Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

23 Ιουνίου, 2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Γυμνάσιο Κέδρου του δήμου Σοφάδων Καρδίτσας είναι ένα μικρό σχολείο σε μια αγροτική περιοχή και σε
αυτό φοιτούν παιδιά από τον Κέδρο και από χωριά της γύρω περιοχής που μετακινούνται λόγω των συνθηκών με
υπεραστικό λεωφορείο και ταξί. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά φοίτησαν 10 μαθητές. Βασικό
χαρακτηριστικό των μαθητών μας, που ομολογείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών, είναι η ευγένεια, το ήθος
και κυρίως η καλοσύνη, στοιχείο που συναντάται συνήθως σε επαρχιακές πόλεις και κυρίως σε χωριά.
Όσον αφορά την Υποδομή το σχολείο διαθέτει αθλητικές εγκαταστάσεις, βιβλιοθήκη, εργαστήριο πληροφορικής
και λοιπές υποδομές τεχνολογιών, εργαστήριο φυσικών επιστημών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων.
Σημαντικά πλεονεκτήματα του σχολείου αποτελούν το καλαίσθητο και μεγάλο προαύλιο καθώς και το σύγχρονο
εργαστήριο πληροφορικής.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η καλή γνώση του μαθητικού δυναμικού, απόρροια των άριστων σχέσεων που
αναπτύχθηκαν μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
Η πάντοτε ανοιχτή Διεύθυνση σε μαθησιακά και μαθητικά θέματα.
Η άψογη λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων και η αγαστή συνεργασία των
μαθητικών συμβουλίων με τη Διεύθυνση του σχολείου και τον Σύλλογο των
Διδασκόντων.
Η εποικοδομητική ανταλλαγή προτάσεων μεταξύ μαθητικών συμβουλίων,
κηδεμόνων και Συλλόγου Διδασκόντων για την καλύτερη λειτουργία του
σχολείου και ιδιαίτερα για την σύνταξη του Κανονισμού Λειτουργίας του
σχολείου.
Καλό σχολικό κλίμα.
Καλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα
Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση στην χρήση νέων τεχνολογιών από μέρους εκπαιδευτικών και
μαθητών.
Για τη βιωσιμότητα του σχολείου κρίνεται θεμιτή η αλλαγή της χωροταξικής
κατανομής, ώστε να αυξηθούν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που
τροφοδοτούν την εν λόγω σχολική μονάδα.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Διαφάνεια πεπραγμένων με απολογισμό οικονομικό στην Σχολική Επιτροπή και
τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εφαρμόστηκε σύμφωνα με τον
σχεδιασμό.
Ανανέωση και ενημέρωση της ιστοσελίδας του σχολείου με θέματα που
αφορούν τις δράσεις αλλά και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Συνεργασία με άλλα σχολεία τόσο της Περιφερειακής Ενότητας όσο και της
υπόλοιπης Ελλάδος στο πλαίσιο εθνικού προγράμματος eΤwinning.
Σημεία προς βελτίωση
Η ενίσχυση της εξωστρέφειας με ανάπτυξη δράσεων για περαιτέρω διεύρυνση
των σχέσεων με την τοπική κοινότητα και επιδίωξη περισσότερων συνεργασιών
με φορείς και σχολεία.
Η στελέχωση του σχολείου με επιπλέον μόνιμο προσωπικό, ώστε να
διεκπεραιώνονται άμεσα οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του Υπουργείου
που αφορούν εξωδιδακτικό έργο.
Η παρουσία ψυχολόγου στο σχολείο, ώστε να αντιμετωπίζονται ζητήματα
προσωπικής και εκπαιδευτικής φύσης (π.χ. άγχος λόγω της πανδημίας ή των
εξετάσεων).
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου διακατέχεται από ενδιαφέρον για τη βελτίωσή του. Το γεγονός αυτό
αποτυπώνεται στο ενδιαφέρον μέρους των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε επιμορφωτικά και εθνικά
προγράμματα.
Σημεία προς βελτίωση
Εμπλοκή του συνόλου των καθηγητών σε εθνικά προγράμματα και υλοποίηση περισσότερων καινοτόμων
προγραμμάτων. Αναπλήρωση ωρών από άλλους εκπαιδευτικούς προκειμένου να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί
του σχολείου σε κοινές δράσεις με όμορα σχολεία σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Ενίσχυση του
ενδιαφέροντος των μαθητών για τη συμμετοχή των μαθητών σε προγράμματα και δράσεις. Ενδεχομένως αφενός
η εστίαση σε προγράμματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών και παρέχουν τη δυνατότητα να
αξιοποιήσουν τα ταλέντα τους και αφετέρου η οργάνωση μιας ενημερωτικής συνάντησης με τους κηδεμόνες να
ενίσχυε τη διαθεσιμότητά τους. Επιπρόσθετα η δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων διαδικτυακά σε χρόνο
που διευκολύνει τους μαθητές να λειτουργούσε θετικά. Τέλος η στελέχωση της σχολικής μονάδας με σταθερό
προσωπικό – και κυρίως σε καθηγητές ξένων γλωσσών- πιθανά να λειτουργούσε παρωθητικά για τη συμμετοχή
της σχολικής μονάδας σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Πραγματοποιήθηκε μόνο μία δράση λόγω του αριθμού των τοποθετημένων
εκπαιδευτικών στο Σχολείο μας.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Τα αποτελέσματα της δράσης κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικά,γιατί επιβεβαίωσαν τις άριστες σχέσεις που
υπάρχουν ανάμεσα στους μαθητές, τη διάθεση να συνεργαστούν μεταξύ τους,να εμπιστευθούν και να
υποστηρίξουν ο ένας τον άλλο.Οι μαθητές του σχολείου μας επέδειξαν υποδειγματική συμπεριφορά, υπήρξαν
ιδιαίτερα υποστηρικτοί προς τους συμμαθητές τους, με σεβασμό πάντα στη διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει
την προσωπικότητα του καθενός.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Δεν παρουσιάστηκαν δυσκολίες και προβλήματα κατά τη διάρκεια των δράσεων,αντίθετα υπήρξε ιδιαίτερα θερμό
κλίμα συνεργασίας και αλληλουποστήριξης.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις