Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σπυροπούλου Χρυσούλα, Γκαλογιάννη Σουλτάνα.
Οι μαθητές και μαθήτριες του Α1 (22 παιδιά) υλοποίησαν το Πολιτιστικό πρόγραμμα “Η γυναίκα στην Αρχαιότητα”.
Οι στόχοι του προγράμματος: Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον Αρχαίο Ελληνικό κόσμο και να αξιολογήσουν τη θέση της γυναίκας ανά εποχή.
Μεθοδολογία: Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες των δύο ατόμων και διανείμαμε υλικό από κάθε επόχη. Τα παιδιά αφού διάβασαν το υλικό τους ετοίμασαν περιλήψεις των πληροφοριών που αποκόμισαν. Στη συνέχεια έφτιαξε η κάθε ομάδα ένα Power Point με τα δεδομένα της και κάθε ομάδα παρουσίασε της εργασία της στο σύνολο του σχολείου.
Ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε: ερωτήσεις γενικές για κάθε εποχή και χρόνοι που αφορούν την κάθε εποχή.
Υλικό: “Η γυναίκα στην αρχαιότητα” του Καρζή, το βιβλίο της Α Γυμνασίου και Λυκείου, και “Η ιδιωτική ζωή των αρχαίων Ελλήνων” του Φρασελιέ.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις: επισκεφτήκαμε το κέντρο κακοποίησης των γυναικών, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Μουσείο Σαρακατσαναίων από όπου πήραμε πληροφορίες για το ρόλο της γυναίκας σε σύγχρονες εποχές.
Είδος παραγόμενου υλικού: τα παιδιά ζωγράφισαν σκηνές από την Αρχαιότητα με θέμα τη γυναίκα, οργάνωσαν power point, δημιούργησαν ακροστοιχίδα και κρυπτόλεξο, με λέξεις σχετικές με τη γυναίκα.
Αποτελέσματα – συμπεράσματα: Οι μαθητές έμαθαν να δουλεύουν συνεργατικά, γνώρισαν τη θέση της γυναίκας στην Αρχαιότητα και την συνέκριναν με αυτήν της σύγχρονης εποχής. Επιπλέον δόθηκε η δυνατότητα να ανακαλύψουν στοιχεία κοινά με τη σύγχρονη εποχή, στοιχεία που επιβιώνουν ως το σήμερα.
Αξιολόγηση του προγράμματος:
Τα παιδιά χάρηκαν αυτή τη δημιουργία και κυρίως δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να συμμετάσχουν και να αισθανθούν ικανοί να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να δουλέψουν με πρόγραμμα, μέθοδο και οργάνωση.