Ο ρόλος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής είναι να εμπλέξει τους μαθητές σε δραστηριότητες από τις οποίες θα αποκομίσουν χρήσιμες κινητικές δεξιότητες, γνώσεις, συναισθηματικές και κοινωνικές εμπειρίες που θα συνδέονται αρμονικά με τακτική άσκηση και εκτός σχολείου όπου θα έχουν ακόμη περισσότερες παρόμοιες εμπειρίες και θα αναπτύσσουν φυσικές ικανότητες για υγεία. Οι ρίζες της δια βίου άσκησης για υγεία δεν αποτελούνται μόνο από κινητικές δεξιότητες, ή μόνο από γνώσεις, αλλά κυρίως από θετικά βιώματα φυσικής δραστηριότητας που συνδέονται αποτελεσματικά με γνώσεις σε θέματα άσκησης για υγεία, με κοινωνικές σχέσεις και κινητικές δεξιότητες και φυσικές ικανότητες οι οποίες με τη σειρά τους εξασφαλίζουν αποτελεσματική συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες. Τα θετικά αυτά βιώματα αποτυπώνονται ως ευχάριστες αναμνήσεις στην ανθρώπινη μνήμη. Θετικά συναισθήματα που συνδέονται μ’ αυτές τις αναμνήσεις, όπως ευχαρίστηση, ενδιαφέρον, ενθουσιασμός, αίσθηση δύναμης, έμπνευση, κλπ, ενεργοποιούν ασυνείδητα και εύκολα ευχάριστες εικόνες, γνώσεις, σκέψεις, στόχους που παρακινούν τους ανθρώπους για άσκηση. Όσο πιο πολλές και όσο πιο έντονα θετικές είναι οι θετικές οι αναμνήσεις άσκησης, τόσο πιο εύκολα και πιο συχνά έρχονται ασυνείδητα στη σκέψη των ανθρώπων και τους ενεργοποιούν για φυσική δραστηριότητα. Τα βιώματα από την άθληση, την κίνηση και τη φυσική αγωγή στη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας έχουν καταλυτική επίδραση στις μορφές φυσικής δραστηριότητας που υιοθετούν οι άνθρωποι σ’ όλη τους τη ζωή.