ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χρήσεις της Λογοτεχνίας στην Ιστορία

Πόλεμοι του 20ου αιώνα

 

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

 

ΤΑΞΗ: Γ΄

 

Με το διδακτικό σενάριο, που ακολουθεί, επιχειρείται να συνδεθεί η Δημόσια Ιστορία με την Εκπαίδευση. Στην παρούσα πρόταση η Ιστορία μελετάται διαθεματικά με τη Λογοτεχνία σε πολλές μορφές της. Η Ιστορία παράγεται και διαχέεται σε γραπτή μορφή μέσω λογοτεχνικών κειμένων,σε ακουστική  μορφή μέσω μελοποιημένων ποιημάτων και τραγουδιών, σε οπτικοακουστική μορφή μέσω σεναρίων που βασίζονται σε μυθιστορήματα και μεταφέρονται στον κινηματογράφο,σε οπτική μορφή μέσω κόμικς και καλλιγραφημάτων εμπνευσμένων από τη Λογοτεχνία.

  Στόχος είναι η Σύγχρονη Ιστορία να γίνει εύληπτη και ενδιαφέρουσα για τους/τις μαθητές/τριες και με την εκπόνηση ερευνητικών διαθεματικών εργασιών να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του πολέμου και των αποτελεσμάτων του. Απώτερος σκοπός η δημιουργία μιας εκδήλωσης με αντιπολεμικό περιεχόμενο, η οποία θα αποτελέσει αφορμή για να ενισχυθεί η ιστορική μνήμη, αλλά και να ευαισθητοποιηθεί ένα ευρύτερο κοινό σε ένα διαχρονικό θέμα με βαρύτατες επιπτώσεις, όπως ο πόλεμος.

   Βιωματική προσέγγιση του θέματος του πολέμου μέσω δημιουργικής γραφής, εκτέλεση και ερμηνεία τραγουδιών, έκθεση φωτογραφικού υλικού και γελοιογραφίας, συγγραφή σεναρίου, δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ, ταινίας μικρού μήκους, θεατρικών δρώμενων και αφίσας είναι προτεινόμενες δραστηριότητες για την εκδήλωση.

  

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φύλλα εργασίας

 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ότι με αντιπολεμικό περιεχόμενο και απώτερο στόχο τη δημιουργία εκδήλωσης θα ασχοληθούν και οι μαθητές της  Β΄ τάξης στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Η διδακτική πρόταση επεκτείνεται και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα και προϋποθέτει τη συνεργασία εκπαιδευτικών.

Δείτε τη διδακτική πρόταση για τη Β΄ τάξη εδώ

 

 

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018

ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

Μια μικρή απόδειξη ότι όταν οι μαθητές συνεργάζονται, όταν οι καθηγητές έχουν μεράκι,

όταν η σχολική τάξη ανοίγει τους τοίχους της, στα σχολεία γίνονται μικρά θαύματα!

Για να δείτε το μικρό (μεγάλο) θαύμα που έκαναν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου μαζί με την καθηγήτριά τους, Εύη Συρίγαστο πλαίσιο της διαθεματικής εργασίας τους στην Τοπική και Σύγχρονη Ιστορία, με θέμα τον Αντιδικτατορικό Αγώνα,

επισκεφθείτε τη σελίδα τους εδώ.

 

 

 

 

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017

 Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας. Ιστορία και Λογοτεχνία:

ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ 1922

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

 ΤΑΞΗ: Γ΄

Με αυτή τη διδακτική πρόταση επιχειρείται η εμβάθυνση στο μείζον πρόβλημα της προσφυγιάς. Στόχος της πολύπλευρης  έρευνας και μελέτης μέσω της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας είναι η κατανόηση του σύγχρονου προσφυγικού ζητήματος και η κατανόηση της διαχρονικότητάς του. Προηγήθηκε η προβολή της ταινίας 1922  και βίντεο βασισμένο στο ντοκυμαντέρ Σμύρνη και σε σύγχρονους πρόσφυγεςΕπίσης, στους/στις μαθητές/τριες μοιράστηκαν οι εικονογραφημένες ιστορίες Το πιο κρύο καλοκαίρι.

Οι μαθητές/τριες στο Εργαστήριο Πληροφορικής με την επιμέλεια της Φιλολόγου εκπόνησαν εργασίες που σας παραθέτουμε:

  • ppt. για όλες τις δραστηριότητες των ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • Οπτικοποίηση του τραγουδιού Η προσφυγιά
  • Οπτικοποίηση του τραγουδιού Τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω
  • pdf Δημιουργική γραφή

 ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ 1922

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ 1922

ppt

Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω

Οπτικοποίηση του τραγουδιού «Η προσφυγιά»

 

 

PDF ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ νέο  (σύμφωνα με την ύλη του σχολικού έτους 2016-17)

Χωρίς σχόλια

Αφήστε μια απάντηση