθούν τμήμα της ιστορίας από την οπτική γωνία συγκεκριμένου ήρωα (π.χ. με μορφή ημερολογίου, επιστολής κ.τ.λ.), β) είτε να αλλάξουν ή να συμπληρώσουν δημιουργικά το αρχικό κείμενο (π.χ. με τη δημιουργία νέας σκηνής ή διαλόγων, την εισαγωγή στοιχείων περιγραφής ή σχολίων ή οπτικών, ακουστικών και άλλων εικόνων κ.ά.), γ) είτε να διατυπώσουν σκέψεις και να εκφράσουν συναισθήματα που τους ενεργοποιεί η ανάγνωση του λογοτεχνικού κειμένου σε ένα νέο κείμενο το οποίο υιοθετεί τα χαρακτηριστικά κειμενικού είδους (ποιητικού ή πεζού) που ορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό.

Με το κείμενο αυτό:

α) ως προς το περιεχόμενο ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών να αξιοποιούν με τρόπο ευρηματικό τα δεδομένα του κειμένου.

β) ως προς τη δομή ελέγχεται ο βαθμός ανταπόκρισης του μαθητικού κειμένου στο κειμενικό είδος που ζητείται.

γ) ως προς τη μορφή ελέγχονται το ύφος (επιλογή κατάλληλου λεξιλογίου, ιδιωματισμών, σύνταξης που υπηρετούν τον σκοπό του κειμένου και ταιριάζουν στο κειμενικό είδος και το επικοινωνιακό πλαίσιο) και η χρήση της γλώσσας (ορθογραφία, σύνταξη, σαφήνεια στη διατύπωση, στίξη κ.τ.λ.)

Η έκταση του κειμένου που καλούνται να παραγάγουν οι μαθητές/τριες μπορεί να κινείται μεταξύ εκατό (100) και διακοσίων (200) λέξεων. Η συγκεκριμένη ερώτηση βαθμολογείται με οκτώ (08) μονάδες.

Αξιολόγηση στις ξένες γλώσσες

1.Για την αξιολόγηση της επίδοσης στις ξένες γλώσσες κατά τη διάρκεια των τετραμήνων ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών:

α) να κατανοούν γραπτό λόγο διατυπωμένο στην ξένη γλώσσα και να απαντούν σε σχετικά ερωτήματα επιλογής που τίθενται στην ξένη γλώσσα ή, στην περίπτωση που επιδιώκεται ο έλεγχος δεξιοτήτων αναγνωστικής διαγλωσσικής διαμεσολάβησης, στην ελληνική γλώσσα

β) να κάνουν τις ορθές και κατάλληλες γλωσσικές επιλογές με βάση το συγκείμενο και γενικότερα την περίσταση επικοινωνίας, αποδεικνύοντας πως έχουν αναπτύξει γλωσσική επίγνωση ανάλογη με το επίπεδο γλωσσομάθειάς τους

γ) να κατανοούν προφορικό λόγο διατυπωμένο στην ξένη γλώσσα και να απαντούν στην ξένη γλώσσα σε ερωτήσεις επί του προφορικού κειμένου

δ) να παραγάγουν γραπτά συνεχή ή ασυνεχή κείμενα στην ξένη γλώσσα, είτε με αφορμή οπτικά ή/και λεκτικά ερεθίσματα στην ξένη γλώσσα είτε με αφορμή κείμενο ή φράσεις στην ελληνική γλώσσα για τον έλεγχο δεξιοτήτων γραπτής διαγλωσσικής διαμεσολάβησης.

  1. Στην περίπτωση που απαιτείται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση για την προαγωγή ή την απόλυση μαθητή/τριας, τα θέματα της εξέτασης για κάθε ενότητα διαφοροποιούνται ανάλογα με το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών στην εξεταζόμενη ξένη γλώσσα. Τα προς εξέταση επίπεδα γλωσσομάθειας, τα οποία είναι σύμφωνα με την εξάβαθμη κλίμακα του Συμβουλίου της Ευρώπης όπως αυτά περιγράφονται στο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) για την υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι τα εξής: Α1, Α2, Β1 και Β2.
  2. Οι ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις κάθε γλώσσας και κάθε επιπέδου γλωσσομάθειας αποσκοπούν στον έλεγχο των εξής ικανοτήτων των μαθητών/τριών:

1) Κατανόησης γραπτού λόγου και γλωσσικής επίγνωσης

2) Κατανόησης προφορικού λόγου

3) Παραγωγής γραπτού λόγου και γραπτής διαμεσολάβησης

Η κάθε εξέταση βαθμολογείται με άριστα τις 20 μονάδες, που κατανέμονται στις τρεις ενότητες της εξέτασης ως εξής:

Επισήμανση: Η γραπτή διαμεσολάβηση ελέγχεται από το επίπεδο Β1.

Συγκεκριμένα οι προδιαγραφές για τις εξετάσεις στα επίπεδα γλωσσομάθειας από Α1 έως Β2 είναι οι εξής:
Επίπεδο Α1 (Α1-/Α1/Α1+)

Α) Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά τέσσερις (4) δοκιμασίες:

αα) Δύο δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης εβδομήντα (70) λέξεων περίπου. Κάθε δοκιμασία περιλαμβάνει διαφορετικό κειμενικό είδος από το οποίο έλκονται πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων. Τα κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο είναι πολυτροπικά, εκφράζονται με απλές λέξεις, απλές γραμματικές δομές και σχετίζονται με προσωπικά στοιχεία, οικείες καθημερινές πρακτικές, απλές κοινωνικές καταστάσεις και ανάγκες. Ενδεικτικά κειμενικά είδη για αυτό το επίπεδο είναι: ανακοίνωση, αφίσα, γράμμα, προσωπική μαρτυρία, καρτ ποστάλ, κατάλογος εστιατορίου, σημείωμα. Τα πέντε ερωτήματα της κάθε δοκιμασίας (δέκα και για τις δυο δοκιμασίες) τίθενται στην ξένη γλώσσα, αλλά είναι δυνατόν σε αυτό το επίπεδο να τεθούν και στην ελληνική γλώσσα για τον έλεγχο δεξιοτήτων της αναγνωστικής διαγλωσσικής διαμεσολάβησης. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 Χ 0,4 = 4).

αβ) Μία (1) δοκιμασία γλωσσικής επίγνωσης η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της λεξιλογικής ικανότητας, δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση λέξεις. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,3 της μονάδας (5 Χ 0,3 = 1,5).

αγ) Μια (1) δοκιμασία η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της γραμματικής ικανότητας, δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση γλωσσικές δομές. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,5 της μονάδας (5 x 0,5 = 2,5).

Β) Κατανόηση προφορικού λόγου

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα (ηχητικά) κείμενα συνολικής διάρκειας ενός έως δύο (1-2) λεπτών. Η μία εκ των δύο δοκιμασιών περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» και η δεύτερη πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων και τίθενται στην ξένη γλώσσα. Οι εξεταζόμενοι/ες ακούν τα κείμενα δύο (2) φορές. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 x 0,4 = 4).

Τα ηχητικά κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο έχουν απλές γραμματικές δομές, απλό λεξιλόγιο, τυποποιημένες εκφράσεις και αφορούν πληροφορίες για καθημερινά ζητήματα και ανάγκες (σε οικογενειακό, κοινωνικό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον). Ενδεικτικά, τα ηχητικά κείμενα μπορεί να είναι: Σύντομοι διάλογοι, μεμονωμένες φράσεις, μηνύματα, προσωπικές μαρτυρίες, ανακοινώσεις. Η ομιλία είναι απολύτως ευκρινής και η άρθρωση καθαρή, ώστε να επιτυγχάνεται η κατανόηση γενικών και επιμέρους πληροφοριών του/των κειμένου/ων.

Για την ακρόαση του ηχητικού κειμένου αξιοποιείται συσκευή αναπαραγωγής ήχου, όπως Η/Υ ή CD player. Σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των παραπάνω, τα διαβάζει ο/η εκπαιδευτικός με φυσικότητα.

Γ) Παραγωγή γραπτού λόγου

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2 )δοκιμασίες:

γα) Μία (1) δοκιμασία η οποία συνίσταται στη συμπλήρωση ενός έως πέντε (1-5) ημιτελών σύντομων κειμένων, όπως ερωτηματολόγιο, κουίζ, φυλλάδιο, διάλογοι σε κόμικ, λεζάντες, κ.τ.λ. Οι προς συμπλήρωση λέξεις δεν ξεπερνούν τις τριάντα (30). Η δοκιμασία αξιολογείται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

γβ) Μία (1) δεύτερη δοκιμασία η οποία συνίσταται στη σύνταξη σύντομου κειμένου, όπως σημείωμα σε φίλο ή γνωστό, ηλεκτρονικό μήνυμα, καρτ-ποστάλ, πρόσκληση, κ.τ.λ., στο οποίο δίνουν ή ζητούν απλές πληροφορίες (για τον εαυτό τους, την οικογένεια, τους φίλους και γνωστούς τους). Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι πενήντα (50) περίπου λέξεις. Η δοκιμασία αξιολογείται με πέντε (5) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Επίπεδο Α2 (Α2-/Α2/Α2+)

Α) Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά τέσσερις (4) δοκιμασίες:

αα) Δύο δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης εκατό (100) λέξεων περίπου. Κάθε δοκιμασία περιλαμβάνει διαφορετικό κειμενικό είδος από το οποίο έλκονται πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων. Τα κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο είναι πολυτροπικά, εκφράζονται με απλές λέξεις, απλές γραμματικές δομές και σχετίζονται με προσωπικά στοιχεία, οικείες καθημερινές πρακτικές, απλές κοινωνικές καταστάσεις και ανάγκες. Ενδεικτικά κειμενικά είδη για αυτό το επίπεδο είναι: αγγελία, βιογραφικό, διαφήμιση, είδηση, προσωπική μαρτυρία, ευχετήρια κάρτα, εικονογραφημένη ιστορία, σημείωμα, email. Τα πέντε ερωτήματα της κάθε δοκιμασίας (δέκα και για τις δυο δοκιμασίες) τίθενται στην ξένη γλώσσα, αλλά είναι δυνατόν σε αυτό το επίπεδο να τεθούν και στην ελληνική γλώσσα για τον έλεγχο δεξιοτήτων της αναγνωστικής διαγλωσσικής διαμεσολάβησης. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 Χ 0,4 = 4).

αβ) Μία (1) δοκιμασία γλωσσικής επίγνωσης η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της λεξιλογικής ικανότητας –δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση λέξεις. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,3 της μονάδας (5 Χ 0,3 = 1,5).

αγ) Μια (1) δοκιμασία η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της γραμματικής ικανότητας –δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση γλωσσικές δομές. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,5 της μονάδας (5 x 0,5 = 2,5).

Β) Κατανόηση προφορικού λόγου

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα (ηχητικά) κείμενα που συνολικά διαρκούν ενάμισι έως δύο (1,5 – 2) λεπτά. Η μία εκ των δύο δοκιμασιών περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» και η δεύτερη πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων και τίθενται στην ξένη γλώσσα. Οι εξεταζόμενοι/ες ακούν τα κείμενα δύο (2) φορές. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 x 0,4 = 4).

Τα ηχητικά κείμενα έχουν απλές λεξικογραμματικές δομές, φράσεις και λέξεις υψηλής συχνότητας που σχετίζονται με περιοχές άμεσης προσωπικής συνάφειας (π.χ. πολύ στοιχειώδεις προσωπικές και οικογενειακές πληροφορίες, αγορές, τοπική γεωγραφία, εργασία). Ενδεικτικά, τα ηχητικά κείμενα είναι: Σύντομοι διάλογοι, μηνύματα, προσωπικές μαρτυρίες, ανακοινώσεις. Η ομιλία είναι απολύτως ευκρινής και η άρθρωση καθαρή, ώστε να επιτυγχάνεται η κατανόηση του κύριου μηνύματος και των επιμέρους πληροφοριών.

Για την ακρόαση του ηχητικού κειμένου αξιοποιείται συσκευή αναπαραγωγής ήχου, όπως Η/Υ ή CD player. Σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των παραπάνω, τα διαβάζει ο/η εκπαιδευτικός με φυσικότητα.

Γ) Παραγωγή γραπτού λόγου

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες:

γα) Μία (1) δοκιμασία η οποία συνίσταται στη συμπλήρωση ενός έως πέντε (1-5) σύντομων κειμένων, όπως αφίσα, ερωτηματολόγιο, φυλλάδιο, διάλογοι σε κόμικ, λεζάντες, κ.τ.λ. Οι προς συμπλήρωση λέξεις δεν ξεπερνούν τις σαράντα (40). Το προς συμπλήρωση κείμενο αξιολογείται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

γβ) Μία (1) δεύτερη δοκιμασία η οποία συνίσταται στη σύνταξη σύντομου κειμένου, όπως σημείωμα σε φίλο ή γνωστό, ηλεκτρονικό μήνυμα, καρτ-ποστάλ, πρόσκληση, κ.τ.λ., στο οποίο δίνουν ή ζητούν απλές πληροφορίες (για τον εαυτό τους, την οικογένεια, τους φίλους και γνωστούς τους). Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι εξήντα (60) περίπου λέξεις. Το παραγόμενο κείμενο αξιολογείται με πέντε (5) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Επίπεδο Β1 (Β1-/Β1/Β1+)

Α) Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση

Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά 4 δοκιμασίες:
αα) Δύο δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης εκατόν πενήντα (150) λέξεων περίπου. Κάθε δοκιμασία περιλαμβάνει διαφορετικό κειμενικό είδος από το οποίο έλκονται πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων. Τα κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο σχετίζονται με κοινωνικά θέματα, ζητήματα εργασίας, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, όπως άρθρα εφημερίδων, γραπτές αναφορές καταστάσεων και γεγονότων, φυλλάδια με διαφόρων τύπων πληροφορίες και άλλα έντυπα και κείμενα από ποικίλες κυρίως ηλεκτρονικές πηγές, αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία. Τα πέντε ερωτήματα της κάθε δοκιμασίας (δέκα και για τις δυο δοκιμασίες) τίθενται στην ξένη γλώσσα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 Χ 0,4 = 4).

αβ) Μία (1) δοκιμασία γλωσσικής επίγνωσης η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της λεξιλογικής ικανότητας –δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση λέξεις. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς
κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,3 της μονάδας (5 Χ 0,3 = 1,5).
αγ) Να απαντήσουν σε πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της γραμματικής ικανότητας –δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση γλωσσικές δομές. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,5 της μονάδας (5 x 0,5 = 2,5).
Β) Κατανόηση προφορικού λόγου
Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα (ηχητικά) κείμενα που συνολικά διαρκούν δύο λεπτά περίπου. Η μία εκ των δύο δοκιμασιών περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» και η δεύτερη πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων και τίθενται στην ξένη γλώσσα. Οι εξεταζόμενοι/ες ακούν τα κείμενα δύο (2) φορές. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 x 0,4 = 4).
Τα ηχητικά κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο έχουν απλές λεξικογραμματικές δομές και σχετίζονται με διάφορα θέματα σε οικογενειακό, κοινωνικό, εργασιακό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον (π.χ. σχέσεις, εκδρομές, μουσεία, μουσική, προϊόντα). Ενδεικτικά τα ηχητικά κείμενα είναι: Μηνύματα στον αυτόματο τηλεφωνητή και τηλεφωνικές υπηρεσίες, σε οδηγίες σε ηλεκτρονικά παιχνίδια, συνεντεύξεις, συνταγές μαγειρικής από το ραδιόφωνο, εφόσον ο λόγος είναι απλός και καθαρός. Ο ρυθμός του λόγου είναι φυσιολογικός για την περίσταση επικοινωνίας, η ομιλία είναι απολύτως ευκρινής και η άρθρωση καθαρή, ώστε να επιτυγχάνεται η κατανόηση του κύριου μηνύματος και των επιμέρους πληροφοριών.
Για την ακρόαση του ηχητικού κειμένου αξιοποιείται συσκευή αναπαραγωγής ήχου, όπως Η/Υ ή CD player. Σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των παραπάνω, τα διαβάζει ο/η εκπαιδευτικός με φυσικότητα.
Γ) Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διαμεσολάβηση
Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες:
γα) Μία (1) δοκιμασία η οποία συνίσταται στη συμπλήρωση ή ολοκλήρωση ημιτελούς κειμένου αυθεντικού λόγου, όπως ηλεκτρονικό μήνυμα, μήνυμα σε ηλεκτρονική πλατφόρμα συζήτησης, άρθρο σχολικής εφημερίδας, απάντηση σε αγγελία για συμμετοχή σε οργάνωση ή σε δράση, επιστολή. Οι πληροφορίες ή οι παροτρύνσεις παρέχονται στη γλώσσα-στόχο με λεκτικά ή με οπτικά ερεθίσματα (εικόνες, σχήματα κ.τ.λ.). Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι πενήντα (50) λέξεις περίπου. Το προς συμπλήρωση κείμενο αξιολογείται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
γβ) Μία (1) δεύτερη δοκιμασία η οποία συνίσταται στη σύνταξη σύντομου κειμένου, βάσει κειμένου − ερεθίσματος στην ελληνική γλώσσα, έκτασης διακοσίων (200) περίπου λέξεων. Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι εκατό (100) περίπου λέξεις. Το παραγόμενο κείμενο αξιολογείται με πέντε (5) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

Επίπεδο Β2 (Β2-/Β2/Β2+)
Α) Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά τέσσερις (4) δοκιμασίες:
αα) Δύο δοκιμασίες κατανόησης γραπτού λόγου, καθεμία από τις οποίες στηρίζεται σε ένα ή περισσότερα αδίδακτα κείμενα συνολικής έκτασης εκατόν πενήντα (150) λέξεων περίπου. Κάθε δοκιμασία περιλαμβάνει διαφορετικό κειμενικό είδος από το οποίο έλκονται πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων. Τα κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο σχετίζονται με κοινωνικά θέματα, ζητήματα εργασίας, εκπαίδευσης, ψυχαγωγίας, όπως άρθρα (ηλεκτρονικών) εφημερίδων και περιοδικών, γραπτές αναφορές καταστάσεων και γεγονότων, φυλλάδια με διαφόρων τύπων πληροφορίες και άλλα έντυπα και κείμενα από ποικίλες κυρίως ηλεκτρονικές πηγές, αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία. Επίσης, σε αυτό το επίπεδο το κείμενο μπορεί να είναι απόσπασμα λογοτεχνικού κειμένου (διηγήματος, μυθιστορήματος, ποιήματος, θεατρικού έργου), κριτική βιβλίου / ιστοσελίδας / θεάτρου/ κινηματογράφου / τέχνης, βιβλιοπαρουσίαση, κτλ. Τα πέντε ερωτήματα της κάθε δοκιμασίας (δέκα και για τις δυο δοκιμασίες) τίθενται στην ξένη γλώσσα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 Χ 0,4 = 4).
αβ) Μία (1) δοκιμασία γλωσσικής επίγνωσης η οποία περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» που αποσκοπούν στον έλεγχο της λεξιλογικής ικανότητας, δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση λέξεις. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,3 της μονάδας (5 Χ 0,3 = 1,5).
αγ) Να απαντήσουν σε πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της γραμματικής ικανότητας, δηλαδή της ικανότητας να χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος τις σωστές και κατάλληλες για την επικοινωνιακή περίσταση γλωσσικές δομές. Τα ερωτήματα δεν έλκονται απαραίτητα από τα προς κατανόηση κείμενα της παραγράφου αα. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,5 της μονάδας (5 x 0,5 = 2,5).
Β) Κατανόηση προφορικού λόγου
Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες, οι οποίες στηρίζονται σε ένα αδίδακτο (ηχητικό) κείμενο η κάθε μία. Το ηχητικό κάθε δοκιμασίας είναι διάρκειας δύο έως τριών λεπτών. Η μία εκ των δύο δοκιμασιών περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήματα τύπου «επιλογή» και η δεύτερη πέντε (5) ερωτήματα τύπου «συμπλήρωση» που αποσκοπούν στον έλεγχο της κατανόησης γενικών και επιμέρους νοημάτων και τίθενται στην ξένη γλώσσα. Οι εξεταζόμενοι/ες ακούν τα κείμενα δύο (2) φορές. Κάθε απάντηση αξιολογείται με 0,4 της μονάδας (10 x 0,4 = 4).
Τα ηχητικά κείμενα που επιλέγονται για αυτό το επίπεδο είναι πιο εκτεταμένα από ό,τι στα προηγούμενα επίπεδα και μπορούν να προέρχονται από ειδησεογραφικές και ενημερωτικές εκπομπές, να περιλαμβάνουν διαλόγους ή μονολόγους για κοινωνικά ή προσωπικά ζητήματα, ακόμη και για επιστημονικά ζητήματα σε εκλαϊκευμένο λόγο. Ο λόγος είναι στην επίσημη διάλεκτο (standard). Ο ρυθμός του λόγου είναι φυσιολογικός για την περίσταση επικοινωνίας, η ομιλία είναι ευκρινής και η άρθρωση καθαρή, ώστε να επιτυγχάνεται η κατανόηση του κύριου μηνύματος και των επιμέρους πληροφοριών.
Για την ακρόαση του ηχητικού κειμένου αξιοποιείται συσκευή αναπαραγωγής ήχου, όπως Η/Υ ή CD player. Σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης των παραπάνω, τα διαβάζει ο/η εκπαιδευτικός με φυσικότητα.
Γ) Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διαμεσολάβηση
Οι εξεταζόμενοι/ες καλούνται να ανταποκριθούν σε συνολικά δύο (2) δοκιμασίες:
γα) Μία (1) δοκιμασία η οποία συνίσταται στη συμπλήρωση ή ολοκλήρωση ημιτελούς κειμένου αυθεντικού λόγου, όπως άρθρο ηλεκτρονικού τύπου, επιστολή, αναφορά, με σκοπό την παράθεση πληροφοριών ή την παροχή επιχειρημάτων για να στηριχθεί ή να αντικρουστεί μια συγκεκριμένη άποψη, την παροχή/αίτηση πληροφοριών, εξηγήσεων, διευκρινίσεων, την εκδήλωση στάσης (επιφύλαξης, διαφωνίας, δυσφορίας, άρνησης). Οι πληροφορίες ή παροτρύνσεις παρέχονται στη γλώσσα-στόχο με λεκτικά ή/και με οπτικά ερεθίσματα (εικόνες, σχήματα κ.τ.λ.). Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι εξήντα (60) περίπου λέξεις. Το προς συμπλήρωση κείμενο αξιολογείται με τρεις (3) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
γβ) Μία (1) δεύτερη δοκιμασία η οποία συνίσταται στη σύνταξη σύντομου κειμένου, βάσει κειμένου−ερεθίσματος στην ελληνική γλώσσα, έκτασης διακοσίων είκοσι (220) περίπου λέξεων. Η έκταση του παραγόμενου κειμένου είναι εκατόν είκοσι (120) περίπου λέξεις. Το παραγόμενο κείμενο αξιολογείται με πέντε (5) βαθμολογικές μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.

Γυμνάσιο,

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,

Εγκύκλιοι

Σχόλια (2)

Κυρα

|

9 Οκτ 2016 08:55

Εγινε σχετική πρόβλεψη ή πρόκειται να γίνει για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών με εεα στα ανωτέρω μαθήματα ;

ΓΙΩΡΓΟΣ

|

8 Οκτ 2016 01:19

Μα στις ξένες γλώσσες θα υπάρχουν εξετάσεις;

Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/46683/odigies-gia-tis-exetaseis-se-mathimata-toy-gymnasioy-vathmologies-thematon

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ    

Βραβεύσεις Μαραθωνοδρόμων 2024 – Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου

Νοέ 202423

IMG c8275b9e001bd6e94246837b8e544bd8 V

Στις 21 Νοεμβρίου 2024 το Γυμνάσιο Μαραθώνα είχε την χαρά και την τιμή να παραβρεθεί με μαθητές  – αθλητές της περιοχής του Μαραθώνα, στις βραβεύσεις των Μαραθωνοδρόμων που έγιναν στο “Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου”. Είχε τη χαρά να δει και να συναντήσει τον Χαράλαμπο Πιτσώλη νικητή του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου (κάλυψε την απόσταση των 42.195 μέτρων σε 2:18:56), τον Παναγιώτη Καραΐσκο 2ο νικητή (με χρόνο 2:19:50)και την Σταματία Νούλα νικήτρια στις γυναίκες (με χρόνο 2:40:19).

IMG 6e5e7569bdf548b8adccfb646a61f24b V

IMG 40e4f69e1a167a2e7642d10a576f9421 V

IMG d3e6e07f029c212a7e7b965b8774f221 V

IMG c8d5548fd9c70f34ecf8fc19f39215f9 V

IMG 602b2d7ea8e2d20ecd16ef3cd9d1eab4 V

IMG 94d95e9ec815f6da410450aa53f05128 V

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βραβεύσεις Μαραθωνοδρόμων 2024 – Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου    

41ος Μαραθώνιος – Τελετή Βράβευσης 2024

Νοέ 202418

IMG 8f8f935a94e0ae52e76fabe558c56890 V

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024, διακεκριμένοι αθλητές – μαθητές του Γυμνασίου Μαραθώνα, θα παραβρεθούν στον χώρο του “Μουσείου του Μαραθώνιου Δρόμου”. Εκεί θα παρακολουθήσουν την τελετή βράβευσης των διακριθέντων δρομέων – νικητών του 41ου Μαραθωνίου, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 41ος Μαραθώνιος – Τελετή Βράβευσης 2024    

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Νοέ 20243

IMG a16ed79d28bc0346bf826b91c889d7c4 V

Στις 16 Σεπτεμβρίου 2024, μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου, παρουσίασαν ένα μικρό αφιέρωμα για τη Δημοκρατία, με την ευκαιρία της Διεθνούς ημέρας Δημοκρατίας, που θεσμοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το 2007 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου. Τα παιδιά αναφέρθηκαν στις αξίες που αντιπροσωπεύει η Δημοκρατία, στις υποχρεώσεις των πολιτών για τη διατήρηση αυτού του πολιτεύματος, του πιο συμμετοχικού στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η Διευθύντρια Κα Ανδρίτσου, συνεχάρη τις μαθήτριες και τους μαθητές για την παρουσίαση που έκαναν και τόνισε τη σημασία του ενεργού πολίτη στις συμμετοχικές διαδικασίες που ξεκινούν από τον χώρο του σχολείου.

