27 Μαρ 2020

Στ΄ τάξη. Επαναληπτικό 9ης ενότητας

Συντάκτης: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΕΝΤΙΝΙΩΤΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία
  1. Μετατρέπω τις παρακάτω προτάσεις σε προστακτική αορίστου

Να επισκεφτείς το μουσείο                                                                                                                

Να διαβάσεις τα μαθήματα σου                                                                                                        

Να σκεφτείτε πριν από κάθε ενέργεια                                                                                               

Να με βοηθήσετε στη μεταφορά                                                                                                       

Να βιαστείτε το τρένο θα φύγει                                                                                                         

Αύριο να τηλεφωνήσετε στη γιαγιά                                                                                                  

Να αθροίσετε τα τις προσθέσεις                                                                                                        

Να γραφτείς στην ομάδα του βόλεϊ                                                                                                   

  1. Γράφω στον αόριστο της ενεργητικής στην οριστική και στην προστακτική στα δυο πρόσωπα
Οριστική Ενεστώτα Οριστική Αορίστου Προστακτική            αορίστου
ενικός αριθμός πληθυντικός αριθμός
γεμίζω
θερίζω
λαλώ
δακρύζω
ορμώ
ενώνω
χτυπώ
ενώνω
καρφώνω

 

  1. Γράφω στον αόριστο της παθητικής στην οριστική και στην προστακτική στα δυο πρόσωπα
Οριστική Ενεστώτα Οριστική αορίστου Προστακτική            Αορίστου
ενικός αριθμός πληθυντικός αριθμός
κουράζομαι
χτενίζομαι
κοιμούμαι
δέχομαι
κοιμούμαι
διηγούμαι
δανείζομαι
εργάζομαι
  1. Συμπληρώνω τα κενά με τα ρήματα της παρένθεσης στον Αόριστο:

(συντηρούμαι, μιμούμαι, μεταδίδω, απωθούμαι, διηγούμαι, παραδίσω

προωθούμαι, εξαντλούμαι, παραχωρούμαι)

(αυτοί) …………………….. με επιτυχία το δάσκαλό τους.

Τα προϊόντα ………………… στην αγορά.         (εμείς) ……………………… ακριβώς όσα συνέβησαν.

Ο Κώστας …………………….. από την κούραση.

Τα εδάφη αυτά ……………………….. ύστερα από το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Οι εχθροί ………………. σε μεγάλο βάθος.       Ο ενοικιαστής …………………. τα κλειδιά του

(εσείς) ……………………….. επειδή σας πληρώναμε το νοίκι

Ο ποδοσφαιρικός αγώνας ……………………… από την ΕΡΤ)

Τον …………….……… το σημάδι που είχε στο χέρι.

  1. . Συμπληρώνω τις προτάσεις με το σωστό τύπο της παθητικής μετοχής των ρημάτων που βρίσκονται στην παρέμθεση. (πουλώ, κρύβω, στολίζω, παγώνω, ανάβω, γράφω)

Κρατούσε το γράμμα μέσα στα ………………….. από το κρύο χέρια του.

Η άσκηση ήταν ………………………. στον πίνακα.

Πού έχεις …………………. τις καραμέλες;;

Τα εισιτήρια για τη συναυλία είναι……………………….. εδώ κι ένα μήνα.

Η αίθουσα είναι ……………………… για τη γιορτή.

Έλεγξε αν υπάρχουν ………………….. φώτα πριν φύγεις.

  1. Συμπληρώστε τα κενά των λέξεων που ακολουθούν σωστά.

Σ_σκευή         βιομ_χανικός         πετρέλ__ο         ορ_κτό         ευ_διαστός           καταναλ_τής επιστ_μη         ζητ_κραυγάζω         ζελατ_να         φ_ρμάικα           φουσκ_τός         οδ_γία  χρ_ση         ασφάλ__α         δοχ__ο         φωτ__νός           λειτουργ_α         καλ_διο         βρ_ση __χμηρός         επιχ__ρώ           αλ_σμένος         διαδίκτ_ο         _στός         ιστοσελ_δα ηλεκτρ_νική        διεύθ_νση         υπολογ_στής         σκλ_ρός  δ_σκος         _θόνη         ηχ__ο

ποντίκι_           πλ_κτρολόγιο         δικτ_ακή πλοήγ_ση         ένστ_κτο           μετέ_ρος   συμβι_νω         φιλ_ποπτος         προς_πάρχης         αναχ__τίζω         αν_ποπτος           σκ__νικά  αναδεύ__         δ__δαλώδης         περιπετ__ώδης        σκανδαλ___δης       ανεξάρτ__τος

 

 

 

 

  1. Σχημάτισε και τις εγκλίσεις του Ενεστώτα (α΄ πρόσωπο) των ρημάτων, όπως στο παράδειγμα
Οριστική Υποτακτική Προστακτική Απαρέμφατο Μετοχή
δίνω να δίνω δίνε δώσει δίνοντας
παίρνω
βγαίνω
κατεβαίνω
δανείζω
επιστρέφω
αγαπώ
κοιτάζω
οδηγώ
διαβάζω
κοιτάζω
ακολουθώ
οδηγώ
διαγράφω

 

  1. Συμπλήρωσε τη συνταγή με την προστακτική αορίστου στο β’ προσ. πληθυντικού.

Χυλοπίτες με λουκάνικα και πιπεριές.

Κόβουμε τα λουκάνικα σε ροδέλες, τα τηγανίζουμε σε μέτρια φωτιά, προσθέτουμε το κρεμμύδι και κατόπιν την πιπεριά. το αλατοπίπερο, τα ντοματάκια και 2 ποτήρια νερό. Βράζουμε για 15 λεπτά. Τοποθετούμε σε πυρέξ τα λουκάνικα με τη σάλτσα και 3 ποτήρια νερό και βάζουμε το πυρέξ στο φούρνο. Μόλις αρχίσει να βράζει, ρίχνουμε τα ζυμαρικά και τα αφήνουμε 10 λεπτά στους 220 C. Ανακατεύουμε τα ζυμαρικά καλά κατά διαστήματα. Σβήνουμε το φούρνο, πασπαλίζουμε με τυρί και σερβίρουμε αμέσως.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Να συμπληρώσεις τους παρακάτω πίνακες με τις εγκλίσεις, όπως στο παράδειγμα

Ε  Ν  Ε  Σ  Τ  Ω  Τα  Α  Σ
Οριστική Υποτακτική Προστακτική
β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

παίζω παίζεις παίζετε να παίζεις να παίζετε παίζε παίζετε
απλώνω
ανάβω
ζητώ
τραγουδώ
δοκιμάζω
ακούω
αγγίζω
τρέχω
δίνω
πλένω
τρώω

 

Α  Ο  Ρ  Ι  Σ  Τ  Ο  Σ
Οριστική Υποτακτική Προστακτική
β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

β΄προσ.

ενικού

β΄προσ.

πληθυντ

έπαιξα επαίξες παίξατε να παίξεις να παίξετε παίξε παίξτε
άπλωσα
άναψα
ζήτησα
τραγούδησα
δοκίμασα
άκουσα
άγγιξα
έτρεξα
έδωσα
έπλυνα

Να συμπληρώσεις τα κενά του κειμένου, παίρνοντας λέξεις από την παρένθεση στο τέλος της σελίδας

Στην εποχή μας τα ____________ παιδιά έχουν ____________ το δικό τους κινητό τηλέφωνο πριν ακόμα πάνε στο γυμνάσιο. Κάποιοι από τους λόγους απόκτησης κινητού σε μικρή ηλικία είναι _________ οι μαθητές θέλουν να κάνουν φιγούρα στους συμμαθητές τους, __________ επιδιώκουν να μιμηθούν τα μεγαλύτερα αδέρφια τους ή για να ________________ με τους γονείς τους στην ________________ που πρέπει να πάνε κάπου μόνοι τους (διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα επίπεδα της εγκληματικ___________ στη χώρα μας έχουν αυξηθεί τα _____________ χρόνια). Είναι ______________ εμφανές ότι οι καλύτεροι πελάτες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας είναι οι έφηβοι. Τηλέφωνα, _______________ , παιγνίδια και φωτογραφίες, το κινητό τηλέφωνο προσφέρει πλέον ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών.

Παρόλα αυτά θα πρέπει να _______________ ότι η εκτεταμένη χρήση κινητού τηλεφώνου, είναι πιθανό να έχει ____________ αποτελέσματα _________ στις μικρές ηλικίες. Συγκεκριμένα, πειράματα που έγιναν από το πανεπιστήμιο Αθηνών έδειξαν ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων προκαλεί έλλειψη _________________ κατά τη διάρκεια του μαθήματος καθώς και ζαλάδες. Οι ερευνητές τονίζουν ότι όσο ____________ _______________ το κινητό τηλέφωνο, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχουμε να εμφανίσουμε καρκίνο στον εγκέφαλο. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο, να _____________ ότι το κινητό τηλέφωνο δεν πρέπει να _________________ περισσότερο από τρία λεπτά κάθε ημέρα!

Άλλες μελέτες έδειξαν ότι, εάν κατά τη διάρκεια συνομιλίας το κινητό ______________ κοντά στο αυτί, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες, η εκπεμπόμενη ακτινοβολία να εισχωρήσει στον εγκέφαλο.

Συμπερασματικά, θα ήταν καλύτερα να ___________________ ένα Bluetooth ή ένα hands free.

____________ θετική θα ήταν, ίσως, η ____________________ της χρήσης του κινητού τηλεφώνου. Αν και _____________ έρευνες οι οποίες _________________ ότι τα κινητά τηλέφωνα είναι απολύτως ___________ και ότι τα ποσοστά ακτινοβολίας τα οποία εκπέμπουν είναι σαφώς πιο κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια, καλό θα είναι να _______________ τις προφυλάξ____ μας. Θα μπορούσαμε, για παράδειγμα, να έχουμε το κινητό τουλάχιστον 40 εκατοστά μακριά από το ________ μας, γιατί ο εγκέφαλός μας αλλά και τα υπόλοιπα μέρη του____________ μας βρίσκονται ακόμα σε ______________ ______________. Και ας μην ξεχνάμε και τα αποτελέσματα μιας βρετανικής έρευνας, η οποία κατέδειξε ότι το κινητό μας έχει δεκαοκτώ φορές ________________ μικρόβια από ότι μία τουαλέτα!

(επικοινωνούν, ιδιαίτερα, περισσότερα, επειδή, τελευταία, μηνύματα, περίπτωση, κυρίως, γνωρίζουμε, περισσότερο, χρησιμοποιούμε, επικίνδυνα, συγκεντρώσεις, υποστηρίζουν, χρησιμοποιείται, επιπλέον, υπάρχουν, ελαχιστοποίηση, τοποθετηθεί, παίρνουμε, υποστηρίζουν, χρησιμοποιούμε, ασφαλή, σώματός , συνεχή ανάπτυξη, περισσότερα)

  1. Για ποιους λόγους επιθυμεί ένα παιδί να αποκτήσει σε μικρή ηλικία ένα κινητό τηλέφωνο;

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

  1. Με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να μειώσουμε τους κινδύνους που μας απειλούν εξαιτίας της χρήσης ενός κινητού τηλεφώνου;

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

  1. Στο παραπάνω κείμενο βλέπετε τις μαυρισμένες λέξεις; Γράψτε δίπλα από την καθεμιά σε ποιο είδος αντωνυμιών ανήκει.

το δικό τους                                                                            κάποιοι                                               

(συμμαθητές) τους                                                                 που                                                     

μόνοι τους                                                                               αυτά                                                   

οι οποίες                                                                                  (εγκέφαλός) μας                                

  1. Να μεταφέρεις τις προτάσεις στον αόριστο αλλάζοντας μόνο τον τύπο του ρήματος

Τι συμβαίνει εδώ;                                                                                                                              

Ο τραυματίας εισάγεται στο νοσοκομείο.                                                                                         

Ο πατέρας παραλαμβάνει το γράμμα μου.                                                                                       

Ο δάσκαλος επεμβαίνει στον τσακωμό των μαθητών.

                                                                                                                                   

Ο κακοποιός συλλαμβάνεται από τον αστυνομικό.

                                                                                                                                   

  1. Στις παρακάτω φράσεις να υπογραμμίσετε τα ρήματα και να συμπληρώσετε τον πίνακα.

Ο ήλιος λάμπει και δε διστάζει ούτε στιγμή να παίξει σαν μικρό παιδάκι με τα βότσαλα της ακροθαλασσιάς, κάνοντάς τα να αστράφτουν και να μοιάζουν με χρυσά φλουριά.

«Ανεβείτε αμέσως στο λεωφορείο και καθίστε στις θέσεις σας, γιατί αναχωρούμε σε πέντε λεπτά. Μπορείτε να φορέσετε τις ζώνες ασφαλείας», είπε ο οδηγός στους επιβάτες.

Στη μάχη της Αλαμάνας, οι Έλληνες είχαν να αντιμετωπίσουν το τουρκικό πεζικό και ιππικό που υπερείχε αριθμητικά.

Τηλεφωνήστε μου αύριο το πρωί, για να σας ενημερώσω για την υπόθεσή σας,

απάντησε η υπάλληλος.

Σε περίπτωση πυρκαγιάς καλέστε το 199, για να ειδοποιήσετε την Πυροσβεστική.

 

Το παρακάτω κείμενο είναι γραμμένο στο παρόν. Προσπάθησε να το ξαναγράψεις

χρησιμοποιώντας παρελθοντικούς χρόνους.

Βρίσκομαι στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι και προσπαθώ απεγνωσμένα να βρω μια καντίνα για να αγοράσω μια πορτοκαλάδα. Εντοπίζω εν τέλει ένα μηχάνημα και αρχίζω να ετοιμάζω τα απαραίτητα κέρματα. Κι όμως! Το μηχάνημα δεν έχει κερματοδέκτη. Μένω απορημένος και προσπαθώ να καταλάβω τι συμβαίνει. Το μηχάνημα δε δείχνει να δέχεται ούτε πιστωτικές κάρτες, ούτε νομίσματα, ούτε χαρτονομίσματα.

Πάνω που ετοιμάζομαι να φύγω ενοχλημένος για το ιδιότυπο χιούμορ των Φιλανδών, βλέπω να πλησιάζει ένας άνδρας, στέκεται δίπλα στο μηχάνημα και βγάζει το κινητό του τηλέφωνο. Καλεί έναν αριθμό, περιμένει λίγο χωρίς να μιλάει, πατάει ένα δύο πλήκτρα, το κλείνει και ξαφνικά… το μηχάνημα προσφέρει ένα κουτάκι πορτοκαλάδα. Ο άνθρωπός μας το παίρνει και αρχίζει να απομακρύνεται ψύχραιμος, λες και δεν έχει συμβεί τίποτε το παράξενο. Προσπαθώ να συνέλθω από την έκπληξη. Πλησιάζω και προσπαθώ να καταλάβω τι έχει συμβεί. Και πράγματι τίποτα το παράξενο δεν έχει συμβεί. Το συγκεκριμένο μηχάνημα προσφέρει αναψυκτικά, μόνο αν πάρω το τηλέφωνο και πληκτρολογήσω τον κατάλληλο κωδικό. Η πορτοκαλάδα χρεώνεται στον λογαριασμό του κινητού μου, αντί να πρέπει να ρίχνω κάθε φορά τα κέρματα.

Τελικά όλα αυτά τα παράξενα έχουν ένα μόνο σκοπό, να εξυπηρετηθώ γρήγορα.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

  1. Τοποθετώ τα ουσιαστικά των παρενθέσεων στον σωστό τύπο, βάζοντας και το άρθρο όπου χρειάζεται:

Στους ……………………………… (διάδρομος) ……………………………… (κτίριο) ακούγονται ……………………………… (αντίλαλος).

Συναντήθηκε με τους ……………………………… (πρέσβης) το επιτελείο των ……………………………… (πρύτανης) για την επίλυση των ……………………………… (πρόβλημα) της διεθνούς ……………………………… (συνεργασία).

Οι ……………… (μυς) ……………………… (άνθρωπος) αποτελούν το μυϊκό του σύστημα.

Η θεωρία ……………………………… (ηχώ) διδάσκεται στην Ε΄ τάξη.

Σε αυτή ……………………………… (παράγραφος) της ……………………………… (εγκύκλιος) αναφέρονται οι ……………………………… (επέτειος) και οι ………………… (μήνας) των ……………………… (περίοδος) που δε θα λειτουργούν τα σχολεία.

Το πώς διασπώνται τα ……………………………… (οξύ) είναι ένα από τα πιο συχνά ……………………… (λάθος) των ……………………… (μαθητής).

  1. Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα με τα ρήματα χωρίς να αλλάξω πρόσωπο σε κανένα από αυτά:
Οριστ. Ενεστώτα Υποτ. Ενεστώτα Οριστ. Αορίστου Υποτ. Αορίστου
περπατούν
εγκατέλειψαν
εξαντλούμαστε
προλάβαμε
στνεργάζομαι
σταμάτησες

 

  1. Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα με τα ρήματα χωρίς να αλλάξω πρόσωπο σε κανένα από αυτά:
Οριστ. Ενεστώτα Υποτ. Ενεστώτα Οριστ. Αορίστου Υποτ. Αορίστου
ακούτε
γκρέμισες
κατεβαίνεις
συλλαβίστε
διαβάζουμε
προχώρησες
  1. . Συμπληρώνω με τα ρήματα της παρένθεσης στην προστακτική

                                     (ζυγίζω) τις ντομάτες στον δεύτερο πάγκο.

                                    (τοποθετώ) μπαταρίες στη συσκευή για να δουλέψει.

                                     (προχωρώ) στο διάδρομο και                                     (ανοίγω) χώρο

                                    (ποτίζω) τα λουλούδια και                                         (σκαλίζω) τη γλάστρα.

                                    (στέκεστε) στην ουρά και περιμένετε τη σειρά σας.

                                                (προμηθεύεστε) εισιτήριο από την ταμία του κινηματογράφου

  1. Ξαναγράφω το παρακάτω κείμενο μετατρέποντας τα ρήματα σε προστακτική αορίστου στο β’ πληθυντικό πρόσωπο:

Βγάζουμε το νέο μολύβι από τη συσκευασία του, ξύνουμε προσεκτικά τη μύτη του, δοκιμάζουμε να γράψουμε σ ‘ ένα πρόχειρο χαρτί και ξεκινάμε να σκιαγραφούμε το σχέδιο που βλέπουμε μπροστά μας. Μόλις ολοκληρώσουμε τη σκιαγράφηση είμαστε έτοιμοι να ζωγραφίσουμε το σχέδιο. Τέλος δείχνουμε το αποτέλεσμα στο δάσκαλό μας και δεχόμαστε την κριτική του.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

  1. Να αφαιρέσεις κάποιες λέξεις από τις παρακάτω προτάσεις, ώστε να μετατραπούν από επαυξημένες σε απλές, όπως στο παράδειγμα.

Ο δυνατός άνεμος έσκισε τη γαλανόλευκη σημαία.              Ο άνεμος έσκισε τη σημαία

Η Μαρία, η φίλη μου, χτύπησε με το αυτοκίνητο.

Ο καθηγητής των μαθηματικών εξετάζει το Στέφανο μισή ώρα.

                                                                                                                                              

Ο καθαρός αέρας του δάσους είναι πάντα αναζωογονητικός.

                                                                                                                                              

  1. . Να μετατρέψεις το παρακάτω κείμενο στο παρελθόν.

Αύριο θα πάμε εκδρομή. Θα ξεκινήσουμε το πρωί και θα φτάσουμε νωρίς στο βουνό. Όλη την ημέρα θα παίζουμε. Εγώ θα ψάξω για κρυψώνες. Το μεσημέρι θα ψήσουμε μπριζόλες. Θα χωνέψουμε γρήγορα και θα γυρίσουμε πριν το σούρουπο

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

  1. Στις παρακάτω οδηγίες ασφαλείας της τηλεόρασης χρησιμοποιείται άλλοτε προστακτική και άλλοτε υποτακτική έγκλιση. Προσπάθησε να τις ξεχωρίσεις και να τις γράψεις στην κατάλληλη στήλη.
  • Να μην ανοίγετε το εξωτερικό περίβλημα και το πίσω κάλυμμα της τηλεόρασης.
  • Για τη συντήρησή της να απευθύνεστε μόνο σε ειδικευμένους τεχνίτες.
  • Καθαρίστε την τηλεόραση μ’ ένα ελαφρά υγρό ύφασμα και τοποθετήστε την σε μια ασφαλή και στέρεη βάση.
  • Για να αποσυνδέσετε την τηλεόραση από την πρίζα, τραβήξτε την από το φις και ποτέ από το καλώδιο.
  • Να μην τοποθετείτε βαριά αντικείμενα πάνω στην τηλεόραση. Κρατήστε την μακριά από θερμά και υγρά μέρη
Οριστική Υποτακτική
   
   
   
   
   

 

  1. Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω ρημάτων με ι, η, υ ή ει.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινων__στε μαζί μας στο τηλέφωνο 999-999999.

Συγκεντρωθ___τε όλοι στην αυλή και σχηματ__στε δυάδες.

Μπ___τε στην κλήρωση της εκπομπής και κερδ__στε πλούσια δώρα.

Αφ__στε κατά μέρος τις παρεξηγήσεις, λ__στε τις διαφορές σας και ζ__στε ξανά μαζί ευτυχισμένοι.

Εμφαν__στε το συνδυασμό σας και υπολογ__στε τη βαθμολογία

  1. Να ξαναγράψεις τις παρακάτω οδηγίες στο β’ πρόσωπο πληθυντικού στην Προστακτική του Αορίστου!
  • Αθροίζουμε τους αριθμούς. → …………………………………………
  • Χτενιζόμαστε και πλενόμαστε καλά. → …………………………………………
  • Επιλέγουμε τη σωστή απάντηση. → ………………………………………
  • Προσπαθούμε άλλη μία φορά. → ……………………………………
  • Δεν κινούμαστε και δε φωνάζουμε. → …………………………………………
  • Βγαίνουμε από την τάξη και μπαίνουμε στη σειρά
  1. Να υπογραμμίσεις τις δευτερεύουσες προτάσεις και να πεις ποιες είναι τελικές και ποιες βουλητικές.
  • Ήθελε να τρέξω.            
  • Μου ζήτησε να μη μιλήσω!
  • Έπρεπε να ήσουν εκεί, να τον καμαρώσεις.
  • Μου αρέσει να διαβάζω βιβλία με περιπέτειες.
  • Μου ζήτησε να της δανείσω τα βιβλία μου.
  • Η μεγάλη του επιθυμία ήταν να ταξιδέψει στη Αυστραλία

Έφυγε γρήγορα να προλάβει το λεωφορείο. :                                                           

Σκέφτηκα να σου φέρω λίγα λουλούδια. :                                                                

Θα με βοηθήσεις να μαζέψω για να προλάβω την ταινία;                                                    

Το καλύτερο είναι αυτό, να κοιμόμαστε νωρίς.                                                                    

Μην κάνετε φασαρία για να μην ενοχλείτε την Ιωάννα.                                                      

Θα ήθελα να φύγω. :                                                            

Αυτό έχει ανάγκη, να γνωρίσει νέους φίλους. :                                                                    

Θα μείνω σπίτι να διαβάσω. :                                                

Ενδέχεται να γράψουμε διαγώνισμα αύριο.                                                            

Κανονίσαμε να συναντηθούμε στις 7 το απόγευμα. :                                                           

Απαγορεύεται να καπνίζετε στο χώρο αυτό. :                                                                       

Ένα πράγμα δεν ανέχομαι, να με κοροϊδεύουν. :                                                                  

Έρχονται να μας νικήσουν. :                                                            

Προσπαθούν να μας νικήσουν.                                                                     

  1. Να συμπληρώσετε τα κενά. Όλα τα ρήματα βρίσκονται στην Προστακτική.

ντυθ__τε                     κρατ__σου                 αγάπ__σε                    τρέξ__

καθάρ__σε                  κοιμ__ σου                 κατεβ__τε                   δάν__σε

ντ__σου                      μεθ__στε                     κρατ__θ__τε               φροντ__στε

παρατήρ__σε              επωφελ__θ__τε          βεβαι__σου                βεβαι__θ__τε

προσπαθ__τε              προσπαθ__στε           αγνο__στε                   θεωρ__στε

στερηθ_τε                   δαν__στε                     δαν__στ__τε              πρ__ξτε

ακουμπ….στε             σταθ….τε                    αθρ…..στε                  στ….στε

σταθ.…τε                    βαφτ….τε                    πλυθ…τε                     σταματ….στε

διορθ…στε                  πευρ…στε                   δ….ξτε                                    νικ….στε

ακολούθ…σε              χτυπ…στε                   οδηγ…στε                   αυξηθ….τε

ακουστ….τε                πιαστ.…τε                   φωτογραφ…στε          δ….ξτε

  1. Να συμπληρώσεις το κείμενο με τον κατάλληλο τύπο των ρημάτων.

Έτσι έζησα μόνος, χωρίς κανένα που μαζί του                                   (μπορώ)                                  (μιλώ) πραγματικά, μέχρι που έξι μήνες πριν,                                    (έχω) ένα ατύχημα πάνω από την έρημο της Σαχάρας. Κάτι                                (σπάω) στον κινητήρα του αεροπλάνου μου και καθώς                                      (έχω –άρνηση) μαζί μου ούτε μηχανικό, ούτε ταξιδιώτες,                                         (ετοιμάζομαι)                                      (κάνω) ολομόναχος, μια δύσκολη επισκευή.

Το πρώτο βράδυ λοιπόν                                   (κοιμάμαι) πάνω στην άμμο, χίλια μίλια μακριά από κάθε κατοικημένη περιοχή.                                      (είμαι) πολύ πιο απομονωμένος απ’ όσο ένας ναυαγός πάνω σε μια σχεδία καταμεσής στον απέραντο ωκεανό. Έτσι,                                  (είμαι) εύκολο                                     (φαντάζομαι- β’ πληθ.) την έκπληξή μου όταν χαράματα, με                                  (ξυπνώ) μια παράξενη σιγανή φωνούλα που                                      (λέω):

– Αν                              (έχω – β’ πληθ.) την καλοσύνη.                                 (ζωγραφίζω) μου ένα μικρό αρνάκι!

– Ε!

                                   (ζωγραφίζω) μου ένα αρνάκι, παρακαλώ!

                                     (τινάζομαι) όρθιος σαν να με                                     (χτυπώ) κεραυνός.

                                     (τρίβω) τα μάτια μου.                                     (κοιτάζω) με επιμονή. Και

                                     (βλέπω) ένα πολύ παράξενο μικροσκοπικό ανθρωπάκι που με __________(παρατηρώ) με περιέργεια

Να διορθώσετε τα λάθη στις παρακάτω προτάσεις, ξαναγράφοντάς τες.

Μου αρέσει που με περιποιήσαι.                                                                                                                

Μπορείς να μου δανήσεις ένα μολύβι.                                                                                                       

Τα κορδόνια μου είναι έτοιμα να λιθούν.                                                                                                   

Ανεβήτε γρήγορα πάνω.                                                                                                                              

Μπορήτε να φείγεται.                                                                                                                                 

Πλάκα κάνουν. Δεν εξηγήται αλλιώς!                                                                                                       

Σκούπησε τα πόδια σου στο χαλάκι.                                                                                                         

Παρατηρίστε προσεκτικά την εικόνα.                                                                                                         

Με τον τρόπο που τα εξηγήτε, τα καταλαβαίνω όλα.

                                                                                                                                                                    

Εξηγείστε μου, σας παρακαλώ τι συμβαίνει.

                                                                                                                                                                    

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *