Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2017 – 2018

 

Φέτος στο Σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν τα παρακάτω τρία εκπαιδευτικά προγράμματα.

 

Θέμα: «Κινηματογράφος- Βραβευμένες ταινίες»

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

  1. Βλησίδου Άννα (Υπεύθυνη)
  2. Σχορτσιανίτη Αλεξία
  3. Τζανετή Ειρήνη

Συμμετέχοντες μαθητές: Αγόρια: 1 Κορίτσια: 8   Τμήματα: 5

Α. Γενικός στόχος:

Ευαισθητοποίηση των μαθητών πάνω σε θέματα: ιστορικά, κοινωνικά, πολιτιστικά, εκπαιδευτικά, σχολικής ζωής.

Β. Στόχοι που επιτεύχθηκαν:

  • Διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών.
  • Όξυνση της κριτικής ικανότητας, εμβάθυνση σε αίτια και αποτελέσματα των ανθρώπινων ενεργειών.
  • Ανάπτυξη της καλλιτεχνικής ευαισθησίας των μαθητών.
  • Καλλιέργεια του πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές.
  • Διέγερση του συναισθηματικού κόσμου και της φαντασίας των μαθητών.
  • Άσκηση των μαθητών στη διαδικασία της ερευνητικής εργασίας (στοχοθεσία , συλλογή υλικού, διασταύρωση και αξιολόγηση πηγών, σύνθεση κειμένου).
  • Κοινωνικοποίηση των μαθητών
  • Δημιουργική διέξοδος στην περιορισμένη και μονότονη καθημερινότητα των μαθητών μιας μικρής νησιωτικής περιοχής όπως είναι η Χάλκη.

Προβολή ταινιών:

  1. Now you see me (2013) (Μυστηρίου, Θρίλερ)
  2. Her (2013) (Δράμα-Ρομαντική)
  3. The help (2011) (Κοινωνική)
  4. The Adjustment Bureau (2011) (Επιστημονικής Φαντασίας, Ρομαντική, Μυστηρίου)
  5. The shape of water (2017) (Περιπέτεια, Δράμα , Φαντασίας)
  6. Lost city Z (Περιπέτεια –Βιογραφία- Δράμα) 2017
  7. Inception (2010) (Δράση, Περιπέτεια, Επιστημονικής Φαντασίας)
  8. Split (2017) (Θρίλερ)
  9. Happy Death Day (Μυστηρίου, Θρίλερ) (2017)
  10. The theory of everything (2014) (Βιογραφία)
  11. Έτερος Εγώ (2016) (Μυστηρίου / Αστυνομική)
  12. La la la land (musical) (2016) (Κωμωδία, Ρομαντική, Δράμα, Μουσική)
  13. Slumdog millionaire (Αστυνομική- Δράμα- Ρομαντική) (2008)
  14. Patch Adams (αυτοβιογραφία)
  15. Romeo and Julie 2013 (Δράμα- Ρομαντική- Εποχής) Μεταφορά Θεατρικού έργου
  16. Spotlight (Μυστηρίου, Κοινωνική, Ιστορική) 2015
  17. Η Αιωνία Λιακάδα ενός καθαρού μυαλού (Ρομαντική, Δραματική) 2004

Διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος με οργανωμένη παρουσίαση εργασίας σε μορφή power point.

 

Παρουσίαση του προγράμματος στο χώρο του σχολείου μας στις 25/5/2018

Διαστάσεις και όψεις του θέματος που προσεγγίσαμε:

  • Ιστορία του Κινηματογράφου
  • Επιμέρους αντιπροσωπευτικά είδη του Κινηματογράφου.
  • Μεθοδολογία που ακολουθείται για την υλοποίηση μιας ταινίας.
  • Σημαντικοί συντελεστές μιας ταινίας.
  • Ιστορία των Βραβείων Όσκαρ.
  • Είδη βραβεύσεων μια ταινίας
  • Ανάλυση και προβολή κάποιων βραβευμένων ταινιών

Σύμφωνα με τους παραπάνω στόχους, μείναμε ικανοποιημένοι ως προς την υλοποίησή τους.

Ημερομηνία: 19/6/2018

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: 1. Βλησίδου Άννα 2. Σχορτσιανίτη Αλεξία  3.Τζανετή Ειρήνη

 

 

Θέμα: «Χαρτογραφώντας τη Χάλκη»

Θεματολογία : «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Τοπικό Περιβάλλον»

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Μιχάλης Μωυσίδης (ΠΕ86) Ζωή Ιωαννίδου (ΠΕ01-ΤΕ16)

Συμμετέχοντες μαθητές: Αγόρια: 03 Κορίτσια:  00 Τμήματα: 00

Α. Γενικός στόχος

Η Χαρτογράφηση της Χάλκης με το λογισμικό GIS (Geographic Information System)

Β. Στόχοι που επιτεύχθηκαν:

  1. Τεχνολογικοί : οι μαθητές απέκτησαν ικανότητες στη χρήση ελεύθερου λογισμικού GIS (Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών) και τη χρήση λογισμικού GPS για καταγραφή δεδομένων.
  2. Γνωστικοί : οι μαθητές απέκτησαν δεξιότητες αξιοποίησης των παραπάνω εργαλείων ΤΠΕ ως εργαλεία έρευνας στο πλαίσιο της κοινότητας στην οποία ζουν.
  3. Επίλυση προβλήματος : μπορούν να εφαρμόσουν τις τεχνικές και γνωστικές τους δεξιότητες για την επίλυση προβλήματος του υπολογισμού της μικρότερης διαδρομής για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων σκουπιδιών.
  4. Συναισθηματικοί : απέκτησαν θετική στάση απέναντι στο ελεύθερο λογισμικό.
  5. Δημιούργησαν χάρτη του κεντρικού οικισμού της Χάλκης από πρωτογενή δεδομένα.
  6. Δημιούργησαν χάρτη του κεντρικού οικισμού της Νισύρου από πρωτογενή δεδομένα.

Δ. Εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές: Τριήμερη εκδρομή στη Νίσυρο (15-17 Μαΐου 2018).

Παρουσίαση του προγράμματος στο χώρο του σχολείου μας.

ΣΤ. Αξιολόγηση – Απόψεις των συμμετεχόντων μαθητών/ τριων

Ημερομηνία: 19/6/2018   Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:   Μιχάλης Μωυσίδης, Ζωή Ιωαννίδου

 

Θέμα: «Το νου σας μην σας φάγουν τα  σκυλιά» – Θεατρική παράσταση

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Παταβάλη Μαρίζα ΠΕ 11.

Συμμετέχοντες μαθητές: Αγόρια: 00 Κορίτσια:  08 Τμήματα: 5

Α. Γενικός στόχος.

Παιδαγωγικός, ιστορικός, καλλιτεχνικός, ψυχαγωγικός, με σκοπό την ανάπτυξη της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας, την ενσυναίσθηση, μέσα από τις εναλλαγές των ρόλων, την αυτοπεποίθηση και αυτοπροβολή, μέσα από την τελική παρουσίαση του έργου.

Β. Στόχοι που επιτεύχθηκαν:

1) Οι μαθήτριες  μέσα από την απαγγελία του μονόπρακτου (πρόβα αφήγησης) έμαθαν και προβληματίστηκαν πάνω σε θέματα όπως:

– Η πραγματικότητα ενός σημαντικού ιστορικού γεγονότος στο νησί της Χάλκης.

-Ο παραδοσιακός τρόπος ζωής και δράσης των κατοίκων του νησιού την εποχή της Τουρκοκρατίας.

-Ο τρόπος διοίκησης και ομαδικών αποφάσεων της εποχής, σε σχέση με σήμερα.

-Ο τρόπος προσέγγισης της πολιτισμικής κουλτούρας (συνύπαρξη Χαλκητών

και Τούρκων ραγιάδων)

-Οι συνήθειες και οι τρόποι επικοινωνίας  της εποχής.

-Ο παραδοσιακός τρόπος έκφρασης (γλωσσική ιδιομορφία) όπου και τους προβλημάτισε,  διασκεδάζοντάς  παράλληλα με τις χαρακτηριστικές μαντινάδες.

-Οι παραδοσιακές ενδυμασίες, όπου προσπάθησαν για τις ανάγκες του έργου να αποκτήσουν ή να επινοήσουν  μέσα από τις παραδοσιακές στολές χορού ή από κατασκευές αποκριάτικων στολών.

-Οι επαγγελματικές ενασχολήσεις και οικονομικές δυνατότητες της εποχής, συγκριτικά με σήμερα.

2) Ανάπτυξη της καλλιτεχνικής ευαισθησίας και έκφρασης των μαθητών.

– Έμαθαν τη σημασία της έκφρασης των συναισθημάτων μέσα από γκριμάτσες και επιφωνήματα.

– Παρατήρησαν τον τρόπο αντίδρασης των παιχτών – ηθοποιών, σύμφωνα με τις απαιτούμενες ανάγκες του ρόλου.

– Έκαναν παρεμβάσεις και αυτοκριτική στις αφηγήσεις τους, μελετώντας τη σχέση  τρόπος τονισμού –  προσωπική έκφραση.

Δ. Εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές:

Δεν πραγματοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες μετακινήσεις – συναντήσεις με την θεατρική ομάδα του «Ροδίων παιδεία» στη Ρόδο, σε συνεργασία με την αρμόδια κ. Μ. Λενούδια.

Ε. Παρουσίαση προγράμματος σχολείο:

-Η παρουσίαση του προγράμματος δεν πραγματοποιήθηκε.

(Υπήρχαν σκέψεις, έτσι ώστε η παρουσίαση του έργου να πραγματοποιούταν στην πλατεία του «παλιού χωριού»).

ΣΤ. Αξιολόγηση – Απόψεις των συμμετεχόντων μαθητών/ τριων

Ημερομηνία: 19/6/2018    Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Παταβάλη Μαρίζα. ΠΕ 11

 

Χάλκη 30 Ιουνίου 2018

Ο Διευθυντής

Βαγγέλης Ηλιάδης

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση