Σχολιασμός στην σελίδα 109 του σχολικού βιβλίου.
Κείμενο:
Έναντι του Θεού ή των πραγμάτων που αφορούν τη μακαριότητα ή την καταδίκη (ο άνθρωπος) δεν έχει ελεύθερη θέληση, αλλά είναι φυλακισμένος, είναι δούλος ή στη θέληση του Θεού ή στη θέληση του διαβόλου … Η θέληση του ανθρώπου έχει τεθεί στο μέσον (ανάμεσα στο Θεό και το διάβολο), όπως ένα υποζύγιο ζώο. Όταν κάθεται επάνω της ο Θεός, θέλει και πηγαίνει όπου θέλει ο Θεός. Όταν κάθεται επάνω της ο διάβολος, θέλει και πηγαίνει όπου θέλει ο διάβολος. Δεν εξαρτάται από την ελεύθερη εκλογή της να τρέξει και ν’ αναζητήσει έναν από τους δύο καβαλάρηδες, άλλά οι ίδιοι οι καβαλάρηδες αγωνίζονται για να την καταλάβουν και να την κατακρατήσουν. (Τσελεγγίδη Δημ., Η σωτηριολογία του Λουθήρου, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1991, σσ. 46-47).
Με το θέλημα του Θεού … μερικοί άνθρωποι προορίζονται για αιώνια ζωή και άλλοι προκαθορίστηκαν για αιώνιο θάνατο … Όσον αφορά τους κακούς και άθεους ανθρώπους, τους οποίους ο Θεός σαν δίκαιος δικαστής για προηγούμενες αμαρτίες τυφλώνει και σκληραίνει δεν τους στερεί μόνο τη χάρη του, αλλά καμιά φορά τους στερεί τα χαρίσματα που είχαν και … τους παραδίνει στις ηδονές τους, στους πειρασμούς του κόσμου και στη δύναμη του σατανά. (Από την «Ομολογία του Westminster» (1647): Max Weber, Η χριστιανική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού ( μτφρ. Κυπραίου Μ.Γ.), εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1978, σσ. 87-88).
Σχολιασμός:
Από αυτά τα κείμενα βλέπουμε πως ο άνθρωπος δεν έχει ελεύθερη θέληση και η θέλησή του είναι ανάμεσα από τον Θεό και τον διάβολο, που προσπαθούν και οι δύο για την κατάκτησή της. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν διαλέξει τον δρόμο τους με έναν από τους δύο. Όσοι είναι με το μέρος του Θεού προορίζονται για την αιώνια ζωή, ενώ οι κακοί και άθεοι άνθρωποι προκαθορίστηκαν για τον αιώνιο θάνατο. Τους τελευταίους ο Θεός εκτός του ότι τους στερεί την χάρη του, τους στερεί πολλές φορές και τα χαρίσματα που είχαν ήδη, λόγω της προηγούμενης αμαρτίας τους. Τέλος, πρέπει να τονίσουμε πως ο Θεός είναι ένας δίκαιος κριτής και για αυτό το λόγο αυτούς που έχουν πάρει τον σωστό δρόμο τους χαρίζει ουσιαστικά ό,τι καλύτερο θα μπορούσαν να έχουν, ενώ στους αμαρτωλούς τους παραδίδει στη δύναμη του σατανά.
Κάτω από : Γ1 15-16, Χωρίς κατηγορία
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.