«Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο»

10 Μαΐου, 2016 Κατερίνα Γλέζου

space-numbers σοκερδρακοςγοαλκεεπερ

Στον 21ο αιώνα η εκπαίδευση στην Πληροφορική και ιδιαίτερα στον προγραμματισμό έρχεται να βοηθήσει τον σημερινό μαθητή και αυριανό πολίτη τής κοινωνίας, τής πληροφορίας και τής επικοινωνίας “να μαθαίνει πώς να μαθαίνει”,να καινοτομεί, να σχεδιάζει και να υλοποιεί τις ιδέες και τα οράματά του. Ο προγραμματισμός και η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα θεωρείται ένα από τα σημαντικά κλειδιά για την ολόπλευρη ανάπτυξη και το μέλλον των παιδιών μας.

Τα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού συμμετείχαν στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch«Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη τής δρος Κατερίνας Γλέζου, καθηγήτριας Πληροφορικής και Φυσικών επιστημών τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού.
Μαθητές τής Α΄ τάξης τού Α΄ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού συμμετείχαν στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο:
α) τής ερευνητικής εργασίας με θέμα «Δημιουργώ Ψηφιακά Παιχνίδια: σχεδιάζω, προγραμματίζω, αξιολογώ, παίζω και μαθαίνω»,
β) τού μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής,
με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Μαθητές τής τάξης τού Α΄ και Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού συμμετείχαν, επίσης, στον διαγωνισμό με πρωτότυπα έργα-ψηφιακά παιχνίδια που ανέπτυξαν στο πλαίσιο τού μαθήματος Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές δημιουργικές εργασίες – projects με θέμα «Προγραμματίζω, παίζω και μαθαίνω στο περιβάλλον Scratch 2.0», με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κατερίνα Γλέζου.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε διαδικασίες ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης, μέσω δραστηριοτήτων αξιοποίησης τού διαδικτυακού προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch 2.0, με σκοπό την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών σε ένα ενεργό, συμμετοχικό και ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
Συγκεκριμένα, οι ομάδες μαθητών κατέθεσαν τα έργα-ψηφιακά παιχνίδια τους στον διαγωνισμό όπως παρουσιάζονται παρακάτω.
(Για κάθε ομάδα μαθητών και έργο δίνονται αντίστοιχα τα ονοματεπώνυμα των συμμετεχόντων μαθητών, ο τίτλος τού έργου, ο υπερσύνδεσμος στην επίσημη πλατφόρμα τού διαγωνισμού Festman και ο υπερσύνδεσμος στην κοινότητα τού Scratch, όπου έχουν αναρτηθεί τα έργα, και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παίξουν το παιχνίδι online και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες για το έργο.)

Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού:

Ομάδα μαθητών: Αλέξανδρος Ούλμαν-Δερνιτσιώτης και Μαρία Κουλούρη
Τίτλος έργου: “The Maze! – Find the exit!”
http://festman.schoolab.gr/project/2211
https://scratch.mit.edu/projects/106190134/

Ομάδα μαθητών: Μεγακλής Ιάσωνας, Κωνσταντίνος Μαράντης και Δημήτριος Καφτάνης
Τίτλος έργου: “Xbow”
http://festman.schoolab.gr/project/2011
https://scratch.mit.edu/projects/106191020/

Ομάδα μαθητών: Άγγελος Καραλής, Μεγακλής Ιάσωνας, Χρήστος Γεωργίου Παππάς
Τίτλος έργου: “Zoro Ninza”
http://festman.schoolab.gr/project/1985
https://scratch.mit.edu/projects/106183185/

Ομάδα μαθητών: Επαμεινώνδας Κάτσικας και Σωτήριος-Ηλίας Κουτσούκος
Τίτλος έργου: “Soccer Game”
http://festman.schoolab.gr/project/1984
https://scratch.mit.edu/projects/106187949/

Ομάδα μαθητών: Κωνσταντίνος Καραμπίνος, Ρεβέκκα Μάντζαρη και Εμμανουήλ Λορέντζος
Τίτλος έργου: “Snakes”
http://festman.schoolab.gr/project/1981/
https://scratch.mit.edu/projects/106547084/

Α΄ και Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού:

Ομάδα μαθητών: Μπάρλας Αθανάσιος και Σαλταφέρος Δημήτριος
Τίτλος έργου: “Space Ride”
http://festman.schoolab.gr/project/2208
https://scratch.mit.edu/projects/106743733/

Ομάδα μαθητών: Παΐσιος Ευθύμιος και Χελιώτης Χρήστος-Αλέξανδρος
Τίτλος έργου: “SPACE NUMBERS”
http://festman.schoolab.gr/project/1980/
https://scratch.mit.edu/projects/106588888/

Ομάδα μαθητών: Δημήτριος-Παναγιώτης Χριστόπουλος, Γεώργιος Τζαβέλας και Πέτρος Τράγος
Τίτλος έργου: “Goalkeeper”
http://festman.schoolab.gr/project/1982/
https://scratch.mit.edu/projects/106182388/

Ομάδα μαθητών: Βαζαίου Αγγελική και Μαστρογιάννη Ειρήνη
Τίτλος έργου: “The Great Pong Game”
http://festman.schoolab.gr/project/1983/
https://scratch.mit.edu/projects/106525274/

Ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Δημιουργίας Παιχνιδιού στο Scratch προκηρύχτηκε από το γραφείο σχολικού συμβούλου Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς Πληροφορικής πανελλαδικά.
Σκοπός τού διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας τηναλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.
Ο εφετινός διαγωνισμός έχει τίτλο: «Παιχνίδια τού κόσμου: από το χθες…στο αύριο», είναι υπό την αιγίδα τού ΥΠΠΕΘ (206460/Δ2 /16-12-2015) και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών.
Το υπολογιστικό παιχνίδι που θα αναπτυχθεί, μπορεί:

  • να αφορά σε αυτούσιο παιχνίδι ή τροποποίηση παιχνιδιού τού παρελθόντος ή τού παρόντος ή και επιθυμία/ιδέα παιχνιδιού για το μέλλον
  • να είναι ατομικό ή ομαδικό
  • να παίζεται σε κλειστούς ή ανοικτούς χώρους, να είναι επιτραπέζιο, κ.λπ.
  • να απευθύνεται σε οποιαδήποτε ηλικία.

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές τής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών:

  1. Δημοτικού
  2. Γυμνασίου
  3. Λυκείου (Γενικού & Επαγγελματικού)

Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα,δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.
Στα τέλη Μαΐου αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τού διαγωνισμού.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Γενικά .

Αφήστε μια απάντηση



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση