3ο Π.Ε.Κ.Ε.Σ.-Σ.Ε.Ε Εκπαίδευση για την Αειφορία «Βιωματικό Εργαστήριο: Οι χήνες Σίσυ και Μάρκος στους υδροβιότοπους της Πύδνας»

 

Το 3ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.-Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία και παιδαγωγικής ευθύνης υποστήριξε την υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας στο σχολείο μας την Τρίτη 9-4-2019 με την πραγματοποίηση σε τμήμα μαθητών/τριών της Α΄ τάξης βιωματικού εργαστηρίου με θέμα «2ο Εργαστήριο: Οι χήνες Σίσυ και Μάρκος στους υδροβιότοπους της Πύδνας». Εκπαιδευτής /εμψυχωτής ήταν ο κ. Αθανάσιος Χαρίσης, Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία.
Στο εργαστήριο είκοσι (20) εκπαιδευτικοί και δεκαπέντε (15) μαθητές της Α΄ τάξης, ενώ στόχος του εργαστηρίου για τους μαθητές ήταν να γνωρίσουν με βιωματικές μεθόδους θέματα σχετικά με τη σύνδεση της βιώσιμης ανάπτυξης με τα δικαιώματα, τη δημοκρατία και τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινότητα και να ευαισθητοποιηθούν σ’ αυτά. Σκοπός της δειγματικής διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς ήταν να επικαιροποιήσουν γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με εφαρμογή βιωματικών διδακτικών τεχνικών κατά την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες, με έναν καθηγητή σε κάθε ομάδα ως συντονιστή και συζητώντας εντόπισαν προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι χήνες λόγω της παρέμβασης του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον. Συγχρόνως ετοίμασαν προτάσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των χηνών και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους που θα παρουσίαζαν σε πιθανό συνέδριο, όπου θα συμμετείχαν χήνες και άνθρωποι με θέμα:« την αρμονική συνύπαρξη στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης». Αντίστοιχα και οι καθηγητές χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες και διερευνώντας το θέμα αυτό εντόπισαν προβλήματα και συνέταξαν προτάσεις για το υποτιθέμενο συνέδριο ώστε να γίνουν καλύτερες οι συνθήκες διαβίωσης όλων. Οι χήνες και τα χηνόπουλα που συμμετείχαν στο εργαστήρι έδωσαν την δυνατότητα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν βιωματικά την παραβίαση των δικαιωμάτων τους (περιορισμός της ελευθερίας και της ησυχίας τους) αλλά και την διεκδίκηση αυτών (έντονο κράξιμο). Παρατηρώντας μάλιστα το πέταγμά τους σε ανάλογο οπτικοακουστικό υλικό που προβλήθηκε κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου συνειδητοποίησαν τη σημασία της συνεργασίας για την επίτευξη κοινού στόχου.
Ευχαριστούμε τον κ. Αθανάσιο Χαρίση που με την υλοποίηση του βιωματικού εργαστηρίου πρόσφερε μία εμπειρία ιδιαίτερα ευχάριστη αλλά και διδακτική σε μαθητές και καθηγητές, η οποία προκάλεσε σκέψεις, προβληματισμούς και προτάσεις κατά τη διερεύνηση του θέματος της αρμονικής συνύπαρξης στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης.