Αρχική » Ανακοινώσεις » Συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA3, ”TWInS”

Συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, KA3, ”TWInS”

ΕΚΘΕΣΗ-ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TWINS

και τις δράσεις της ομάδας του σχολείου μας

Μαθήματα ένταξης

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ (KA3)

 

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Αναμνηστική φωτογραφία όλων των εταίρων του προγράμματος

Tο εγκεκριμένο πρόγραμμα ERASMUS+ ΚΑ3 ‘’TWInS – Together Working on Inclusion at School’’ υλοποιεί η μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική εταιρία ‘’Ε.ΔΡΑΣ.Ε’’ με έδρα τη Χάλκη.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος που έχει διετή διάρκεια (Ιαν 2018 – Δεκ 2019), το σχολείο έχει την ευκαιρία καταγραφής των προβλημάτων και των αναγκών, καθώς και εκπόνησης δράσεων Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής υποστήριξης για τους μαθητές που με οποιονδήποτε τρόπο βιώνουν συνθήκες κοινωνικού, μαθησιακού, ή άλλου αποκλεισμού.

 

Στο πρόγραμμα αυτό συνεργάζονται σχολεία, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή οργανισμών από πέντε ευρωπαϊκές  χώρες (Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελλάδα). Οι ιδιαίτερες ανάγκες καθενός εταίρου σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος συζητούνται, ανταλλάσσονται ως εμπειρίες και καλές πρακτικές και διατίθενται για εφαρμογή και βελτίωση από όλους τους Ευρωπαϊκούς συνεργαζόμενους φορείς, στα σχολεία τους.

Συνάντηση TWInS στο Λονδίνο – άποψη από την ομάδα εργασίας

 

Οι επιμέρους στόχοι μας – ως σχολείο – ήταν από την μια η δημιουργία ενός προγράμματος τέτοιου που να διευκολύνει τους μαθητές να ενταχθούν μαθησιακά στο πλαίσιο του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας και από την άλλη ενός προγράμματος συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων καθώς και βελτίωσης των  σχέσεων οικογένειας – σχολείου – κοινωνίας.

Παράλληλα, η ένταξη στο πρόγραμμα και του 2ου Λυκείου της Κω, με την σημαντική του εμπειρία σε αντίστοιχες δράσεις, πρόσθεσε μια δυναμική και συνεργασία στους βασικούς στόχους. Τα δύο σχολεία, συμμετείχαν ισότιμα στο πρόγραμμα, με τους βασικούς στόχους ίδιους, αντιμετωπίζοντας όμως διαφορετικές δυσκολίες. Επομένως απαιτήθηκαν και διαφορετικές προσεγγίσεις στην επίλυση των προβλημάτων και στην εκπόνηση των δράσεων.

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη -Ηομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης ΙΙ
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Στιγμιότυπο από την ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – Η ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για την υλοποίηση του σχεδίου δημιουργήθηκε σε κάθε σχολείο, μια ομάδα (Network) η οποία είχε τον έλεγχο και ανάλογα κατηύθυνε τις δράσεις ανάλογα με τους βασικούς στόχους.  Στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Χάλκης, η ομάδα αυτή αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου κ. Ηλιάδη, έξι εκπαιδευτικούς, ψυχολόγο, εκπρόσωπο του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, εκπρόσωπο της Σχολικής επιτροπής και εκπρόσωπο των μαθητών. Στο 2ο ΓΕΛ Κω η ομάδα αυτή αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου κ. Χλαπάνη, δύο εκπαιδευτικούς, ψυχολόγο, εκπροσώπους της Σχολικής επιτροπής, εκπρόσωπο του Υπουργείου για την εκπαίδευση προσφύγων και εκπρόσωπο του κέντρου μαθησιακών δυσκολιών της Κω.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ Λ.Τ. ΧΑΛΚΗΣ ‘’Σωκράτης Φανουράκης’’

Ομάδα δράσης (Network) Γυμνασίου Λ.Τ. Χάλκης:

Διευθυντής σχολείου: Ηλιάδης Ευάγγελος

Εκπαιδευτικοί σε ρόλο συντονιστών:

Παταβάλη Μαρία,

Χατζηνικολάου Γαρουφαλλιά,

Εκπαιδευτικοί φιλόλογοι:

Βαδιάκα Φωτεινή, Καλαμπούκη Ελένη, Καψοκαββάδη Αικατερίνη,

Τζαλαλής Άγγελος

Ψυχολόγος: Καραγιαννάκη Νατάσα

Εκπρόσωπος Σχολικής επιτροπής: Χειμωνέττος Βασίλης (Πρόεδρος)

Εκπρόσωπος Συλλόγου γονέων: Χειμωνέττου Πελαγία (Πρόεδρος)

Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – από την ομάδα εργασίας στο σχολείο της Χάλκης
Συνάντηση TWInS στη Χάλκη – από συνάντηση της ομάδας εργασίας στο Πολ Κέντρο ”Σωκράτης Φανουράκης”
Συνάντηση TWInS στη Sintra Λισαβόνα – επίσκεψη σε τοπικό σχολείο

 

 

 

 

 

 

Από τον Σεπτέμβριο του 2018, η ομάδα αυτή, ξεκίνησε τον σχεδιασμό των παρεμβάσεων μέσα στην τάξη, εκτός ωρολογίου προγράμματος. Οι τέσσερις φιλόλογοι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν τις παρεμβάσεις τους από τον Οκτώβριο του 2018. Οι παρεμβάσεις αυτές συνεχίστηκαν μέχρι τον Μάιο του 2019.

Οι δράσεις στο επίπεδο της σχολικής μονάδας αναπτύχθηκαν σε δύο επίπεδα,

Α. την κοινωνικο – ψυχολογική υποστήριξη και των 17 μαθητών του σχολείου και

Β. τη γλωσσική υποστήριξη μαθητών / μαθητριών με σχετικές αδυναμίες κατανόησης της Ελληνικής γλώσσας.

 

Α. Σε ότι αφορά την κοινωνικο – ψυχολογική υποστήριξη, εφαρμόστηκαν ειδικά μέτρα υποστήριξης των μαθητών καθώς και νέες παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών, όσο και ειδικού επιστημονικού προσωπικού – ψυχολόγου – οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετέχουν στην οργάνωση και υλοποίηση των δραστηριοτήτων. Ειδικότερα η ψυχολόγος σε τακτά χρονικά διαστήματα (περίπου μία φορά τον μήνα) επισκεπτόταν το σχολείο με στόχο την ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς και ξεχωριστά από τους μαθητές. Σε όλη την διάρκεια του προγράμματος υλοποιηθήκαν επιμορφωτικές δραστηριότητες για τους εκπαιδευτικούς, ενδοσχολικές εκδηλώσεις όπως προβολή ταινιών, παιχνίδια, συζητήσεις με τους μαθητές και τους γονείς.

Β. Σε ότι αφορά τη γλωσσική υποστήριξη, εφαρμόστηκαν σε διάρκεια έξι μηνών, εβδομαδιαία δίωρα μαθήματα από τέσσερις φιλολόγους εκπαιδευτικούς αντίστοιχα στα παρακάτω τέσσερα αντικείμενα: Γραπτός λόγος, Γραμματική, Επικοινωνία με προφορικό λόγο, Κείμενα στην νεοελληνική γλώσσα. Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος υπήρχαν διαρκείς συνεδριάσεις των τεσσάρων φιλολόγων για την πορεία, αξιολόγηση και επανασχεδιασμό όπου χρειαζόταν της διδασκαλίας.

Ειδικότερα:

Στους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα εφαρμόστηκε υποστηρικτικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ξένη γλώσσα του Υπουργείου Παιδείας. Η διδασκαλία στηρίχθηκε σε τρεις ενότητες: γλωσσική, γραπτή, επικοινωνιακή. Στις δύο πρώτες ενότητες οι μαθητές/μαθήτριες διδάχτηκαν γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα και γενικότερα μορφολογία της γλώσσας π. χ . ρήματα, άρθρα, κλίσεις, ορολογία κ.τ.λ. ενώ στην τρίτη κατανόηση κειμένων, εικόνων και γενικότερα προφορική επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό.

Τέλος, η  συνεργασία με όλα τα μέλη της ομάδας (Network) του σχολείου, η ενίσχυση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών και παράλληλα η ενημέρωση των υπευθύνων για τις δυσκολίες ή αδυναμίες που παρουσιάστηκαν στην πορεία του έργου, συντέλεσαν αποφασιστικά στη λήψη κατάλληλων μέτρων για την επιτυχία της δράσης.

 


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ο καιρός στη Χάλκη από τον μετεωρολογικό σταθμό του σχολείου μας





European Radio Logo

Ιστορικό

Σαν σήμερα

23/4: Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου
Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από την ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων: ο ισπανός συγγραφέας του «Δον Κιχώτη» Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο άγγλος δραματουργός Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός, η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση