ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ” (σχολικό έτος 2007-08)
Γυμνάσιο – Γενικό Λύκειο Χ. Σφακίων, Ν. Χανίων
Σχολικό έτος 2007-08.
Πολιτιστικό πρόγραμμα “Αισθητική παρέμβαση στο χώρο του σχολείου”.
Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες :
- ομάδα graffiti
- ομάδα αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης και καλλωπισμού
- ομάδα τοπογραφικού σχεδίου και μακέτας
- ομάδα αλληλογραφίας και διασύνδεσης
- Αναζήτηση/έρευνα με θέμα το graffiti, γνωριμία με γνωστούς καλλιτέχνες (Bansky, Adam, Feltham)
- Ιστορία του graffiti και οι τεχνικές του
stencil
poster
spray
advertise
text
- Αναζήτηση για τη διαδικασία παραγωγής graffiti, αναζήτηση graffiti άλλων σχολείων φεστιβάλ graffiti Κέρκυρας 2007
graffiti από άλλα σχολεία
- Σύνταξη και διανομή ερωτηματολογίων προς τους συμμαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς αναφορικά με την εικόνα που έχουν για τον αύλειο χώρο του σχολείου, προτάσεις για διαμόρφωση/ανακατασκευή, καλλωπισμό κτλ.
παραδείγματα απαντήσεων
- Καταγραφή προτάσεων/ιδεών για τον εξωραϊσμό του εξωτερικού χώρου του σχολείου (καθαρισμός προαύλιου χώρου, δενδροφύτευση, παγκάκια ή πεζουλάκια ξύλινα ή πετρόκτιστα, διακοσμητική περίφραξη με κορμούς δέντρων, επίστρωση επιφανειών με γρασίδι, διάδρομοι με βότσαλα, graffiti, επισκευή/βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων, κάδοι ανακύκλωσης και απορριμμάτων, λάστιχα ποτίσματος, κτλ)
- Σύνταξη επιστολών και ενημέρωση των αρμόδιων φορέων (διεύθυνση του σχολείου, σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, δήμος Χ. Σφακίων, ντόπιοι πολιτικοί)
- Επίσκεψη του προέδρου συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και μηχανικού του δήμου, καταγραφή των ιδεών που συγκέντρωσαν και αποδελτίωσαν οι μαθητές.
- Σχεδιασμός του τρόπου υλοποίησης των παρεμβάσεων (καταγραφή απαραίτητων υλικών, καθορισμός κοστολογίου, τροφοδοσία, καθορισμών φάσεων εργασίας). Το κόστος υλοποίησης των προτάσεων γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών ξεπέρασαν τα οικονομικά και χρονικά πλαίσια του παρόντος πολιτιστικού προγράμματος. Ευελπιστούμε στην ευαισθητοποίηση των αρμόδιων φορέων στα αιτήματα των παιδιών για έναν ευχάριστο και λειτουργικό αύλειο χώρο και στη μελλοντική, σταδιακή έστω, υλοποίησή τους.
- Οι μαθητές σχεδίασαν τις δικές τους προτάσεις για graffiti
- Υλοποίηση του graffiti σε επιλεγμένο σημείο του αύλειου χώρου του σχολείου
τελικό αποτέλεσμα
- Δενδροφύτευση (καταγραφή των φυτών : αγγελικές, γιούκα και πεύκα)
επιλογή της τοποθεσίας για δενδροφύτευση
πίσω αυλή
περιμετρικά του γηπέδου
δενδροφύτευση
- Δενδροφύτευση μαζί με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Δάσος”
- Προστατευτική περίφραξη των φυτών
- Τοπογραφική αποτύπωση του αύλειου χώρου του σχολείου
μετρήσεις
επαφή με το αρχιτεκτονικό σχέδιο
τοπογραφικό σχέδιο σε κλίμακα 1:1200
- Διαμόρφωση μακέτας (αντιγραφή σχεδίου και απόδοση προαύλιου χώρου)
διαμόρφωση μακέτας
το τελικό αποτέλεσμα
- Διαμόρφωση μονοπατιού με βότσαλα
ο χώρος πριν
θαλάσσια βότσαλα (μεταφορά στο σχολείο με τη βοήθεια του Δήμου)
διαμόρφωση μονοπατιού
μονοπάτι πρώτο
μονοπάτι δεύτερο (υπό διαμόρφωση)
διακοσμητικός κύκλος με βότσαλα που θα περικλείει ανθοφόρα φυτά
το αποτέλεσμα
- η ομάδα
Υπεύθυνες καθηγήτριες : ΓΟΓΟΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ – ΓΟΥΛΑ ΕΛΕΝΗ
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
// //–>
Δεν υπάρχουν σχόλια »
Χωρίς σχόλια ακόμα.
Αφήστε μια απάντηση