Ταξίδι στη σχολική τάξη

Γογονάκη Μαρία

Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2014, σχολικό έτος 2013-14

Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2014

στείλε όλους τους φίλους μου σχολείο

Στείλε Όλους τους Φίλους μου Σχολείο! 4-10 Μαίου 2014

 

Tα Άτομα με Αναπηρία δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας, και τα παιδιά με αναπηρία δεν αποκλείονται από τη δωρεάν και υποχρεωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω της αναπηρίας,

Τα Άτομα με Αναπηρία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια ενταξιακή, ποιοτική και δωρεάν πρωτοβάθμια εκπαίδευση και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε ίση βάση με τους άλλους, στις κοινότητες στις οποίες ζουν ”

(Απόσπασμα από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, 2008)

  • Από τα 57 εκατομμύρια παιδιά που βρίσκονται εκτός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παγκοσμίως υπολογίζεται ότι το 1/3 είναι παιδιά που έχουν κάποια αναπηρία
  • Υπολογίζεται ότι 27 εκατομμύρια παιδιά που ζουν κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες δεν έχουν πάει ποτέ σχολείο, ούτε γνωρίζουν ότι θα μπορούσαν, λόγω της αναπηρίας τους.
  • Στα ελληνικά σχολεία υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή και τελικά έχουν μεγάλη επίπτωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης που δικαιούνται να λαμβάνουν και  μπορεί να οδηγούν σε αποκλεισμό τους.

Από τις 4 έως τις 10 Μαίου ζητάμε Όλοι οι φίλοι μας να πάνε σχολείο!

 

Ώρα για δράση! Την εβδομάδα 4-10 Μαΐου αφιερώστε όσο χρόνο θέλετε (από μία ώρα έως μία εβδομάδα) για να συζητήσετε στην τάξη τη θεματική, να παρακολουθήσετε το βίντεο, να κάνετε τις προτεινόμενες δραστηριότητες και να δημιουργήσετε τη δική σας αλυσίδα αλληλεγγύης! Γιατί να συμμετάσχετε;

Παράλληλα με την εκστρατεία εκπονείται από την ActionAid και έρευνα πεδίου σχετικά με την Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα. Την έρευνα έχει αναλάβει η κα Πελαγία Παπανικολάου, Υποψήφια Δρ. Εγκληματολογίας της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.Στα τέλη του ακαδημαϊκού έτους στοχεύουμε να πραγματοποιήσουμε συναντήσεις με ιθύνοντες φορείς και να τους ζητήσουμε να αναλάβουν άμεση δράση.
ΟΙ δικές σας συμμετοχές φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά θα δυναμώσουν αυτή μας την προσπάθεια.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΝΤΑΝΟΥ, ΔΗΜΟΥ ΚΑΝΤΑΝΟΥ-ΣΕΛΙΝΟΥ, ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ (τάξεις Β’ και Γ’)
Αφού παραλάβαμε το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, μελετήσαμε με τους μαθητές τις προτεινόμενες ιστορίες και τα κείμενα και δουλέψαμε με τα περισσότερα απ’ αυτά στη σχολική τάξη.
Στόχοι :
1. Να κατανοήσουν οι μαθητές ποιες ομάδες ατόμων περιλαμβάνονται στα Άτομα με Αναπηρία και ποιοι οργανισμοί προστατεύουν τα δικαιώματά τους.
(Σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα τωνΑνθρώπων με Αναπηρία, στα Άτομα με Αναπηρία περιλαμβάνονται άτομα με μακροχρόνιες σωματικές, νοητικές, πνευματικές ή αισθητηριακές βλάβες, οι οποίες σε αλληλεπίδραση με διάφορα εμπόδια δύνανται να παρεμποδίσουν την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή τους στην κοινωνία σε ίση βάση με τους άλλους/ες.(άρθρο 1 παρ. 2 Δ.Σ. Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ανθρώπων με Αναπηρία Νέα Υόρκη Δεκέμβριος 2006).
2. Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ποια είναι η πραγματικότητα σήμερα αναφορικά με τα παιδιά με αναπηρία και τη σχέση τους με την εκπαίδευσησε παγκόσμιο επίπεδο.
(Το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού -σχεδόν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι- ζουν με κάποια μορφή αναπηρίας. Τα 24 εκατομμύρια είναι παιδιά που δεν πηγαίνουν στο σχολείο εξαιτίας της αναπηρίας τους. Αυτός ο αριθμός είναι το 1/3 του συνόλου των παιδιών που βρίσκονται εκτός σχολείου παγκοσμίως (περίπου 57 εκατομμύρια). Οι παγκόσμιοι αρχηγοί έχουν δεσμευτεί όλα τα παιδιά του
κόσμου να μπορούν να φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο έως το 2015. Αυτή η δέσμευση δεν θα τηρηθεί
ποτέ εάν δεν βάλουν την αναπηρία ως προτεραιότητα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διασφαλιστούν οι συνθήκες για πρόσβαση σε κατάλληλη και ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του κόσμου.)
3. Να εντοπίσουν τις βασικές δυσκολίες και τα εμπόδια σε όλα τα επίπεδα που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί με Αναπηρίες και ειδικότερα σε σχέση με την εκπαίδευση που δύναται να λάβει.
(Τα παιδιά με αναπηρία αντιμετωπίζουν πολλαπλές δυσκολίες στον τομέα της εκπαίδευσης που πολλές φορές οδηγούν στον αποκλεισμό τους από το σχολείο. Δυστυχώς υπάρχει ακόμα η νοοτροπία να βλέπουμε τους ανθρώπους με αναπηρία ως άτομα που δεν μπορούν να συμβάλλουν στην κοινωνία, στα οποία δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή στην καθημερινή ζωή.)
4. Να εστιάσουμε στη δράση που μπορεί να αναλάβει καθένας από εμάς, σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο, προκειμένου να αρθούν οι δυσκολίες αυτές για τα παιδιά με αναπηρίες, να προστατευτούν τα δικαιώματά τους  και να τους προσφερθούν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση.
(Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για αυτό; Να μελετήσουμε τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θεσμικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αναπηρία στην πρόσβασή τους και να επικοινωνήσουμε τα μηνύματά μας μέσω της Παγκόσμιας Εβδομάδας Δράσης για την Εκπαίδευση, ώστε να δημιουρ-γήσουμε μια κοινωνία όπου όλα τα παιδιά θα έχουν το είδος της εκπαίδευσης που δικαιούνται.)
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το θέμα ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν στη δράση.
(R)Φωτογραφία0082ν (R)Φωτογραφία0083κ
ΑΦού διερευνήσαμε τη θεματική αξιοποιώντας κατάλληλα το εκπαιδευτικό υλικό, προχωρήσαμε στη δημιουργία των χάρτινων ανθρώπινων αλυσίδων.
Χρησιμοποιήσαμε τα περιγράμματα με τα χάρτινα ανθρωπάκια που μας είχαν σταλεί, τα κόψαμε, τα χρωματίσαμε  και τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να γράψουν τα δ ικά τους μηνύματα σχετικά με το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
1904014_603577336403455_1538039933_n
Στη συνέχεια ενώσαμε τα ανθρωπάκια και η ανθρώπινη αλυσίδα αλληλεγγύης του Γυμνασίου Καντάνου ήταν έτοιμη στέλνοντας έτσι τα δικά μας μηνύματα !

(R)Φωτογραφία0084ν (R)Φωτογραφία0085η (R)Φωτογραφία0086π (R)Φωτογραφία0087χ (R)Φωτογραφία0088τ (R)Φωτογραφία0089ν (R)Φωτογραφία0090κ (R)Φωτογραφία0091η (R)Φωτογραφία0092δ Φωτογραφία0108 Φωτογραφία0109 Φωτογραφία0110 Φωτογραφία0126 Φωτογραφία0127 Φωτογραφία0128 Φωτογραφία0129 Φωτογραφία0130 Φωτογραφία0131 Φωτογραφία0133 Φωτογραφία0135 Φωτογραφία0136 Φωτογραφία0137 Φωτογραφία0138 Φωτογραφία0139 Φωτογραφία0140 Φωτογραφία0141 Φωτογραφία0142 Φωτογραφία0143 Φωτογραφία0144 Φωτογραφία0145 Φωτογραφία0146

ΚΑΘΕ ΧΑΡΤΙΝΟΣ ΦΙΛΟΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΜΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ !!!

 

Ας μην κρύβουμε την αναπηρία αλλά ας την τιμήσουμε μέσα από τις δημιουργικές μας δράσεις.

 

Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι συμμετέχουν σε μια παγκόσμια εκστρατεία και ότι η ίδια δράση γίνεται παράλληλα από μαθητές σε όλον τον κόσμο. Συζητήσαμε το νόημα μιας εκστρατείας, τους λόγους που γίνεται, ποιοι μπορούν να συμμετέχουν και τι αποτελέσματα μπορεί να φέρει.

 

Αναρωτηθήκαμε για το ρόλο όλων μας ως ενεργοί πολίτες που ενημερωνόμαστε, προβληματιζόμαστε και αναλαμβάνουμε δράση.

 

Οι χάρτινες αλυσίδες αποτέλεσαν συμβολικά τη φωνή μας σε κάθε μας συνάντηση με αρμόδιους φορείς και Υπουργεία για να γίνει η Εκπαίδευση για Όλους πραγματικότητα.
Με αφορμή την ιστορία της Μπόρσα, ενός κοριτσιού εκ γενετής τυφλού, προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση κάποιου που δεν έχει δει ποτέ τον κόσμο με τα μάτια του, προσπαθήσαμε να εμπιστευθούμε τις υπόλοιπες αισθήσεις μας για να αντιληφθούμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και συζητήσαμε για τον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο τα τυφλά άτομα.
Αναζητήσαμε τους τρόπους που μπορεί να λάβει εκπαίδευση ένα τυφλό άτομο και μάθαμε για το σύστημα γραφής Μπράιγ. Τέλος, καθένας από εμάς προσπάθησε να γράψει το όνομά του σε αυτό το σύστημα γραφής.
(R)Φωτογραφία009χ (R)Φωτογραφία0095α Φωτογραφία0098 Φωτογραφία0117 Φωτογραφία0118 Φωτογραφία0120 Φωτογραφία0121 Φωτογραφία0122 Φωτογραφία0123 Φωτογραφία0124 Φωτογραφία0125


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου. TrackBack URI

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *