ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

                       

200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

                                       

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΒΥΡΩΝ

ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

Την τρέχουσα σχολική χρονιά εφαρμόστηκε στο μάθημα της Ιστορίας το Βιωματικό εκπαιδεΥτικό παιχνίδι για τη διεΡεύνηση της κοινΩνικής ταυτότητας της επαΝάστασης (ΒΥΡΩΝ). Πρόκειται για μια καινοτόμο προσέγγιση της Ελληνικής Επανάστασης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλη την Γ΄ τάξη (τέσσερα τμήματα). Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να διερευνήσουν και να οικοδομήσουν τη γνώση με παιγνιώδη και ψυχαγωγικό τρόπο. Το ψηφιακό παιχνίδι σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ στη διδασκαλία της Ιστορίας εκπονήθηκε από την επιστημονική ομάδα του Ιονίου Πανεπιστημίου και εκπληρώνει εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους. Το Γυμνάσιο Δροσιάς αποτελεί ένα από τα είκοσι σχολεία που επιλέχτηκαν από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο για την πιλοτική εφαρμογή του καινοτόμου ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ.

                         Μεθοδολογια & Συνθετικές δημιουργικές μαθητικές εργασίες

  

Δείτε περισσότερα στο ιστολόγιο της διδάσκουσας https://blogs.sch.gr/parasyriga/ 

 

 

                                                           ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2021

                                 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

                                                   ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT)

                  ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

                                     Η γέννηση του ελληνικού εθνικού κράτους

             1821 Αγώνας για την ελευθερία

        ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

        ΤΑΞΗ: Γ΄

 Με το προτεινόμενο σχέδιο εργασίας, επιχειρείται η προσέγγιση της Ιστορίας σύμφωνα με καινοτόμες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους. Οι νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις των τελευταίων δεκαετιών αξιοποιούν στη διδακτική της Ιστορίας κάθε είδους πηγή (π. χ. οπτική, ακουστική, οπτικοακουστική) καθώς και τη σύνδεση του σχολείου με το μουσείο. Στη συγκεκριμένη διδακτική πρόταση μελετώνται διαθεματικά: 

Ιστορία, Κινηματογράφος  και Ιστορικό ντοκιμαντέρ

Ιστορία και Εικαστικές Τέχνες

Ιστορία και Μουσείο

 

Το διδακτικό σενάριο βασίστηκε στο εκπαιδευτικό ιστορικό ντοκιμαντέρ [Η γέννηση του ελληνικού εθνικού κράτους], δημοσιευμένο στο αρχείο της ΕΡΤ https://archive.ert.gr/94108/ Περιλαμβάνονται επίσης δραστηριότητες από τους ΘΦ σύμφωνα με το ΠΣ 2019 για την Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου.

Στις μαθητικές εργασίες αναπτύσσονται δεξιότητες του 21ου αιώνα με τη χρήση ψηφιακών πηγών στη διδασκαλία της Ιστορίας.

Διδακτικό σενάριο και ψηφιακές δραστηριότητες:

  • Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Φύλλα εργασίας
  • Διδακτικές δραστηριότητες με ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ εδώ

Μαθητικές εργασίες (ενδεικτικά): 

Παρουσιάσεις ppt (ενδεικτικά):

 

 

 

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (PROJECT)

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ

Το βίωμα στο έργο λογοτεχνών της  γενιάς του ’30

 ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

 ΤΑΞΗ: Γ΄

Στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου πολλά ανθολογημένα κείμενα και τα παράλληλα κείμενα του αντίστοιχου διαδραστικού  βιβλίου μαθητή συνδέονται με σημαντικά ιστορικά γεγονότα του 20ου αιώνα, τα οποία οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου δε διδάσκονται. Με το παρόν σχέδιο εργασίας επιδιώκεται να μελετήσουν  τα γεγονότα της σύγχρονης Ιστορίας και να κατανοήσουν την καταλυτική τους επίδραση στο έργο ποιητών και πεζογράφων της γενιάς του ‘30. Διδάσκονται διαθεματικά τη Λογοτεχνία και την Ιστορία και  εκπονούν συνεργατικά εργασίες. 

Το βίωμα στο έργο λογοτεχνών της  γενιάς του ’30 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χρήσεις της Λογοτεχνίας στην Ιστορία

Πόλεμοι του 20ου αιώνα

 

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

Με το διδακτικό σενάριο, που ακολουθεί, επιχειρείται να συνδεθεί η Δημόσια Ιστορία με την Εκπαίδευση. Στην παρούσα πρόταση η Ιστορία μελετάται διαθεματικά με τη Λογοτεχνία σε πολλές μορφές της. Η Ιστορία παράγεται και διαχέεται σε γραπτή μορφή μέσω λογοτεχνικών κειμένων,σε ακουστική  μορφή μέσω μελοποιημένων ποιημάτων και τραγουδιών, σε οπτικοακουστική μορφή μέσω σεναρίων που βασίζονται σε μυθιστορήματα και μεταφέρονται στον κινηματογράφο,σε οπτική μορφή μέσω κόμικς και καλλιγραφημάτων εμπνευσμένων από τη Λογοτεχνία.

Στόχος είναι η Σύγχρονη Ιστορία να γίνει εύληπτη και ενδιαφέρουσα για τους/τις μαθητές/τριες και με την εκπόνηση ερευνητικών διαθεματικών εργασιών να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα του πολέμου και των αποτελεσμάτων του. Απώτερος σκοπός η δημιουργία μιας εκδήλωσης με αντιπολεμικό περιεχόμενο, η οποία θα αποτελέσει αφορμή για να ενισχυθεί η ιστορική μνήμη, αλλά και να ευαισθητοποιηθεί ένα ευρύτερο κοινό σε ένα διαχρονικό θέμα με βαρύτατες επιπτώσεις, όπως ο πόλεμος.

Βιωματική προσέγγιση του θέματος του πολέμου μέσω δημιουργικής γραφής, εκτέλεση και ερμηνεία τραγουδιών, έκθεση φωτογραφικού υλικού και γελοιογραφίας, συγγραφή σεναρίου, δημιουργία ιστορικού ντοκιμαντέρ, ταινίας μικρού μήκους, θεατρικών δρώμενων και αφίσας είναι προτεινόμενες δραστηριότητες για την εκδήλωση.

  

ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Φύλλα εργασίας

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ότι με αντιπολεμικό περιεχόμενο και απώτερο στόχο τη δημιουργία εκδήλωσης θα ασχοληθούν και οι μαθητές της  Β΄ τάξης στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Η διδακτική πρόταση επεκτείνεται και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα και προϋποθέτει τη συνεργασία εκπαιδευτικών.

Δείτε τη διδακτική πρόταση για τη Β΄ τάξη εδώ

                         

                                                              

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2017-2018

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

Μια μικρή απόδειξη ότι όταν οι μαθητές συνεργάζονται, όταν οι καθηγητές έχουν μεράκι,

όταν η σχολική τάξη ανοίγει τους τοίχους της, στα σχολεία γίνονται μικρά θαύματα!

Για να δείτε το μικρό (μεγάλο) θαύμα που έκαναν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου μαζί με την καθηγήτριά τους, Εύη Συρίγαστο πλαίσιο της διαθεματικής εργασίας τους στην Τοπική και Σύγχρονη Ιστορία, με θέμα τον Αντιδικτατορικό Αγώνα,

επισκεφθείτε τη σελίδα τους εδώ.

 

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-2017

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

 Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας. Ιστορία και Λογοτεχνία:

ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ 1922

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ:  ΕΥΗ  ΣΥΡΙΓΑ

 ΤΑΞΗ: Γ΄

Με αυτή τη διδακτική πρόταση επιχειρείται η εμβάθυνση στο μείζον πρόβλημα της προσφυγιάς. Στόχος της πολύπλευρης  έρευνας και μελέτης μέσω της Ιστορίας και της Λογοτεχνίας είναι η κατανόηση του σύγχρονου προσφυγικού ζητήματος και η κατανόηση της διαχρονικότητάς του. Προηγήθηκε η προβολή της ταινίας 1922  και βίντεο βασισμένο στο ντοκυμαντέρ Σμύρνη και σε σύγχρονους πρόσφυγεςΕπίσης, στους/στις μαθητές/τριες μοιράστηκαν οι εικονογραφημένες ιστορίες Το πιο κρύο καλοκαίρι.

Οι μαθητές/τριες στο Εργαστήριο Πληροφορικής με την επιμέλεια της Φιλολόγου εκπόνησαν εργασίες που σας παραθέτουμε:

  • ppt. για όλες τις δραστηριότητες των ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • Οπτικοποίηση του τραγουδιού Η προσφυγιά
  • Οπτικοποίηση του τραγουδιού Τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω
  • pdf Δημιουργική γραφή

 ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ 1922

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ 1922

ppt

Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω

Οπτικοποίηση του τραγουδιού “Η προσφυγιά”

 

 

PDF ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ νέο  (σύμφωνα με την ύλη του σχολικού έτους 2016-17)

2 σκέψεις στο “ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αφήστε μια απάντηση