Το ιστολόγιο του Γυμνασίου Κάτω Τιθορέας

Τόπος διαδικτυακής ενημέρωσης μαθητών, γονέων-κηδεμόνων και εκπαιδευτικών

Δράσεις του Open Discovery Space που θα συμμετέχει το Γυμνάσιο Κάτω Τιθορέας ως πιλοτικό σχολείο

Οκτ 201316

Για το σχολικό έτος 2013- 2014 το Open Discovery Space προσφέρει στα ελληνικά πιλοτικά σχολεία μία σειρά από δράσεις σε διάφορες θεματικές περιοχές, οι οποίες περιλαμβάνουν αξιοποίηση ψηφιακών πηγών, εργαλείων και εφαρμογών, καθώς και δυνατοτήτων δημιουργίας νέου ψηφιακού περιεχομένου από τους ίδιους τους  εκπαιδευτικούς μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος .

Το σχολείο μας θα συμμετέχει σε δράσεις που αφορούν στις εξής θεματικές:

1) Δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Δίκτυο σχολικών οργανικών κήπων και σύνδεση του σχολείου με Μουσεία Φυσικής Ιστορίας ( Στο πλαίσιο της δράσης προσφέρονται ειδικά διαμορφωμένα  εκπαιδευτικά σενάρια  που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τη σχέση του ανθρώπου µε το περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν και να δραστηριοποιηθούν καταλλήλως ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι μέρος της λύσης σε περιβαλλοντικά προβλήματα, αναπτύσσοντας ευρύτερες ικανότητες που αφορούν τη ζωή εντός και εκτός του σχολείου (κριτική σκέψη,  υπεύθυνη λήψη αποφάσεων)  και ανταποκρίνονται στην πολυπλοκότητα των περιβαλλοντικών θεμάτων. Τα εκπαιδευτικά αυτά σενάρια, τα οποία αποτελούν προϊόν συνεργασίας εκπαιδευτικών και ειδικών επιστημόνων, είναι εφαρμόσιμα εντός του σχολείου αλλά και στο πλαίσιο μίας μη-τυπικής εκπαιδευτικής δράσης (επίσκεψη σε μουσείο φυσικής ιστορίας ή σε κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, δράσεις στη φύση). Ταυτόχρονα, έχουν ως σκοπό να ενισχύσουν το ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων μαθητών στα πράσινα επαγγέλματα του μέλλοντος και στη χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παραδείγματα: οργάνωση σχολικού κήπου – προστασία νερού και καθαροί ποταμοί – καταρρίπτοντας τους μύθους [φίδι/λύκος] – οικοσυστήματα και ενδημικά είδη) ,

2) Δραστηριότητες για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την πολιτιστική κληρονομιά ( Η κατανόηση της αέναης σύνδεσης μεταξύ της αειφόρου ανάπτυξης και της πολιτιστικής κληρονομιάς τώρα γίνεται… παιχνίδι! Με τη χρήση νέων τεχνολογιών αλλά και με την ενσωμάτωση παραδοσιακών εκπαιδευτικών πρακτικών, οι μαθητές ερευνούν το κοινωνικό περιβάλλον, με σκοπό να αντιληφθούν την επίδραση κάθε ιστορικής κατάστασης στις τέχνες, τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική, την κουλτούρα και τελικά σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας και στη διαμόρφωση νέων αξιών. Παραδείγματα εφαρμογών έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας, στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου, στην αρχαία Ολυμπία, στο Βυζαντινό Μουσείο Αθηνών, και στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.)

3) Συμβουλευτική Σπουδών και Νεανική Επιχειρηματικότητα ( Το Πρόγραμμα Νεανικής Επιχειρηματικότητας και Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν διεθνείς πρακτικές και να ενθαρρύνουν την καινοτομία στο σχολείο τους. O εκπαιδευτικός και το σχολείο αποτελώντας τον βασικό συντελεστή υλοποίησης μπορεί μέσω της δράσης αυτής να ανακαλύψει της ανάγκες της τάξης του και να  υλοποιήσει την κάθε προσφερόμενη δραστηριότητα με βάση αυτές. Συμμετέχοντας στο προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας εκπαιδευτικοί και μαθητές εξοικειώνονται με  επιχειρηματικές έννοιες και αναπτύσσουν σχετικές ικανότητες που συνδέονται με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, συμμετέχουν σε ένα μεγάλο δίκτυο εκπαιδευτικών και σχολείων που δρουν στο χώρο της νεανικής επιχειρηματικότητας, συνδέουν το σχολείο με τον κόσμο της εργασίας και συνεργάζονται με τοπικές επιχειρήσεις, αναπτύσσουν τη δική τους εικονική επιχείρηση, προωθούν τον επαγγελματικό προσανατολισμού στο σχολείο τους και συμμετέχουν σε εθνικούς και διεθνείς  διαγωνισμούς)  και

4) Υποστήριξη διαθεματικών projects ( Σκοπός είναι η υποστήριξη και κατάρτιση εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό διαθεματικών δραστηριοτήτων με τη μέθοδο του project αξιοποιώντας ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποστηριχθούν στη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών με τη χρήση «αυθεντικών» μεθόδων, όπως για παράδειγμα τον φάκελο μαθητή (e-portfolio), την αυτοαξιολόγηση, την ομότιμη αξιολόγηση, τη χρήση εσχάρας αξιολόγησης  με απώτερο στόχο την ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών (διαπολιτισμικές και πολυγλωσσικές, κοινωνική ανάπτυξη) και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας.).

Πηγή πληροφοριών το portal του Open Discovery Space.

 

Αφήστε μια απάντηση

Τα άρθρα μας

Γυμνάσιο Κάτω Τιθορέας

Οδός Τιθορέας

Τ. Κ. 350 15

Τηλέφωνο 2234049426

Fax 2234048757

E-mail: mail@gym-kat-tithor.fth.sch.gr

Ιστορικό

European Radio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων