Ο Σχολικός εκφοβισμός (bulling)

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ (BULLING)

   Το φαινόμενο της σχολικής βίας μελετήθηκε για πρώτη φορά το 1978 στο Πανεπιστήμιο του Bergen στη Νορβηγία από το Σουηδό καθηγητή ψυχολογίας Dan Olweus. Το 1987, εννιά χρόνια αργότερα, εμφανίζεται ο σχετικός όρος «bulling» σε πολλά επιστημονικά περιοδικά (Βασιλείου, 2005). Στην Ελλάδα ο όρος «bulling» χρησιμοποιείται, για να δηλώσει κυρίως τον εκφοβισμό και τη θυματοποίηση (Αρτινοπούλου, 2001).                          Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες ο σχολικός εκφοβισμός έχει τύχει ιδιαίτερης επιστημονικής προσοχής. Όλες οι έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί έχουν δείξει την ύπαρξη του εκφοβισμού στα σχολεία όλων των βαθμίδων (Α/θμια, Β/θμια & Γ/θμια) σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό (Αμερική, Αυστραλία, Αγγλία, Ελλάδα, κ.τ.λ.). Στην Ελλάδα το φαινόμενο του εκφοβισμού έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, τουλάχιστον 10%-15% των μαθητών είναι θύματα συστηματικής βίας  από συμμαθητές τους, ενώ το 5% παραδέχονται ότι ασκούν βία (με συντριπτική πλειοψηφία των αγοριών στην άσκηση σωματικής βίας σε σύγκριση με τα κορίτσια που επιδίδονται περισσότερο στον κοινωνικό εκφοβισμό). Παράλληλα ένας μεγάλος αριθμός του μαθητικού πληθυσμού φαίνεται να αποτελεί τους μάρτυρες στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., 2008, Pateraki & Houndoumadi, 2001, Sapouna, 2008).

Δημοσιεύθηκε στην ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση