O Mελισσόκηπός μας!

Σήμερα  φυτέψαμε στον  μελισσόκηπό μας.

Ξεφορτώσαμε τα φυτά μας από το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε την δουλειά!

 Αρχικά, σκάψαμε και μετά τοποθετήσαμε τα φυτά μέσα στο χώμα.

Έπειτα , δύο ομάδες μαθητών βρήκαμε πληροφορίες για τα φυτά του μελισσόκηπου και ζητήσαμε από  τον καθηγητή μας να μας μιλήσει για αυτήν την δραστηριότητα του σχολείου:

 

 

μελισσόκηπος3μελισσόκηπος2

 

 

 

Γιατί κάνατε αυτή την δράση;

“Διότι θέλαμε να φτιάξουμε έναν μελισσόκηπο,  δηλαδή ένα κήπο από τον οποίο οι μέλισσες θα μπορέσουν να πάρουν νέκταρ και γύρη.”

 

Πως σκεφτήκατε αυτήν την ιδέα ;

“Αρχικά, αυτή η δράση είναι μια αφορμή να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές  με έναν ευχάριστο τρόπο, ιδιαίτερα τα παιδιά που δυσκολεύονται στις απαιτήσεις των μαθημάτων μέσα σε μια σχολική αίθουσα. Έπειτα, από αυτά τα φυτά τρέφονται οι μέλισσες όπως αναφέραμε και παραπάνω. Τέλος, είναι και ένας δημιουργικός τρόπος καλλωπισμού  του σχολείου μας.”

 

Τι φυτά έχουν φυτευτεί;

 

“Έχουν φυτευτεί τρείς δωδεκάδες, φυτών: κρητική μηδική ή αλλιώς πολυετές τριφύλλι, το οποίο είναι ένα φυτό που αποτελεί πολύ καλή τροφή για τα ζώα, καθώς και λαδανιά, ένα βότανο με θεραπευτικές ιδιότητες που ξεραίνεται και φτιάχνεται ένα αφέψημα. Επίσης, φυτέψαμε  μυρτιές, κουμαριές και δάφνη. (κάντε κλικ στον σύνδεσμο για να δείτε την παρουσιάση) “

 

Από πού προέρχονται τα φυτά;

“Τα φυτά ήταν  από το Φυτώριο του Δασαρχείου, το οποίο κάθε χρόνο καλλιεργεί στις εγκαταστάσεις του μεγαλώνει κάποια φυτά σε σακουλάκια νάιλον  και τα δίνει στο κοινό. Αυτό γίνεται για την  αναδάσωση καθώς πολλές εκτάσεις άγριας χλωρίδας χάνονται κάθε χρόνο λόγω των πυρκαγιών και της χρήσης του για αγροτική και κτηνοτροφική εκμετάλλευση.”

 

Ποιος θα φροντίσει αυτά τα φυτά στο μέλλον;

“Αυτά φυτά θα φροντιστούν από τα παιδιά της Γ’ τάξης που έχουν ξεκινήσει αρχικά αυτήν την δράση, τα οποία σκάψανε και αφαίρεσαν τα άγρια χόρτα για να μείνει καθαρή η έκταση και τοποθέτησαν τα λάστιχα για το πότισμα των φυτών. Σε κάθε ένα από τα τρία τμήματα  έχει ανατεθεί από  ένα “χωράφι” για να το φροντίζει. ”

 

 

 

Έχετε σκοπό να φυτέψετε κι άλλα φυτά τώρα;

“Θεωρούμε πως αυτά τα φυτά είναι αρκετά μέχρι στιγμής καθώς πρέπει να υπάρχει κάποια απόσταση μεταξύ τους, οπότε θα τον χώρο που διαθέτουμε αυτά είναι υπέρ αρκετά. Ίσως θα μπορούσαμε κάποια στιγμή. Σε συνεννόηση με το Δασαρχείο να πάρουμε μία πρωτοβουλία και να μας δώσουνε έκταση και να κάνουμε μια αναδάσωση σε χώρους που έχουν καεί.”

 

Γιατί επιλέξατε αυτό τον χώρο για να κάνετε την φύτευση;

“Αυτός ο χώρος είναι στην πίσω μεριά του σχολείου όπου υπάρχουν δέντρα αβοκάντο πολλών χρόνων. Εκεί λοιπόν υπήρχε μια έκταση  στην οποία μπορούσαμε  να φτιάξουμε τον μελισσόκηπο μας.”

 

 

Έχετε σκοπό να πραγματοποιήσετε και άλλες τέτοιες δράσεις;

“Αν υπάρξουν προτάσεις από άλλα παιδιά θα το κάναμε με μεγάλη ευχαρίστηση. Θα μπορούσε για παράδειγμα να γίνει μια δράση στην οποία θα αναλάβουμε να φτιάξουμε ένα φυλλάδιο ενημερωτικό κυρίως για τους αγρότες ώστε να τους δώσουμε οδηγίες πώς να βοηθήσουν τις μέλισσες για παράδειγμα ,να μην ψεκάζουν φυτοφάρμακα το πρωί αλλιώς τις απογευματινές ώρες ώστε το φάρμακο να έχει ξεθυμάνει μέχρι την επόμενη ημέρα  που θα βγουν οι μέλισσες γιατί συχνά είναι κυριότερη αιτία θανάτου τους .”

 

Μήπως θα είναι επικίνδυνο για τα παιδία που θα είναι στον ίδιο χώρο με τις μέλισσες;

“Θεωρούμε πως στον συγκεκριμένο χώρο που έχουμε φυτέψει δεν πλησιάζουν συχνά παιδιά οπότε δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει κάποιος κίνδυνος . Είναι  προς συζήτηση να βάλουμε και μέλισσες στον χώρο αλλά πρέπει να φροντίσουμε να είναι ασφαλές για όλους. ”

 

Αφήστε μια απάντηση