Απρ 02 2014

Έρευνα: οι στάσεις και απόψεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών του 8ου Γ.Ε.Λ. Πάτρας για τη χρήση των greeklish

Η ταυτότητα της έρευναs
1.1 Σκοπός και στόχοι της
έρευνας

Σκοπός της
έρευνας είναι να καταγραφούν οι στάσεις και απόψεις των μαθητών και των
εκπαιδευτικών του 8ου Γ.Ε.Λ. Πάτρας για τη χρήση των greeklish. Επιμέρους
στόχοι είναι: να καταγραφεί ο βαθμός εξοικείωσης με τα ηλεκτρονικά μέσα γραπτής
επικοινωνίας, ο βαθμός χρήσης τους, η ένταση χρήσης των greeklish, και οι
απόψεις για τη γραφή αυτή.
 

1.2 Τεχνική συγκέντρωσης
δεδομένων

Η έρευνά μας προσανατολίστηκε στην Περιγραφική Μέθοδο και συγκεκριμένα στην
Επισκόπηση. Οι επισκοπήσεις συλλέγουν
δεδομένα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό σημείο, αποσκοπώντας στην περιγραφή της
φύσης των συνθηκών που επικρατούν. Η προσέγγιση που επιλέχθηκε είναι ποσοτική
και ως τεχνική συγκέντρωσης των δεδομένων επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο. Το
ερωτηματολόγιο είναι ένα εύχρηστο εργαλείο συλλογής δεδομένων για επισκοπήσεις
και  είναι σχετικά εύληπτο.
Το δείγμα της έρευνας προήλθε από τους μαθητές και
τους εκπαιδευτικούς του 8ου ΓΕΛ Πάτρας. Η δειγματοληψία έγινε τυχαία
και το σύνολο του πληθυσμού στον οποίο απευθύνθηκε η έρευνα είναι 343 μαθητές
και 30 μόνιμοι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
Τα ερωτηματολόγια συντάχθηκαν από όλες τις ομάδες
και περιλαμβάνουν ερωτήσεις κλειστού τύπου, συμπλήρωσης και ερωτήσεις κλίμακας
ιεράρχησης Likert.
Διανεμήθηκαν 180 ερωτηματολόγια στους μαθητές με ποσοστό επιστροφής 79% και 30
ερωτηματολόγια στους εκπαιδευτικούς με ποσοστό επιστροφής 69%. Στην έρευνα
τελικά συμμετείχαν 149 μαθητές και των τριών τάξεων και 20 εκπαιδευτικοί και διεξήχθη
το διάστημα 12-23/12/2011.
 

1.3 Διασφάλιση
εγκυρότητας και αξιοπιστίας της έρευνας κατά τη φάση του σχεδιασμού της.

Βασική μέριμνα κατά το σχεδιασμό της έρευνας ήταν η
εξασφάλιση της εγκυρότητας, ως ο βαθμός αντικειμενικής καταγραφής των
παρατηρούμενων φαινομένων. Στα ποσοτικά δεδομένα ο βαθμός εγκυρότητας αυξάνεται
μέσω της προσεκτικής δειγματοληψίας, της επιλογής του κατάλληλου ερευνητικού
εργαλείου, της κατάλληλης στατιστικής διαχείρισης των δεδομένων και της
αμεροληψίας.
 

1.4 Μέθοδος

Για την επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων
χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της Περιγραφικής
Στατιστικής
.
Στόχος της Περιγραφικής Στατιστικής είναι η
ανάπτυξη μεθόδων για τη συνοπτική και την αποτελεσματική περιγραφή και
παρουσίαση των δεδομένων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται α) μέθοδοι «πινακοποίησης»
των δεδομένων (πίνακες συχνοτήτων), β) μέθοδοι γραφικής παράστασης των
δεδομένων και γ) αριθμητικά περιγραφικά μέσα (μέση τιμή, τυπική απόκλιση, εύρος
διακύμανσης). Το διάστημα εμπιστοσύνης (Δ.Ε.) ορίζεται στο 95%. Σκοπός είναι η
απόκτηση μιας γενικής εικόνας για τη χρήση των greeklish από
τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 8ου Γενικού Λυκείου Πάτρας.

2.    Ερευνητικά αποτελέσματα 
2.1 Στατιστική ανάλυση ερωτηματολογίου καθηγητών


2.2 Στατιστική ανάλυση ερωτηματολογίου μαθητών

2.3 Συγκριτικά στατιστικά στοιχεία ερωτηματολογίων



Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έρευνα: οι στάσεις και απόψεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών του 8ου Γ.Ε.Λ. Πάτρας για τη χρήση των greeklish




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.