IMG 4e5303da1a5944fc82974c5f4083c0d5 V IMG 06cb0e81b268d94fb2d113bcecf415b5 V IMG 969a6adb172c77227786dfd9fc205b56 V IMG c19ef5993f8871d5c876a8e9d17d0e99 V IMG c026b5b91111a1c1ee2c5208befe1fb6 V IMG f6e461dadb7233ce7884dd09b403ccc3 V

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ    

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2024-2025

Νοέ 20242



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2024-2025    

9ο Συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων

Σεπ 202410

9ο Συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων σκεπτικό τελικό

από κάτω από: ΣΥΝΕΔΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 9ο Συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων    

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024 – 2025

Σεπ 20249
AGIASMOS

Η Διευθύντρια και οι καθηγητές του Γυμνασίου Μαραθώνα σας καλωσορίζουν και σας εύχονται καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Την πρώτη ημέρα, Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 08:30 π.μ. θα γίνει ο καθιερωμένος Αγιασμός. Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μαζί τους τη σχολική τους τσάντα για την παραλαβή των βιβλίων τους. Την Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου, οι μαθητές θα προσέλθουν το πρωί κανονικά στο σχολείο, δηλαδή στις 8:15 π.μ. , θα ενταχθούν στα τμήματά τους, θα γνωρίσουν τους καθηγητές τους και θα παραλάβουν το ωρολόγιο πρόγραμμα της επόμενης ημέρας και εβδομάδας. Θα πρέπει να έχουν μαζί τους ένα τετράδιο και την κασετίνα τους. Τα σχολικά αναχωρούν την Τετάρτη στις 12:00.

Η Διευθύντρια

Θεοδώρα Ανδρίτσου

από κάτω από: Ενημέρωση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024 – 2025    

Παράταση υποβολής περιλήψεων για το 5ο πανελλήνιο συνέδριο- Εκπαιδευτικά προγράμματα

Σεπ 20249

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΕΩΣ ΤΙΣ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024

5o Πανελλήνιο Συνέδριο
Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην εκπαίδευση και στον πολιτισμό [8]

Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο
Ψυχοπαιδαγωγικών Εφαρμογών στην Προσχολική Αγωγή, Laboratory for
Research on Early Research on Early Childhood Psychopedagogy, Τμήμα
Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Δυτικής
Αττικής, το  Μητροπολιτικό Κολλέγιο, το Aegean College, το Τμήμα
Παιδαγωγικών Σπουδών του Παννεπιστημίου Λευκωσίας, ο Πανελλήνιος
Σύλλογος Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (ΠΑ.Σ.Ι.Π.Σ) και το Greek Cultural
Institute συνδιοργανώνουν στις 2 και 3 Νοεμβρίου 2024 το 5ο Πανελλήνιο
Συνέδριο με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη στην
εκπαίδευση και στον πολιτισμό».

Ο ρόλος του παιχνιδιού στο σύγχρονο περιβάλλον μάθησης είναι
αναμφισβήτητα σημαντικός. Στη τυπική εκπαίδευση, αν και αναγνωρίζεται
η σπουδαιότητά του, καθώς προχωράμε από την προσχολική στη δημοτική
και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η αποδοχή του μειώνεται. Από την άλλη η
τέχνη ο ρόλος της τέχνης στην προαγωγή της παιδείας και του πολιτισμού
είναι καθοριστικός και ουσιαστικός καθώς συνδέει την εκπαίδευση με τον
πολιτισμό.

Στόχος του Συνεδρίου είναι να διερευνηθούν οι δυνατότητες που
προσφέρει το εκπαιδευτικό παιχνίδι και η τέχνη τόσο στην τυπική όσο
και στη μη τυπική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει
κεντρικές ομιλίες από ειδικούς επιστήμονες, εισηγήσεις και εργαστήρια.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς
όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, μουσειολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς,
βιβλιοθηκονόμους, φοιτητές, σπουδαστές, ερευνητές,  εμψυχωτές ομάδων
άτυπης εκπαίδευσης και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τις θεματικές του.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά διαδικτυακά.

Το πρόγραμμα του Συνεδρίου περιλαμβάνει:

α. Προφορικές ανακοινώσεις

β. Θεματικά Συμπόσια

γ. Εργαστήρια

δ. Αναρτημένες ανακοινώσεις, Posters

Οι ενδεικτικές θεματικές ενότητες του Συνεδρίου είναι οι εξής:

* Το παιχνίδι και η τέχνη στην προσχολική εκπαίδευση
* Το παιχνίδι και η τέχνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
* Το παιχνίδι και η τέχνη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
* Το παιχνίδι και η τέχνη ως μέσο συμπερίληψης
* Το παιχνίδι και η τέχνη στην μη τυπική μάθηση
* Εκπαιδευτικά πολιτιστικά προγράμματα
* Τα έμφυλα στερεότυπα στο παιχνίδι και στην τέχνη
* Το παιχνίδι και η τέχνη στο αναλυτικό πρόγραμμα
* Παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας
* Ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια
* Τέχνη και Παιχνίδι
* Φιλαναγνωσία στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση
* Ψηφιακές τεχνολογίες στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση

Οι εισηγητές/τριες μπορούν να προτείνουν και άλλες θεματικές που
εμπίπτουν στο πεδίο των βασικών επιστημονικών αξόνων του Συνεδρίου.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Όσοι ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος με σύγχρονη ή ασύγχρονη ανακοίνωση
ή με εργαστήριο θα πρέπει να στείλουν τον τίτλο και την περίληψη της
ανακοίνωσής τους (έως 300 λέξεις) μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας που
βρίσκεται στην ιστοσελίδα https://conferencedu.weebly.com/ [8] έως τις
23 Σεπτεμβρίου 2024

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Υποβολή περιλήψεων: 23 Σεπτεμβρίου 2024

Ημερομηνία έγκρισης προτάσεων: 29 Σεπτεμβρίου 2024

Διεξαγωγή συνεδρίου: 2 και 3 Νοεμβρίου 2024

ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

* Συμμετοχή με ανακοίνωση: 60 ευρώ (περιλαμβάνει δυνατότητα
συμμετοχής σε  βιωματικά εργαστήρια, πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή,
βεβαίωση συμμετοχής). Σε περίπτωση συμμετοχής άνω του ενός συνέδρου
ανά ανακοίνωση, ο κάθε σύνεδρος εγγράφεται ξεχωριστά.
* Παρακολούθηση συνεδρίου: 30 ευρώ (περιλαμβάνει δυνατότητα
συμμετοχής σε βιωματικά εργαστήρια, πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή,
βεβαίωση παρακολούθησης και χωριστά βεβαίωση συμμετοχής σε εργαστήρια)
/ 20EUR για φοιτητές. Παρακολούθηση χωρίς βεβαίωση δωρεάν.

Η καταβολή του χρηματικού ποσού από όλους/ες τους/τις εισηγητές/τριες
κάθε ανακοίνωσης για την εγγραφή τους στο Συνέδριο είναι απαραίτητη
προκειμένου τα ονόματά τους να καταχωρηθούν στο πρόγραμμα και στον
τόμο των περιλήψεων. Μετά την εγγραφή στην ιστοσελίδα θα δίνονται
οδηγίες για την καταβολή του ποσού.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ‒ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Γραμματεία συνεδρίου: Ευάγγελος Τσιμέκας

Iστοσελίδα συνεδρίου: www.conferencedu.weebly.com [8]

Ηλεκτρονική διεύθυνση: conferenceducat@gmail.com

[9]

Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2024-2025 [9]

Εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά και τα εκπαιδευτικά προγράμματα του
Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης επιστρέφουν, τηρώντας πάντα όλα
τα μέτρα ασφαλείας οι μαθητές συμμετέχουν σε μουσειοπαιδαγωγικές,
βιωματικές δράσεις, πάντα με προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια
όλων.

Το Μουσείο έρχεται στο σχολείο: Εκπαιδευτικά προγράμματα
πραγματοποιούνται και στον χώρο του σχολείου σας.

Δείτε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα για Παιδικούς
Σταθμούς/Νηπιαγωγεία εδώ [10]

Δείτε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα για Δημοτικά εδώ [11]

Δείτε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα για Γυμνάσια/Λύκεια εδώ [12]

Δείτε τα Διαδικτυακά Εκπαιδευτικά Προγράμματα εδώ [13]

Δείτε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στο Πολεμικό
Μουσείο εδώ [14]

Τα προγράμματα απευθύνονται σε παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία,
δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια

Τα προγράμματά μας σχεδιάζονται από διεπιστημονική ομάδα (παιδαγωγοί,
μουσειοπαιδαγωγοί, θεατρολόγοι, συγγραφείς, εικαστικοί, μουσικοί) ώστε
να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός άρτιου παιδαγωγικά και τεχνικά
προγράμματος και υλοποιούνται από έμπειρους μουσειοπαιδαγωγούς,
παιδαγωγούς και ερμηνευτές εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
————————-

Εκπαιδευτικά προγράμματα για Παιδικούς σταθμούς/Νηπιαγωγεία: [10]

Πρόγραμμα «Το Παλιό Σχολείο»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [15],
Δείτε το βίντεο εδώ [16]

Πρόγραμμα «Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [17], Δείτε το βίντεο εδώ [18]

Πρόγραμμα «Η Παπαρούνα το έσκασε: Ένα πρόγραμμα για την Ειρήνη»: Δείτε
το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [19]

Πρόγραμμα «Τα μυστικά της βαλίτσας»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ
[20], Δείτε το βίντεο εδώ [21]

Πρόγραμμα «Οι Άθλοι του Ηρακλή…»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [22]

Πρόγραμμα «Περπατάω με την τάξη μου στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [23], Δείτε το βίντεο εδώ [24], Δείτε αναλυτικά τα θέματα
των περιπάτων εδώ [25]

Πρόγραμμα υπαίθριων δραστηριοτήτων στον Εθνικό Κήπο και τον Λόφο
Φιλοπάππου: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [26]

Πρόγραμμα «Μια διαφορετική ξενάγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης με
οδηγό την κουκουβάγια, Σοφία.»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [27]

Πρόγραμμα «Συναγερμός … απογείωση!» (Το συγκεκριμένο πρόγραμμα
υλοποιείται στου χώρους του Πολεμικού Μουσείου): Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [28]

Προγράμματα «Ταξιδεύοντας με ένα βιβλίο»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [29]

Προγράμματα για το 1821:  Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [30]

Χριστουγεννιάτικα προγράμματα: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [31],
Δείτε το βίντεο εδώ [32]

Θεματικά προγράμματα (Απόκριες, Πάσχα): Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο
εδώ [33], Δείτε το βίντεο εδώ [32]
————————-

Εκπαιδευτικά προγράμματα για Δημοτικά: [11]

Πρόγραμμα «Το Παλιό Σχολείο»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [15],
Δείτε το βίντεο εδώ [16]

Πρόγραμμα «Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [17], Δείτε το βίντεο εδώ [18]

Πρόγραμμα «Η Παπαρούνα το έσκασε: Ένα πρόγραμμα για την Ειρήνη»: Δείτε
το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [19]

Πρόγραμμα «Τα μυστικά της βαλίτσας»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ
[20], Δείτε το βίντεο εδώ [21]

Πρόγραμμα «Οι Άθλοι του Ηρακλή…»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [22]

Πρόγραμμα «Περπατάω με την τάξη μου στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [23], Δείτε το βίντεο εδώ [24], Δείτε αναλυτικά τα θέματα
των περιπάτων εδώ [25]

Πρόγραμμα «Ο Θεός Διόνυσος και οι Πειρατές: Ένα πειρατικό κυνήγι
θησαυρού… στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [34]

Πρόγραμμα «Ιστορίες μυστηρίου στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [35]

Πρόγραμμα υπαίθριων δραστηριοτήτων στον Εθνικό Κήπο και τον Λόφο
Φιλοπάππου: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [26]

Πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας την Ακρόπολη!»(Βράχος Ακρόπολης-Μουσείο
Ακρόπολης): Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [36]

Πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας την Ιστορία μέσα από τα Μουσεία» (Eθνικό
Ιστορικό, Εθνικό Αρχαιολογικό, Αρχαία Αγορά, Λόφος Φιλοπάππου και
Πνύκα) : Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [37]

Πρόγραμμα «Συναγερμός … απογείωση!» (Το συγκεκριμένο πρόγραμμα
υλοποιείται στους χώρους του Πολεμικού Μουσείου): Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [28]

Πρόγραμμα «Μυστήρια στο Πολεμικό Μουσείο. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα
της ιστορίας… αλλιώς!» [Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται στους
χώρους του Πολεμικού Μουσείου και προσαρμόζεται στις εθνικές επετείους
(28η Οκτωβρίου, 25η Μαρτίου)]: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [38]

Πρόγραμμα «Μια μέρα με τους ήρωες του ’21»: (Το συγκεκριμένο πρόγραμμα
υλοποιείται στους χώρους του Πολεμικού Μουσείου): Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [39]

Προγράμματα για το 1922:  Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [40]

Προγράμματα για το 1821:  Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [30]

Χριστουγεννιάτικα προγράμματα: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [31],
Δείτε το βίντεο εδώ [32]

Θεματικά προγράμματα (Απόκριες, Πάσχα): Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο
εδώ [33], Δείτε το βίντεο εδώ [32]
————————-

Εκπαιδευτικά προγράμματα για Γυμνάσια/Λύκεια: [12]

Πρόγραμμα «Το Παλιό Σχολείο»: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [15],
Δείτε το βίντεο εδώ [16]

Πρόγραμμα «Περπατάω με την τάξη μου στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [23], Δείτε το βίντεο εδώ [24], Δείτε αναλυτικά τα θέματα
των περιπάτων εδώ [25]

Πρόγραμμα «Ιστορίες μυστηρίου στην Πλάκα»: Δείτε το ενημερωτικό
φυλλάδιο εδώ [35]

Πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας την Ακρόπολη!» Βράχος Ακρόπολης-Μουσείο
Ακρόπολης: Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [36]

Πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας την Ιστορία μέσα από τα Μουσεία» (Eθνικό
Ιστορικό, Εθνικό Αρχαιολογικό, Αρχαία Αγορά, Λόφος Φιλοπάππου και
Πνύκα): Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [37]

Προγράμματα για το 1922:  Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [40]

Προγράμματα για το 1821:  Δείτε το ενημερωτικό φυλλάδιο εδώ [30]
————————-

από κάτω από: ΣΥΝΕΔΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παράταση υποβολής περιλήψεων για το 5ο πανελλήνιο συνέδριο- Εκπαιδευτικά προγράμματα    

Ανακοίνωση συνεδρίου (Ελληνική Γλώσσα και Διαταραχές, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ)

Σεπ 20246

nfAio15ekMOrKi4c

από κάτω από: ΣΥΝΕΔΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακοίνωση συνεδρίου (Ελληνική Γλώσσα και Διαταραχές, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ)    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European Radio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων