ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
22 Οκτ 2012

Διά Βίου Μάθηση (3) 16-10-2012

Συντάκτης: Αρετή Κάρκου | Κάτω από: Παιδαγωγικά-Διδακτικά, Σεμινάρια

Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης-Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης

Σχολή Γονέων στο νομό Καστοριάς

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα:


Συνεργασία εκπαιδευτικού-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών.

9-10-2012: Αυτοεκτίμηση-παιδιά “αρχηγοί”, παιδιά  “ανύπαρκτα”

Άσκηση με μπαλόνια

Τα παιδιά δεν γεννιούνται με αυτοπεποίθηση. Η αυτοπεποίθηση οικοδομείται αργά και είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, μεταξύ άλλων της στάσης των γονιών ή των εκπαιδευτικών απέναντί τους. Όσο περισσότερο μας ενδιαφέρουν τα θετικά χαρακτηριστικά των παιδιών, όσο περισσότερο τα αναζητούμε και τα αναδεικνύουμε μέσα στην τάξη, τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση θα έχουν τα παιδιά μας. Η άσκηση με τα μπαλόνια είχε στόχο να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή μας αναδεικνύοντας τα θετικά μας χαρακτηριστικά. Κατά τη διάρκεια της άσκησης οπτικοποιήσαμε τα αρνητικά μας και στη συνέχεια τα εξαφανίσαμε πατώντας με δύναμη πάνω τους (σκάσιμο μπαλονιού). Η «εξαφάνιση» είχε συμβολικό χαρακτήρα. Εξαφανίσαμε τον «κακό εαυτό», αυτόν που δε μας χρειάζεται, που μας κρατάει πίσω, που δε  μας αφήνει να είμαστε δημιουργικοί, να έχουμε κοινωνικές σχέσεις ή να χαιρόμαστε τη ζωή. Στο τέλος της άσκησης κάθε μέλος κράτησε στα χέρια του μόνο τα θετικά του, τα μόνα στα οποία μπορούμε να στηριχτούμε, για να επιδιώξουμε μία ευτυχισμένη ζωή.

Η διάταξη σε κύκλο στην βιωματική μάθηση

Ο κύκλος είναι μία διάταξη η  οποία ευνοεί την κατάθεση απόψεων, υποδηλώνει συναισθηματική συνάντηση, συνεργασία, ανατροφοδότηση και αμοιβαιότητα. Ενισχύει τις σχέσεις των μελών της ομάδας καθώς υπάρχει περισσότερη βλεμματική επαφή (μεταφέρουμε με μεγαλύτερη ευκολία το βλέμμα μας στους άλλους επίσης μπορούμε να τους βλέπουμε όλους), ακούμε πιο προσεκτικά τους άλλους και έχουμε πρόσβαση στις κινήσεις και στη στάση του σώματος. Η αμεσότητα την οποία προκαλεί η διάταξη του κύκλου, συνεισφέρει στην καλή επικοινωνία, καθώς η έκφραση των συναισθημάτων στη διάταξη αυτή γίνεται πιο αβίαστα. Υπάρχει και ένας συμβολισμός με τη διάταξη σε κύκλο. Αν ένα μέλος φύγει από τον κύκλο ο κύκλος δεν μπορεί (έστω και νοητά) να κλείσει. Αυτό σημαίνει ότι κάθε μέλος είναι απαραίτητο για να υπάρχει ο κύκλος, δηλαδή η ομάδα. Η επιλογή της διάταξης σε κύκλο τέλος, ενισχύει την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, γιατί οι κανόνες ευγένειας στη διάταξη αυτή είναι πιο δύσκολο να καταπατηθούν.

Κατερίνα Θεοδοσιάδου, ψυχολόγος

Τα σχόλια είναι κλειστά.