Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Κατά το σχολικό έτος 2020-2021 το Γυμνάσιο συμμετείχε στη δράση “Εργαστήρια Δεξιοτήτων”. Υπήρχαν 4 βασικοί άξονες πάνω στους οποίους δούλεψαν οι μαθητές και κάθε άξονας διήρκεσε 1,5 με 2 μήνες. Το κλείσιμο του σχολείου λόγω Covid-19 προκάλεσε κάποιες δυσκολίες που μας ανάγκασε να προσαρμόσουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Παρακάτω παρατίθενται μερικά δείγματα από τη δουλειά των παιδιών.
1ος άξονας: Ζω καλύτερα – Ευ ζήν
- Οι μαθητές της Α’ τάξης ασχολήθηκαν με την κυκλοφοριακή αγωγή. Πληροφορήθηκαν για τους κινδύνους που υπάρχουν κατά τις μετακινήσεις με τα διάφορα μέσα καθώς και ποιά μέτρα προστασίας πρέπει να λαμβάνουν.
- Οι μαθητές της Β’ τάξης μίλησαν για τις εξαρτήσεις. Εντόπισαν τους λόγους που οδηγούν κάποιον να εξαρτηθεί καθώς και τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθηθεί.
- Στην Γ’ τάξη το θέμα ήταν η Σεξουαλική Αγωγή. Κρίθηκε απαραίτητο στην ηλικία των 15 ετών τα παιδιά να γνωρίζουν τους κινδύνους που κρύβονται πίσω από την σεξουαλική επαφή καθώς και τους τρόπους προφύλαξης. Αναφέρθηκαν επίσης στις αλλαγές που βιώνουν ως έφηβοι είτε σωματικά είτε ψυχολογικά.
2ος άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
- Στην Α τάξη ασχοληθήκαμε με τα έμφυλα στερεότυπα. Τα παιδιά εντόπισαν τέτοια στερεότυπα στους χώρους εργασίας καθώς και σε περιοδικά και σελίδες στο διαδίκτυο. Βρήκαν φωτογραφίες που παρουσιάζουν στερεοτυπικές και μη στερεοτυπικές εικόνες.
- Οι μαθητές της Β’ τάξης γνώρισαν τον εθελοντισμό και εθελοντικές ομάδες σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο. Κατανόησαν την ανάγκη ύπαρξης εθελοντών και πρότειναν σαν εθελοντική δράση να γίνει καθαρισμός σε κοντική παραλία. Λόγω της καραντίνας, δεν ήταν δυνατό να γίνει μετακίνηση για το σκοπό αυτό και η δράση αναβλήθηκε για την επόμενη σχολική χρονιά.
- Τα παιδιά της Γ’ τάξης γνώρισαν τις διάφορες κατηγορίες μετακινούμενων πληθυσμών καθώς και τους λόγους που τους αναγκάζουν να αφήσουν τον τόπο τους. Μπήκαν στη θέση ενός μετακινούμενου και έγραψαν μικρές καταχωρίσεις στα προσωπικά τους ημερολόγια, αναφέροντας τους λόγους που θα πρέπει να μετακινηθούν καθώς και τα συναισθήματά τους.
3ος άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον
- Η Α τάξη μίλησε για τις επιδημίες και πώς αυτές εξελίσσονται σε πανδημίες. Αναφερθήκαμε σε πανδημίες που γνωρίζουμε καθώς και πώς αυτές επηρέασαν τον κόσμο (οικονομικά, κοινωνικά, ψυχολογικά). Οι μαθητές έγραψαν ένα μικρό κείμενο για τα συναισθήματα τους όταν έμαθαν την ύπαρξη του Covid-19 και πώς αυτά επηρεάστηκαν όσο περνούσε ο καιρός.
- Η Β τάξη ασχολήθηκε με το πλαστικό, τις συνέπειες του και πως μπορούμε να μειώσουμε τη χρήση του. Δημιουργήθηκε ένας κάδος ανακύκλωσης για πλαστικά μπουκάλια νερού χρησιμοποιώντας ένα παλιό βαρέλι το οποίο βρήκε άλλο τρόπο να είναι χρήσιμο και δεν πετάχτηκε.
- Η Γ’ τάξη έκανε έναν απολογισμό των απορριμμάτων που παράγει ο καθένας καθημερινά. Στόχος μας ήταν τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν και να μειώσουν τα απορρίμματα.
4ος άξονας: Δημιουργώ και καινοτομώ
- Στην Α τάξη ασχοληθήκαμε με τον προγραμματισμό μιας μικρής μονάδας με αισθητήρες (micro:bit) στα πλαίσια της ρομποτικής. Οι μαθητές έμαθαν πως μπορούν να δώσουν οδηγίες ώστε η συσκευή να εκτελέσει απλές ενέργειες καθώς και πώς να τροποποιούν αυτές τις οδηγίες ώστε να αλλάζει η συμπεριφορά της συσκευής. Λόγω έλλειψης ηλεκτρονικών πλακετών micro:bit η διαδικασία έγινε μέσω της ιστοσελίδας https://makecode.microbit.org/ στην οποία γίνεται προσομοίωση της λειτουργίας.
- Η Β τάξη γνώρισε το ραδιόφωνο και πώς αυτό έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Δημιουργήθηκαν μικρά podcasts (εκπομπές μικρής διάρκειας On Demand) οι οποίες αναρτήθηκαν στο http://europeanschoolradio.eu/1507020 σαν θεματικές εκπομπές. Μπορείτε να πατήσετε οποιοδήποτε από τα P0dCasts και να το ακούσετε.