Feed
Άρθρα
Σχόλια

Από τις 7 έως και τις 11 Ιανουαρίου 2019, το Γυμνάσιο Κριεζών συμμετείχε στην πρώτη βραχυπρόθεσμη  κινητικότητα μαθητών στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ (Δράση ΚΑ2, Συμπράξεις Ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης) με τίτλο “HERE Discover International Treasure And Survive”.

 

Μετά την πρώτη κινητικότητα των καθηγητών μας στη Σλοβακία τον Οκτώβριο του 2018 και τη σύσταση της ομάδας Erasmus+ του σχολείου μας, επιλέχτηκαν τέσσερεις μαθητές μας της Γ Γυμνασίου, με κριτήριο τόσο την συνεισφορά τους στο πρόγραμμα όσο και την συναισθηματική τους ωριμότητα, για να συμμετέχουν στο ταξίδι στην Πατέρνα της Βαλένθια. Οι μαθητές μας και οι οικογένειες τους επέδειξαν άψογη συνεργασία σχετικά με όλες τις λεπτομέρειες του ταξιδιού πριν την πραγματοποίηση του, παρά το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που μαθητές του σχολείου μας συμμετέχουν σε πρόγραμμα κινητικότητας στο εξωτερικό. Επίσης, δόθηκε ιδιαίτερα έμφαση στην επικοινωνία μεταξύ των οικογενειών που θα φιλοξενούσαν και των Ελλήνων μαθητών διαδικτυακά και τηλεφωνικά πριν την κινητικότητα, ώστε να καλλιεργηθεί αίσθημα εμπιστοσύνης.

Έτσι, το σχολείο φιλοξενίας, “Colegio Ntra. Sra. Del Rosario”, καλωσόρισε είκοσι μαθητές και δέκα καθηγητές από τις χώρες εταίρους (Γερμανία, Ελλάδα, Κροατία, Τσεχία) και τη χώρα συντονισμού (Σλοβακία). Το Γυμνάσιο Κριεζών εκπροσωπήθηκε από την κ. Ελένη Λύκου (ΠΕ06) και τον κ. Φαίδωνα Καραμπατσόλη (ΠΕ86), μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας, και τους μαθητές Καλλιόπη Λαθουρά, Αναστάσιο Μοιρώτσο, Μαργαρίτα Μπάνου και Κωνσταντίνο Τόλια.

Κατά την παραμονή τους στην Ισπανία, οι μαθητές μας παρακολούθησαν πλήθος δραστηριοτήτων, ενώ το προηγούμενο διάστημα μέσω της πλατφόρμας Twinspace και της συνεργασίας μεταξύ των καθηγητών, είχαν προετοιμάσει υλικό (συγγραφή τοπικών ή εθνικών μύθων), είχαν παρακολουθήσει ταινια και είχαν κάνει πρόβες και ηχογραφήσει τα κάλαντα της χώρας τους. Οι μαθητές μας κατέβαλαν ιδιαίτερη προσπάθεια και επέδειξαν ζήλο στις πρόβες, καθώς στο σχολείο μας δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής.

Την πρώτη μέρα της επίσκεψης μας στο σχολείο φιλοξενίας οι μαθητές έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας και συμμετείχαν σε κυνήγι θησαυρού, ώστε να γνωρίσουν καλύτερα τόσο τους συμμαθητές τους όσο και τους χώρους του σχολείου, τα οποία πραγματικά απόλαυσαν. Εν συνεχεία, παρακολούθησαν επίδειξη παραδοσιακών χορών της Βαλένθια με εντυπωσιακές παραδοσιακές στολές, παρουσίασαν τις εργασίες τους (ιστορίες και μύθοι των χωρών τους) και έκαναν πρόβες στα Χριστουγεννιάτικά κάλαντα όλων των χωρών με την βοήθεια καθηγητή Μουσικής. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον τονισμό άλλων γλωσσών και συνέβαλε στην ανάπτυξη της πολυγλωσσικής τους συνείδησης, κάτι που προωθεί σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα μας. Επίσης, στο σχολείο προσήλθαν με τη βοήθεια συνοδού, ηλικιωμένες κυρίες από κοντινό γηροκομείο, οι οποίες μας χάρισαν την αφήγηση ιστοριών στην Ισπανική γλώσσα ενώ οι Ισπανοί μαθητές μετέφραζαν στα Αγγλικά.

Οι καθηγητές ήταν παρόντες στις περισσότερες από τις δραστηριότητες των μαθητών αλλά συμμετείχαν και σε συναντήσεις της ομάδας καθηγητών Erasmus+, σχετικά με την ενδιάμεση αξιολόγηση και την περαιτέρω διεξαγωγή του προγράμματος (εργασίες και προγραμματισμός επόμενης κινητικότητας).

Επίσης, παρακολούθησαν θεωρητικό σεμινάριο για το CLIL από την Αμερικανίδα καθηγήτρια Donna Lee Fields, μια θεωρητική προσέγγιση με έμφαση στην χρήση πολιτιστικών στοιχείων και την καλλιέργεια ενσυναίσθησης. Ακολούθησε η πρακτική εφαρμογή στο εργαστήριο Βιολογίας. Οι Ισπανοί μαθητές έκαναν ανατομία καρδιάς προβάτων, επιχειρώντας τομές με χρήση χειρουργικών εργαλείων, και οι περισσότεροι φάνηκαν αρκετά εξοικειωμένοι με τη διαδικασία -η καθηγήτρια Βιολογίας μας ενημέρωσε ότι δεν ήταν η πρώτη φορά- ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου στην Αγγλική γλώσσα.

Η επίσκεψη μας βεβαίως είχε και πολιτιστικό χαρακτήρα. Καθηγητές και μαθητές περιηγήθηκαν στην πόλη της Βαλένθια και επισκέφτηκαν τον Καθεδρικό Ναό, το ιστορικό κέντρο, την τοπική κλειστή αγορά, το ανταλλακτήριο μεταξιού της Βαλένθια (Lonja de la Seda), το οποίο η UNESCO το ανακήρυξε το 1996 Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Την επόμενη μέρα  απόλαυσαν βαρκάδα στη λίμνη Albufera, την μεγαλύτερη λίμνη της Ισπανίας με γλυκό νερό και σημείο οικολογικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, και επισκέφτηκαν εργαστήριο κατασκευής αρμάτων για το τοπικό φεστιβάλ των Fallas τον Μάρτιο. Κατά την επιστροφή τους στο σχολείο δοκίμασαν παραδοσιακή paella και τοπικά εδέσματα. Την  τελευταία μέρα όλοι παρακολούθησαν Μαύρο Θέατρο, ένα εντυπωσιακό θέαμα, το οποίο περιλάμβανε την παρουσίαση αντιπροσωπευτικών μνημείων από κάθε χώρα, και παρέλαβαν τα πιστοποιητικά τους από τη Σχολική Επιθεωρήτρια και τον Διευθυντή του Σχολείου. Ήταν μια συνολικά μοναδική εμπειρία, εμπλουτισμένη με εικόνες, γνώσεις και συναισθήματα που προώθησε την συνεργασία των εταίρων αλλά και την ενίσχυση επαγγελματικών και διαπροσωπικών  σχέσεων. Οι μαθητές μας αλληλεπίδρασαν με τους συμμαθητές τους από άλλες χώρες, χρησιμοποίησαν την Αγγλική γλώσσα σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας, έκαναν μαθήματα Ισπανικών και γνώρισαν την πολιτιστική κληρονομιά αλλά και τον τρόπο ζωής των Ευρωπαίων εταίρων.

Το πρόγραμμα συνχρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) το οποίο αποτελεί την Εθνική Μονάδα διαχείρισης του προγράμματος Erasmus+.

Μείνετε συντονισμένοι και παρακολουθήστε τις δράσεις μας στον ιστότοπο του προγράμματος μας

http://www.hereditas.club/

Ακολουθήστε μας στο

https://www.facebook.com/hereditas.club

 

Αφήστε μια απάντηση

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων