Νηπιαγωγείο – Δημοτικό Λουμπουμπάσι – Λ.Δ. Κονγκό

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΛΟΥΜΠΟΥΜΠΑΣΙ – Λ. Δ. ΚΟΝΓΚΟ


Τρώμε υγιεινά μεγαλώνουμε σωστά! – Νηπιαγωγείο Λουμπουμπάσι – Λ.Δ. Κονγκό

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα διατροφής(16 Οκτωβρίου) ασχοληθήκαμε για μια εβδομάδα με το θέμα της υγιεινής διατροφής στο νηπιαγωγείο μας.

  • Πρώτο μέλημα γονιών – μαθητών να συμπεριλάβουν τουλάχιστον 1 φρούτο στο κολατσιό τους! Κάθε φορά που ένα παιδί είχε φέρει φρούτο στο κολατσιό του ή λαχανικό κέρδιζε κι ένα αυτοκόλλητο στην καρτέλα επιβράβευσης!
  • Μάθαμε και λατρεύουμε να τραγουδάμε το Τραγούδι Ναι- Όχι για υγιεινές και μη υγιεινές τροφές
  • Ψαλίδισμα και κολλάζ σε πιάτο με τροφές που δεν βλάπτουν τα δόντια μας και τροφές που βλάπτουν
  • Κατασκευή καρδιά με φρούτα με το σλόγκαν «Αγαπώ τα φρούτα»

Το ίδιο και με λαχανικά.

  • Εργασία λεπτής κινητικότητας με γκοφρέ κόκκινο χαρτί – γέμισμα ενός μήλου. «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»
  • Παραμύθι- Μια κάμπια πολύ πεινασμένη
  • Επιτραπέζιο -Τρώω υγιεινά
  • Φτιάξαμε σουβλάκια από σταφύλια και κεράσαμε όλο το σχολείο εμπλέκοντας και τα μαθηματικά καθώς έπρεπε να καρφώνουμε 5 ρόγες σε κάθε καλαμάκι

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΟΥΜΠΟΥΜΠΑΣΙ «ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ, ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ» – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2019

Γράφει η εκπαιδευτικός του Νηπιαγωγείου Λουμπουμπάσι, κα Κατερίνα Κρούσκου


Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2019 στα Ελληνικά σχολεία Λουμπουμπάσι, Λ.Δ. Κονγκό

Με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, από το 2001 η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σε όλη την Ευρώπη, 800 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εκπροσωπούνται από τα 47 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και ενθαρρύνονται να μάθουν όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες, σε οποιαδήποτε ηλικία, εντός ή εκτός σχολείου. Το γεγονός αυτό πηγάζει από την πεποίθηση του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για την επίτευξη ευρύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας.

Έτσι, το σχολείο μας αποφάσισε να γιορτάσει την ημέρα αυτή διοργανώνοντας  μια εκδήλωση με τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου. Κάθε μαθητής παρουσίασε μια χωρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέροντας κάποια χαρακτηρίστηκα στοιχεία της χώρας, στην επίσημη γλώσσα της χώρας, με μουσική, εικόνες power point και σημαίες.


«ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ»

Γράφει η Δντρια του Δημοτικού σχολείου Λουμπουμπάσι – Λ.Δ. Κονγκό, κα Παναγιώτα Κουμπαρούδη

Έθιμα που διατηρούνται στα βάθη των αιώνων, από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα. Συνήθειες δεμένες άρρηκτα με τόπους, κοινότητες, αλλά και γιορτές. Παραδόσεις της Ελλάδας που ο Έλληνας τις διατηρεί σε όποιον τόπο κι αν βρίσκεται.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι μαθητές του σχολείου μας καλωσόρισαν το ερχομό της άνοιξης, πρώτη του Μάρτη με τα κάλαντα της χελιδόνας.

Το έθιμο αυτό μας έρχεται από τα βάθη των αιώνων. Είναι συνέχεια από τα χελιδονίσματα των αρχαίων Ελλήνων, από τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς της 1ης Μαρτίου. Οι Ρωμαίοι το 153 π.Χ. όρισαν ως Πρωτοχρονιά την 1η Ιανουαρίου, κι ενώ πήγαν εκεί και τα κάλαντα, παρέμειναν και στην παλιά πρωτοχρονιά τους, την 1η Μαρτίου. Όταν εμφανίστηκε ὁ Χριστιανισμός, προστέθηκαν στου στίχους και αναφορές με χριστιανικό περιεχόμενο, όπως για το Πάσχα. Το έθιμο πέρασε στους Βυζαντινούς χρόνους, διασώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Σε πολλά μέρη της πατρίδας μας όπως στη Μακεδονία, τη Θράκη, τα Δωδεκάνησα κ.ά.,  τα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών κάθε πρώτη του Μάρτη γιορτάζουν το τέλος του Χειμώνα και τον ερχομό της Άνοιξης και

των χελιδονιών. Τραγουδώντας τα χελιδονίσματα, πηγαίνουν στα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού λέγοντας τα κάλαντα του Μάρτη. Οι νοικοκυρές δίνουν κεράσματα ή χρήματα στα παιδιά και αυτά δίνουν μάρτες  ,κλωστή σε κόκκινο και άσπρο χρώμα, ως δώρο για τα μικρά παιδιά του σπιτιού.

Αυτές τις κλωστές τις έδεναν τα κορίτσια στο χέρι ή στο λαιμό. Πίστευαν ότι θα τα προστάτευαν από το μαύρισμα του Μάρτη κι έτσι θα ήταν όμορφα το Πάσχα με τα καινούργια φορέματα. Τις φορούσαν 40 μέρες και μετά, άλλα κορίτσια τις κρεμούσαν στους φράχτες για να τις πάρουν τα χελιδόνια και να φτιάξουν τις φωλιές τους κι άλλα τις έβαζαν κάτω από μια πέτρα για να δουν μετά από λίγες μέρες, ανάλογα με τα ευρήματα κάτω από την πέτρα, αν θα παντρεύονταν στο χωριό ή στην πόλη.

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης, κατασκεύασαν από γκοφρέ ροζ χαρτί λουλουδάκια τα οποία στόλισαν σε κλαδιά δημιουργώντας κλαδιά αμυγδαλιάς. Στη συνέχεια κατασκεύασαν χελιδόνια τα τοποθέτησαν στα κλαδιά, κρέμασαν σε αυτά τις χρωματιστές κλωστές (κόκκινο-άσπρο) μάρτιδες. Επίσης κατασκεύασαν στεφάνια με λουλουδάκια, τα φόρεσαν και με πολύ κέφι και χαρά τραγούδησαν τα κάλαντα της χελιδόνας σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας.

Τα κάλαντα που τραγουδούν τα παιδιά είναι από την περιοχή των Σερρών.

Χελιδόνα έρχεται από Μαύρη Θάλασσα ,

Θάλασσα μας πέρασε , έκατσε και λάλησε

Λάλησε τα γράμματα που μαθαίνουν τα παιδιά,

Τα παιδιά του δάσκαλού.

Δάσκαλος μας έστειλε, να μας δός ,τι πέντε αυγά

Κίαν δεν έχτι πέντε αυγά δός, τι μας την κλωσσαριά

Να γεννά και να κλωσσά  και να σέρνει τα πουλιά.

Μάρτης μας ήρθε , καλώς μας ήρθε

Έξω ψύλλοι και κοργιοί, μέσα γεια και χαρά

Και μεθαύριο Πασχαλιά, με τα κόκκινα τα αυγά.

Τσάκατα και μάκατα ( σπάστε τα και φάτε τα ).

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Γ και Δ τάξης

Κουμπαρούδη Παναγιώτα


Οι δύο πατρίδες των μαθητών του Ελληνικού νηπιαγωγείου Λουμπουμπάσι-Κονγκό

Οι μαθητές στο Ελληνικό νηπιαγωγείο στο Λουμουμπάσι, Κονγκό έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία και βρήκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δυο πατρίδων τους, της Ελλάδος και του Κονγκό.

Παρακάτω παρατίθενται οι σκέψεις και τα συμπεράσματα των μαθητών:

«Έχουμε καταγωγή ελληνική, ζούμε όμως στο Κονγκό της Αφρικής! Υπάρχουν τόσες διαφορές, που εμείς τα νήπια δεν αντιλαμβανόμαστε. Μέσω συζητήσεων και δραστηριοτήτων όμως που αναπτύσσονται στην τάξη μας,  με αφορμή διάφορα ερεθίσματα, μας δίνεται η δυνατότητα να αντιληφθούμε κάποια πράγματα, στο βαθμό βέβαια που το επιτρέπει η συνολική μας ανάπτυξη.

Στο Κονγκό έχουμε κλίμα τροπικό, περίοδο υγρασίας και ξηρασίας-στην Ελλάδα τώρα χιονίζει! Έχουμε διαφορετικές σημαίες και τρώμε διαφορετικό φαγητό! Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό χρώμα και μιλούν άλλη γλώσσα! Δεν έχουμε τα ίδια πουλιά ούτε τα ίδια σύννεφα! Στην Ελλάδα δεν έχουμε μπανανιές και μαιμουδάκια, ελέφαντες, λιοντάρια! Δεν έχουμε το ίδιο νόμισμα! Οι ντόπιοι μιλούν Γαλλικά και Σουαχίλι, όχι Ελληνικά!

Έχουμε όμως σπίτι, συγγενείς, αγαπημένα μέρη και παιχνίδια, φίλους, εξερευνούμε τον κόσμο γύρω μας και στην Ελλάδα και στο Κονγκό!

Στο διαδίκτυο αναζητήσαμε εικόνες από τους δυο τόπους. Έπειτα τις εκτυπώσαμε και τις κόψαμε και κολλήσαμε την κάθε μια στο χαρτόνι που έπρεπε.»

 

 


Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου 2018


Παγκόσμια ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Παγκόσμια ημέρα του Παιδιού

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  2017-2018

ΘΕΜΑ: ΜΥΘΟΙ  ΖΩΩΝ


Οι μαθητές των Ελληνικών Σχολείων Λουμπουμπάσι – Κονγκό χαιρετίζουν τους μαθητές των Κλασικών Λυκείων της Νάπολης στη διημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας. 9-10 Φεβρουαρίου 2018

 


Χριστουγεννιάτικη γιορτή και άλλες χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες στο δημοτικό σχολείο Λουμπουμπάσι – Δεκέμβριος 2017


H επέτειος του ΟΧΙ στα Ελληνικά Σχολεία Λουμπουμπάσι

 

Με μια πολύ όμορφη γιορτή οι  μαθητές των Ελληνικών Σχολείων Λουμπουμπάσι τίμησαν την επέτειο του Έπους του 1940. Τίμησαν τη μικρή αλλά ένδοξη πατρίδα μας, τους αγώνες του έθνους και την αδάμαστη θέληση των προγόνων μας  για ελευθερία. Και τόνισαν τη σημασία που έχει διαχρονικά η ηρωική αντίσταση των Ελλήνων απέναντι στις δυνάμεις του Άξονα, απέναντι στο φασισμό και τη βαρβαρότητα.

Οι εκδηλώσεις  ξεκίνησαν με την   επίσημη Δοξολογία στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Συνεχίστηκαν στους χώρους της Ελληνικής Κοινότητας με την έπαρση της ελληνικής και της κονγκολέζικης σημαίας, την ανάκρουση των εθνικών ύμνων των δύο χωρών, την κατάθεση στεφάνου από τον Πρόεδρο της Κοινότητας και την παρέλαση των μαθητών. Μετά την παρέλαση, τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν, χόρεψαν και παρουσίασαν ένα θεατρικό δρώμενο βασισμένο στο διήγημα του Δημήτρη Ψαθά «Οι πιτσιρίκοι», καθώς και αποσπάσματα από την επιθεώρηση της εποχής «Μπράβο Κολονέλλο».

