Οι θρεπτικές ουσίες των τροφίμων

Οι θρεπτικές ουσίες που περιέχονται στις τροφές κατατάσσονται στις κατηγορίες:

  1. Υδατάνθρακες, απλοί και σύνθετοι (Μονοσακχαρίτες, Δισακχαρίτες, Πολυσακχαρίτες).
  2. Λιπίδια, δηλαδή Ουδέτερα λίπη, Λιποειδή και Έλαια.
  3. Πρωτεΐνες, δηλαδή τα διάφορα Λευκώματα.
  4. Ανόργανα άλατα και νερό, και
  5. Βιταμίνες.

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Μαθαίνουμε τα χειμωνιάτικα αθλήματα με μικρά παιδιά. Δείχνουμε τις εικόνες και βίντεο με τα χειμερινά αθλήματα δηλαδή σκι, χόκευ, ελκηθοδρομία και παγοδρομία. Αφού τους τα δείξουμε, τα καλούμε τώρα να τα δραματοποιήσουμε για να τα κατανοήσουμε καλύτερα.

Χριστουγεννιάτικο Bazaar 2019

Σας προσκαλούμε στο «Χριστουγεννιάτικο Bazaar 2019» που θα γίνει στο σχολείο μας από την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου έως και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, από τις 14:30 το μεσημέρι έως και τις 17.00 το απόγευμα.

 

Ετικέτες: , ,

Αγώνες Επιχειρηματολογίας 2019

Σας προσκαλούμε στους Αγώνες Επιχειρηματολογίας 2019.
Οι αγώνες θα διεξαχθούν στο σχολικό μας συγκρότημα το τελευταίο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου. Η ημερομηνία και το πρόγραμμα θα ανακοινωθούν με νεότερη ανάρτηση. Δείτε παρακάτω ένα απόσπασμα από προηγούμενους αγώνες επιχειρηματολογίας.

Ετικέτες: , ,

Διατροφή για την υγεία

Ο Ιπποκράτης πριν από περισσότερο από 2000 χρόνια είπε: «Άφησε το φαγητό να είναι το φάρμακο σου και το φάρμακο να είναι το φαγητό σου.» Η σημασία της διατροφής είναι πλέον αποδεδειγμένη γι’ αυτό και θεωρείται το προληπτικό μέσο για διάφορα προβλήματα υγείας όπως παχυσαρκία, καρδιοπάθειες, διαβήτη, ορισμένα είδη καρκίνου.

Τώρα, παρά ποτέ οι επιστήμονες άρχισαν να διαπιστώνουν ότι το φαγητό που τρώμε παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία μας. Ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να προσφέρει προστασία από ένα απλό κρυολόγημα μέχρι και από ορισμένα είδη καρκίνου, καταπολεμά την κόπωση και τον πυρετό, βοηθά τον οργανισμό να προβάλει αντίσταση. Πάνω από όλα όμως, η φυσική άμυνα του οργανισμού βασίζεται στην ποιότητα της διατροφής του ατόμου. Στην πραγματικότητα, παρόλο που ένα «μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα», μια ισορροπημένη διατροφή από όλες τις ομάδες τροφών (φρούτα, λαχανικά, ψωμί/δημητριακά, γάλα, κρέας/ κοτόπουλο/ψάρι, λάδι) μπορεί να μειώσει τους κινδύνους για προβλήματα υγείας.

Η διατροφή είναι σημαντική σε κάθε στάδιο της ζωής μας σαν «καύσιμο» για την καλή φυσική κατάσταση είναι υπεύθυνη για τη σωματική, πνευματική και μαθησιακή ανάπτυξη του παιδιού. Επίσης, σε συνδυασμό με την άσκηση βοηθά σε μια παραγωγική ζωή και μειώνει τους κινδύνους για ορισμένα προβλήματα υγείας.

Ετικέτες: , ,

Μυική ενδυνάμωση για την υγεία

Τι είναι η μυϊκή ενδυνάμωση;

Η μυϊκή ενδυνάμωση περιλαμβάνει ένα σύνολο ασκήσεων που έχουν ως σκοπό την τόνωση των μυών του σώματος, έτσι ώστε ο οργανισμός να αντιστέκεται στις εξωτερικές επιβαρύνσεις ή να υπερνικά την κούραση με προσπάθεια καταβολής δύναμης μεγάλης διάρκειας.

 

Οι ασκήσεις αντιστάσεων και δύναμης μπορούν να προσθέσουν χρόνια στη ζωή σας, σύμφωνα με μια μεγάλη μελέτη που αφορούσε πάνω από 80.000 ενήλικες και έγινε από ερευνητές του Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ. Οι κατευθυντήριες γραμμές για τη σωματική άσκηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τους ενήλικες συνιστούν 150 λεπτά αερόβιας άσκησης, συν 2 ημέρες δραστηριοτήτων μυϊκής ενδυνάμωσης την εβδομάδα.

Δείτε μερικές ασκήσεις ενδυνάμωσης με το βάρος του σώματος που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι:

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τη φυσική δραστηριότητα για την υγεία.

Ετικέτες: , , ,

Φυσική Άσκηση και Υγεία

Η Φυσική Άσκηση

Η επίδραση της φυσικής άσκησης στην υγεία ήταν γνωστή σε όλες τις περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας. Όσο, βέβαια, οι άνθρωποι ζούσαν και εργάζονταν στην ύπαιθρο, ως κυνηγοί, γεωργοί ή πολεμιστές, η άσκηση του σώματος ήταν δεδομένη, λόγω της φύσης της ενασχόλησής τους. Ως ξεχωριστή και αναγκαία δραστηριότητα η άσκηση προέκυψε με τον εκπολιτισμό και την αστικοποίηση, που περιόρισαν την καθημερινή σωματική δραστηριότητα.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η φυσική άσκηση, ως γυμναστική ή αθλητισμός, αναδεικνύεται σε σημαντική δραστηριότητα σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς, έστω κι αν αποτελούσε κατά κανόνα αποκλειστικά ανδρική υπόθεση.

Η τάση αυτή ατόνησε σημαντικά στην πορεία εξέλιξης του Δυτικού πολιτισμού, εξαιτίας κυρίως του τρόπου οργάνωσης της εργασίας και της έλλειψης αντίστοιχων δυνατοτήτων στο νέο αστικό περιβάλλον.  Όμως, τα τελευταία χρόνια, η άνοδος του βιοτικού επιπέδου και η εξασφάλιση περισσότερου ελεύθερου χρόνου κυρίως στις αναπτυγμένες κοινωνίες, καθώς και η στροφή προς την πρόληψη της σύγχρονης νοσηρότητας η οποία οφείλεται μεταξύ άλλων και στην καθιστική ζωή, έδωσαν και πάλι στη φυσική άσκηση πρωτεύουσα σημασία.

Η αρνητική επίδραση που ασκεί η καθιστική ζωή στη διάρκεια και στην ποιότητα της ανθρώπινης ζωής είναι πλέον πολλαπλά τεκμηριωμένη. Η έλλειψη άσκησης είναι αιτία σημαντικών παθήσεων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Όμως, εκτός από τις καρδιαγγειακές παθήσεις, η έλλειψη φυσικής άσκησης θεωρείται παράγοντας κινδύνου και για εκφυλιστικά νοσήματα (σακχαρώδης διαβήτης, παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος), για την παχυσαρκία, για την οστεοπόρωση, για την υπέρταση, για ορισμένους ανοσοεξαρτώμενους καρκίνους, καθώς και για ψυχικές διαταραχές.

Συστάσεις για την υγεία

Για τους ενήλικες, ενδείκνυται ελαφριά αλλά τακτική φυσική δραστηριότητα (για παράδειγμα, περπάτημα) πέντε μέρες την εβδομάδα. Πιο έντονη άσκηση σε γυμναστήριο ή σε κολυμβητήριο ενδείκνυται μέρα παρά μέρα. Οι μύες χρειάζονται συνήθως 24 ώρες για να αναλάβουν μετά από μέτρια άσκηση και 48 ώρες αν έχουν ασκηθεί στο μέγιστο όριο της αντοχής τους.

Το Αμερικανικό Κολέγιο Αθλητιατρικής συνιστά τουλάχιστον 30 λεπτά άσκηση μέτριας έντασης τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

Στην Ελλάδα, σε έρευνα σε πανελλαδικό δείγμα αστικού πληθυσμού, το 74,4% δήλωσε ότι δεν ασχολείται με κάποιο είδος γυμναστικής:

  • λόγω έλλειψης χρόνου (45,6%),
  • λόγω έλλειψης διάθεσης (19,4%),
  • για λόγους υγείας (8,2%),
  • για οικονομικούς λόγους (8,2%),
  • λόγω απαρέσκειας για τα γυμναστήρια (6,9%),
  • λόγω ηλικίας (3,3%),
  • λόγω έλλειψης χώρου στο σπίτι (2,7%).

Πατήστε εδώ για να ενημερωθείτε για τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τη σωματική άσκηση.

Ετικέτες: , ,

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων