AM I A EUROPEAN?

Am I a European? 2018

Το εξωδιδακτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Δροσιάς το σχολικό έτος 2017-18, με τη συμμετοχή μαθητών από τις τρεις τάξεις, δύο φορές την εβδομάδα ή παραπάνω, μετά το σχόλασμα, με τον συντονισμό της εκπαιδευτικού Έλλης Τζαβάρα.
Στην υλοποίηση του προγράμματος, η ομάδα συνεργάστηκε με ένα σουηδικό σχολείο, το LarödsSkola, που βρίσκεται στο Helsinborg. Οι Σουηδοί μαθητές εργάζονταν παράλληλα με εμάς, μελετώντας αντίστοιχα ερωτήματα για τη δική τους χώρα και έγινε ανταλλαγή υλικού μέσω συνεργασίας στην πλατφόρμα ευρωπαϊκής συνεργασίας σχολείων etwinning.

Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:
Η κατανόηση, εκ μέρους των μαθητών, του τρόπου με τον οποίο ένας υπερεθνικός θεσμός επηρεάζει την καθημερινότητά τους
Η μεταξύ τους επικοινωνία και ομαδική συνεργασία και η ανάπτυξη των αντίστοιχων ικανοτήτων
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας και σύνθεσης υλικού
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργίας πολυμεσικού υλικού, χρήσης τεχνολογίας και δικτύων
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικού λόγου, δημόσιας ομιλίας
Η αποδοχή των διαφορετικών απόψεων λόγω διαφορετικών εθνικών, πολιτιστικών, πολιτικών, ιδεολογικών, θρησκευτικών προελεύσεων
Η ανάπτυξη ικανοτήτων ενεργού πολίτη – «Κάνει αρκετά η χώρα μου; Κάνω αρκετά εγώ;»

Το πρόγραμμα συνδέεται με τα μαθήματα της Γλώσσας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας της Γ΄Γυμνασίου. Η ομάδα συνεισέφερε, μετά από πρόσκληση συνεγασίας από τη συντονίστρια, κα Εύη Συρίγα, και στη διαθεματική εργασία που εκπόνησε η Γ΄Γυμνασίου στην Τοπική Ιστορία για τον αντιδικτατορικό αγώνα.

Η εργασία έγινε σε ομάδες και ατομικά. Χρησιμοποιήθηκαν πολλές πρακτικές από το πεδίο της ρητορικής. Η ομάδα μοίραζε τον χρόνο της μεταξύ της ενημέρωσης, των αντιλογιών και της δημιουργίας υλικού για αποστολή στους εταίρους στη Σουηδία και ενημέρωση συμμαθητών. Έγινε χρήση emailγια την επικοινωνία μεταξύ των σχολείων. Οι γλώσσες εργασίας ήταν η αγγλική και η ελληνική. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις δραστηριότητες προφορικού λόγου (παιχνίδια ρόλων, ομιλίες κ.ά).

Οι μαθητές μελέτησαν ενημερωτικό υλικό της ΕΕ, άρθρα από τον Τύπο από διαφορετικές χρονιές, αυθεντικά έγγραφα των θεσμών, βίντεο από ειδήσεις, ενημερωτικά βίντεο. Δημιούργησαν παρουσιάσεις πάνω στα εξής: Ιστορική διάσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – τα σύμβολα, Η είσοδος της Ελλάδας και της Σουηδίας στην ΕΕ – οι προσδοκίες αλλά και οι επιφυλάξεις, οι αντιδράσεις – Πώς το δέχτηκε ο τοπικός τύπος, Τα όργανα, οι θεσμοί και η λειτουργία της ΕΕ – Οι εκλογές της ΕΕ, Οφέλη και υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στην ΕΕ, Οφέλη για τον πολίτη στην καθημερινότητά του, Τι σημαίνει «ενεργός πολίτης» στην ΕΕ, Συναισθήματα και στάσεις απέναντι στην ΕΕ – η αρνητική άποψη.

 

Μπορείτε να δείτε εδώ:

Μια πιο σύντομη, συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος (περ. 2,5 λεπτά): https://video.sch.gr/asset/detail/I2lNzXMjcGRfaRnUfI35V78C 

Μια πιο εκτενή παρουσίαση, όπως έγινε στους μαθητές του Γυμνασίου Δροσιάς (περ.10 λεπτά): https://video.sch.gr/asset/detail/b1HfMQLKWqrXDQKxjP5jpDYK

Τα βίντεο και τα κείμενα από τη συμμετοχή μας στη διαθεματική εργασία της Γ΄Γυμνασίου στην Τοπική Ιστορία, στη σχετική σελίδα στο blog του σχολείου μας:  https://blogs.sch.gr/gymdrosa/εργασιεσ-μαθητων/τοπικη-και-συγχρονη-ιστορια-βιωματικ/