Αρχική » eTwinning Awards » Crop Circles Challenge

Άρθρα

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Translate

Crop Circles Challenge

[2006 1ο] Crop Circles Challenge!

Το etwinning πρόγραμμα “Crop circles challenge” είναι μια προσπάθεια των μαθητών και καθηγητών των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (Sint-Donatusinstituut Merchtem – Belgium. I.T.C.S. Cesare Vivante – Bari Italy. Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Ελλάδα) να ανακατασκευάσουν τους σχηματισμούς των «αγρογλυφικών»  χρησιμοποιώντας το Geogebra (ένα ελεύθερο λογισμικό μαθηματικών  www.geogebra.at).
Η χρήση του λογισμικού μαθηματικών για να κατασκευαστούν τα γεωμετρικά σχήματα κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων στο εργαστήριο υπολογιστών είναι μια καινοτόμος μέθοδος στη διδασκαλία των μαθηματικών που συνδυάζει τις ΤΠΕ και τους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας. Η καινοτομική αυτή προσέγγιση της διαδασκαλίας των μαθηματικών έδωσε στη συνεργασία το πρώτο βραβείο eTwinning πανευρωπαϊκά. στην κατηγορία “Ψηφιακές Πηγές. 13-19 ετών”!
Οι δραστηριότητες που αναπτυχθήκαν κατά την διάρκεια της συνεργασίας εστιάζονται στην καλή χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα μαθηματικά και ενσωματώνουν το λογισμικό μαθηματικών (ιδιαίτερα ένα ελεύθερο λογισμικό) στο πρόγραμμα σπουδών μαθηματικών.
Χρησιμοποιήθηκαν ελεύθερα λογισμικά όπως το Geogebra www.geogebra.at και το Geonext  http://geonext.uni-bayreuth.de/ για τις γεωμετρικές κατασκευές. εργαλεία για δημιουργία ιστοσελίδων. εργαλεία για videoconferencing όπως το Skype και το Festoon. emails. λογισμικά για την κατασκευή γραφικών (Corel Draw. Paintshop pro) κλπ.
Οι στόχοι της ομάδας καθηγητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον μαθηματικών έτσι ώστε να υποκινήσουν τη δημιουργικότητα των μαθητών και να τους δοθεί ένας πιο ενεργός ρόλος στην εκμάθηση των μαθηματικών.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος. καθηγητές και μαθητές συζήτησαν και μοιράστηκαν την εμπειρία τους με έναν διασκεδαστικό τρόπο.
Όπως μας δήλωσε και ο συντονιστής εκπαιδευτικός κος Δ. Καστανιώτης:
Η επιλογή των συνεργατών είναι μια δύσκολη διαδικασία αλλά και ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του προγράμματος.
Σ΄αυτό μπορώ να πω ότι ήμασταν τυχεροί γιατί με τους συνεργάτες μου είχαμε τα ίδια ενδιαφέροντα και αγάπη στη αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθηματικών και παρόμοιες εμπειρίες σε αυτό που λέμε διαδραστικά μαθηματικά στο διαδίκτυο.
Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του προγράμματος την προσωπική επαφή που αποκτήσαμε. από το πέρασμα του απρόσωπου και κουραστικού πολλές φορές email στις υπηρεσίες φωνής ακόμα και video με την χρήση του Skype-Festoon. Πραγματικά το διασκεδάσαμε.
Τι μας δυσκόλεψε; Η προετοιμασία της παρουσίασης και προώθησης του project στο συνέδριο του etwinning στο Linz από τη στιγμή που μάθαμε ότι ήμασταν υποψήφιοι για βράβευση! Είχαμε πολύ λίγο χρόνο στην διάθεση μας και έπρεπε να ετοιμάσουμε και να τυπώσουμε ενημερωτικά φυλλάδια  σε 4 γλώσσες. το Poster (αυτά τα ανάλαβα εγώ). ένα αντιπροσωπευτικό σχέδιο μαθήματος. την προετοιμασία του workshop κ.α. Ξαφνικά προσγειώνεσαι στην πραγματικότητα με προβλήματα όπως π.χ. ποιος χρηματοδοτεί  τις εκτυπώσεις (το Ιταλικό σχολείο τελικά) και ποιος αναλαμβάνει το δημιουργικό. σε format που σου ζητάει η εκτυπωτική εταιρεία..
Μπορώ να πω βέβαια ότι όλα αυτά είχαν και την καλή τους πλευρά. Μου έμεινε η εμπειρία στα γραφικά και στην επεξεργασία εικόνας και το Corel στον υπολογιστή μου!
Οι συντονιστές εκπαιδευτικοί της νικητήριας συνεργασίας

Οι συνεργατικές  σχολικές δραστηριότητες. η εμπειρία και τα διδακτικά υλικά. που παράχθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος η στο σχολικό εργαστήριο υπολογιστών είναι δημοσιεύσιμα στους ιστοχώρους του προγράμματος:

 Για πληροφορίες σχετικά με τα «αγρογλυφικά» ή  “Crop circles”
http://www.cropcircleconnector.com/interface2005.htm


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση