Ρομποτική Στο Νηπιαγωγείο

Οι κεντρικοί στόχοι της μαθηματικής εκπαίδευσης δεν είναι πια η τυπική μάθηση εννοιών και διαδικασιών αλλά η ανάπτυξη ενός τρόπου σκέψης που αξιοποιεί χαρακτηριστικά της μαθηματικής επιστήμης. Η εκπαίδευση αυτή αρχίζει από τις μικρότερες ηλικίες στη διάρκεια των οποίων, παράλληλα με την υπόλοιπη κοινωνικό και συναισθηματική ανάπτυξη, μπαίνουν τα θεμέλια και για την νοητική ανάπτυξη του ατόμου και κατά συνέπεια και την καλλιέργεια αυτού του ιδιαίτερου τρόπου σκέψης και δράσης. Στα πλαίσια της χωρικής αντίληψης από τα παιδιά θέσεων, διευθύνσεων και διαδρομών, οι μαθησιακοί στόχοι του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι τα παιδιά:

        • να εντοπίζουν και να περιγράφουν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές στο χώρο ως προς διαφορετικά συστήματα αναφοράς με τη χρήση απλών χωρικών εννοιών.
        • Να αναγνωρίζουν οικείους απλούς χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές.
        • Να εντοπίζουν, περιγράφουν και αναπαριστούν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές σε τετραγωνισμένα περιβάλλοντα.

Ως προς το περιεχόμενοτης μέτρησης επιφάνειας και μήκους οι μαθησιακοί στόχοι είναι τα παιδιά:

        • Να πραγματοποιούν απλές και έμμεσες συγκρίσεις επιφανειών
        • Να χρησιμοποιούν τετράγωνα για να μετρήσουν επιφάνειες
        • Να εκτιμούν το μέγεθος απλών επιφανειών και να κάνουν συγκρίσεις
        • Να πραγματοποιούν άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις όπως και διατάξεις ίσων και άνισων μηκών
        • Να πραγματοποιούν επικαλύψεις μηκών και στη συνέχεια επικαλύψεις με επαναλήψεις με μη τυπικές και τυπικές μονάδες
        • Να κάνουν απλές εκτιμήσεις και συγκρίσεις

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Η Εκπαιδευτική Ρομποτική αναφέρεται στη διδακτική πρακτική κατά την οποία ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιώντας τα ρομπότ προσεγγίζει τη γνώση άλλοτε μέσα από τα ρομπότ και άλλοτε για τα ίδια τα ρομπότ. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα, είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι. Ο εκπαιδευόμενος εξοικειώνεται με τις τεχνολογίες της πληροφορικής, με την ευρεία έννοια του όρου και τις χρησιμοποιεί για να καθορίσει ένα σχέδιο, να το διορθώσει και να βρει μια συγκεκριμένη λύση στο πρόβλημα που του τίθεται, αντιπαραβάλλοντας την άποψη του με τις απόψεις άλλων (Denis & Baron, 1993· Leroux, Nonnon & Ginestie, 2005). Μια ειδική κατηγορία εκπαιδευτικής ρομποτικής συνιστούν τα προγραμματισμένα παιχνίδια τύπου Logo που έχουν ιδιαίτερη εφαρμογή στην προσχολική ηλικία.