Που βρίσκεται το νερό;

Το 96,5% του νερού της Γης βρίσκεται στους ωκεανούς (και τις θάλασσες), 1,7% στα υπόλοιπα επιφανειακά νερά (λίμνεςποτάμιαέλη, κ.τ.λ.), 1,7% στα παγοκαλύμματα και στις παγωμένες σπηλιές της Ανταρκτικής και της Γροιλανδίας, 0,001% ως υγρασία της ατμόσφαιρας και σε σύννεφα.

Μόνο το 2,5% του νερού της Γης είναι «γλυκό» και το 98,8% του πόσιμου νερού βρίσκεται στα παγοκαλύμματα και στα υπόγεια ύδατα. Λιγότερο από 0,3% του γλυκού νερού της Γης βρίσκεται σε ποτάμια, λίμνες και στην ατμόσφαιρα, ενώ ακόμα μικρότερο ποσοστό (0,003%) περιέχεται στα σώματα των βιολογικών όντων και σε ανθρώπινης παραγωγής προϊόντα.

Το νερό υπάρχει σ’ όλους τους (γνωστούς) ζωντανούς οργανισμούς, ζωικούς και φυτικούς Στις τροφές υπάρχει σε μεγάλο ποσοστό. Το γάλα π.χ. περιέχει 87%, οι πατάτες 78 %, τα αβγά 74 %, τα λαχανικά και τα φρούτα μέχρι 93 % νερό. Στο ανθρώπινο σώμα το νερό περιέχεται σε ποσότητα 70% και στο αίμα 90 %. Μερικές φορές προσκολλάται σε διάφορες χημικές ουσίες και σχηματίζει μ’ αυτές ένυδρες ενώσεις, συνήθως κρυσταλλικές, όπως είναι ο ένυδρος θειικός χαλκός, ο γύψος, το θειικό ασβέστιο κ.ά. Το νερό αυτό ονομάζεται «κρυσταλλικό νερό»

Τα βότανα του τόπου μας

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Τα βότανα του τόπου μας”επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τα βότανα του τόπου μας και τις χρήσεις τους

Ανατρέξαμε στην μυθολογία και την ιστορία, διαβάσαμε ενδιαφέροντες μύθους και μάθαμε ότι χρησιμοποιούνταν και σε πολλές θρησκευτικές τελετές

Μάθαμε για τις χρήσεις τους στην ιατρική από την αρχαιότητα. Μάλιστα αναφέραμε κάποιες από αυτές.

Στο τέλος,  αφού εστιάσαμε σε κάποια από τα σημαντικότερα βότανα της περιοχής μας προσπαθήσαμε να φτιάξουμε σαπούνια με αιθέρια έλαια βοτάνων.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω πραγματοποιήσαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στον Ταύγετο όπου εκεί με τη βοήθεια του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας γνωρίσαμε από κοντά πολλά από τα βότανα του τόπου μας.

Γυμνάσιο Κορώνης

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, GIS/GENDER INEQUALITY IN SCHOOLS, πραγματοποιήθηκε η πρώτη ανταλλαγή μαθητών στην πόλη Οrgiva της Ανδαλουσίας στην Ισπανία. Εκεί οι μαθητές του σχολείου μας παρουσίασαν στα το σχολείο μας στους μαθητές του σχολείου LΕS INSTITUTO DE EDUCATION SECUNDARIA ALPUJARRA

Δείτε το στο slideshare.net

 

Touropean : Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Erasmus+

επίσημο logo Touropean

Το σχολείο δεν είναι πλέον απλά ένας χώρος μετάδοσης της γνώσης, αλλά και ένας χώρος αλληλεπίδρασης των εμπλεκομένων σε αυτό φορέων, χώρος ανοίγματος στην κοινωνία και χώρος όπου τα όνειρα ταξιδεύουν σε όλο τον πλανήτη και γίνονται πραγματικότητα.

Έτσι, για σχολικά έτη, 2019-2020 και 2020-2021, το σχολείο μας , Γυμνάσιο Κορώνης, συμμετέχει σε δύο Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Πρόγραμματα Erasmus+, “Touropean”και ’’GIS-GENDER Inequality in schools”

Στα πλαίσια του προγράμματος Τouropean, συμπράττουσες με την Ελλάδα χώρες είναι η Γερμανία, που έχει και το συντονισμό, η Noρβηγία, η Ισπανία και η Ρουμανία, ενώ η γλώσσα του προγράμματος είναι η Αγγλική.

Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη επίσκεψη στο σχολείο ‘’Scoala Gimnaziala Elena Farago’’, που βρίσκεται στην  Κραϊόβα της Ρουμανίας την περίοδο 4/11/19 έως 14/11/19. Στην πρώτη αυτή συνάντηση συμμετείχαν μόνο μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των σχολείων. Εκεί τέθηκαν αναλυτικά οι στόχοι του Προγράμματος, οργανώθηκε ο τρόπος επίτευξής τους και επιπλέον αναδείχθηκε το επίσημο λογότυπο του προγράμματος.Στους εταίρους μας παρουσιάσαμε το σχολείο και τις δράσεις μας

Gymnasium of Koroni1

 

επίσημο logo Τοuropean

Επίσης, μας δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε  μαθήματα σε διάφορες τάξεις αλλά και να ενημερωθούμε για τις τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας του σχολείου.  Ήρθαμε έτσι σε μια πρώτη επαφή με το ρουμανικό σχολικό σύστημα. Εκτός από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, πραγματοποιήθηκαν  επισκέψεις στο Λαογραφικό Μουσείο της πόλης,  στο Μουσείο Τεχνών και ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Κραϊόβα.

Καθόλη τη χρονική διάρκεια της παραμονής μας στη Ρουμανία, η φιλοξενία και η εξυπηρέτηση από τους Ρουμάνους καθηγητές ξεπέρασε κάθε μας προσδοκία.

Την τελευταία μέρα στην αίθουσα τελετών του σχολείου “Elena Farago” ανάμεσα στα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των συμπραττουσών χωρών έγινε ανταλλαγή δώρων σε κλίμα αληθινής συναδέλφωσης, συγκίνησης και πληρότητας, με τη διαπίστωση για μία ακόμη φορά της αποτελεσματικότητας και αναγκαιότητας σύμπραξης μεταξύ σχολείων διαφορετικών χωρών.

 

Εράσμους+

Στα πλαίσια των καινοτόμων δράσεων της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας και κουλτούρας, το Γυμνάσιο Κορώνης αναλαμβάνει φέτος δύο προγράμματα Erasmus+

Tα προγράμματα,

  • “Touropean” και
  • “Gender Inequality in School-GIS”,

θα εκπονηθούν με συντονίστριες χώρες την Γερμανία και την Ισπανία αντίστοιχα και θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές του Γυμνασίου με την σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων και του Συλλόγου κηδεμόνων.

Την ευθύνη των προγραμμάτων στην Ελλάδα, που θα κρατήσουν για δύο χρόνια, έχει αναλάβει το Κρατικό Ίδρυμα Υποτροφιών (ΙΚΥ), η Διευθύντρια του Σχολείου, η υπεύθυνη καθηγήτρια του Προγράμματος (contact person) και η παιδαγωγική ομάδα.

Αρχικά θα πραγματοποιηθούν μετακινήσεις εκπαιδευτικών  και κατόπιν εκπαιδευτικών και μαθητών.

Ειδικότερα στις 11-14 Νοέμβρη 2019 θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Κραϊόβα της Ρουμανίας από δύο εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου μας με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων πάνω σε θέματα εκπαιδευτικών πρακτικών.

Στόχος των προγραμμάτων

  1. η ανταλλαγή απόψεων και
  2. ο συνδυασμός της διαφορετικότητας στη σχολική μαθητική ζωή μέσα από θέματα όπως η ισότητα των φύλων, οι ίσες ευκαιρίες στο επάγγελμα, ο τουρισμός ως τρόπος διακίνησης ιδεών, νοοτροπίας κτλ.

Ο Σύλλογος διδασκόντων και όλη η μαθητική κοινότητα του τόπου εύχεται καλή επιτυχία σε αυτή την πρωτότυπη και δύσκολη προσπάθεια του Σχολείου μας.

Maria Montessori

Ο δεκάλογος της θεωρίας της Maria Montessori που Κάθε Γονιός Πρέπει να Γνωρίζει

Η Maria Montessori είναι η γυναίκα που δίδαξε στα παιδιά την αγάπη για τη μάθηση και στους μεγάλους την αγάπη για το κάθε παιδί.

  1. Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέληση του.
  2. Μην μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί και μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του.
  3. Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το ”κακό”.
  4. Βοηθήστε το να συμμετέχει ενεργά στην προετοιμασία του περιβάλλοντος μάθησης.
  5. Αφιερώστε σχολαστική και συνεχή φροντίδα σε αυτό. Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του. Δείξτε του το περιβάλλον μέσα στο οποίο κρύβονται τα μέσα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του και υποδείξετε του την κατάλληλη χρήση τους.
  6. Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας και πάντα να ακούτε και να απαντάτε στο παιδί που σας απευθύνεται.
  7. Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος και μπορεί αργότερα να εντοπίσει μόνο του το λάθος και να διορθωθεί, αλλά να διακόψετε άμεσα και ρητά κάθε καταχρηστική χρήση του περιβάλλοντος και κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί,το περιβάλλον του ή τους άλλους.
  8. Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή τη στιγμή που παρακολουθεί άλλους να εργάζονται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. Μην το κατευθύνετε ούτε να το αναγκάζετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.
  9. Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.
  10. Να είστε ακούραστοι στο να επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει, να βοηθάτε το παιδί να αποκτήσει ό, τι δεν έχει ακόμη κατακτήσει και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του. Κάνετε το δημιουργώντας το μαθησιακό περιβάλλον με φροντίδα, εξοπλισμένοι με αυτοσυγκράτηση και σιωπή, χρησιμοποιώντας ήπια λόγια και γεμάτη αγάπη παρουσία. Κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση και αποστασιοποιηθείτε από το παιδί που έχει βρει τις απαντήσεις του.

Πάντα να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας .

Η Maria Montessori (1870-1952) σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης και έγινε η πρώτη γυναίκα γιατρός στην Ιταλία! Κατά τη διάρκεια της πρακτικής της στην Ιατρική, οι κλινικές παρατηρήσεις της την οδήγησαν στο να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν.

Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά κατασκευάζουν αυτά που θα μάθουν από ότι υπάρχει στο περιβάλλον τους.

Το 1902 ξεκίνησε τις σπουδές της στην παιδαγωγική, την πειραματική ψυχολογία και την ανθρωπολογία.Έδωσε διαλέξεις για εκπαιδευτικές μεθόδους που αφορούν σε παιδιά που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες. Το 1907 εγκαινιάστηκε το “Casa de Bambini”.

Ήταν το πρώτο σπίτι στη συνοικία San Lorenzo της Ρώμης και έγινε η πηγή της μεθόδου Montessori για τους εκπαιδευτικούς.

Το 1911 φεύγει από τον κλάδο της Ιατρικής και ασχολείται με το εκπαιδευτικό έργο. Το 1913 ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ και η σύζυγός του Mαμπέλ εγκαινίασαν τoν Μορφωτικό Σύλλογο Μontessori ( Montessori Educational Association ) στην Ουάσινγκτον.

Εισέρχεται στον κόσμο της Παιδαγωγικής μια νέα μέθοδος, στην οποία τα υλικά είναι κύρια πηγή μάθησης κατά την προσχολική περίοδο.

Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην προώθηση της πρωτοβουλίας και την ανταπόκριση του παιδιού με τη χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό.

Το παιδί πρέπει να μαθαίνει σύμφωνα με το δικό του ρυθμό και έτσι να ανακαλύπτει τη γνώση