Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ζητούν διευκρίνιση για την αξιοποίηση Μαθηματικών Προτάσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020

Αγαπητοί συνάδελφοι, οι υπογράφοντες έχουν αποστείλει το παρακάτω μήνυμα στο ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ και αναμένουμε απάντηση.

“Προς το ΙΕΠ & το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η εξεταστέα ύλη στα μαθηματικά  για το τρέχον σχολικό έτος 2019-2020 είχε οριστεί σε πρώτη φάση με το ΦΕΚ 2875/ 5-7-2019  και ακολούθησε  η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας 143431/Δ2/16-9-2019 για την διαχείριση της διδακτέας ύλης.

Μέχρι το κλείσιμο των σχολείων στις 11 Μαρτίου 2020, τα περισσότερα σχολεία είχαν ολοκληρώσει τον Διαφορικό Λογισμό και μερικά είχαν διδάξει ακόμη και μεθόδους ολοκλήρωσης. Όμως σε μερικά σχολεία, για ποικίλους λόγους, δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της διδασκαλίας των παραγώγων και έτσι η τελική εξεταστέα ύλη είναι περιορισμένη έως και την παράγραφο 2.7, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας 44639/Δ2/09-04-2020.

Προκύπτει όμως εύλογα το ερώτημα, αν στις φετινές εξετάσεις οι υποψήφιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά σε κάποιο ερώτημα, χωρίς απώλεια βαθμών, θεώρημα ή πρόταση από την αρχικώς ορισθείσα ύλη που δεν συμπεριλαμβάνεται πλέον στην νέα περιορισμένη ύλη.

Σύμφωνα με το έγγραφο 143431/Δ2/16-9-2019 του Υπουργείου Παιδείας που αφορά την διαχείριση της ύλης, π.χ. για την παράγραφο 1.5 αναφέρεται ότι: “Στην ενότητα αυτή δεν έχει νόημα μια άσκοπη ασκησιολογία που οι μαθητές υπολογίζουν όρια, κάνοντας χρήση αλγεβρικών δεξιοτήτων”, υπονοώντας ότι με τον κανόνα de L’ Hospital θα ξεπεραστούν τέτοια εμπόδια. Ωστόσο όμως ο κανόνας de L’ Hospital δεν ανήκει στην τελική εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών. Προφανώς μπορούμε να αναφέρουμε πολλά τέτοια παραδείγματα που αφορούν όλη την ύλη των μαθηματικών.

Ακόμη, στην πολυετή συμμετοχή μας στα βαθμολογικά κέντρα ως βαθμολογητές ή συντονιστές  έχουμε παρατηρήσει ότι όπου  έχουν παρουσιαστεί ανάλογα ερωτήματα το βαθμολογικό σώμα έχει ως σχεδόν πάγια αρχή να  θεωρεί  δεκτή κάθε λύση που βασίζεται σε ύλη που περιέχεται στα σχολικά εγχειρίδια.

Για να αποφύγουμε πιθανά προβλήματα, που μπορεί να δημιουργηθούν στα βαθμολογικά κέντρα και να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, οι οποίοι εναγωνίως μας ρωτούν για πιθανές συνέπειες στην βαθμολόγηση των γραπτών τους, προτείνουμε το ΙΕΠ έγκαιρα να στείλει την διευκρίνιση για το ζήτημα, υιοθετώντας την άποψη, σύμφωνα με την οποία:

«Κάθε λύση, που βασίζεται στην ύλη που ορίστηκε στην αρχή του Σχολικού Έτους να εκλαμβάνεται ως ορθή».

Πιστεύουμε ότι η διευκρίνιση αυτή θα συμβάλει σημαντικά στα εξής :

(Α) Να εξαλείψει των αγωνία όσων υποψηφίων στηρίξουν τις απαντήσεις τους στην αρχική Εξεταστέα Ύλη.

(Β) Να διατηρηθεί το ήρεμο κλίμα στη φάση της διόρθωσης των  γραπτών στα Βαθμολογικά Κέντρα και να μην αποκλίνουν, σε βάρος κάποιων μαθητών, οι βαθμολογίες λόγω αυθαίρετων και μεμονωμένων ερμηνειών.

(Γ) Να διαμορφώσουν οι καθηγητές και οι βαθμολογητές ομοιόμορφη και πάγια άποψη για τον τρόπο αξιολόγησης των γραπτών των προαγωγικών, απολυτήριων και πανελλαδικών εξετάσεων.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Με εκτίμηση

Μπουραζάνας  Κωνσταντίνος, ΣΕΕ ΠΕ03, ΠΕΚΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Τζαχρήστας Γεώργιος, ΣΕΕ ΠΕ03, 1ο  ΠΕΚΕΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Ευαγγελόπουλος Αναστάσιος, ΣΕΕ ΠΕ03, 2ο ΠΕΚΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Καραβασίλης Γεώργιος, ΣΕΕ ΠΕ03, 4ο ΠΕΚΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ”

Πηγή: Συντονιστές Ε.Ε. ζητούν διευκρίνιση για την αξιοποίηση Μαθηματικών Προτάσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

1 άποψη για το “Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ζητούν διευκρίνιση για την αξιοποίηση Μαθηματικών Προτάσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020

  1. Θεωρώ ότι είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση για. Μαθηματικούς αλλά και Υποψηφίους γιά την τελική επανάληψη της Ύλης για τις Εξετάσεις τους Με την Εμπειρία των Συμβούλων και Καθηγητών !
    Οι Υποψήφιοι να είναι Με Υγεία και Ελπίδα για τις Εξετάσεις τους και Αυτοπεποίθηση για την καλύτερη δική τους Απόδοση και θά πάνε Καλά χρησιμοποιώντας σωστά τον χρόνο της εξέτασης τους!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση