27-01-2014: Διαδικτυακό Σεμινάριο Προστασία Προσωπικών Δεδομένων και Κοινωνικά Δίκτυα

Το Γυμνάσιο Αφάντου (Ρόδος) θα συμμετέχει  (μέσω τηλεδιάσκεψης μαζί με άλλα 106 Γυμνάσια) στο Διαδικτυακό σεμινάριο – συζήτηση (webinar) την Τρίτη 28/01/2014 μεταξύ 12:00 και 14:00 το οποίο διοργανώνουν οι υπογράφοντες Σχολικοί Σύμβουλοι κλάδου ΠΕ19 με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Τρίτη 28/01/2014) ο ενημερωτικός κόμβος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και εισηγήσεις με ομιλητές: · Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στα Κοινωνικά Δίκτυα Δρ. Γιώργος Κορμάς, Ιατρός. Εκπρόσωπος Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ, Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Μ.Ε.Υ. · Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στα Κοινωνικά Δίκτυα Δρ. Κώστας Λιμνιώτης, Πληροφορικός Ελεγκτής, ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ, · Σκέψου πριν δημοσιεύσεις! Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Επικεφαλής Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr Το webinar συντονίζουν οι Δρ. Σπύρος Παπαδάκης, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αιτωλοακαρνανίας και Άρης Λούβρης, Επιμελητής ιστότοπου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Τεχνική στήριξη προσφέρουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – ΕΕΥΕΜ. Στην αρχή της εκδήλωσης θα γίνουν σύντομες (10’) εισηγήσεις από τους ομιλητές και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν ερωταπαντήσεις με σχετική συζήτηση.

(http://www.saferinternet.gr/)

ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ (Απόψεις των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της διδακτικής πράξης)

Περιγραφή

 

η

διεθνής βιβλιογραφία εστιάζεται στη διασαφήνιση της έννοιας της ντροπαλότητας σε επίπεδο θεωρητικό, στους πιθανούς αι­τιολογικούς παράγοντες εμφάνισής της αλλά και στις ακραίες μορ­φές της, όπως η κοινωνική φοβία.

Η ντροπαλότητα στο χώρο του σχολείου, ως αντικείμενο, έχει αρ­χίσει να διερευνάται συστηματικά τα τελευταία κυρίως χρόνια. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι η ντροπαλότητα δε δυσχεραίνει τη λειτουργία της τάξης, όπως για παράδειγμα η επιθετική συμπεριφορά (βλ π.χ. Coplan & Arbeau, 2008). Ωστόσο, παρότι τα ντροπαλά παι­διά ίσως να μην τραβούν πολύ την προσοχή, είναι πια ξεκάθαρο ότι έχουν ανάγκη να «τα προσέξουμε». Άλλωστε η ντροπαλότητα φαίνε­ται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών, καθώς ενέχει τον κίνδυνο κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών αφενός, και της κακής σχολικής επίδοσης και των δυ­σλειτουργικών σχέσεων με τους άλλους (συμμαθητές και ενηλίκους) αφετέρου (Rubin, Coplan & Bowker, υπο δημοσίευση).

Σε αντίθεση λοιπόν με τα επιθετικά ή τα ιδιαίτερα δραστήρια παιδιά που συχνά τρομοκρατούν τους συμμαθητές τους, τα ντροπαλά παιδιά γίνονται τα ίδια θύματα της ίδιας τους της συμπεριφοράς (Coplan & Arbeau, 2008). Στο βαθμό μάλιστα που η ντροπαλότητα φαίνεται να έχει εξε­λικτική πορεία (Rubin, Coplan & Bowker, υπό δημοσίευση) και να επηρεάζει διαχρονικά (Coplan & Arbeau, 2008) την αυτοαντίληψη του προσώπου αλλά και τον τρόπο που το αντιλαμβάνονται οι άλλοι άνθρωποι, είναι σημαντικό να διερευνήσουμε τις διαστάσεις του φαινομένου αυτού.

Στη βιβλιογραφία, η έννοια της ντροπαλότητας προσεγγίζεται συ­νήθως και μέσα από συναφείς έννοιες, όπως παιδιά με κοινωνικές ανα­στολές, κοινωνική απόσυρση ή απλώς δειλά παιδιά. Στο βιβλίο αυτό, θα επιχειρήσουμε να διακρίνουμε τη ντροπαλότητα από τις έννοιες αυ­τές, ώστε να την οριοθετήσουμε καλύτερα και να την επεξεργα­στούμε πιο αποτελεσματικά.

Μάνος Κόνσολας & Ελένη Νικολάου, Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2009