Η τέταρτη συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «The Footprints of Climate Change from Anatolia to Europe» πραγματοποιήθηκε στην Κραϊόβα  της Ρουμανίας από Δευτέρα 24 έως  Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018. Το 2ο ΓΕΛ Σερρών εκπροσώπησαν οι μαθητές της Γ τάξης Δάρατζη Κατερίνα, Βούρκος Αλέξανδρος, Γιαβάνογλου Κωνσταντίνος και Καρακωνσταντίνου Αναστασία με συνοδούς καθηγητές τους Καβακλιώτη Γιώργο και Κουρτίδου Γεσθημανή.

Οι μαθητές των τεσσάρων σχολείων (Aksaray Τουρκία, Σέρρες Ελλάδα, Craiova Ρουμανία, Arcos de Valdevez Πορτογαλία) συνεργάστηκαν σε όλες τις  προγραμματισμένες δραστηριότητες που περιελάμβαναν κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά και θεατρική παράσταση με θέμα την κλιματική αλλαγή. Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές εκδρομές στο ορυχείο αλατιού  στη Salina de la Ocnele Mari, στο Iron Gates Museum και στο νησί Ada-Kaleh.

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την άριστη παρουσία τους στο πρόγραμμα!!

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

30 Νοέ 2018

Αντιγόνη

Συντάκτης: ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ | Κάτω από: Εκπαιδευτικά, Θέατρο

Κηδεμόνας των τεσσάρων γόνων του Οιδίποδα και της Ιοκάστης ήταν ο Κρέων, ο οποίος ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας μετά τον αλληλοσκοτωμό των αρσενικών παιδιών, του Ετεοκλή και του Πολυνείκη. Ήταν, επίσης, πατέρας του Αίμωνα, με τον οποίο η Αντιγόνη ήταν αρραβωνιασμένη. Η κόρη αψήφησε την απόφαση του βασιλιά/κηδεμόνα/θείου της να μην ταφεί ο Πολυνείκης που είχε σύρει ξένο στρατό εναντίον της πατρίδας και του αδελφού του, προκειμένου να πάρει την εξουσία που δικαιούνταν. Προέβη σε συμβολική ταφή του νεκρού σκορπώντας στο εγκαταλελειμμένο σώμα του μια χούφτα χώμα.

Καταδικάστηκε σε θάνατο από τον Κρέοντα γι’ αυτή την πράξη απείθειας προς την εξουσία ή σεβασμού προς τον νεκρό και ευσέβειας προς τους θεούς. Οδηγήθηκε σε υπόγειο σπήλαιο, τον τάφο των Λαβδακιδών, όπου εγκλείστηκε. Κρεμάστηκε και πάνω στο σώμα της αυτοκτόνησε και ο αρραβωνιαστικός της και γιος του Κρέοντα Αίμονας. Στο θάνατο τους ακολούθησε και η μητέρα του Αίμονα, η Ευρυδίκη.

Μετάφραση

Το 4ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Λυκείων Κεντρικής Μακεδονίας του Προγράμματος Συνεργαζόμενων Σχολείων ASPnet UNESCO με θέμα: « Συνυπάρχω, Συνανήκω, Συμπορεύομαι – Θεσμικό και Αξιακό Πλαίσιο: Κατακτήσεις και Προοπτικές» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο 2ο ΓΕΛ Σερρών στις 23 και 24 Φεβρουαρίου 2018. Την διοργάνωση του Συμποσίου ανέλαβε το 2ο ΓΕΛ Σερρών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (Τμήμα Διεθνών Σχέσεων) και την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.

Το Συμπόσιο τελέστηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Σερρών, πιο συγκεκριμένα του Τμήματος Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νέας Γενιάς, του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου και με την υποστήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Σερρών και Νιγρίτης, του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Σερρών, της Ε.Λ.Μ.Ε. Σερρών και του Επιμελητηρίου Σερρών.  Την ευθύνη της διοργάνωσης καθώς και την παρουσίαση της εκδήλωσης είχε το 2ο  ΓΕΛ Σερρών, η οργανωτική επιτροπή του οποίου αποτελείτο από τους: Βασιλική Κούλα, Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ Σερρών, Ντίνα Τσιαούση και Θανάση Αγγειοπλάστη, Υποδιευθυντές του 2ου ΓΕΛ, Σταύρο Κουταντώνη, σύνδεσμο του 2ου ΓΕΛ στο Δικτύο Λυκείων Κεντρικής Μακεδονίας  ASPnet UNESCO, Τάνια Ζουρνατζή, Νανά Κουρτίδου, Λία Τερζούδη και Αρετή Χρήτη.

Στο Συμπόσιο συμμετείχαν συνολικά στις επιτροπές, στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα και στην εικαστική έκθεση 200 μαθητές – μαθήτριες και καθηγητές – καθηγήτριες από  12 ιδιωτικά και δημόσια Λύκεια της Κ. Μακεδονίας, καθώς επίσης και μεγάλος αριθμός μαθητών και μαθητριών του 2ου ΓΕΛ Σερρών, που εργάστηκαν εθελοντικά για την καλύτερη διεξαγωγή του Συμποσίου.

Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν τα εξής: 

  1. 2ο  ΓΕΛ Σερρών
  2. Αρσάκειο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
  3. ΓΕΛ  Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη
  4. ΓΕΛ Ελληνογαλλικής Σχολής Καλαμαρί
  5. ΓΕΛ Ευκαρπίας
  6. Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  7. 1ο ΓΕΛ  Μίκρας
  8. 1ο ΓΕΛ Σερρών
  9. 4ο ΓΕΛ Σερρών
  10. Μουσικό Σχολείο Σερρών
  11. ΓΕΛ Πεντάπολης Σερρών
  12. ΓΕΛ Αριστοτελείου Εκπαιδευτηρίου Σερρών

Επισκεφτείτε τη σελίδα του Συμποσίου εδώ.

Όλοι οι οδηγοί των αρχαιολογικών μουσείων της Ελλάδας για ηλεκτρονικό ξεφύλλισμα στα Ελληνικά και Αγγλικά.

AcropolisMuseum_esoteriko

 

 

Το Μουσείο Ακροπόλεως

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η Ελλάδα του Μουσείου Μπενάκη

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας

Ο Μαραθών και το Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

Δήλος

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιώς

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

Ελευσίνα: Ο Αρχαιολογικός Χώρος και το Μουσείο

Σάμος: Τα Αρχαιολογικά Μουσεία

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών

11 Απρ 2013

Άνοιξη

Συντάκτης: ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ | Κάτω από: Πολιτισμός

Ο πίνακας Primavera, γνωστός και ως Αλληγορία της Άνοιξης, δημιουργήθηκε από τον Sandro Botticelli, το 1482. Θεωρείται από τα πιο δημοφιλή έργα της δυτικής τέχνης. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για τον πίνακα που απεικονίζει ομάδα από φιγούρες της μυθολογίας. Η πιο διαδεδομένη είναι ότι αποτελεί μια αλληγορία για την πλούσια ανάπτυξη της Άνοιξης, ενώ επίσης πιστεύεται ότι εικονογραφεί το ιδανικό του Νεοπλατωνικού έρωτα. Στον πίνακα, έξι γυναικείες φιγούρες και δύο αντρικές, μαζί με ένα φτερωτό Έρωτα με δεμένα μάτια, βρίσκονται σε ένα πορτοκαλεώνα. Οι μελέτες του έργου, Botticelli (2002, εκδ. Capretti) και Primavera (1998, εκδ. Fossi) σημειώνουν πως στον πίνακα έχουν αναγνωριστεί 500 είδη φυτών και περίπου 190 διαφορετικά λουλούδια, 130 από αυτά με τις ονομασίες τους. Η όλη εμφάνιση του έργου θυμίζει τις φλαμανδικές ταπετσαρίες που ήταν δημοφιλείς την εποχή. Βρίσκεται στη συλλογή του μουσείου Uffizi, στη Φλωρεντία της Ιταλίας από το 1919.

Ένα Εργασιακό θρίλερ
Ένα σκληρό, εσκεμμένα αδυσώπητο αλλά ταυτόχρονα έξυπνο έργο.
Το έργο του Ισπανού Τζόρντι Γκαλθεράν, έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές αλλά και πλήθος βραβείων.

Ο Γκαλθεράν πήρε την ιδέα για τη Μέθοδο Γκρόνχολμ από ένα αληθινό γεγονός: σ’ έναν κάδο απορριμμάτων στη Βαρκελώνη βρέθηκαν έγγραφα μιας αλυσίδας σουπερμάρκετ, στα οποία ο υπεύθυνος προσωπικού είχε αποτυπώσει σκληρά, σεξιστικά, ξενοφοβικά, συμπλεγματικά σχόλια για τους υποψηφίους μιας θέσης ταμία. Ο συγγραφέας αποτύπωσε στο έργο του τη σκληρότητα που επιδεικνύουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας χάρη στην ψευδαίσθηση της δύναμης που τους παρέχει η θέση τους , όσο και τον ταπεινωτικό συμβιβασμό των υποψηφίων σε τεστ που ακυρώνουν κάθε έννοια αξιοπρέπειας και προστασίας της προσωπικής τους ζωής.

Ο επίλογος αποκαλυπτικός της σκληρής λογικής που επικρατεί στους εργασιακούς χώρους: ” Εμείς δε ζητάμε έναν καλό άνθρωπο που φαίνεται κάθαρμα αλλά ένα κάθαρμα που φαίνεται καλός άνθρωπος.”

Lilies of the valley

20 Ιούν 2012

Ημερίδα Φιλολόγων

Συντάκτης: ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ | Κάτω από: Εκδηλώσεις

Δείτε το πρόγραμμα  της εκδήλωσης εδώ

Δείτε το πρόγραμμα εδώ

Ο Χατζιδάκις έγραψε αυτό το κείμενο το Φεβρουάριο του 1993. Είχε δημοσιευτεί στο πρόγραμμα αντιναζιστικής συναυλίας που είχε δώσει η Ορχήστρα των Χρωμάτων με έργα Βάιλ, Λιστ και Μπάρτον. Παράλληλα δημοσιεύτηκε και στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία.

“Ο νεοναζισμός, ο φασισμός, ο ρατσισμός και κάθε αντικοινωνικό και αντιανθρώπινο φαινόμενο συμπεριφοράς δεν προέρχεται από ιδεολογία, δεν περιέχει ιδεολογία, δεν συνθέτει ιδεολογία. Είναι η μεγεθυμένη έκφραση-εκδήλωση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενισχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του.
Η μόνη αντιβίωση για την καταπολέμηση του κτήνους που περιέχουμε είναι η Παιδεία. Η αληθινή παιδεία και όχι η ανεύθυνη εκπαίδευση και η πληροφορία χωρίς κρίση και χωρίς ανήσυχη αμφισβητούμενη συμπερασματολογία. Αυτή η παιδεία που δεν εφησυχάζει ούτε δημιουργεί αυταρέσκεια στον σπουδάζοντα, αλλά πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα και την ανασφάλεια. Όμως μια τέτοια παιδεία δεν ευνοείται από τις πολιτικές παρατάξεις και από όλες τις κυβερνήσεις, διότι κατασκευάζει ελεύθερους και ανυπότακτους πολίτες μη χρήσιμους για το ευτελές παιχνίδι των κομμάτων και της πολιτικής. Κι αποτελεί πολιτική «παράδοση» η πεποίθηση πως τα κτήνη, με κατάλληλη τακτική και αντιμετώπιση, καθοδηγούνται, τιθασεύονται.
Ενώ τα πουλιά… Για τα πουλιά, μόνον οι δολοφόνοι, οι άθλιοι κυνηγοί αρμόζουν, με τις «ευγενικές παντός έθνους παραδόσεις». Κι είναι φορές που το κτήνος πολλαπλασιαζόμενο κάτω από συγκυρίες και με τη μορφή «λαϊκών αιτημάτων και διεκδικήσεων» σχηματίζει φαινόμενα λοιμώδους νόσου που προσβάλλει μεγάλες ανθρώπινες μάζες και επιβάλλει θανατηφόρες επιδημίες.”
http://www.hadjidakis.gr/