Σημειωματάριο

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ.
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ 

Βασικά Χαρακτηριστικά

  • Οι θεωρίες του μπηχεβιορισμού (συμπεριφορισμού) μελετούν τις εξωτερικές αντιδράσεις των ατόμων και απορρίπτουν τις υποθέσεις ή τις ερμηνείες που στηρίζονται στις εσωτερικές νοητικές διεργασίες
  •  Προγραμματισμένη Διδασκαλία (B. F. Skinner)
  •  Λογισμικά καθοδήγησης, διδασκαλίας (tutorials) και πρακτικής και εξάσκησης (drill and practice)

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ – ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ

Βασικά Χαρακτηριστικά

  • εποικοδομισμός ή κονστρουκτιβισμος nαποδίδουν πολύ μεγάλη σημασία στις εσωτερικές, νοητικές διεργασίες του ατόμου. Η μάθηση στις θεωρίες αυτές δε μεταδίδεται, αλλά είναι μια διαδικασία προσωπικής κατασκευής της γνώσης 
  • Piaget επικοδομοισμός & J. Bruner ανακαλυπτική μάθηση καθοδηγούμενη ανακάλυψη
  • Εκπ/κά λογισμικά τύπου Logo  & ανοιχτοί μικρόκοσμοι  οικοδόμησης της γνώσης , προσωπική έκφραση των μαθητών, πολλαπλές αναπαραστάσεις

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

Βασικά Χαρακτηριστικά

  •   κοινωνικός εποικοδομισμός, η μάθηση συντελείται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτισμικά πλαίσια – κοινωνική αλληλεπίδραση
  •   L. Vyotsky ζώνης εγγύτερης (ή επικείμενης) ανάπτυξης  συνεργατική μάθηση
  •   νέα γενιά εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που περιλαμβάνουν υπηρεσίες επικοινωνίας και συνεργασίας.

Μπορείτε να κατεβάσετε τη σχετική παρουσίαση: Γνωστικές θεωρίες Μάθησης

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΠΕ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:

  • Εξάσκησης & Πρακτικής (tutorials, drill & practice) πολυμεσικού περιεχομένου
  • Κλειστού τύπου, διδακτική διαδικασία προκαθορισμένη
  • Ευνοούν γνώσεις και δεξιότητες χαμηλού επιπέδου
  •  Αναλαμβάνουν μέρος της διαδικασίας της αξιολόγησης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα
  •  Διδακτικά μέσα που αποτελούν ένα σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας
  •  Ταιριάζουν με τις συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης

  ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 

  •  Διδακτικά μέσα που χρησιμοποιεί ο εκπ/κός και ο μαθητής σε όλο το εύρος της εκπ/κής διαδικασίας
  •    Περιλαμβάνουν κατά κανόνα λογισμικά γενικής χρήσης και εφαρμογές διαδικτύου
  •   Ανοικτού τύπου, όχι προκαθορισμένη διδακτική διαδικασία
  •   Διδακτικά περιβάλλοντα που ευνοούν τη γλωσσική εκπαίδευση
  •   Αποτελούν μέσα για γραφή, ανάγνωση & επικοινωνία
  •   Ταιριάζουν κυρίως με τις κοινωνιογνωστικές θεωρίες μάθησης                                                                            Κατεβάστε τη σχετική παρουσίαση από εδώ

   ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ – ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ

  •   Γνωστικά εργαλεία μάθησης (cognitive tools)
  •   Ανοικτού τύπου, διδακτική διαδικασία που διαφοροποιείται από τον εκπ/κό ή το μαθητή
  •   Ευνοούν γνώσεις & δεξιότητες υψηλού επιπέδου
  •   Υποστηρίζουν & ενισχύουν το μαθησιακό έργο του μαθητή
  •   Ταιριάζουν με τις γνωστικές και τις κοινωνιογνωστικές θεωρίες μάθησης
  •   Εποικοδομηστικά περιβάλλοντα μάθησης που απαιτούν εμπλοκή πολλών

  ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ Ή ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

  • Λογισμικό Καθοδήγησης ή Διδασκαλίας
  • Λογισμικό Εξάσκησης & Πρακτικής
  •  Λογισμικό Πολυμέσων ή Υπερμέσων : α) Θεματικές Εγκυκλοπαίδειες  β) Υπερμεσικές Εγκυκλοπαίδειες
  • Ηλεκτρονικά Παιγνίδια
  • Συστήματα Ηλεκτρονικής Αξιολόγησης 

  ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • Τα λογισμικά ή οι εφαρμογές αυτές είναι κυρίως προγράμματα γενικής χρήσης ή περιβάλλοντα μάθησης μέσω διαδικτύου & δεν υπάρχει περαιτέρω κατηγοριοποίηση
  •  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

  ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ – ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ

  • Συστήματα Εννοιολογικής Χαρτογράφησης
  • Συστήματα Διαχείρισης Δεδομένων                                                                              
  • Συστήματα Οπτικοποίησης
  •  Εφαρμογές Προσομοίωσης
  • Εφαρμογές Μοντελοποίησης
  • Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα:α) τύπου Logo  β) Μικρόκοσμοι    Κατεβάστε τη σχετική παρουσίαση εδώ