ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ: 2021-2022
ΤΑΞΗ: Α’ ΚΑΙ Β’
Εισαγωγή
Το σχολείο ως ζωντανός οργανισμός της κοινωνίας αποτελεί έναν θεσμό παροχής γνώσεων και αγωγής, ανάπτυξης διαφόρων δεξιοτήτων, μετάδοσης πολιτιστικών αγαθών, ενημέρωση σε θέματα υγιεινής διατροφής, κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας.
Στο πλαίσιο αυτό η σχολική μονάδα έχει βασικό ρόλο να παρέχει ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον για τα μέλη της. Γι’ αυτό λοιπόν σημαντικές προτεραιότητες της είναι: η προαγωγή της υγείας, η εξάλειψη των παραγόντων κινδύνου και η πρόληψη της νόσου και του ατυχήματος.
Σκοπός-στόχοι
Ο σκοπός του προγράμματός μας ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών της σχολικής μονάδας σχετικά με την ασφάλεια και την υγιεινή τους στο σχολικό περιβάλλον.
Ειδικότεροι στόχοι του προγράμματος ήταν:
-η πρόληψη ατυχημάτων των μαθητών/τριών
-η εξάλειψη των παραγόντων κινδύνου στο σχολικό περιβάλλον
-η προαγωγή της υγείας των μαθητών/τριών του σχολείου
-ανάπτυξη δεξιοτήτων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργασία, αυτομέριμνα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία).
ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΘΕΜΑ: Ελληνικό γάλα από τη φάρμα στο ποτήρι.
Υλοποίηση του προγράμματος
Εργαστήριο 1ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube για το γάλα τα συστατικά του και την θρεπτική αξία του.
Εργαστήριο 2ο
Οι μαθητές επισκέφτηκαν εικονικά μέσω βιντεοπροβολών γαλακτοβιομηχανίες και ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής των γαλακτοκομικών προϊόντων.
Εργαστήριο 3ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την αγωγή του καταναλωτή.
Εργαστήριο 4ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την αγελαδοτροφία και την κτηνοτροφία.
Εργαστήριο 5ο
Στο εργαστήριο αυτό έγινε παρουσίαση γαλακτοκομικών προϊόντων.
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
ΘΕΜΑ: ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΚΛΙΜΑ
Υλοποίηση του προγράμματος
Εργαστήριο 1ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube για τις πηγές ενέργειας. Περιήγηση στα είδη ενεργειών.
Εργαστήριο 2ο
Οι μαθητές επισκέφτηκαν εικονικά μέσω βιντεοπροβολών γαλακτοβιομηχανίες και ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής των γαλακτοκομικών προϊόντων.
Εργαστήριο 3ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση ενέργειας από το σπίτι.
Εργαστήριο 4ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την κλιματική αλλαγή και τα σκουπίδια..
Εργαστήριο 5ο
Στο εργαστήριο αυτό έγινε παρουσίαση των εναλλακτικών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ.
ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ.
ΘΕΜΑ: ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ.
Υλοποίηση του προγράμματος
Εργαστήριο 1ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube τι είναι ο εθελοντισμός και σχεδίασαν μια αφίσα με θέμα τον εθελοντισμό.
Εργαστήριο 2ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την έννοια της αλληλεγγύης και πως αυτή συνδέεται με τον εθελοντισμό.
Εργαστήριο 3ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube την έννοια του ενεργού πολίτη όπως αυτή έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια, επίσης είδαν παραδείγματα πολιτών που ανέπτυξαν εθελοντική δράση μέσα από διάφορους κοινωνικούς φορείς.
Εργαστήριο 4ο
Οι μαθητές παρουσίασαν και πρότειναν εθελοντικές δράσεις στα πλαίσια του σχολείου.
Εργαστήριο 5ο
Στο εργαστήριο αυτό ο κάθε μαθητής παρουσίασε την έννοια του εθελοντισμού ως στάση ζωής, μέσα από την προσωπική του εμπειρία.
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.
ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ: ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ.
Υλοποίηση του προγράμματος
Εργαστήριο 1ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube και παρουσιάσεις τι είναι η οικονομία.
Εργαστήριο 2ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την επιχειρηματικότητα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Εργαστήριο 3ο
Οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσα από βίντεο u-tube για τους παράγοντες που επηρεάζουν την οικονομία ενός κράτους και την έννοια του Α.Ε.Π.
Εργαστήριο 4ο
Οι μαθητές πρότειναν και παρουσίασαν την δημιουργία εικονικής επιχείρησης. Project-Σχεδιασμός.
Πρόσφατα σχόλια