ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
19 Νοέ 2021

Γιώργος Θεοτοκάς, Η διαδήλωση Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου σελ. 198

Συντάκτης: Αρετή Κάρκου | Κάτω από: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ' Γυμνασίου

Το διαδραστικό βιβλίο εδώ.

Το κείμενο στα αλβανικά εδώ.

Για το βιβλίο εδώ,

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΜΠΕΡΤΟΛΝΤ ΜΠΡΕΧΤ, Το τραγούδι της απεργίας

Βγες έξω, σύντροφε! Ρίσκαρε

Τη δεκάρα, που ούτε δεκάρα πια δεν είναι

Τον τόπο για ύπνο που πάνω του πέφτει η βροχή

Και της δουλιάς τη θέση που αύριο θα χάσεις!

Μπρος, στο δρόμο έξω! Αγωνίσου!

Να περιμένεις πια δε γίνεται, είναι αργά πολύ!

Βοήθα τον εαυτό σου βοηθώντας μας:

Κάνε πράξη την αλληλεγγύη!

Βγες έξω, σύντροφε, αντιμέτωπος με τα όπλα και

Διεκδίκησε το μεροκάματό σου!

Σαν ξέρεις πως δεν έχεις τίποτα να χάσεις

Όπλα αρκετά οι αστυνόμοι τους δεν έχουν!

Μπρος, στο δρόμο έξω! Αγωνίσου!

Να περιμένεις πια δε γίνεται, είναι αργά πολύ!

Βοήθα τον εαυτό σου βοηθώντας μας: Κάνε πράξη

Την αλληλεγγύη!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ 23 Ιουλίου 1943

?Χτες γενική απεργία και μαχητικές διαδηλώσεις ως διαμαρτυρία για την είσοδο των Βουλγάρων στην περιοχή ανάμεσα στον Στρυμώνα και τον Αξιό. Η πιο επιβλητική γενική απεργία που έγινε από την αρχή της κατοχής και η πιο πεισματωμένη διαδήλωση. Τελικοί στόχοι, όπως ακούω σήμερα, ήταν η βουλγαρική πρεσβεία και το σπίτι του Ράλλη στο Κολωνάκι. Στη πρεσβεία η διαδήλωση δεν μπόρεσε να φτάσει. Στου Ράλλη έφτασε και πιάστηκε με τους χωροφύλακες που το φρουρούσαν. Αυτοί πυροβόλησαν? Στην προηγούμενη διαδήλωση πολλοί γνωστοί είδανε με τα μάτια τους, κοντά στο Κολωνάκι, ένα κορίτσι (φοιτήτρια, όπως έμαθα) να ορμά απάνω σ? ένα ιταλικό πολυβόλο για να το πάρει και να πέφτει σε απόσταση ενός μέτρου, διάτρητο από σφαίρες. Τέτοια γεγονότα πλήθος συνέβηκαν και χτες. Στην πλατεία Αμερικής οι διαδηλωτές πήραν ένα γερμανικό τανκ, δίχως όμως να το χρησιμοποιήσουν? Οι Γερμανοί εκφράζουν φανερά την κατάπληξή τους για τα γεγονότα αυτά που, ως λεν, δεν συμβαίνουν πουθενά, σε καμμιά από τις κατεχόμενες πόλεις της Ευρώπης. Η αλήθεια είναι ότι στην Αθήνα έχει διαμορφωθεί μια ατμόσφαιρα παράξενη, όπου θαρρεί κανείς πως ο πληθυσμός δεν παίρνει την Κατοχή στα σοβαρά και δεν λογαριάζει τον κίνδυνο του θανάτου. Άραγε τι είδος λαός ελληνικός θα βγει τελικά από το σημερινό καζάνι;?50 .

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ από: http://2gym-ko.dod.sch.gr/site/index.php/to-ergastiri-tis-logotexnias/248-theotokas

1.       Οι πρωταγωνιστές στο απόσπασμα είναι νέοι άνθρωποι. Να συγκεντρώσετε τους τύπους των νέων ανθρώπων που παρουσιάζονται, να τους περιγράψετε, να παρουσιάσετε τα συναισθήματά τους, τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται και τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν στα κοινωνικά προβλήματα με βάση τα στοιχεία που δίνει το κείμενο.

2.       Να συγκρίνετε τους νέους της εποχής εκείνης με τους νέους της σημερινής εποχής. Το υλικό σας μπορείτε να το πλαισιώσετε με φωτογραφίες που θα αναζητήσετε από το διαδίκτυο.

3.       Να δημιουργήσετε ένα λογισμικό παρουσίασης για το απόσπασμα που θα περιέχει τα εξής στοιχεία: πότε γράφτηκε, σε ποια γεγονότα αναφέρεται, ποια είναι τα γεγονότα της εποχής του συγγραφέα, είναι επίκαιρο: ναι ή όχι και γιατί. Υλικό μπορείτε να βρείτε και στη διεύθυνση http://62.103.28.111/neolaia/

4.       Πώς παρουσιάζει τη νεολαία και ποια χαρακτηριστικά της προσδίδει σε αυτό το απόσπασμα ο Θεοτοκάς;

5.       Τι εκπροσωπούν οι δύο ομάδες διαδηλωτών; Ποιες είναι οι διαφορές τους και με ποιο τρόπο τελικά ενώνονται;

6.       Εντοπίστε τα σχόλια ή τις σκέψεις του αφηγητή, αφού λάβετε υπόψη σας σε ποιο πρόσωπο γίνεται η αφήγηση

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.