ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΑΒΑΛΟΥΣ

 

Ο εσωτερικός κανονισμός του Γυμνασίου Γαβαλούς εκπονήθηκε μετά από πρόσκληση του Διευθυντή κ. Αδάμη Ευθύμιου σε κοινή συνεδρίαση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, 15μελές Συμβούλιο των Μαθητών ) υπό την εποπτεία του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Νεραντζή Ιωάννη.

 

Οι κανόνες που εγκρίθηκαν είναι δεσμευτικοί για όλους, γιατί συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του σχολείου και προάγουν το έργο του.

 

1. Ενημέρωση Γονέων – Κηδεμόνων

 

Οι γονείς και οι Κηδεμόνες των μαθητών προσέρχονται για ενημέρωση στο Σχολείο σχετικά με την επίδοση, φοίτηση και διαγωγή των μαθητών όσο συχνότερα μπορούν.Ο Διευθυντής και οι Καθηγητές του Σχολείου με προθυμία τους ενημερώνουν για όλα τα παραπάνω, όποια ώρα και αν επισκεφτούν το Σχολείο.Σε περίπτωση που επιθυμούν να συναντήσουν κάποιον συγκεκριμένο καθηγητή, τότε συμβουλεύονται τον πίνακα που κάθε σχολική χρονιά δημοσιεύει το σχολείο (ειδικό φυλλάδιο) ο οποίος αποτυπώνει τον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών του σχολείου σχετικά με τον ειδικό χρόνο ενημέρωσης των γονέων και των κηδεμόνων.

 

2.Λειτουργία Σχολείου.

 

Όλοι οι μαθητές προσέρχονται πριν χτυπήσει το κουδούνι και είναι παρόντες κατά την πρωινή συγκέντρωση του σχολείου και την προσευχή.

 

Όσοι καθυστερούν συστηματικά να προσέλθουν, δεν μπαίνουν στην τάξη χωρίς άδεια και πριν ενημερωθούν οι γονείς τους.

 

Κατά τη διάρκεια των ωριαίων διαγωνισμάτων οι μαθητές παραμένουν μέσα στην αίθουσα μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι και δεν εξέρχονται στον αύλειο χώρο.

 

Όταν απουσιάζουν καθηγητές το πρόγραμμα αναδιατάσσεται για να μην υπάρχουν κενά. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε οι μαθητές παραμένουν στην τάξη ήσυχοι, εποπτευόμενοι από καθηγητή ή τον διευθυντή του σχολείου.

 

Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με την λήξη του προγράμματος και δεν επιτρέπεται οι μαθητές να εξέλθουν πριν ηχήσει το κουδούνι.

 

Μετά την λήξη των μαθημάτων δεν επιτρέπεται οι μαθητές να παραμένουν στους χώρους τους σχολείου, αλλά αποχωρούν άμεσα και πηγαίνουν σπίτι τους ή στους χώρους επιβίβασης απ’ όπου θα τους παραλάβουν τα συγκοινωνιακά μέσα.

 

3. Φοίτηση

 

Η φοίτηση των μαθητών είναι τακτική, χωρίς απουσίες, για να μπορούν να παρακολουθήσουν ολοκληρωμένα το ετήσιο πρόγραμμα του σχολείου.

 

Κάθε μαθητής οφείλει να έρχεται προετοιμασμένος, έχοντας μελετήσει και εκτελέσει τις εργασίες του.

 

Η αξιολόγησή του γίνεται σύμφωνα με τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις και σχετίζεται με την επίδοσή του (γραπτή – προφορική -συμμετοχή στο μάθημα) και την προσπάθεια που αυτός καταβάλλει.

 

Κάθε μαθητής, έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου, όταν η φοίτησή του είναι επαρκής.

 

(Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση, όταν οι αδικαιολόγητες απουσίες του μαθητή, που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, δεν ξεπερνούν τις εξήντα τέσσερις (64), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους και το σύνολο των απουσιών δεν ξεπερνά τις εκατόν δεκατέσσερις (114).)

 

4.Μέσα στην Τάξη.

 

Όλοι οι μαθητές έχουν μαζί τους τα βιβλία, τα τετράδιά τους, τις εργασίες τους και μέσα στην τάξη είναι ήσυχοι, παρακολουθούν με σεβασμό τον διδάσκοντα και με ενδιαφέρον το μάθημα. Είναι τυπικοί αλλά και ευπρεπείς.

 

Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας δεν διακόπτουν άσκοπα, δεν συνομιλούν, δεν παίρνουν αυθαίρετα το λόγο, δεν ενοχλούν τους συμμαθητές, δεν επιχειρούν να διασαλεύσουν την τάξη.

 

Όταν ένας μαθητής δεν εκτελεί τις εργασίες του ή με την συμπεριφορά του παρεμποδίζει τη διδασκαλία, θα ενημερώνεται ο γονιός του ή ο κηδεμόνας του και ο καθηγητής – σύμβουλος της τάξης θα επιλαμβάνεται παιδαγωγικά ώστε να δρομολογείται η καλύτερη λύση για την διευθέτηση του ζητήματος.

 

Η διατήρηση της καθαριότητας της Τάξης είναι υποχρέωση όλων των μαθητών.

 

Τα όργανα της σχολικής κοινότητας (5μελές) οφείλουν να επιλαμβάνονται κάθε ημέρα για να διατηρούν την καλή της εικόνα (αίθουσα καθαρή και φροντισμένη) αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες ακόμη και για την αισθητική του χώρου (κάδρα, στολισμός της αίθουσας).

 

Ο εξοπλισμός του σχολείου που βρίσκεται μέσα στην τάξη (θρανία, καρέκλες, χάρτες), σε αίθουσες – εργαστήρια (Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής), πρέπει να προστατεύεται από όλους, το ίδιο και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στις σχολικές εκδηλώσεις (ηχεία, ενισχυτές, μικρόφωνα ).

 

Σε περίπτωση σκόπιμης κακομεταχείρισης και φθοράς του εξοπλισμού ο μαθητής που ευθύνεται αποκαθιστά την βλάβη ή καταβάλλει το αντίτιμο του κόστους (του μηχανήματος).

 

5. Προαύλιο – Διαλείμματα

 

Το προαύλιο του σχολείου πρέπει να διατηρείται καθαρό σε όλα τα διαλείμματα, αποφεύγοντας οι μαθητές να ρίχνουν κάτω αντικείμενα, χαρτιά ή συσκευασίες απ’ ότι αγοράζουν στο κυλικείο.

 

Επίσης προσέχουν και προστατεύουν τα δέντρα, τα λουλούδια που βρίσκονται στον χώρο του προαυλίου και ομορφαίνουν το χώρο.

 

Στα διαλείμματα εξέρχονται όλοι από την τάξη, με ησυχία και ο χώρος αερίζεται.

 

Οι επιμελητές σβήνουν τον πίνακα, φέρνουν κιμωλίες και προσέχουν τα πράγματα των συμμαθητών τους.

 

(Κατά την μετάβαση στο ανακατασκευασμένο κτίριο του παλαιού Γυμνασίου οι αίθουσες θα κλειδώνονται και ο καθηγητής θα τοποθετεί το κλειδί στην κλειδοθήκη, απ’ όπου θα το παραλαμβάνει ο καθηγητής της επόμενης ώρας.)

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος αποφεύγουμε να κινούμαστε βίαια στο χώρο, να φωνάζουμε δυνατά, να μπαίνουμε στις αίθουσες ή να εξερχόμαστε από το χώρο του σχολείου.

 

Στο κυλικείο(Λύκειο) πηγαίνουμε στο δεύτερο διάλειμμα, το οποίο έχει την μεγαλύτερη διάρκεια και αμέσως επιστρέφουμε πίσω στο Γυμνάσιο, αν όμως υπάρξει ανάγκη μπορούμε να πάρουμε άδεια, ειδοποιώντας τον Δ/ντή ή τον εφημερεύοντα, για να πάμε στα χρονικά όρια ενός άλλου διαλείμματος.

 

6. Σχολικό Κλίμα. Η συνύπαρξη στο σχολείο

 

Το σχολικό περιβάλλον είναι ένα περιβάλλον μάθησης, δημιουργικής δράσης, αρμονικής συνύπαρξης και καλλιέργειας των ανθρωπιστικών αξιών.

 

Οι σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας οικοδομούνται στα πλαίσια αυτών των αξιών γι’ αυτό και η συνύπαρξή όλων πρέπει να είναι αρμονική.

 

Στο χώρο του σχολείου δεν επιτρέπονται οι χαρακτηρισμοί, τα υπονοούμενα, οι απειλές, καθώς επίσης και κάθε μορφή σωματικής και λεκτικής βίας.

 

Όλοι συμβάλλουμε στην καλή επικοινωνία των μελών της σχολικής κοινότητας με την δημιουργία κλίματος συνεργασίας, ανεκτικότητας, φιλίας.

 

Οποιοδήποτε πρόβλημα των μαθητών αναφέρεται στον υπεύθυνο καθηγητή τάξης, στο εφημερεύοντα, ή στον Διευθυντή.

 

Δεν επιτρέπεται οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές και οι γονείς (όταν επισκέπτονται το χώρο του σχολείου) να καπνίζουν, δεν επιτρέπεται επίσης η χρήση κινητών τηλεφώνων, η φωτογράφηση των μαθητών και η ανάρτηση φωτογραφιών σε ιστοσελίδες πλην του σχολείου που έχει τη σχετική έγκριση.

 

7. Προβλήματα – Ποινές

 

Οι μαθητές πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες τους σχολείου και ν’ αποφεύγουν τις παραβατικές συμπεριφορές οι οποίες επιφέρουν ποινές.

 

Οι ποινές δεν επιβάλλονται τιμωρητικά αλλά έχουν κυρίως στόχο να νουθετήσουν και να δράσουν αποτρεπτικά.

 

Όταν υπάρχουν παραπτώματα ενημερώνονται οι γονείς, γίνονται συστάσεις και καταβάλλεται προσπάθεια για να μην υπάρξει κλιμάκωση μιας κακής συμπεριφοράς.

 

Οι καθηγητές σε συνεργασία με τους γονείς και άλλους φορείς επιχειρούν να παρεμβαίνουν ενισχύοντας το θετικό κλίμα τους σχολικής κοινότητας.

 

8. Εκδρομές

 

Οι πέντε περίπατοι των μαθητών γίνονται προγραμματισμένα(απόφαση του Συλλόγου, Πρ. 4/10-9-2014) κατόπιν συνεννοήσεως του Διευθυντή, των Καθηγητών και των Οργάνων της Μαθητικής κοινότητας, με τον ίδιο τρόπο οργανώνονται οι εκπαιδευτικές εκδρομές – επισκέψεις στα πλαίσια των σχολικών μαθημάτων ή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

9. Σχολικές Εκδηλώσεις

 

Οι εκδηλώσεις που διοργανώνει το σχολείο αποτελούν κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και προσφέρουν μορφωτικό αποτέλεσμα στους μαθητές και σ’ όσους άλλους θελήσουν να τις παρακολουθήσουν.

 

Ο καλός σχεδιασμός και η συμμετοχή όλων των μελών της κοινότητας καθιστούν τις εκδηλώσεις κοινωνικό γεγονός και το σχολείο μορφωτικό πόλο που μεταδίδει πολιτισμό και γνώση.

 

Οι σχολικές εκδηλώσεις μπορούν να προγραμματιστούν από τον Σύλλογο και τα θέματα επιλέγονται από όλους τους φορείς της σχολικής ζωής οι οποίοι μπορούν να υποβάλλουν τις προτάσεις τους.

 

Στις εκδηλώσεις του σχολείου συμμετέχουν ενεργά και οι γονείς οι οποίοι αναλαμβάνουν και υποχρεώσεις για την υλοποίησή τους (οικ. συνεισφορά).

 

10. Ιστοσελίδα του Γυμνασίου Γαβαλούς

 

Το σχολείο διαθέτει ηλεκτρονική σελίδα blogs.sch.gr/gymgaval στην οποία γίνονται ανακοινώσεις, δημοσιεύονται άρθρα, πονήματα από εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου, καθώς επίσης και στιγμιότυπα από τις εκδηλώσεις του σχολείου.

Αφήστε μια απάντηση