Δημιουργικοί Εκπαιδευτικοί
πριν από 2 μέρες, 11 ώρες 963 μέλη - Δημόσια ομάδα«Η Εκπαίδευση ως παιχνίδι φαντασίας και έκφραση της προσωπικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών»
Για να μην ξεχνάμε οι ίδιοι και να θυμίζουμε σε όλους ότι η διδασκαλία είναι διαδικασία δημιουργική.
(Η διαχειρίστρια της Ομάδας, Ελένη Ηλία)
Αρχεία Κατάλογος
-
Εγώ και ο Μικρός Πρίγκιπας. Όταν ο ήρωας του Εξυπερύ εμπνέει τη δημιουργική γραφή των νηπίων (116.5k)
Εισήγηση Ελένης Ηλία στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΚΕΔΙΣΥ, 25-27 Σεπτεμβρίου 2020.
Τίτλος Συνεδρίου: «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας»
-
Tο blog ως «βήμα» δημιουργικής γραφής για μαθητές. Τρεις περιπτώσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (26.7k)
Δημοσιευμένο άρθρο στο περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ, http://www.dimofon.gr/magazine/
ISSN: 1109-2653 και ISSN (Online):2241-4037,
τεύχος 95, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2020, σελ. 7-10.
Το άρθρο παρουσιάζει το ιστολόγιο αυτής της ομάδας αλλά και των δύο άλλων ομάδων που έχω δημιουργήσει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, https://blogs.sch.gr/paidikakeimena/wp-admin/ της ομάδας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ από την Ελένη Ηλία και https://blogs.sch.gr/eilia/wp-admin/ της ομάδας ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ (Συγγραφή: Ελένη Α. Ηλία). -
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Το Τραγούδι της Φάλαινας_Zώα-Υπό Εξαφάνιση-της Ελλάδας». (15.1m)
-
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ο πολιτισμός του τόπου μας- Μια επίσκεψη στο μουσείο (1.7m)
-
Ευαισθητοποιώντας τα νήπια για τους πρόσφυγες, με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σ’ ένα πλανήτη ζούμε» (24.5k)
Στα Πρακτικά του συνεδρίου ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ (Αθήνα 19 Σεπτεμβρίου 2020), επιμ. Φ. Γούσιας
http://users.sch.gr/synedrio/Praktika_Synedriou_07_Synedrio_Neos_Paidagogos_2020.pdf
ISBN: 978-618-82301-6-3, σελ. 1012-1018.
(Η ιστοσελίδα όπου είναι αναρτημένοι όλοι οι τόμοι των πρακτικών των συνεδρίων του Νέου Παιδαγωγού http://users.sch.gr/synedrio/praktika.html)
Εδώ η εκφώνηση της εισήγησης:
https://studio.youtube.com/channel/UCJbAO915NnQwGwK551cnsEw/videos/upload?filter=%5B%5D&sort=%7B%22columnType%22%3A%22date%22%2C%22sortOrder%22%3A%22DESCENDING%22%7D
-
Τα ιστολόγια του Π.Σ.Δ. ως βήμα δημιουργικής γραφής για μαθητές (30.8k)
Εισήγηση στο 6ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Ηράκλειο 2020.
Θέμα Συνεδρίου: "Επικοινωνία, πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση
στην ύστερη νεωτερικότητα"Πρακτικά συνεδρίου, εκδ. ΙΑΚΕ 2021, (επιμ. Πανταζής Σπ. κ. ά.) τ. Α΄, σελ. 459-466.
https://iake.weebly.com/praktika2020.html
ISBN: 978-618-5506-02-5 (Α ΤΟΜΟΣ)
ISBN:978-618-5506-01-8 (SET) -
Η μετάδοση ιδεών και αξιών με την αξιοποίηση της λογοτεχνίας στο σχολείο. Ενδεικτικές περιπτώσεις με νήπια. (38.9k)
Εισήγηση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Σχολείο και πολιτισμός" (Υπό την αιγίδα του προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας). Συνδιοργάνωση: Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, Κολλέγιο Αθηνών, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδας.
Τόμος Β΄Πρακτικών Συνεδρίου, επιμ. Γιώτα Παπαδημητρίου, Χριστόφορος Κωσταρής, ISBN (τόμου Β΄): 978-618-5458-02-7 και ISBN SET: 978-618-5458-00-3, Αθήνα 2019, σσ. 15-21 -
Διάλογοι νηπίων του 21ου αιώνα με παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα (31.7k)
Εισήγηση στο 6ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 11 & 12 Μαΐου 2019
(εφαρμογή με link) http://users.sch.gr/…/Praktika_Synedriou_06_Synedrio_Neos_P…
Επιμέλεια τόμου: Φ. Γούσιας
ISBN: 978-618-82301-5-6,
σσ. 93-100.Το άρθρο με τον τίτλο "21st Century Toddlers’ Dialogues with Traditional Toy Songs"
δημοσιεύτηκε στο
Journal of Modern Education Review,
ISSN 2155-7993, USA
September 2020, Volume 10, No. 9, pp. 770-775. -
Παίζοντας Παραδοσιακά παιχνίδιασ (14.4m)
Το παιχνίδι αποτελεί από τις σημαντικότερες δραστηριότητες,επηρεάζει την γνωστική - φυσική- κινηματική -συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί σημαντικά αφού πλέον έχει μειωθεί αρκετά. Είναι σημαντικό να εφαρμόζονται πρότυπα προγράμματα παρεμβάσεων, ένα παράδειγμα είναι και το πρόγραμμα μας !!
-
The "foundations" of creative writing (25.2k)
Εισήγηση στο τρίτο (3) διεθνές συνέδριο "Δημιουργική Γραφή". Κέρκυρα, 6-8 Οκτωβρίου 2017.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Η. ΚΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΑΝΟΥ (ΕΠΙΜ.)
ISBN: 978-618-81047-9-2
ΕΚΔ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,σελ. 265-270.
-
Συνεντεύξεις με ήρωες της νεοελληνικής πεζογραφίας στο νηπιαγωγείο. (28.7k)
Εκπαιδευτική έρευνα, που παρουσιάστηκε με τη μορφή εισήγησης στο 4ο διεθνές συνέδριο της Ε.Ε.Π.Ε.Κ., Λάρισα, Οκτώβριος 2018.
Πρακτικά συνεδρίου https://drive.google.com/open?id=1g0DOpzqz4vadC8w3eM8m-eM5P8nfi84y τόμος Β΄-Πλήρη άρθρα, ISSN (ηλεκτρονικών τόμων)2529-15-80, ISBN SET: 978-618-84206-0-1, ISBN τόμου Β: 978-618-84206-2-5, Λάρισα, 2019, σσ. 1015-1021.
-
Ράβε-ξήλωνε... Ελένη Α. Ηλία (31.2k)
"Αυτόν τον κόσμο τον καλό/το χιλιομπαλωμένο/ράβε-ξήλωνε,/δουλειά να μην σου λείπει.
Αυτόν τον κόσμο τον καλό/ σε μας τον παραδώσανε./Τρέχα φίλε μου/ και μην βαριά το παίρνεις.
Αυτόν τον κόσμο τον καλό/ άλλοι τον καρτεράνε./ Σκέψου φίλε μου/ την ώρα που θα φεύγεις" (Β. Ανδρεόπουλος)Στο αρχείο περιλαμβάνονται δραστηριότητες και εργασίες της Ελένης Α. Ηλία
-
Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φιλαναγνωσίας (37.1k)
Στο παρόν άρθρο, που έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Διαδρομές, τχ. 110, Καλοκαίρι 2013, σελ. 19-38, συμπεριλαμβάνονται α) εκπαιδευτικά προγράμματα φιλαναγνωσίας όπου η επιλογή των λογοτεχνικών βιβλίων στα οποία αναφέρονται, έχει γίνει από εκπαιδευτικούς και β) αντίστοιχα προγράμματα, στα οποία η επιλογή των λογοτεχνικών βιβλίων που παρουσιάζονται, έχει γίνει από νήπια-αναγνώστες.
-
Όταν το λογοτεχνικό πρότυπο ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα... (27.1k)
Εισήγηση στο Συνέδριο "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα", που πραγματοποιήθηκε στις 20-22 Απριλίου 2018, στη Σχολή Μωραϊτη. Τίτλος: «Όταν το λογοτεχνικό πρότυπο ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα…»
https://www.dropbox.com/…/3%CE%BF%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%A…
τομ. Α' Πρακτικών, επιμ. Γιώτα Παπαδημητρίου, Χριστόφορος Κωσταρής, Αθήνα, 2018, σελ. 529-534, ISBN Α΄ τόμου: 978-618-83517-5-2 και ISBN SET: 978-618-83517-4-5.
Η εισήγηση αναφέρεται σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στο οποίο ένα απόσπασμα της Αιολικής Γης του Ηλία Βενέζη, παροτρύνει, εμπνέει και ενθαρρύνει τα συμμετέχοντα νήπια να αναδιηγηθούν το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας με διαφορετικό, πρωτότυπο τρόπο. -
Τα "θεμέλια" της δημιουργικής γραφής. (76.4k)
Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο 3ο διεθνές συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, που πραγματοποιήθηκε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Κέρκυρα), 6-8 Οκτωβρίου 2017.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Η. ΚΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΑΝΟΥ (ΕΠΙΜ.)
ISBN: 978-618-81047-9-2
ΕΚΔ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,σελ. 265-270.
-
«Σώπα, δάσκαλε, φώναξε, σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!» : Η αναγνωστική ανταπόκριση νηπίων στη φράση-κλειδί της αφηγηματογραφίας του Καζαντζάκη. (27.4k)
Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο "Η Θέση του Νίκου Καζαντζάκη στην Εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Εκδοχές πρόσληψης στη Διδασκαλία και στην Έρευνα"
(Ηράκλειο, 19, 20, 21 και 22 Οκτωβρίου 2017).
Πεπραγμένα Συνεδρίου (σε μορφή e-book) https://www.kazantzaki.gr/assets/uploads/files/BookPraktika.pdf, ISBN: 978-960-99690-2-4, εκδόσεις: Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη, επιμ. έκδοσης: Σοφία Κανάκη, έτος έκδοσης: 2019, σελ. 204-209.
Αναζητήστε τον τόμο των Πρακτικών και στο: https://www.kazantzaki.gr/gr/publications -
Βιώνοντας την ισοτιμία στη σχολική τάξη, μέσα από τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. (105k)
Εισήγηση στο 4ο διεθνές συνέδριο του Ι.Α.Κ.Ε., που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, 27-29 Απριλίου 2018,
δημοσιευμένη στον Α΄ τόμο των πρακτικών του συνεδρίου: Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στο χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης(επιμ. Πανταζής Σπ. Χ. κ. ά.),
ISBN: 978-618-83501-9-9,
σσ. 219-226. -
12 εκπαιδευτικά ταξίδια με αφετηρία 1 λογοτεχνικό βιβλίο (15.1k)
Στο αρχείο αναφέρονται οι τίτλοι των δώδεκα εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχω σχεδιάσει και υλοποιήσει με αναγνώστες του βιβλίου μου "Μετά τον Μικρό Πρίγκιπα".
Όλα αυτά τα προγράμματα παρουσιάζονται αναλυτικά στο ιστολόγιο της ομάδας Δημιουργικοί Εκπαιδευτικοί
http://blogs.sch.gr/groups/eisk/Μέσα από την ποικιλία των προγραμμάτων και τις αφηγήσεις των συμμετεχόντων αναγνωστών σε αυτά αναδεικνύεται γενικότερα ο ανεξάντλητος χαρακτήρας των λογοτεχνικών έργων.
-
Όταν τα νήπια προβληματίζονται για το θάνατο... (29.6k)
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τη συμβολή της Λογοτεχνίας, για την εξοικείωση των νηπίων με το θάνατο.
Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ" (Ηράκλειο, 20-22 Απριλίου 2018)
Τόμος Α΄ Πρακτικών Συνεδρίου ISBN: 978-618-83694-3-6 και
ISBN SET: 978-618-83694-2-9
σελ. 256-262. -
Προϋποθέσεις, προτάσεις για τη θετική ανταπόκριση των νηπίων στη διδασκαλία της λογοτεχνίας (42.2k)
Η εισήγηση παρουσιάστηκε στο συνέδριο «Εκπαίδευση στον εικοστό πρώτο αιώνα: Θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο», 19-21 Μαΐου 2017. Περιλαμβάνεται στον α΄ τόμο των πρακτικών (σελ. 443-451), http://www.ekedisy.gr/praktika-2ou-paneliniou-synedriou
Έτος έκδοσης: 2017
ISBN: 978-618-83517-0-7
Το άρθρο με τον τίτλο "Proposals and suggestions for the positive response of toddlers to literature teaching with reference to applied educational programs",
δημοσιεύτηκε στο
Journal of Modern Education Review
ISSN 2155-7993
by Academic Star Publishing Company,
New York, NY, USA.
Volume 10, Number 3, March 2020, σσ. 152-158.