Feed
Άρθρα
Σχόλια

DSC_0265 (Large) DSC_0262 (Large) DSC_0258 (Large) DSC_0249 (Large) DSC_0245 (Large) DSC_0239 (Large) DSC_0234 (Large) DSC_0218 (Large) DSC_0211 (Large) DSC_0207 (Large) DSC_0204 (Large) DSC_0199 (Large) DSC_0189 (Large) DSC_0187 (Large) DSC_0185 (Large) DSC_0179 (Large) DSC_0169 (Large) DSC_0166 (Large) DSC_0164 (Large) DSC_0162 (Large) DSC_0148 (Large) DSC_0131 (Large) DSC_0127 (Large) DSC_0121 (Large) DSC_0116 (Large) DSC_0114 (Large) DSC_0113 (Large) DSC_0109 (Large) DSC_0107 (Large) DSC_0103 (Large) DSC_0102 (Large) DSC_0100 (Large) DSC_0091 (Large) DSC_0086 (Large) DSC_0081 (Large) DSC_0079 (Large) DSC_0077 (Large) DSC_0076 (Large) DSC_0074 (Large) DSC_0073 (Large) DSC_0070 (Large) DSC_0069 (Large) DSC_0068 (Large) DSC_0062 (Large) DSC_0059 (Large) DSC_0053 (Large) DSC_0049 (Large) DSC_0048 (Large) DSC_0038 (Large) DSC_0027 (Large) DSC_0026 (Large) DSC_0024 (Large) DSC_0022 (Large) DSC_0018 (Large)

Την περασμένη Δευτέρα γύρω στις 8:00 π.μ. πλήθος παιδιών κατέβαινε από ένα πούλμαν στον περιφερειακό Αλιβερίου. Ήτανε δεν ήτανε 50 μαθητές Λυκείου, δεν κρατούσαν τσάντες παρά βαλίτσες και φαίνονταν πολύ κουρασμένοι! Μέσα στο πούλμαν ήταν άλλα 13 παιδιά, μικρότερα βέβαια, που συνέχισαν τη διαδρομή τους για λίγο ακόμα. Ποιοι ήταν όλοι αυτοί και γιατί δεν βρίσκονταν τέτοια ώρα στο σχολείο τους, στη γραμμή για προσευχή;
Μην ταράζεστε! Εμείς είμαστε: οι μαθητές της Α τάξης του 1ου ΓΕ.Λ. Αλιβερίου και οι μαθητές του Γυμνασίου Κριεζών. Μαθητές που συνεργαστήκαμε στα πλαίσια του προγράμματος του μαθητικού ραδιοφώνου «European School Radio». Και τι κάναμε τέτοια ώρα εκεί; Επιστρέφαμε από την επίσκεψή μας στο 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου που φέτος έλαβε χώρα στο Ρέθυμνο! Ας πάρουμε τα πράγματα όμως, με τη σειρά…
Στις 15.03.17, ημέρα Τετάρτη, ώρα 17:00, οι ίδιοι μαθητές είχαμε ραντεβού στο ίδιο μέρος για να ξεκινήσουμε, επιτέλους, την πολυπόθητη εκδρομή μας στην Κρήτη! Σε 2 ώρες περίπου είχαμε φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά. Εκεί επιβιβαστήκαμε στο πλοίο. Περιττό να αναφέρω πως λίγοι κατάφεραν να κοιμηθούν εκείνο το βράδυ! Η αγωνία για το ταξίδι και συνάμα η χαρά που βρισκόμαστε όλοι μαζί έξω από τα στενά πλαίσια του σχολείου επέβαλλαν δυνατές ομιλίες, γέλια και ξεφωνητά που διήρκεσαν μέχρι το ξημέρωμα!
Και ναι, η μεγάλη μέρα έφτασε. Μπορεί να είμαστε κουρασμένοι, ταλαιπωρημένοι και ξενυχτισμένοι, αλλά ναι είναι Πέμπτη 16.03.17 και πατάμε κρητικό πλέον χώμα! Αφού φάγαμε ένα γρήγορο πρωινό στην πλατεία του Ηρακλείου, μπροστά από το σιντριβάνι με τα λιονταράκια, κατευθυνθήκαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού! Από αυτή μας την επίσκεψη αξίζει να κρατήσουμε ότι εκεί δημιουργήθηκαν ο πρώτος θρόνος, το πρώτο υδραγωγείο και η πρώτη οδός. Συνεχίσαμε την περιήγησή μας στο ενυδρείο. Οι στενοί διάδρομοι με τους σκουρόχρωμους τοίχους και τις τεράστιες γυάλες γεμάτες με τα πιο ασυνήθιστα θαλάσσια όντα της Μεσογείου, σε μετέφεραν στον κόσμο της θάλασσας. Οι πιο φιλομαθείς μπορούσαν να παρακολουθήσουν κάποιο ντοκιμαντέρ στην αίθουσα προβολών του ενυδρείου.
«Μία ώρα ακόμα παιδιά… Να ορίστε φτάσαμε!» έλεγαν οι καθηγητές μας προσπαθώντας να μας καθησυχάσουν και κατανοώντας πλήρως την κούρασή μας μέχρι να φτάσουμε στο Ρέθυμνο όπου ήταν και το ξενοδοχείο μας. Μόλις φτάσαμε, άλλοι προτίμησαν τον ύπνο κατευθείαν και άλλοι αποφάσισαν πρώτα να γευματίσουν στο λιμάνι. Το απόγευμα ήμασταν καλεσμένοι σε κρητικό γλέντι. Ή έτσι μας είπαν, δηλαδή, γιατί εν τέλει μας φίλαγαν και μία έκπληξη… Αφού παρακολουθήσαμε παιδιά της ηλικίας μας να παίζουν παραδοσιακά μουσικά όργανα και να χορεύουν και να τραγουδούν κρητικά τραγούδια, εμφανίστηκε ο Μπούσδρος Σκαλ και κυριολεκτικά σκαλώσαμε!! Λίγο πριν να φύγουμε απολαύσαμε παιδιά από μουσικά σχολεία να τραγουδούν ροκ τραγούδια άλλων ερμηνευτών, αλλά και δικά τους!
Μία πολύ γεμάτη μέρα έφτασε στο τέλος της και έδωσε τη σκυτάλη σε μια εξίσου γεμάτη. Ημέρα φεστιβάλ, λοιπόν, 18.03.17, Παρασκευή. Μετά από ένα γερό πρωινό ετοιμαστήκαμε για το Πειραματικό Γυμνάσιο Κρήτης όπου θα παρακολουθούσαμε τις δράσεις του φεστιβάλ. Ξεκινήσαμε με παιχνίδια γνωριμίας. Ακολούθησαν σεμινάρια με διάφορα θέματα όπως η δομή και η παρουσίαση μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, παρουσίαση προγραμμάτων που βοηθούν στην παραγωγή μίας εκπομπής, παρουσίαση audacity κ.α. Φιλότεχνοι συμμαθητές μας επιμελήθηκαν το «περίπτερό» μας (το χώρο που μας παραχωρήθηκε στο προαύλιο χώρο του σχολείου), άλλοι χόρεψαν καβοντορίτικο, ναι σωστά είδατε μην τρίβετε τα μάτια σας κα-βο-ντο-ρί-τι-κο στην Κρήτη ή επιχείρησαν να μάθουν τους δύσκολους κρητικούς χορούς. Τέλος, κάποιοι τυχεροί μίλησαν για την εμπειρία τους στην ΕΡΤ, ενώ άλλοι συμμετείχαν σε μία ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή! Ξέχασα να σας αναφέρω ότι κατά τη διάρκεια των δράσεων υπήρχε μπουφές, που για καλή μας τύχη, ήταν πολύ κοντά στο περίπτερό μας!
Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφτήκαμε το κάστρο της Φορτέτζας και ύστερα την παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Εκεί, αφού παρακολουθήσαμε κάποιες από τις βραβεύσεις τραγουδιού ή σποτ και αφού ξαναπάθαμε την πλάκα μας με τον Σκαλ, περιπλανηθήκαμε στα σοκάκια κοιτάξαμε βιτρίνες και… παιδιά πόσο γρήγορα περνά ο καιρός; Έχουμε μόλις 2 μέρες ακόμα στη διάθεσή μας.
Ξημέρωσε και η τελευταία μέρα του φεστιβάλ! 19.03.17 και πλέον η ιστορία γνωστή: πρωινό, περπάτημα ως το σχολείο με τα ωραία γκράφιτι στους τοίχους και… μάλλον αυτή η φορά είχε κάτι διαφορετικό. «Ραδιοφωνατζήδες», όπως οι ίδιοι αποκάλεσαν τους εαυτούς τους, από την ΕΡΑ Κρήτης, μοιράστηκαν μαζί μας τις απόψεις τους για το ραδιόφωνο. Ύστερα η δικιά μας σειρά να ξεδιπλώσουμε τις ιδέες και τα συναισθήματά μας για το ραδιόφωνο παίρνοντας οι ίδιοι το λόγο. Όλα τα ωραία όμως κάποτε τελειώνουν. Κάπως έτσι τελείωσε και το φεστιβάλ. Χίλια παιδιά βγήκαν από την εξώπορτα του Πειραματικού Γυμνασίου κατενθουσιασμένα μετά από αυτή τους την εμπειρία λέγοντας πως, ευχαρίστως, θα συμμετείχαν και του χρόνου στο φεστιβάλ μαθητικού ραδιοφώνου!
Όμως, αν θυμάστε, εμείς επιστρέψαμε Δευτέρα. Εδώ θα πρέπει να εξηγήσω ότι μπορεί το φεστιβάλ να τελείωσε εμείς, όμως, συνεχίσαμε την βόλτα μας στην Κρήτη. Το μεσημέρι του Σαββάτου επισκεφτήκαμε τη μονή Αρκαδίου και τον αρχαιολογικό χώρο της Ελεύθερνας. Ευτυχώς ένας από τους συνοδούς καθηγητές, μας κέρασε μπυράλ γιατί με τόσο περπάτημα η αλήθεια είναι πως κομματάκι διψάσαμε! Στη μονή Αρκαδίου ριγήσαμε από την τόλμη και τη θέληση των Ελλήνων αγωνιστών και είδαμε αρκετά λαογραφικά εκθέματα. Στην Ελεύθερνα είχαμε την τύχη να μας μιλήσει, ο ίδιος ο αρχαιολόγος που έκανε τις ανασκαφές, ο κ. Σταμπολίδης. Την κυρίως ξενάγηση την πραγματοποίησε η Βικτώρια (για όσους γνωρίζουν καμία σχέση με τη Μυτόγκα). Και οι δύο ανέφεραν πως τα πολιτιστικά στοιχεία που αναφέρει ο Όμηρος τόσο στην Ιλιάδα, όσο και στην Οδύσσεια δεν είναι μόνο παραμύθια τελικά. Απόδειξη αυτού: ολόκληρο το μουσείο της Ελεύθερνας. Μετά γευματίσαμε σε μία ταβέρνα όπου σερβιριστήκαμε παραδοσιακό φαγητό και σχολιάσαμε τις γενικότερες εντυπώσεις μας. Το βράδυ, με την τελευταία μας έξοδο στο Λιμάνι του Ρεθύμνου, αποχαιρετήσαμε αυτή την όμορφη πόλη!
«Τα πήρα όλα; Μήπως ξέχασα κάτι έξω από τη βαλίτσα;» διερωτήθηκε κάθε παιδί την Κυριακή 20.03.17 και έτσι λίγο λίγο πακετάραμε και επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν για το ταξίδι της επιστροφής. Πριν όμως επισκεφτήκαμε τη λίμνη Κουρνά. Εκεί φτιάξαμε και ένα βιντεάκι αυτοσχεδιασμού-παγωμένης εικόνας παρουσιάζοντας ό,τι μας έκανε εντύπωση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τους τάφους τον Βενιζέλων και αργότερα φάγαμε στο λιμάνι των Χανίων.
Στις 9:00 μ.μ. φύγαμε από το λιμάνι της Σούδας και ξημερώματα Δευτέρας 22.01.17 φτάσαμε Πειραιά. Τα υπόλοιπα λίγο πολύ τα ξέρετε. Το μόνο που μας παρηγορούσε πλέον ήταν το γεγονός ότι οι καθηγητές, μας απάλλαξαν από την αγγαρεία της τσαγκαροΔευτέρας!
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συνοδούς καθηγητές για τη φροντίδα τους καθώς και το blog του Γυμνασίου Κριεζών που φιλοξενεί το άρθρο μου, παρότι είμαι μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Αλιβερίου !!!