ACT PROJECT Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Γ΄ Γυμνασίου

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! (δείτε εδώ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ACT – ACTive citizenship projects. docx

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

 

ΚΠΑ: ACT PROJECT

ΤΜΗΜΑ: Γ1

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

ΤΜΗΜΑ: Γ1 

 

Το σχολικό έτος 2018-2019 οι μαθητές/τριες του Γ΄1 εφάρμοσαν το καινοτόμο διεθνές πρόγραμμα «ACT– Ιδιότητα του ενεργού πολίτη». Κεντρικός στόχος του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ3 είναι να προωθήσει την ανάπτυξη της γνώσης και των δεξιοτήτων της ιδιότητας του πολίτη. Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν πράττοντας και τους δίνεται η δυνατότητα να βιώσουν τη δύναμη των δικών τους ιδεών και πράξεων. Σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές/τριες, αφού υλοποίησαν τις δραστηριότητες του προβλεπόμενου υλικού του ACT PROJECT,εφάρμοσαν το Σχέδιο Δράσης με τίτλο «Καταπολέμηση των διακρίσεων σε βάρος των ΑμεΑ». Το πρόγραμμα δε συνδυάζεται με εκδρομή, πραγματοποιήθηκε στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής εντός διδακτικού ωραρίου και οι δράσεις  αποτέλεσαν ερευνητικές εργασίες των μαθητών/τριών.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ:

  • Ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών του σχολείου για τα προβλήματα των ΑμεΑ.
  • Εκστρατεία ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας για δυνατότητα συμμετοχής των ΑμεΑ σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
  • Προτάσεις στον Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου για τη δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για ΑμεΑ μέσω κατάλληλων υποδομών.

 

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ PROJECT ACT3 (ενδεικτικά) ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γ1 

 

 

TMHMA Γ2

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΕΛΛΗ ΤΖΑΒΑΡΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

ΤΜΗΜΑ: Γ2

 

Στο πλαίσιο του παραπάνω καινοτόμου διεθνούς προγράμματος “ACT -Ιδιότητα του ενεργού πολίτη” του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Γ2, αφού ακολούθησαν την προβλεπόμενη από το Πρόγραμμα πορεία δραστηριοτήτων, συνέλαβαν, σχεδίασαν και υλοποίησαν ομαδική δράση με τίτλο:

«Δεν είσαι μόνος – Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε»

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Ο σκοπός του σχεδίου δράσης ήταν η καταπολέμηση της περιθωριοποίησης αλλοδαπών μαθητών. Ομάδα-στόχος ήταν αλλόγλωσσοι μαθητές του σχολείου, που το εμπόδιο της γλώσσας τους απομόνωνε από τους άλλους μαθητές και προκαλούσε τη χαμηλή τους επίδοση στα μαθήματα.

  • Πρώτος στόχος της δράσης ήταν να στηριχθούν οι μαθητές στην εκμάθηση της ελληνικής και τη χρήση της σε καθημερινές συνθήκες.
  • Δεύτερος και κύριος στόχος ήταν η υποστήριξή τους στα μαθήματα ώστε να πάρουν μέρος με επιτυχία στις προαγωγικές εξετάσεις.
  • Τρίτος στόχος ήταν να ενταχθούν στις ομάδες των συνομηλίκων τους, να κοινωνικοποιηθούν.

 

ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

Οι μαθητές οργανώθηκαν σε ομάδες με βάση τα εξεταζόμενα μαθήματα. 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου παρείχαν συμβουλές και υπέδειξαν τα κύρια σημεία της ύλης.

Οι ομάδες δημιούργησαν εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιώντας ξενόγλωσσα εγχειρίδια και το εργαλείο GoogleTranslate. Μεταφράστηκαν τα κύρια σημεία των εξεταζόμενων αντικειμένων.

Πραγματοποιήθηκε σειρά αλληλοδιδακτικών μαθημάτων.

Μία ομάδα ανέλαβε την ένταξη των μαθητών-στόχων σε παρέες συνομηλίκων.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ενισχύθηκε η ένταξη των μαθητών στη σχολική κοινότητα.

Οι μαθητές-στόχοι πέτυχαν την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη.

Κυρίως, όμως, έμαθαν ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΙ.