Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς διδάχτηκε και στις τρεις τάξεις Γυμνασίου το μάθημα της Τεχνολογίας.
Στην Α’ Γυμνασίου έγινε αναφορά στα πρώτα τεχνολογικά επιτεύγματα (λίθινα εργαλεία, τροχός κ.α.), στη σχέση επιστήμης-τεχνολογίας και πως η επιστήμη βοήθησε την εξέλιξη της τεχνολογίας, στα οφέλη της τεχνολογίας για τον άνθρωπο αλλά και τα προβλήματα που προκαλεί η ανάπτυξη της.
Κάθε μαθητής ανέλαβε να κάνει ατομική κατασκευή τεχνολογικού ομοιώματος. Επιπλέον παραδόθηκαν ατομικές εργασίες που αφορούσαν κάθε κατασκευή και περιείχαν ιστορική αναδρομή για το τεχνολογικό προϊόν, τεχνικά χαρακτηριστικά, εξέλιξη της κατασκευής και κόστος υλικών. Οι μαθητές επέλεξαν και κατασκεύασαν ομοιώματα για: αερόστατο, αυτοκίνητο, δορυφόρο, πλοίο, ρομπότ.
Στη Β’ Γυμνασίου μελετήθηκε ο τρόπος οργάνωσης μιας σύγχρονης βιομηχανίας. Οι προσπάθειες εστιάστηκαν στο να κατανοήσουν οι μαθητές τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των τμημάτων στον κόσμο των επιχειρήσεων (τμήμα παραγωγής-τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, τμήμα λογιστηρίου-τμήμα οικονομικών, τμήμα δημοσίων σχέσεων-τμήμα μάρκετινγκ κ.α.) και στην ενίσχυση των γνώσεων τους για τη βιομηχανική παραγωγή και την αυτοματοποίηση.
Ως δραστηριότητα οι μαθητές ανέλαβαν την κατασκευή ομοιώματος/μακέτας βιομηχανίας παραγωγής πατατακίων. Δόθηκαν στον καθένα/-μια ρόλοι και με βάση αυτούς συνεργάστηκαν στο κατασκευαστικό τμήμα υπό την καθοδήγηση της γενικής διευθύντριας της βιομηχανίας. Έπειτα παραδόθηκε εργασία με πληροφορίες για τις βιομηχανίες αυτού του είδους.
Στη Γ΄ Γυμνασίου έγιναν προσπάθειες οι μαθητές να αποκτήσουν σαφή αντίληψη της σημασίας της έρευνας και των ανακαλύψεων για τον άνθρωπο. Με την πραγματοποίηση εργασιών οι μαθητές αναγνώρισαν τις προσπάθειες του ανθρώπου να βελτιώνει τις υπάρχουσες τεχνολογίες ώστε να καλυτερεύει τη ζωή του.
Μελετήθηκε η σημασία των γεφυρών από την αρχαιότητα εώς σήμερα, οι πυρκαγιές, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η επίδραση του στη ζωή, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι δορυφόροι, τα κελιά καυσίμων. Επιπλέον παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν η επαγωγική και απαγωγική σκέψη ως παράγοντες ενίσχυσης των ερευνητικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Υπεύθυνος καθηγητής: Δρ. Λουκάς Τσαγαλάς-Χημικός Μηχανικός (ΠΕ85)