Σήμερα, Τρίτη 13 Μαϊου 2024, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ομιλία και συζήτηση με το σύλλογο διδασκόντων από την κα Κοντογιάννη Ευθυμία, φιλόλογο ΕΕΠ με θέμα : Πρακτικές για μια καλή παιδαγωγική σχέση και την αποφυγή και αντιμετώπιση συγκρούσεων. Στη συνάντηση, η οποία έγινε με βάση τα συμπεράσματα της ομάδας για τις σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών, παρου-σιάστηκκαν καλές πρακτικές (όπως το συμβόλαιο της τάξης ) και στρατηγικές για την αποφυγή και αντιμετώπιση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.
Κάποια άλλα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
1. Η σχέση μαθητή/-τριας-εκπαιδευτικού είναι μια παιδαγωγική σχέση, η οποία έχει (δια)μορφωτικό χαρακτήρα και στόχο.
2. Η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη προτείνει το συμμετοχικό στυλ
3. Παρόλο που οι συγκρούσεις με τους/τις μαθητές/-τριες έχουν άμεσες δυσμενείς συνέπειες, δεν απουσιάζουν και οι θετικές πτυχές όπως ο αναστοχασμός, η αναζήτηση λύσεων κ.α.
4. Η αντιμετώπιση των συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών περιλαμβάνει τρία στάδια: την πρόληψη (για να μη δημιουργούνται αιτίες σύγκρουσης), την ανταπόκριση (κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης) και την επαναφορά (μετά τη σύγκρουση).