Ημέρα Δεντροφύτευσης στο Σχολείο μας

Φάσα final 1

Φυτεύω, υιοθετώ ένα δέντρο’
‘Δίνω ανάσα στη γη’

Η Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023 ήταν για το Γυμνάσιο Ατσιποπούλου «Ημέρα Δενδροφύτευσης»! Την έμπνευση για την Ημέρα αυτή, καθώς και την πρωτοβουλία για τη διοργάνωσή της είχε η Διευθύντρια του σχολείου, κυρία Περπιράκη Ελένη, η οποία μάλιστα ανέλαβε και τη γενική εποπτεία των δράσεων. Πολλοί ήταν και οι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Διευθύντριας για εμπλουτισμό της Ημέρας με ιδέες και ενέργειες που έκαναν το όλο εγχείρημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους συμμετέχοντες.
Ήδη από την αρχή της σχολικής χρονιάς, το σχολείο μας έχει ενταχθεί σε  Εκπαιδευτικό Πανελλήνιο Δίκτυο δράσης με θέμα “Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη”, μια πρωτοβουλία των ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ποροΐων, Κιλκίς και Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου και της ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με μεγάλη και συνεχώς αυξανόμενη ομάδα ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, στην οποία συμμετέχει και η ΔΔΕ Ρεθύμνου, δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων.

DSC 32655

Κατά την «Ημέρα Δενδροφύτευσης», όλο το δυναμικό του σχολείου, μαθητές και καθηγητές, συνεργάστηκαν και υλοποίησαν ΔΡΑΣΕΙΣ που είχαν ως σκοπό να ενημερώσουν, να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν σε σχέση με την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος. Εκτός από τον κεντρικό στόχο της δενδροφύτευσης, πραγματοποιήθηκαν και παράλληλες δράσεις  σχετικές με:
α) την κλιματική αλλαγή – στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος “Αλλάζω συνήθειες για το κλίμα”, με υπεύθυνους καθηγητές τον Στέλιο Κολυβάκη και την Σταυρούλα Παπούλια,
β) τη βιώσιμη κινητικότητα
και γ) τη χρήση εφαρμογών κινητών συσκευών στην εκπαίδευση.
Όλες οι δράσεις αυτής της ημέρας υπάγονται και στο εγκεκριμένο Πρόγραμμα Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων Βασικής Δράσης 1 (ΚΑ1), του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης: “Erasmus+ 2021-2027″, με τίτλο “Αγκαλιάζω την ψηφιακή τεχνολογία και, παράλληλα, κινούμαι στη Φύση – δραστηριοποιούμαι, σέβομαι και συνεργάζομαι”,  που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδος, με κωδικό αριθμό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000079403 και OID number Οργανισμού Ε10291105.

Ειδικότερα, οι δράσεις που έλαβαν χώρα ήταν:

Δενδροφύτευση

1. Στην νοτιοδυτική αυλή του σχολείου, στο φυσικό χώμα της περιοχής, φυτεύτηκαν 14 δέντρα που παραχώρησε ευγενικά στο Γυμνάσιο μας το Τμήμα Πρασίνου του Δήμου Ρεθύμνου, υπό την εποπτεία της γεωπόνου κας Γεωργίας Αλαμάνου.Τα 14 τμήματα του σχολείου – συνοδευόμενα από τους υπεύθυνους καθηγητές του κάθε τμήματος και με την καθοδήγηση του κυρίου Χαριτάκη, της κυρίας Τσιρεπλή και της κυρίας Παπούλια – ανέλαβαν εκ περιτροπής να φυτέψουν από ένα δέντρο, το οποίο και υιοθέτησαν, στο πλαίσιο του προγράμματος «Φυτεύω ένα δέντρο – Υιοθετώ ένα δέντρο». Σε κάθε δέντρο κρεμάστηκε ένα πλαστικοποιημένο καρτελάκι που αναγράφει το είδος του δέντρου, τη λατινική του ονομασία, καθώς και το τμήμα που το υιοθέτησε. Συγκεκριμένα:
Α1 : Αχλαδιά  κοντούλα – Pyrussp.
Α2 : Αχλαδιά  κοντούλα – Pyrussp.
Α3 : Βερυκοκιά – Prunusarmeniaca
Α4 : Bερυκοκιά – Prunusarmeniaca
Α5 : Bερυκοκιά – Prunusarmeniaca
Β1 : Βερυκοκιά – Prunus armeniaca
Β2 : Μηλιά – Malus domestica
Β3 : Μηλιά – Malus domestica
Β4 : Μηλιά – Malus domestica
Β5 : Μηλιά – Malus domestica
Γ1 : Μηλιά – Malus domestica
Γ2 : Αχλαδιά κοντούλα – Pyrussp.
Γ3 : Αχλαδιά κοντούλα – Pyrussp.
Γ4 : Μουσμουλιά – Eriobotryajaponica

2. Παράλληλα, φυτεύτηκαν και μικρά φυντάνια λαχανικών (ντομάτες, αγγούρια, πιπεριές, κολοκύθια, μελιτζάνες, καλαμπόκια, μαϊντανός, άνηθος, μάραθος), κατά μήκος των τοίχων στο νοτιοδυτικό άκρο της αυλής, κοντά στα δεντράκια.

Δείτε φωτογραφίες από την δεντροφύτευση :

Βιώσιμη Κινητικότητα και Εφαρμογές κινητού –
Βηματομετρητής και QRcodes

3. Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για βιώσιμη κινητικότητα, στην μπροστινή (ανατολική) αυλή του σχολείου, στα γήπεδα μπάσκετ και βόλλεϊ, οι μαθητές, υπό την επιτήρηση του κ. Βιζιργιαννάκη, συναγωνίστηκαν στο περπάτημα/τρέξιμο, μέσω μιας εφαρμογής κινητών τηλεφώνων που μετράει τα βήματα. Οι μαθητές κάθε τμήματος λειτούργησαν ως ομάδα και προσπάθησαν να συγκεντρώσουν από κοινού όσο περισσότερα βήματα μπορούσαν. Τελικά, νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε το τμήμα Α3 που συγκέντρωσε 146.952 βήματα! Δεύτερη καλύτερη ομάδα το Γ2, με 130.207 βήματα, και τρίτη το Α1, με 78.000 βήματα. Η νικήτρια ομάδα πρόκειται να λάβει κάποιο έπαθλο που θα οριστεί τις επόμενες μέρες.

βηματο μετρητής

4. Παράλληλα, τα παιδιά επιδόθηκαν σε ένα είδος Κυνηγιού Θησαυρού, αναζητώντας σε όλο το σχολείο κάποια κρυμμένα QRcodes, που παρέπεμπαν σε εικόνες, βίντεο, φωτογραφίες, καθώς και ένα padlet, όπου τα παιδιά μπορούσαν να αναρτήσουν ενθύμια από τα σημερινά δρώμενα.

Σχέδιο χωρίς τίτλο

Βιωματικά παιχνίδια και «Τηλεπαιχνίδι»

5. Στο (ανατολικό) Στέγαστρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία ένα βιωματικό παιχνίδι που παρουσίαζε το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μέσω δραματοποίησης (παιχνίδι ρόλων). Το παιχνίδι συντόνιζε ο κ.  Κολυβάκης Στέλιος, βιολόγος.

Κολυβάκης 2 Κολυβάκης 1

Κολυβάκης 2

6. Στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου (Αμφιθέατρο) πραγματοποιήθηκε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον παιχνίδι γνώσεων, εν είδει τηλεκουΐζ, που έλεγχε τις γνώσεις των παιδιών σε διάφορα περιβαλλοντικά θέματα. Το παιχνίδι παρουσίαζαν και συντόνιζαν οι κυρίες Αλεξάκη Μαρία, Κενδριστάκη Βασιλική και Νικολακάκη Αναστασία.

Αμφιθέατρο 1 Αμφιθέτρο 0

 

 

 

 

 

Αμφιθέατρο 2 Αμφιθέτρο 3

 

 

 

 

 

 

Καλλιτεχνικές δημιουργίες

7.  Στη Βιβλιοθήκη του σχολείου συγκεντρώθηκαν οι «καλλιτέχνες» που φιλοτέχνησαν, με την εποπτεία και καθοδήγηση της κυρίας Σπυριδάκη, διάφορα έργα τέχνης και κατασκευές, πάντα σε σχέση με περιβαλλοντικά θέματα: μια μεγάλη αφίσα (με δέντρο που σχεδιάστηκε από τον Στέλιο Βλαζάκη, μαθητής της Γ΄τάξης, που διατρανώνει ότι «Η φύση είναι το σπίτι μας!»    και «Νοιάζομαι για το Περιβάλλον», αλλά και μικρότερες αφίσες με ανάλογα μηνύματα, σημαιάκια με γράμματα που σχηματίζουν τη φράση «Η φύση είναι το σπίτι μας», κιβώτια οπωρικών που μεταμορφώθηκαν σε κουτιά ανακύκλωσης και άλλα πολλά.

Σπυριδάκη 1 Σπυριδάκη 2

 

 

 

 

 

Σπυριδάκη 3

Κατά γενική ομολογία, η Ημέρα Δενδροφύτευσης στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς πέτυχε τους βασικούς στόχους της:

  • την ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης,
  • την ευχάριστη μάθηση και την ανάληψη δράσης σε υπαίθριους και μη υπαίθριους χώρους, με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο,
  • τη δημοκρατική συνεργασία μεγάλων και μικρών σε περιβαλλοντικές δράσεις,
  • την ανάδειξη σημαντικών επιμέρους δεξιοτήτων των παιδιών, πέρα από τις καθημερινές μαθησιακές απαιτήσεις – σε γνωστικό επίπεδο.

Στο τέλος της ημέρας, οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με τους μαθητές και καθηγητές να χορεύουν το “Χορό για τη Γιορτή της Φύσης”:

Χορός της Φύσης 1 Χορός της Φύσης 2

 

 

 

 

 

Χορός της Φύσης 3