Feed
Άρθρα
Σχόλια

Το τριήμερο 17-19/3/2011 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη φετινή Περιβαλλοντική επίσκεψη του σχολείου μας στη Νέα Κίο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του νομού Αργολίδας.

Στις 8 το πρωί της Πέμπτης, 30 μαθητές της Β και Γ τάξης μαζί με 4 συνοδούς καθηγητές αναχωρήσαμε από το σχολείο μας για το καινούργιο μας ταξίδι που έμελε να είναι συγκλονιστικό!

Ύστερα από μια μικρή στάση στην Κόρινθο, φτάσαμε στον προορισμό μας στις 13:30. Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες των 5 ή 6 ατόμων, τακτοποιηθήκαμε στα πολύ όμορφα δημοτικά διαμερίσματα Αργώ, στο ίδιο κτίριο όπου στεγάζεται το Κ.Π.Ε. της Νέας Κίου.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, μετά τη σύντομη ξενάγηση στα προγράμματα που υλοποιούνται στο κέντρο και τα απαραίτητα παιχνίδια γνωριμίας, ξεκίνησε το πρόγραμμα με τίτλο Ερασίνος ο γιος του βράχου. Ο Ερασίνος είναι το ποτάμι της περιοχής, οι πηγές του οποίου αναβλύζουν από τα βράχια, 7 περίπου χιλιόμετρα πριν καταλήξει στη θάλασσα. Ακολούθησε ένα παιχνίδι με ήχους, όπου οι μαθητές, χωρισμένοι σε 4 ομάδες κληθήκαμε να αναγνωρίσουμε 10 διαφορετικούς ήχους και να τους καταγράψουμε στο φύλο εργασίας. Αφού ολοκληρώσαμε με επιτυχία τη σύνθεση ενός πάζλ σχετικό με τον κύκλο του νερού, απαντήσαμε σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση του νερού που κάνει ο κάθε ένας από εμάς στην καθημερινότητά του, παίρνοντας και τη σχετική… βαθμολογία. Κάποιοι από εμάς αποδείχθηκαν σπάταλοι ενώ άλλοι συνετοί στην κατανάλωση του νερού. Στο τέλος η κάθε ομάδα δημιούργησε μια αφίσα με ένα σύνθημα σχετικά με το νερό και αφού το ολοκλήρωσε, η κάθε ομάδα το παρουσίασε στις υπόλοιπες. Στο τέλος της ημέρας μας περίμενε μια γευστική έκπληξη. Ένα τραπέζι γεμάτο πίτσες!

Την επόμενη μέρα μετά το πρωινό, αναχωρήσαμε για το πεδίο, δηλαδή για τις πηγές του ποταμού Ερασίνου, όπου οι υπεύθυνοι του κέντρου μας εξήγησαν πάρα πολλά πράγματα σχετικά με το ποτάμι, τις δε χρήσεις του τις είδαμε λίγο παρακάτω σε ένα παραδοσιακό νεροτριβείο! Το νερό έπεφτε με δύναμη σε μια στρογγυλή γούρνα και στροβίλιζε οτιδήποτε υπήρχε εκεί με αποτέλεσμα ύστερα από λίγα λεπτά να έχει πραγματοποιηθεί ένα καλό πλύσιμο, χωρίς απορρυπαντικό!

Αργότερα στο κέντρο κάναμε διάφορα πειράματα με τα δείγματα νερού που είχαμε πάρει νωρίτερα, τόσο από τις πηγές, όσο και από το νεροτριβείο. Με χαρά διαπιστώσαμε ότι το νερό ήταν σχετικά καθαρό σε όλες μας τις μετρήσεις, αφού το PH του ήταν 7, τόσο στην αρχή όσο και στο σημείο που πήραμε το δεύτερο δείγμα. Λίγο πριν αποχαιρετίσουμε την παιδαγωγική ομάδα του κέντρου, μία ομάδα μαθητριών της Γ τάξης τους αφιέρωσε 3 τραγούδια, χορεύοντάς τα πάνω στη σκηνή. Το ζεστό χειροκρότημα που ακολούθησε ήταν η καλύτερη επιβράβευση για την ολιγομελή μας ομάδα χορού.

Το μεσημέρι ξεκινήσαμε για το πανέμορφο Ναύπλιο, όπου ανεβήκαμε και περπατήσαμε στο Παλαμήδι, το κάστρο που βρίσκεται πάνω από την πόλη. Εκεί είδαμε τη φυλακή του Κολοκοτρώνη, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες και απολαύσαμε την εξαιρετική θέα. Το απόγευμα μας βρήκε στα σοκάκια της πόλης για ψώνια, αναψυκτικά και φαγητό.

Το πρωί του Σαββάτου ξεκινήσαμε για το ταξίδι της επιστροφής, κάνοντας μια απαραίτητη στάση στις Μυκήνες, όπου περπατήσαμε στον αρχαιολογικό χώρο βγάζοντας φωτογραφίες. Ακολούθησε μια… μεγάλη στάση στο Λουτράκι για φαγητό και γλυκό. Η σύντομη βροχή δεν μας εμπόδισε να περπατήσουμε κατά μήκος της παραλίας.

Γύρω στις 7 το απόγευμα η τριήμερη εκδρομή τελείωσε επιστρέφοντας στα Κριεζά, αφήνοντάς μας τις καλύτερες αναμνήσεις.