ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
17 Οκτ 2017

Γιάννης Ρίτσος, Ερημωμένα χωριά Κείμενα Νεοελληνικής λογοτεχνίας Β΄Γυμνασίου σελ. 81

Συντάκτης: Αρετή Κάρκου | Κάτω από: Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β' Γυμνασίου

112

Το ηλεκτρονικό βιβλίο

Μια παρουσίαση εδώ.

Φύλλο εργασίας

1. Ποια χρονική περίοδο έγραψε ο Ρίτσος το ποίημα και σε ποιο ιστορικό γεγονός αναφέρεται; Συμβουλευτείτε και τους παρακάτω συνδέσμους: http://www.ime.gr/chronos/14/gr/1940_1945/occupation/index.html http://www.ime.gr/chronos/14/gr/1940_1945/resistance/index.html

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

2. Η ποιητική συλλογή στην οποία ανήκει το συγκεκριμένο απόσπασμα δημοσιεύτηκε το 1961, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά τη συγγραφή του. Ποιοι πιθανοί λόγοι εμπόδισαν τον Γιάννη Ρίτσο να δημοσιεύσει το ποίημά του νωρίτερα; Συμβουλευτείτε και τους παρακάτω συνδέσμους:
https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/glossa-logot-2/giannis-ritsos https://archive.ert.gr/8544/

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

3. Α΄ στροφική ενότητα

Εικόνες:

————————————————————————————————————————— ————————————————————————————————————————-

Β΄ στροφική ενότητα

Εικόνες:

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

Γ΄ στροφική ενότητα

Εικόνες:

————————————————————————————————————————— ————————————————————————————————————————-

4. Ποια πρόσωπα εμφανίζονται να μιλούν στο απόσπασμα; Τι λένε; Τι επιτυγχάνεται με τη χρήση του α΄ πληθυντικού προσώπου;

—————————————————————————————————————————

5. Να βρείτε τις παρομοιώσεις του κειμένου και να εξηγήσετε τη σημασία τους.

————————————————————————————————————————— ————————————————————————————————————————–

6. «Νύχτωνε»: Ποιο είναι το νόημα της λέξης; (κυριολεκτικά και μεταφορικά);

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

7. «μια κόκκινη λάμψη»: Τι συμβολίζει η φράση;

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

8. Σε ποια κατηγορία (μοντέρνο ή παραδοσιακό) εντάσσεται το ποίημα: Γιατί; Συμβουλευτείτε το Λεξικό Λογοτεχνικών όρων: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/4716/Lexiko-Logotechnikon-Oron_GymnasiouLykeiou_html-apli/

————————————————————————————————————————— ————————————————————————————————————————— 9. Να βρείτε και άλλα κείμενα Ελλήνων λογοτεχνών για την ηρωική αντίσταση των Ελλήνων στα βουνά της Αλβανίας. Μπορείτε να ανατρέξετε στο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ. https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6525

————————————————————————————————————————— —————————————————————————————————————————

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

  1. Τι σας έρχεται στον νου όταν ακούτε τη λέξη “πόλεμος”; Να γράψετε τις σκέψεις σας στον ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων: https://padlet.com/kmavrom26/oydctci2fjgdd4zu
  2. Να βρείτε και να φέρετε στην τάξη άλλα ποιήματα του Γιάννη Ρίτσου που σας εντυπωσίασαν.
  3. Να ζωγραφίσετε μια εικόνα του ποιήματος που σας εντυπωσίασε.
  4. Τι φαντάζεστε ότι έγραψε στο ημερολόγιό του ένας από τους παραπάνω στρατιώτες που γύριζαν από το μέτωπο;
  5. Να γράψετε έναν διάλογο ανάμεσα σε έναν από τους παραπάνω στρατιώτες που γυρίζουν από το αλβανικό μέτωπο και έναν ηλικιωμένο κάτοικο του χωριού που επέζησε από τον βομβαρδισμό.

Τα σχόλια είναι κλειστά.