Αρχική » Εκπαιδευτικές δράσεις » Το Γυμνάσιο Κάτω Μηλιάς στην Κωνσταντινούπολη από 7-3-2013 έως 10-3-2013

European Radio Logo

Το Γυμνάσιο Κάτω Μηλιάς στην Κωνσταντινούπολη από 7-3-2013 έως 10-3-2013

ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Στα πλαίσια πολιτιστικού προγράμματος με θέμα «Βιωματική προσέγγιση στους ορθόδοξους ελληνικούς ναούς και στα ελληνικά σχολεία της Κωνσταντινούπολης», που υλοποιεί το Γυμνάσιο Κάτω Μηλιάς, 26 μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές μας επισκεφτήκαμε την Κωνσταντινούπολη.

Από τις 7-3-2013 έως τις 10-3-2013  εμείς οι μαθητές του Γυμνασίου επισκεφθήκαμε την Πόλη συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια κ. Παπαδοπούλου Γαρυφαλιά, την κ. Γκέλλου Βασιλική ΠΕ01 και τον κ. Παπανικολάου ΕυάγγελοΠΕ11. Συμμετείχαν επίσης και γονείς εκπροσωπώντας το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για το Γυμνάσιό μας,  δεδομένου ότι το σχολείο για πρώτη φορά υλοποίησε επίσκεψη στο εξωτερικό. Αυτή η επίσκεψη ήταν μια βιωματική προσέγγιση όλων όσων διδάσκονται οι μαθητές στην Βυζαντινή  Ιστορία, αλλά και στα Θρησκευτικά σε σχέση με την βυζαντινή Τέχνη και την αρχιτεκτονική.

Επισκεφθήκαμε την Αγία Σοφία. Τη θαυμάσαμε, αλλά και δακρύσαμε, γιατί παρ’όλες τις καταστροφές που υπέστη, στέκεται εκεί για να μας θυμίζει το μεγαλείο του Βυζαντινού πολιτισμού. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Κιστέρνα, τη δεξαμενή απ΄όπου υδροδοτούνταν το παλάτι. Μετά προχωρήσαμε προς τον Ιππόδρομο και με τη φαντασία μας αναπαραστήσαμε τον πολύβοο Ιππόδρομο της Βυζαντινής περιόδου.

Θελήσαμε να επισκεφτούμε και το Μπλε Τζαμί, για να γνωρίσουμε το χώρο λατρείας των μουσουλμάνων, έτσι ώστε να μπορούμε να συγκρίνουμε χώρους λατρείας. Η κρουαζιέρα στο Βόσπορο μέχρι τα Θεραπειά θα μας μείνει αξέχαστη. Είδαμε τα χιλιοτραγουδισμένα Νιχώρι, Ταταύλα, Γεντικουλέ και φτάσαμε μέχρι εκεί που αρχίζει η Μαύρη Θάλασσα.

Γνωρίσαμε τη νέα Πόλη με τους ουρανοξύστες της, αλλά και τα Πριγκιπόνησα στο Μαρμαρά, τη Χάλκη και την Πρίγκηπο. Επισκεφθήκαμε τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, που περιμένει πανέτοιμη την εντολή για την επαναλειτουργία της.

Προσκυνήσαμε στη Παναγία των Βλαχερνών όπου ψάλαμε τον Ακάθιστο Ύμνο, καθώς και στην Παναγία την Μπαλουκλιώτισσα. Μας εντυπωσίασαν, επίσης, και τα ψηφιδωτά  στη Μονή της Χώρας, που είναι από τα καλύτερα ψηφιδωτά στον κόσμο. Από την επίσκεψή μας στην Πόλη  η μέγιστη στιγμή ήταν η επίσκεψή μας στο Πατριαρχείο … η λειτουργία στον Άγιο Γεώργιο. Συγκινηθήκαμε και όπως είπαν οι συμμαθητές μας «γυρνάμε πίσω στην πατρίδα περισσότερο χριστιανοί, αλλά και Έλληνες».

Το οδοιπορικό μας στην Πόλη ολοκληρώθηκε με την  επίσκεψή μας στη Μεγάλη του Γένους Σχολή. Το Κόκκινο Σχολείο, που δεσπόζει στον Κεράτιο κόλπο σε σχήμα αετού και συμβολίζει το πέταγμα στη γνώση, αλλά και στο Ζωγράφειο. Η υποδοχή εκεί ήταν πολύ ζεστή , φιλική. Ξεναγηθήκαμε από τον ίδιο το Διευθυντή του Ζωγράφειου Λυκείου κ. Δερμιτζόγλου. Ανταλλάξαμε δώρα, μιλήσαμε με τους μαθητές και  ο συμμαθητής μας, Μυρωτής Απόστολος, με ένα μικρό μουσικό αφιέρωμα στο πιάνο στην παραδοσιακή μουσική ελάφρυνε το κλίμα, που ήταν πολύ  συγκινησιακά φορτισμένο. Στο τέλος, στον τελευταίο όροφο του Ζωγράφειου με πανοραμική θέα στον Κεράτιο κόλπο ο Δ/ντής μάς αποχαιρέτησε με ένα κέρασμα. Δακρύσαμε, γιατί αυτοί οι άνθρωποι αγωνίζονται να διατηρήσουν την ελληνικότητα των σχολείων και του Πατριαρχείου.

Το ταξίδι αυτό ήταν ένα μάθημα Ιστορίας. Ευχαριστούμε τους γονείς μας, αλλά και τους καθηγητές μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να βιώσουμε και να νιώσουμε όλα αυτά τα συναισθήματα. Ευχαριστούμε, επίσης, το πρακτορείο Βελώνης για την άριστη οργάνωση και εκτέλεση του ταξιδιού μας στην Πόλη.

Η Δημοσιογραφική Ομάδα του Γυμνασίου Κάτω Μηλιάς.

Translate

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Σκακιστική άσκηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς