gkoub's blog

Ιστολόγιο εκπαιδευτικού περιεχομένου

Σχεδιασμός διδακτικής παρέμβασης με χρήση διαδραστικού πίνακα (Διδακτική πρόταση).

Συγγραφέας: gkoub στις 24 Φεβρουαρίου, 2018

Γυμνάσιο Β’ Τάξη

Γνωστικό αντικείμενο: Πληροφορική

Εκπαιδευτικό πρόβλημα: Βασικές έννοιες ΤΠΕ

Χρονική Διάρκεια: 45 λεπτά της ώρας Χώρος Διεξαγωγής: Εργαστήριο πληροφορικής

Γενική Περιγραφή:

Οι μαθητές θα πειραματιστούν και θα αντιληφθούν την έννοια ψηφιακό – αναλογικό.

Οι μαθητές υλοποιούν κατάλληλες δραστηριότητες, μέσα από την επίλυση προβλημάτων από το σχολικό πρόγραμμα σπουδών και τη ζωή, οι οποίες στοχεύουν τόσο στη επίτευξη γνωστικών στόχων όσο και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων χειρισμού εργαλείων ΤΠΕ αλλά και διαμόρφωσης στάσεων σε σχέση με τη συνεργασία και την ενεργή συμμετοχή και δέσμευση στην οικοδόμηση της προσωπικής αλλά και της ομαδικής γνώσης.

Η ενότητα περιγράφεται στο Βιβλίο Μαθητή – Πληροφορική (Β’ Γυμνασίου) – (Εμπλουτισμένο)

Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSB101/535/3534,14519/
Διδακτικοί Στόχοι:

  • Ο μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή να περιγράφει τι είναι το αναλογικό και τι το ψηφιακό
  • Ο μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή να καταλαβαίνει τη διαφορά μεταξύ διαδικού και δεκαδικού συστήματος
  • Ο μαθητής/τρια να είναι ικανός/ή να εξηγεί τη χρήση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης.

Διαδικασία:

Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και θα καθίσουν μπροστά σε ένα υπολογιστή η κάθε ομάδα.

  1. Θα γίνει μικρή εισαγωγή από τον εκπαιδευτικό για την έννοια των αναλογικών και ψηφιακών ποσοτήτων (5’).
  2. Έπειτα από τις ομάδες θα ζητηθεί να μεταβούν στον παρακάτω σύνδεσμο του εμπλουτισμένου βιβλίου για να σημειώσουν στο φύλλο εργασίας τις διαφορές που παρατηρούν στις δυο εικόνες (αναλογική, ψηφιακή) όταν αυξομειώνουμε των αριθμό των αποχρώσεων στην ψηφιακή (10’). http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/736
    Συμπληρώνουν το Φύλλο Εργασίας 1. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία οι μαθητές θα αναφέρουν τις διαφορές που εντόπισαν και θα τις δείξουν στο διαδραστικό πίνακα.
  1. Στη συνέχεια για να αντιληφθούν την έννοια του αναλογικού και του ψηφιακού θα μεταβούν στη δραστηριότητα του εμπλουτισμένου βιβλίου τους στον παρακάτω σύνδεσμο.
    http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/558  
    Αφού ακολουθήσουν τις οδηγίες της δραστηριότητα θα διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους στο φύλλο εργασίας 2 (10’).
    Όταν ολοκληρώσουν την δραστηριότητα θα σηκωθεί στον διαδραστικό πίνακα ένας εκπρόσωπος μιας ομάδας και θα εκθέσει τις παρατηρήσεις της ομάδας εξηγώντας με την βοήθεια του πίνακα, οι υπόλοιπες ομάδες θα παρακολουθούν και θα κάνουν τις δικές τους παρατηρήσεις.
  1. Δυαδικό ψηφίο: Για να αντιληφθούν την έννοια του δυαδικού ψηφίου θα μεταβούν στο ακόλουθο link του εμπλουτισμένου βιβλίου (10’).   http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1008 
    Εκεί θα δουν την αναπαράσταση ενός δυαδικού ψηφίου και πως αυτό παίρνει τις αντίστοιχες τιμές όταν ανοίγει και όταν κλείνει το κύκλωμα. Εκπρόσωπος ομάδας θα δείξει στην ολομέλεια του τμήματος τον τρόπο λειτουργίας του κυκλώματος.
  1. Μετατροπή από δυαδικό σε δεκαδικό. Θα μεταβούν στο παρακάτω link του εμπλουτισμένου βιβλίου τους και θα δουν πως μια συστοιχία 8 δυαδικών ψηφίων μετατρέπεται σε ψηφία του δεκαδικού συστήματος (10’).  http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/737
    Εκπρόσωπος ομάδας θα δείξει στο διαδραστικό τον τρόπο μετατροπής του δυαδικού αριθμού σε δεκαδικό.

Ο εκπαιδευτικός κατά την διάρκεια ομαδικών εργασιών θα περνάει πάνω από τις ομάδες και θα λύνει πιθανές απορίες θα καθοδηγεί και θα εμψυχώνει τους μαθητές. Ενώ κατά την ώρα επίδειξης των αποτελεσμάτων από τους εκπροσώπους ο εκπαιδευτικός θα συντονίζει τη διαδικασία και θα παροτρύνει τους μαθητές να έχουν ενεργή συμμετοχή και να εκθέτουν τις απόψεις τους.

 

Φύλλο Εργασία 1

Γράψτε τις διαφορές που παρατηρείται όταν αυξομειώνεται των αριθμό των αποχρώσεων.

Φύλλο Εργασία 2

Διατυπώστε παρακάτω τις παρατηρήσεις σας:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *