Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι γονείς και κηδεμόνες να ελέγχουν καθημερινά τα παιδιά για την εμφάνιση συμπτωμάτων γρίπης κάθε πρωί. Τονίζεται ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν ορισμένα από τα προαναφερόμενα συμπτώματα δεν πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο. Κρίνεται σκόπιμη η αναζήτηση ιατρικής συνδρομής, στο δίκτυο Α΄βάθμιας Φροντίδας Υγείας, (π.χ. Παιδίατρος – Οικογενειακός γιατρός – Ιατρός Ασφαλιστικού Ταμείου κ.α) καθώς και η παραμονή των ασθενών στο σπίτι. Η κατ’ οίκον παραμονή είναι υποχρεωτική για όσες μέρες συστήσει ο γιατρός (οπωσδήποτε όταν υπάρχουν συμπτώματα και όσο διαρκεί ο πυρετός και επιπλέον ακόμα ένα 24ωρο μετά την υποχώρησή του πυρετού χωρίς τη χρήση αντιπυρετικών φαρμάκων και όλων των άλλων συμπτωμάτων 100%, συνήθως 7 μέρες από έναρξη συμπτωμάτων, ίσως απαιτηθεί μεγαλύτερο διάστημα για μικρότερα παιδιά κάτω των 12 ετών όπου οι προφυλάξεις πρέπει να λαμβάνονται για 14-21 ημέρες μετά την έναρξη των συμπτωμάτων)
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να αποφεύγονται στενές επαφές με άτομα που έχουν ασθενήσει. Εάν αρρωστήσει κάποιος ή ακόμη και αν έχει υποψία ότι έχει αρρωστήσει, πρέπει να κρατάει απόσταση από τους άλλους για να μην τους μεταδώσει τη νόσο.
ΜΑΘΗΤΕΣ
Κλινική συμπτωματολογία της γρίπης
Αν έχετε τα παρακάτω συμπτώματα μείνετε σπίτι ή φορέστε μια μάσκα και ενημερώστε ένα καθηγητή σας αμέσως.
Πυρετό (με ή χωρίς ρίγος)
Συνάχι (καταρροή, φτάρνισμα)
Βήχα
Πονοκέφαλο
Πονόλαιμο
Πόνος στους μύες και αρθρώσεις,
Αίσθημα κόπωσης
Διάρροια και εμέτους σε ορισμένες περιπτώσεις (μικρότερα συνήθως παιδιά)
ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
• Αποφυγή άσκοπου συνωστισμού (π.χ. κυλικείο). Διασπορά των μαθητών στο διάλειμμα σε όλο το προαύλιο και αποφυγή συναθροίσεων πολλών ατόμων.
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης από τον ιό.
• Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων. Όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα προσωπικά αντικείμενα για το σχολείο (υλικά γραφής, τετράδια, βιβλία κ.λπ.) και επίσης χαρτομάντηλα μιας χρήσης. Δεν θα πρέπει αυτά να ανταλάσσονται μεταξύ μαθητών λόγω έλλειψης γιατί αυτά μπορεί να περιέχουν σταγονίδια με ιό της γρίπης.
• Αποφυγή των χειραψιών και των φιλιών.
• Κάλυψη της μύτης και του στόματος με χαρτομάντηλο (ή με άλλο τρόπο) σε βήχα ή φτέρνισμα. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντηλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση τόσο από τα παιδιά όσο και από το προσωπικό μέσα στους κάδους απορριμμάτων.
• Στην περίπτωση που τα χαρτομάντιλα δεν είναι διαθέσιμα, να μάθουν όλοι να χρησιμοποιούν για κάλυψη κατά το βήχα ή φτάρνισμα το μέσα μέρος του αγκώνα τους ή το μανίκι τους, καθώς έτσι εμποδίζεται η διασπορά του ιού.
• Απαγορεύεται να πίνετε νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, μόνο με πλαστικό κυπελλάκι ή ατομικό κύπελλο ή πλαστικό μπουκάλι νερού.
• Τακτικό πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, ιδίως μετά από βήχα ή φτέρνισμα. Το πλύσιμο πρέπει να διαρκεί 15-20 δευτερόλεπτα τουλάχιστον. Ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα των χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης οι οποίες θα απορρίπτονται στους κάδους απορριμμάτων.
Εναλλακτικά μπορεί κανείς όταν δεν μπορεί να πλύνει τα χέρια του, να χρησιμοποιήσει αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα. Συνιστάται καλό τρίψιμο των χεριών, για 30 δευτερόλεπτα τουλάχιστον, μέχρι το αντισηπτικό να στεγνώσει τελείως.
• Τα χέρια πρέπει να πλένονται καλά οπωσδήποτε πριν τη λήψη τροφής και πριν και μετά την τουαλέτα.
• Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων. Εξαερισμός των αιθουσών διδασκαλίας κάθε διάλειμμα διδακτικής ώρας. Εξέρχονται όλοι οι μαθητές από την αίθουσα και ανοίγονται όλα τα ανοίγματα των χώρων (παράθυρα και πόρτες), ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.
• Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του σχολείου καθώς (ακόμα και το παθητικό κάπνισμα) κάνει πιο ευαίσθητο το αναπνευστικό σύστημα και η διασπορά του καπνού διευκολύνει τη μεταφορά των σωματιδίων και σταγονιδίων με ιό της γρίπης.