Αυτές οι λαμπρές εκδηλώσεις μνήμης αφενός διαιωνίζουν τις αξίες του Ελληνισμού και αφετέρου αποτελούν μια θαυμάσια ευκαιρία συνεύρεσης όλων των παροίκων που με υπερηφάνεια και συγκίνηση τις παρακολουθούν.

Αγιασμός και παρουσίαση στις σχολικές μονάδες στο Λουμπουμπάσι – Λ.Δ. Κονγκό – 11 Σεπτεμβρίου 2017

image001

Στις 11 Σεπτεμβρίου οι μαθητές των Ελληνικών Σχολείων Λουμπουμπάσι επέστρεψαν στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Η διαδρομή στο χώρο της Γνώσης ξεκίνησε επίσημα με την τέλεση του καθιερωμένου Αγιασμού από το Μητροπολίτη Κατάνγκα κ. Μελέτιο. Παρόντες ήταν, εκτός από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Δ.Σ. της Ελληνικής Κοινότητας και αρκετοί γονείς. Ευχές για καλή και δημιουργική σχολική χρονιά απηύθυναν προς τους μαθητές ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης και ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας κ. Πυθαγόρας Μανωλιάδης.

Μετά τον Αγιασμό, ακολούθησε παρουσίαση από την εκπαιδευτικό ΠΕ11 κ. Μαρία Υφαντή με θέμα:

 «Η εργονομία στο σχολείο: Το βάρος και η μεταφορά της σχολικής τσάντας και οι επιπτώσεις τους στο μυοσκελετικό σύστημα των μαθητών». 

image002

 Η  σύντομη αυτή  παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αφενός  να ενημερώσει και να  πληροφορήσει τους μαθητές και τους γονείς και αφετέρου να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς, ώστε να ληφθούν μέτρα  για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου που τείνει να πάρει επιδημιολογικές διαστάσεις. Εφόσον οι πόνοι στο σύνολο της σπονδυλωτής στήλης των μαθητών εμφανίζονται σε ποσοστό 30% στα πλαίσια του μαθήματος.

Αρχικά, παρουσιάστηκαν οι γενικοί παράγοντες που επιδρούν επιβαρυντικά στην υγιή ανάπτυξη της σπονδυλικής στήλης κατά τις αναπτυξιακές ηλικίες των παιδιών (ανάπτυξη τεχνολογίας, υιοθέτηση λανθασμένης στάσης του σώματος των μαθητών στα θρανία καθώς και υπέρβαρες σχολικές τσάντες), εφόσον οι μαθητές τις μισές ώρες της ημέρας τις περνούν καθισμένοι στο σχολείο. Κατόπιν έγινε  πληροφόρηση σχετικά με την βιολογική μηχανική  της σπονδυλικής στήλης.

image003

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι παθήσεις και οι παραμορφώσεις της σπονδυλωτής στήλης καθώς και οι ορθές στάσεις που πρέπει να παίρνει το σώμα κατά την ανύψωση ενός βάρους (ίσια πλάτη, λυγισμένα γόνατα και το βάρος ν ανυψώνεται με τα πόδια και ποτέ με επιβάρυνση της σπονδυλωτής στήλης). Προβλήθηκε ο ορθός τρόπος μεταφοράς και ανύψωσης της σχολικής τσάντας καθώς και η θέση της, πλάγια ή κάτω στο θρανίο και ποτέ στην πλάτη του σχολικού καθίσματος. Ενημερώθηκαν γονείς και μαθητές για το σωστό βάρος της σχολικής τσάντας καθώς σύμφωνα με την Ελληνική Παιδιατρική  Εταιρεία το βάρος της σχολικής τσάντας δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% του σωματικού βάρους του παιδιού. Τέλος, προτάθηκε ο τρόπος τοποθέτησης των σχολικών βιβλίων, ειδών, μέσα στην τσάντα, με τα πιο βαριά  κοντά στην πλάτη και το κέντρο βάρους της τσάντας να βρίσκεται όσο πιο κοντά μπορεί στο σώμα κ όχι μακριά από αυτό.

 

Καταληκτικά, προτάθηκαν ενέργειες αντιμετώπισης όπως:

  • Γνώση των γονέων και των μαθητών σχετικά με την αγορά σχολικών τσαντών που πληρούν τις προϋποθέσεις της εργονομίας
  • Οι γονείς να είναι ενήμεροι για τον ορθό τρόπο μεταφοράς της σχολικής τσάντας και για το περιεχόμενο της καθημερινά
  • Ν αξιοποιούνται τα ερμάρια στις σχολικές αίθουσες ώστε ν΄ αποθηκεύουν οι μαθητές εκεί τα σχολικά είδη που δε χρειάζονται σε καθημερινή χρήση
  • Οι καθηγητές φυσικής αγωγής να ενημερώνουν τους γονείς, τους μαθητές και όλο το σύλλογο διδασκόντων για τον ορθό τρόπο ανύψωσης και μεταφοράς της σχολικής τσάντας

Η καλύτερη πρόληψη πέρα από τις συμβουλές για να κρατιέται το σώμα σε ορθή θέση, είναι η άσκηση των μυών που διατηρούν το σώμα μέσα στη φυσιολογική γραμμή της βαρύτητας.

3 Οκτωβρίου: Ημέρα Αθλητισμού

Τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε για πρώτη χρονιά στο σχολείο μας η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  με το σύνθημα:

«Νιώσε τη  χαρά  της  άθλησης  χωρίς το άγχος της  νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός- Δικαίωμα για όλους»

Όλοι οι μαθητές, αλλά και…οι εκπαιδευτικοί, συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα με αθλοπαιδιές και παιχνίδια ( βόλεϊ, ποδόσφαιρο, χάντμπολ…).

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού αποτελεί μία θαυμάσια ευκαιρία για τα παιδιά να αθληθούν, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους σχέσεις και να βελτιώσουν τη φυσική και ψυχική τους κατάσταση.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ –  2016

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς αποτελεί πάντα μία νέα αφετηρία, γεμάτη προσδοκίες και όνειρα για ένα δύσκολο, αλλά συναρπαστικό  ταξίδι των μαθητών, με οδηγούς τους δασκάλους τους, και  στόχο την κατάκτηση της γνώσης.

Το φετινό ταξίδι ξεκίνησε στις 11 Σεπτεμβρίου 2016 με τον καθιερωμένο αγιασμό που πραγματοποιήθηκε στο χώρο της Ελληνικής Κοινότητας. Στην τελετή του αγιασμού παρευρέθηκαν ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας  κ. Ψαρομμάτης και αρκετοί γονείς.

Ο κ. Ψαρομμάτης  ευχήθηκε στους μαθητές να αποκτήσουν  δεξιότητες που θα τους οδηγήσουν στην εξέλιξη και στην πρόοδο, αποκτώντας  παράλληλα και στόχους, οράματα και αξίες, που είναι τα μέγιστα εφόδια για τη ζωή τους.

 

 

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : Η ΜΑΝΑ ΜΑΣ Η ΓΗ: ΤΑ ΦΥΤΑ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ. Από την Α και Β τάξη με υπεύθυνη  εκπ/κό την κα Κουμπαρούδη Παναγιώτα

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ 2015-16 

 

25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 2016

Συγχαρητήρια στην Ελληνική Κοινότητα, στους μαθητές και στους εκπ/κούς τους

 

ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ (ΈΘΙΜΟ ΜΑΡΤΊΟΥ) – ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

 

Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2015

Κάθε χρόνο η χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, η γιορτή της αγάπης και της χαράς πλημυρίζει με συναισθήματα την παροικία μας Τα παιδιά εκπέμπουν μέσα από την ψυχή τους ένα φως, το φως του άστρου της Βηθλεέμ. Η μεγάλη νύχτα του Χριστού γίνεται σε μας έμπνευση.
Το θείο βρέφος να οδηγεί τα βήματα μας στο δρόμο της αγάπης
Χρόνια πολλά και επί γης ειρήνη

Λουμπουμπάσι 20 Δεκεμβρίου 2015

Χαρακτηριστικές είναι οι φωτογραφίες που ακολουθούν: