ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
25 Μαρ 2020

Εικαστικά από τον καθηγητή Γιώργο Μακρίδη (εξ αποστάσεως εκπαίδευση)

Συντάκτης: Αρετή Κάρκου | Κάτω από: Καλλιτεχνικά, Τέχνες

Επειδή μας πρόλαβε ο covid-19, ύπουλος ιός, που δεν μας αφήνει άλλα περιθώρια από το να τον πολεμήσουμε, δεν έχουμε το χρόνο να μυηθούμε στην εξειδικευμένη χρήση μέσω sch.gr, σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε την ήδη υπάρχουσα, πετυχημένη και , υπέρ-πολυπληθέστατα επισκεπτόμενη σελίδα του ωραίου μας σχολείου.

Ας προσπαθήσουμε να εξοικειωθούμε λοιπόν με την ιδέα του ιού αυτού που μπήκε πολύ ξαφνικά και απότομα στην καθημερινότητά μας, με τη βία, προκαλώντας ένα σωρό δυσάρεστα συναισθήματα, καθώς και φόβο. Θα ήταν υπερβολή να κάνουμε ότι δε μας αγγίζει.

Θα ήταν και επικίνδυνο ταυτόχρονα αφού μπορεί να σήμαινε πως δε τον λαμβάνουμε υπόψιν  στα σοβαρά, θέτοντας έτσι τον εαυτό μας και τους άλλους σε κίνδυνο.

Ας ακινητοποιήσουμε λίγο το φόβο που είναι φυσικό όλοι να αισθανόμαστε, κάνοντας κάτι ευχάριστο: ζωγραφίζοντας. Ίσως ξορκίζοντάς τον με αυτόν τον τρόπο. Δε πρέπει να ξεχάσουμε πως ξέρουμε τι είναι ωραίο. Καιρός κιόλας να θυμηθούμε λίγο από το μάθημα της ζωγραφικής που και αυτό, ξέρετε πως λυπάμαι για την διακοπή αυτή, διακόπηκε ξαφνικά.

Ας ζωγραφίσουμε.

Ας κάνουμε τον ιό.

Ξέρετε, αυτή τη στρογγυλή μπάλα,

πως το λέμε αυτό το στερεό(;),

με όλες αυτές τις μικρές λεπτές βεντούζες(σε ποιο στερεό ανάγονται αυτές οι λεπτές φόρμες; ) που προεξέχουν ακτινωτά προς όλες τις δυνατές γωνίες και κατευθύνσεις, έτοιμες να κολλήσουν απάνω σε κάποιο κύτταρο και να το εκμεταλλευτούν για να επιζήσουν.

Ας ξεκινήσουμε από το φόντο λοιπόν παιδιά. Θυμάστε που λέγαμε πως το κενό είναι το ίδιο σημαντικό με το “γεμάτο”; το  φόντο με τη μορφή; Ας κάνουμε το φόντο μας τουλάχιστον το ίδιο όμορφο όπως τον ιό.

Ας κολλήσουμε χαρτιά, στρας, χάντρες, μικροσκοπικά κουμπιά, στο φόντο μας.

Ας το χρωματίσουμε πάρα πολύ καλά, με τις πιο πλούσιες αποχρώσεις, λίγες πιο πολλές από αυτές που θα βάλουμε πάνω σε αυτόν. Πρέπει να του δείξουμε ότι τον μελετάμε και αυτόν καλά, ξεχωρίζουμε κάθε διαφοροποίηση του κόκκινου προς το πορτοκαλί.

Τέλος ας μη ξεχάσουμε τις άκρες των πλοκαμιών αυτών(με ποιο στερεό μοιάζουν τούτες;-δε πειράζει καθόλου που είναι πολύ μικρές σε σχέση με τα πλοκάμια).

Στείλτε τις ζωγραφιές σας, που θα κάνετε σε όποια επιφάνεια βρείτε. Είπαμε ότι χρησιμοποιούμε ότι χαρτόνι βρεθεί μπροστά μας, ακόμη και ατό από τα δημητριακά που πρέπει να απαρτίζουν μέρος του πρωινού μας, για να κάνουμε ότι μπορούμε να μείνουμε υγιείς.

Δεύτερον, το φωτογραφίζετε, φροντίζοντας τα όρια του έργου να μην υπολείπονται πολύ από το κάδρο της εικόνας μας. Και φυσικά προσπαθούμε πριν πατήσουμε το κλείστρο, πριν βγάλουμε την φωτογραφία μας δηλαδή, να έχουμε την κάμερα σε τέτοιο σημείο και σε τέτοια γωνία ώστε και οι τέσσερις γωνίες αυτού που φτιάξαμε να τείνουν να είναι ορθές. Όχι φλας. Μη βγείτε έξω από το σπίτι όμως, δίπλα στο παράθυρο, μέρα να είναι και θα βγει καλή. Θέλει και η καταγραφή την ώρα της, μη νομίζετε πως είναι και τόσο εύκολο ώστε να σνομπάρουμε τη διαδικασία.

Τρίτον στείλτε τη.

Τέταρτον, την ανεβάζουμε.

Πέμπτον, σε αυτή την ηλικία επιτρέπεται, την καμαρώνετε, εσείς οι ίδιοι. Σαν μεγαλώσετε αφήνετε τους άλλους να το κάνουν αυτό για εσάς.

Τι λέτε, πάμε μία;

Υλικά: παστέλ, κραγιόνια κέρινα, λαδοπαστέλ, κιμωλίες, τέμπερες, μαρκαδόρους, χρωματιστά μολύβια, κόλλες, γυαλιστερά, χαρτόνια, μπλοκ, υφάσματα, αλάτι, πινέλα, νεράκι, χαρτοπετσέτες και διπλωματία (στις μαμάδες για τυχόν λέρωμα)και ένα ακόμη υλικό, η έφεσή μας προς ότι θεωρούμε ωραίο.

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.