Δράσεις την Παγκόσμια Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης 2023 στο Σχολείο μας

Outdoor Classroon Day Fasa

Τα οφέλη της εκπαίδευσης σε ανοιχτούς χώρους (outdoor learning) είναι πολλαπλά, καθώς τα επίπεδα του άγχους μειώνονται, όταν τα παιδιά βρίσκονται έξω από τα στενά όρια της τάξης. Χάρη στις βιωματικές δραστηριότητες αναπτύσσεται η συνεργασία και οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονται ότι ο ένας εξαρτάται από τον άλλον. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, οι μαθητές ενθαρρύνονται να αλληλεπιδρούν σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνουν γρηγορότερα αποφάσεις. Η αλληλεπίδραση έχει ως αποτέλεσμα να προάγονται η επικοινωνία και η συμπερίληψη, καθώς όλοι οι μαθητές εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία – ο καθένας στον δικό του ρυθμό.

Δείτε περισσότερα για τα οφέλη της υπαίθριας εκπαίδευσης :

Την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023, ημέρα αφιερωμένη στη εκπαίδευση έξω από τα όρια της σχολικής τάξης, διδάσκουσες του Γυμνασίου Ατσιποπούλου οργάνωσαν για τους μαθητές τους  εκπαιδευτικές δραστηριότητες που πραγματοποιηθήκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου, στο Αετουδάκειο κτήμα Ιστορίας και Πολιτισμού, καθώς και στον φυσικό περιβάλλοντα χώρο  εξωτερικά από τη σχολική μας μονάδα.

Οι γαλλόφωνοι μαθητές των τμημάτων Β1 και Α3/Α4, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, κας Αλεξάκη Μαρίας, έζησαν μια διαφορετική εμπειρία εκπαίδευσης σε ανοιχτούς χώρους (outdoor learning). Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών τμημάτων άφησαν για λίγο τα θρανία και την τάξη τους και συμμετείχαν σε οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στους υπαίθριους χώρους του σχολείου μας.
Ειδικότερα, τα “πρωτάκια” μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες εμπέδωσης του γαλλικού αλφάβητου και κατόρθωσαν να δημιουργήσουν λέξεις, χρησιμοποιώντας κάρτες με γράμματα. Αντίστοιχα, η Β’ γυμνασίου εξοικειώθηκε με το νέο λεξιλόγιο της ενότητας 3 του βιβλίου τους action.fr-gr 1 με θέμα: “οι δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου μου”. Μέσα από ομάδες εργασίας, όλοι οι μαθητές μπόρεσαν να κατακτήσουν το λεξιλόγιο που ήταν και ο πρωταρχικός μας στόχος, ώστε να συμμετέχουν στη συνέχεια σε συγκεκριμένα παιχνίδια – δράσεις.

Οι μαθητές του τμήματος Γ4 του Γυμνασίου Ατσιποπούλου με την καθηγήτριά τους κ. Κατερίνα Γιαννούλη πραγματοποίησαν το μάθημα της Λογοτεχνίας στον φιλόξενο χώρο του Αετουδάκειου Πάρκου Ιστορίας και Πολιτισμού, ενός κτήματος με πλούσια βλάστηση, κατάφυτου με ελιές, βελανιδιές και χαρουπιές. Τα παιδιά περπάτησαν μέχρι το κτήμα (απόσταση λίγων λεπτών από το σχολείο) και παρέμειναν στο χώρο για δύο διδακτικές ώρες που κύλησαν ευχάριστα και δημιουργικά:
– Έφαγαν μήλα για κολατσιό,
– ανακάλυψαν τις χρήσεις των βελανιδιών και τη σημασία τους στην οικονομία του Ατσιποπούλου κατά το παρελθόν,
– έμαθαν για την ιστορία του ναού της Αγίας Ζώνης που σχετίζεται με την αντιμετώπιση της κάμπιας των βελανιδιών
– και, τέλος, χωρίστηκαν σε ομάδες που διάβασαν και δραματοποίησαν αποσπάσματα από τα Απομνημονεύματα της Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου τα οποία περιέχονται στο βιβλίο Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου.

Το μάθημα των Αγγλικών (διδάσκουσα κ. Κατερίνα Σπυριδάκη)  συνδυάστηκε με μία απολαυστική βόλτα στη φύση! Οι μαθητές εντόπισαν  έντομα και ζωύφια, παράξενα φύλλα και όμορφες πέτρες! Μάζεψαν κάποια από αυτά και έφτιαξαν ‘βάζα της φύσης (nature vases)’! Επιπλέον, έμαθαν λεξιλόγιο εμπειρικά και βιωματικά και, τέλος, σκέφτηκαν τραγούδια που έχουν σχέση με τη φύση.

Μαθητές των τμημάτων Β2 και Β4, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες κ. Ελένη Περπιράκη και κ. Σταυρούλα Παπούλια, έκαναν έναν εποικοδομητικό περίπατο, με στόχο να αναγνωρίσουν τα δέντρα που περιβάλλουν τον εξωτερικό χώρο του σχολείου, κάνοντας χρήση -μέσω των κινητών συσκευών τους- της εφαρμογής PlantNet, μιας εφαρμογής που εντοπίζει την ονομασία/ταυτότητα ενός φυτού ή δέντρου, όταν κάποιος το φωτογραφίζει από κοντά. Στους μαθητές δόθηκαν οδηγίες: α. πώς να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή, β. να συγκεντρώσουν πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό και γ. να αναρτήσουν το υλικό στην εφαρμογή Padlet έτσι, ώστε οι ίδιοι οι μαθητές να γίνουν δάσκαλοι προς τους συμμαθητές τους. Παράλληλα, έχει σχεδιαστεί διαγωνισμός φωτογραφίας με θέμα “Φύση” και “Άνθρωπος στη Φύση”, προκειμένου να συνδυαστεί η δράση αυτή με την καλλιτεχνική αξιοποίηση της τέχνης της φωτογραφίας, υποδεικνύοντας πως μια φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει καλλιτεχνικό δημιούργημα και όχι μόνο μια απλή αποτύπωση της πραγματικότητας. Τέλος, οι μαθητές θα αναζητήσουν τραγούδια που έχουν θέμα τη Φύση -κυριολεκτικά ή συμβολικά- έτσι, ώστε να συνδυαστούν τα μαθήματα της Βιολογίας, της Μουσικής και των Εικαστικών, σε μια εκπαιδευτική δράση που ξεκίνησε στην ύπαιθρο με βιωματικό τρόπο και συνεχίζεται στην τάξη!

Δείτε φωτογραφίες από τις παραπάνω δράσεις:

 

Στις εξορμήσεις αυτές οι μαθητές εφάρμοσαν με επιτυχία τις εκπαιδευτικές αρχές που προάγει το πρόγραμμα: “Erasmus+ 2021-2027″, με τίτλο “Αγκαλιάζω την ψηφιακή τεχνολογία και, παράλληλα, κινούμαι στη Φύση – δραστηριοποιούμαι, σέβομαι και συνεργάζομαι”,  που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδος.