ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2009 (σχολικό έτος 2008-09)
Σχολική χρονιά 2008-09, Γυμνάσιο Παλαιόχωρας Ν. Χανίων.
Τα τμήματα Β1 και Β2 του Γυμνασίου Παλαιόχωρας έλαβαν μέρος στην “Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2009” με τη δράση “Ανοικτά Βιβλία” μέσω της ΜΚΟ Action Aid η οποία απέστειλε στο σχολείο σχετικό εκπαιδευτικό υλικό για την εκπόνηση της δράσης.
Η δράση πραματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 12 Απριλίου 2009.
Εφαρμόστηκαν σχέδια διδασκαλίας, από το σχέδιο εργασίας που είχε σταλεί, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των τάξεών μας.
Αξιοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση μαθήματος ευαισθητοποίησης για το δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση και τον αναλφαβητισμό στον κόσμο.
Στόχοι της δράσης ήταν :
- να προβληματιστούν οι μαθητές γύρω από το θέμα του αναλφαβητισμού,
- να προσδιορίσουν τις χώρες στις οποίες εντοπίζεται πιο έντονα το πρόβλημα του αναλφαβητισμού,
- να εκτιμήσουν τη διάσταση του προβλήματος,
- να αντιληφθούν τις επιπτώσεις τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο,
- να οπτικοποιήσουν το πρόβλημα του αναλφαβητισμού συνδέοντας αιτίες, επιπτώσεις και λύσεις
- να ξεχωρίσουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες και να συνειδητοποιήσουν ότι η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα,
- να εντοπίσουν ποιες βασικές ανάγκες αποτελούν δικαιώματα,
- να συνδέσουν την εκπαίδευση με τη διασφάλιση των υπολοίπων δικαιωμάτων,
- να ενθαρρυνθούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες δράσης για συμμετοχή στην αντιμετώπιση διεθνών ζητημάτων.
Η αφίσα της δράσης αναρτήθηκε σε εμφανή σημεία του σχολείου για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών.
Κάθε μαθητής βρήκε στο θρανίο του ένα φάκελο. Κάθε φάκελος μέσα είχε …. ένα γράμμα από μακριά !!!!
Το γράμμα που περιείχε κάθε φάκελος είχε μέσα τις λέξεις :
- Γιατί δεν μπορούμε να διαβάσουμε το γράμμα;
- Σε πόσες και ποιες γλώσσες να είναι γραμμένες οι λέξεις;
- Τι να σημαίνουν άραγε;
- Πώς νιώθουν που δεν μπορούν να διαβάσουν το γράμμα;
- Πώς μπορούμε να μάθουμε τι λέει;
- Πόσος κόσμος πιστεύετε ότι δεν μπορεί να γράψει ή να διαβάσει τη μητρική του γλώσσα;
Τα παδιά ενημερώθηκαν ότι :
ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ……
Ο ΟΗΕ ΟΡΙΖΕΙ ΩΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ Η ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΓΛΩΣΣΑ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΞΑΤΑΞΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΝΩ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟ ΑΡΚΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ.ΟΛΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΑΓΝΟΙΑ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ. ΜΕΡΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΓΡΑΦΗΣ.
-
774 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ (20% ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ). ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ 1 ΣΤΟΥΣ 5 ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ.
-
ΤΟ 64% ΤΩΝ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ 1 ΣΤΙΣ 4 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΕΣ.
-
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ 140 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΝΕΟΙ, ΗΛΙΚΙΑΣ 15 – 24 ΕΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ.
-
75 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΟΤΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ.
-
ΤΟ 75% ΤΩΝ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΖΟΥΝ ΣΕ 15 ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΟΣΑΧΑΡΙΑΣ ΑΦΡΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΚΡΑΤΗ.
-
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΘΕΤΕΙ ΩΣ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΜΙΣΟ ΤΟΥ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2015. ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΔΕ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ ΤΟ ΣΤΟΧΟ.
Οι μαθητές διάβασαν από το «Ανοιχτό Βιβλίο» ιστορίες που έχουν γράψει οι Nelson Mandela, Alice Walker, Βασίλισσα Ράνια της Ιορδανίας, Paulo Coelho, Devli Kumari, η Λένα Διβάνη, εκπαιδευόμενοι τους Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ιεράπετρας, μαθητές και ενήλικοι εκπαιδευόμενοι.
Ανοιχτό Βιβλίο (σε 4 μέρη)
Μέσα από τις ιστορίες εντοπίσαμε αιτίες, επιπτώσεις και λύσεις. Συζητήσαμε και τελικά φτιάξαμε το “δέντρο του αναλφαβητισμού”
Στον κορμό γράψαμε το πρόβλημα, στις ρίζες τις αιτίες, στα κλαδιά τις επιπτώσεις και στους καρπούς τις πιθανές λύσεις του προβλήματος του αναλφαβητισμού.
Αναρτήσαμε τον παγκόσμιο χάρτη στην τάξη, βρήκαμε τις χώρες απ’ τις οποίες κατάγονται οι συγγραφείς των ιστοριών, αλλά και τις χώρες απ’ τις οποίες προέρχονται οι λέξεις που δεν γνωρίζαμε τι σημαίνουν μέσα στα γράμματα που λάβαμε…από μακριά…!!! Εντοπίσαμε τις χώρες που έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αναλφαβητισμού παγκοσμίως.
Επίσης με ιδιαίτερο και ξεχωριστό ενδιαφέρον διαβάσαμε από το Ανοικτό Βιβλίο τις μαρτυρίες μαθητών από Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιεράπετρας.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ;;;;
Η Ελλάδα μέσω των Διεθνών Συνθηκών που έχει υπογράψει δεσμεύεται να συμβάλλει στην καταπολέμηση της μη πρόσβασης στην εκπαίδευση. Οι Διεθνείς Συνθήκες που δεσμεύουν την Ελλάδα είναι :
-
Το 2000 στην Σύνοδο Κορυφής της Χιλιετίας των Ηνωμένων Εθνών, τα 189 κράτη – μέλη των Ηνωμένων Εθνών υπέγραψαν τη Διακήρυξη της Χιλιετίας με την οποία δεσμεύτηκαν να διασφαλίσουν καθολική πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως το 2015.
-
Το 2000 στο Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εκπαίδευση στο Ντακάρ της Σενεγάλης, 185 χώρες συμφώνησαν το στόχο ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ και δεσμεύτηκαν να παράσχουν την επιπλέον βοήθεια που απαιτείται έτσι ώστε να εξασφαλιστεί πως καμία χώρα δε θα αποτύχει στο στόχο λόγω έλλειψης πόρων. Σύμφωνα με τον πρώτο στόχο της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, όλα τα παιδιά του κόσμου μέχρι το 2015 πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο. Επίσης, ένας άλλος στόχος είναι η μείωση στο μισό του αριθμού των ενηλίκων που είναι αναλφάβητοι.
Μέχρι στιγμής πολλές χώρες απέχουν πάρα πολύ από την επίτευξη των στόχων και φαίνεται ότι δύσκολα θα επιτύχουν εκπαίδευση για όλους μέχρι το 2015.
Στα παιδιά διαβάστηκε η κάρτα έκκλησης. Κάθε παιδί έγραψε το όνομά του και δίπλα τη λέξη την οποία χαρίζει προκειμένου να συμβάλει με τον τρόπο τους στη δράση κατά του αναλαφαβητισμού.
Την κάρτα έκκλησης με τις λέξεις και τα ονόματά μας στείλαμε στην ActionAid και στο Υπουργείο Εξωτερικών.
Ο πίνακας με τα σχολεία της Ελλάδας που συμμετείχαν.
Φωτογραφίες που μοιράστηκαν τα σχολεία με την ΑctionAid (μαζί και το Γυμνάσιο Παλαιόχωρας Ν. Χανίων).
Υπεύθυνη καθηγήτρια : ΓΟΓΟΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02
“Ανοιχτά Βιβλία”
6-12 Απριλίου 2009
1 στους 5 ανθρώπους στον κόσμο δεν μπορεί να κάνει αυτό που κάνεις εσύ αυτή τη στιγμή – να διαβάσει.
10.300 μαθητές και εκπαιδευτικοί ελληνικών σχολείων απαντούν συμμετέχοντας στη δράση «Ανοιχτά Βιβλία» και υπογράφοντας τη σχετική έκκληση!
Η δράση «Ανοιχτά Βιβλία» επικεντρώθηκε στον αλφαβητισμό των νέων και των ενηλίκων. Βασικό όχημα της εκστρατείας ήταν το «Ανοιχτό Βιβλίο» ένα βιβλίο που περιλαμβάνει ιστορίες ανθρώπων από όλο τον κόσμο μέσα από τις οποίες καταθέτουν τη δική τους μαρτυρία για την εκπαίδευση. Οι ιστορίες επικεντρώνονται στο πώς η ανάγνωση και η γραφή έχει αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων αλλά και πώς θα μπορούσε να αλλάξει τη ζωή εκατομμυρίων επιπλέον, εάν οι υποσχέσεις για Εκπαίδευση για Όλους τηρούνταν.
Τα σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα που συμμετείχαν στην εκστρατεία αφιέρωσαν χρόνο μέσα στην εβδομάδα 6-12 Απριλίου, έκαναν στην τάξη τους ένα μάθημα ευαισθητοποίησης για τον αναλφαβητισμό και διοργάνωσαν συναντήσεις ανάγνωσης όλων ή ορισμένων από τις ιστορίες που περιλαμβάνονται στο «Ανοιχτό Βιβλίο». Στο τέλος της δράσης όλοι όσοι συμμετείχαν και άκουσαν τις ιστορίες υπέγραψαν την ειδική κάρτα έκκλησης και την έστειλαν απευθείας στο Υπουργείο Εξωτερικών, συγκεκριμένα στο Διευθυντή της Υπηρεσίας Διεθνούς και Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) και ένα αντίγραφο στην ActionAid, ώστε να μπορούμε να καταμετρήσουμε τις συμμετοχές.
Το αίτημα της έκκλησης απευθύνεται στην ελληνική κυβέρνηση και ζητά τη χρηματοδότηση της βασικής εκπαίδευσης στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες, παρέχοντας αναπτυξιακή βοήθεια μέσω της Πρωτοβουλίας Εσπευσμένης Δράσης (Fast Track Initiative) Παράλληλα τα παιδιά που υπογράφουν χαρίζουν συμβολικά από μια λέξη για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να διαβάσουν και να γράψουν.
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
Δεν υπάρχουν σχόλια »
Χωρίς σχόλια ακόμα.
Αφήστε μια απάντηση